aA
Vilniaus transporto sistemos gerinimo, arba darnaus judumo plano rengėjai sako, kad norima pagerinti miesto gyvenimo kokybę, sumažinant automobilių srautus, vystant viešąjį transportą bei skatinant kitas judėjimo rūšis. Planas turėtų būti parengtas iki kitų metų vasaros, o jį įgyvendinti numatoma iki 2030 metų.
Vilnius turi planą: skatins vaikščioti pėsčiomis ir važinėti dviračiais
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Iš tikrųjų darnaus judumo planu apimsime visas judėjimo rūšis, pradedant nuo automobilių ir baigiant pėsčiaisiais. Tokių planų paskirtis yra pagerinti miesto gyvenimo kokybę“, – pirmadienį spaudos konferencijoje kalbėjo plano rengimo koordinatorė Kristina Gaučė.

Pasak jos, pagrindinis plano tikslas – sumažinti nuosavų automobilių naudojimą, skatinant patogesnį ir efektyvesnį viešąjį transportą bei gerinant kitas susisiekimo rūšis, tarkime, dviračius ar ėjimą pėsčiomis.

„Pagrindinė problema yra automobilizacija – ji yra per didelė. Su automobiliu galima visur patekti ir jį palikti galima beveik visur. Pasekmė – 136 valandos per metus praleistos kamščiuose. (...) Viskas turi būti sprendžiama kompleksiškai, jeigu mes žmogui apribosime važiavimą automobiliu, tai turime pasiūlyti alternatyvas, kaip važiuoti. Planas yra kompleksinių sprendimų rinkinys“, – teigė K. Gaučė.

Anot jos, viena svarstomų priemonių yra įvažiavimo į miestą apmokestinimas, tačiau dar neaišku, ar tai bus įtraukta į darnaus judumo planą.

Jos teigimu, kol kas nėra aišku, kiek praėjusių metų pabaigoje pradėto rengti plano įgyvendinimas gali kainuoti. Prognozuojama, kad jam gali būti skirta maždaug 7 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) paramos.

Edinburgo Napiero universiteto profesorius Tomas Rye, konsultuojantis plano rengėjus, sakė, kad Vilniuje reikėtų ne tik pirkti naujus autobusus, gerinti infrastruktūrą, bet ir tobulinti klientų aptarnavimą.

„Vilniuje reikia investuoti į autobusų parką ir infrastruktūrą. Viešojo transporto sistema čia nėra labai draugiška vartotojams ir jeigu norima pritraukti daugiau klientų, tai reikia sistemą padaryti patogesnę, greitesnę ir labiau draugišką vartotojams“, – tvirtino T. Rye.

Vilnius jau pradėjo autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimą. Rugsėjo pradžioje pradėjo kursuoti pirmieji privačių vežėjų autobusai, o iki kitų metų vidurio važinės 95 tokie autobusai. Savivaldybė taip pat ieško dar 150 naujų autobusų tiekėjo, o iš Lenkijos „Solaris“ numatoma įsigyti 41 naują troleibusą.

BNS
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Lietuvos geležinkeliai“ sako negavę kitų įmonių prašymų vežti baltarusiškas trąšas

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) teigia kol kas negavę jokių prašymų, susijusių su...

Klaipėdos uoste dėl audros ribojama laivyba

Klaipėdos uoste penktadienį dėl audros ribojama laivyba .

Baltarusiškų trąšų gabenimą perimti norintiems vežėjams reikėtų atsakymo iš Maskvos (56)

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad teoriškai Lietuvoje yra apie dešimt įmonių,...

„LTG Cargo Polska“ stiprina veiklą Lenkijoje: pradeda telkti traukinių parką (1)

Krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ dukterinė bendrovė „LTG Cargo Polska“ stiprina...

Naudotų automobilių paklausa Latvijoje 2021-aisiais išaugo penktadaliu

Latvijoje per praėjusius metus pirmąkart užregistruota 54,26 tūkst. naudotų lengvųjų...

Top naujienos

D+Vladimiras Laučius

Kuolys: užjaučiu valdžioje esančius konservatorius ir liberalus (1)

Pirmasis po nepriklausomybės atkūrimo kultūros ir švietimo ministras, kultūros istorikas Darius...

Į Lietuvą žengusių verslų apžvalga: milijonai investicijų ir tūkstančiai naujų darbo vietų

Praėję metai buvo rekordiniai naujų užsienio investicijų Lietuvoje prasme. Patvirtinti 49...

Lietuvoje pradeda galioti naujos COVID-19 valdymo priemonės: kas tiksliai keičiasi

Dėl omikron atmainos plitimo pirmadienį Lietuvoje pradeda galioti naujos COVID-19 valdymo priemonės.

Įsismarkavusi infliacija kelia problemų Baltijos šalims: vėsinti situaciją itin sunku

Naujausios euro zonos narės nesigaili prisijungusios prie valiutos bloko, tačiau susiduria su vienu...

D+Martynas Antanaitis

Teisininkas atsako: ką verta numatyti sutartyje, parduodant mišką įmonei išsikirsti?

Nenukirsto miško pardavimas įmonėms, kurios medžius pačios išsikerta ir medieną išsiveža,...

14-metė norėjo „greičiau užaugti“: po pirmo karto automobilyje pasijuto atstumta, todėl kreipėsi į policiją (60)

Su Klaipėdos rajone gyvenančiu vaikinu feisbuke susipažinusi keturiolikmetė jau per antrąjį...

Užgriuvus galingam ciklonui vėl siautės vėjas: gali laužyti šakas, versti medžius (1)

Pirmadienio dieną orus lems aktyvus ir vėjuotas ciklonas. Diena bus debesuota su pragiedruliais,...

D+Dailius Dargis

Apie tokią apsaugą Lietuvos prezidentai galėtų tik pasvajoti: Agurkinių apsauginis – apie skerdynėmis turėjusį tapti išpuolį, kurį jis atrėmė

Šio asmens gyvenime ne kartą būta tokių pavojingų situacijų, kad jis ar jo saugomi klientai buvo...

Lietuvoje toks šeimos restoranas sukeltų didelį skandalą: pusnuogiai vyrai linksmina ir tėvus, ir jų vaikus (24)

Jeigu naujų patirčių ir nuotykių ieškantys lietuviai Tailando sostinėje Bankoke norėtų...

Masažuotojas: tik iš sutrikusio kliento balso supratau, kad pamiršau įjungti šviesą

Telšiškis Svajūnas Tunaitis prisijaukinęs regėjimo negalią, įkūrė savo verslą, o tam jam...