Daugiau informacijos apie autonominės ridos troleibusus, pirkimo sutartį, jų gamintoją bei kelią iki Vilniaus bus skelbiama gegužę.

Kaip praneša VVT, Škoda 32Tr modelio žemagrindis troleibusas yra 12 metrų ilgio, riedantis autonomine eiga, galintis nuvažiuoti iki 20 km be kontaktinio tinklo. Troleibuse yra ir saugumo sistema – SOS ir A juostos mygtukai, fiksuojantys įvykius vaizdo įraše, apsauga nuo susidūrimų ir automatinis gaisro gesinimas.

Taip pat, troleibusas yra visiškai kondicionuojamas ir vėdinamas tiek keleivių salone, tiek vairuotojo kabinoje. Viešojo transporto priemonė yra pritaikyta ir individualių poreikių turintiems asmenims – troleibuse įrengta rampa, tvirtinimo diržai, specialūs mygtukai pranešti apie pagalbos poreikį. Troleibusas turi dviračių tvirtinimo įrangą, kuri leidžia vežti dviračius troleibuso salone.

Troleibuse taip pat yra USB jungtys mobiliųjų telefonų įkrovimui, WiFi ryšys, švieslentės ir multimedijos ekranai. Troleibusas turi ekologišką vairavimą fiksuojančią įrangą ir sunaudoja apie 10 proc. mažiau elektros energijos vienam nuvažiuojamam kilometrui.

ELTA primena, kad VVT 2022 metų pabaigoje paskelbė viešąjį konkursą 91 autonominės ridos troleibusui įsigyti ir pradėjo pirmąjį troleibusų atnaujinimo etapą. Po sutarčių pasirašymo tarp Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB), Vilniaus miesto savivaldybės ir VVT bei pirkimo laimėtojo nustatymo, pirmieji troleibusai Vilnių pasieks 2024 metų vasarą. Pristatymas vyks partijomis po 20, 35 ir 36 troleibusus, o visos transporto priemonės bus pristatytos 2025 metų pirmąjį ketvirtį. Pirkimo laimėtojas bus nustatytas balandžio 19–20 dienomis.

ERPB suteiks bendrovei iki 38,23 mln. eurų dydžio paskolą, kurią sudarys iki 30,58 mln. eurų dalis iš ERPB nuosavų lėšų ir partnerių lėšos iki 7,65 mln. eurų, kurias suteiks Taivano tarptautinis bendradarbiavimo ir plėtros fondas.

Šiuo metu VVT transporto parką sudaro 649 transporto priemonės, iš jų 397 autobusai ir 252 troleibusai. Paskutinį kartą 2018 metais VVT įsigijo 41 troleibusą „Solaris“. Bendrovė vis dar eksploatuoja 160 „Škoda 14TR” markės troleibusų, kurių amžiaus vidurkis – 31 metai.

Bendras visų troleibusų amžiaus vidurkis siekia apie 23 metus. Po troleibusų parko atnaujinimo troleibusų vidutinis amžius sieks apie 2 metus.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją