aA
Vilniaus miesto planai po truputį atsisakyti troleibusų virsta kūnu. Planuojama, kad nuo rugsėjo gatvėse važinės 40 troleibusų mažiau nei prieš metus. Tiesa, anksčiau buvo planuota atsisakyti 59 ūsuotųjų transporto priemonių, tačiau vėliau apsispręsta imtis ne tokio drastiško mažinimo. Vietoj panaikintų troleibusų planuojama į gatves išleisti autobusus.
Vilniuje nyksta troleibusai: nuo rugsėjo jų išvažiuos 40 mažiau
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Planų panaikinti troleibusus neatsisakė, jie labai sparčiai judinami į priekį. Troleibusų naikinimas prasidėjo nuo pono Nakučio atėjimo vadovauti mūsų įmonei ir dabar jeigu nuvažiuotumėte prie Antrojo troleibusų parko, pamatytumėte troleibusų kapinyną. Jie yra seni, niekas jų neprižiūri ir surūdys nuo stovėjimo“, – DELFI sakė „Vilniaus viešojo transporto“ profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Iljina.

Anot jos, į šį parką Justiniškėse jau perkeliami ir autobusai.

Pašnekovės teigimu, mažėja ir troleibusų vairuotojų.

„Vairuotojų poreikis taipogi sumažėjo. Vien tik keturiuose maršrutuose, kuriuos panaikino nuo liepos 1 dienos, buvo 95 darbo vietos. Dabar vyksta perkvalifikavimas ir jau girdžiu, kad dalis žmonių nesusigaudo, kas ten vyksta. Jie neatleisti, po 25 juos perkvalifikuoja, kad jie galėtų vairuoti autobusus. Tačiau reikėtų pakalbėti apie darbo sąlygas, darbo apmokėjimą ir visa kita. Pirmai grupei lyg ir parodė saldainiuką, kad viskas gerai: vairuotojas turi mašiną ir netupi rezerve“, – kalbėjo D. Iljina.

DELFI primena, kad po liepos 1 dienos įgyvendinant viešojo transporto pertvarką sostinėje panaikinti keturi troleibusų maršrutai: 5, 8, 11, 13.

Tačiau, pasak profsąjungos vadovės, niekas nežino, kiek dar troleibusų planuojama atsisakyti.

„Niekas nesako, kiek planuojama sumažinti troleibusų. Dabar visuomenė labai aktyviai kovoja, kad troleibusai pasiliktų“, – tvirtino D. Iljina.

Troleibusas negali būti greitasis

Tuo metu įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVV) vadovas Gintaras Nakutis DELFI sakė, kad rudenį į gatves išvažiuos mažiau troleibusų, nes dalis jų dubliuoja greitųjų ir paprastų autobusų maršrutus.

„Natūralu, kad ten, kur važiuoja greitasis autobusas, nebereikia tiek transporto priemonių. Atsiradus greitiesiems autobusams, buvo peržiūrėtas visas tiek troleibusų, tiek autobusų tinklas“, – komentavo jis.

Anksčiau buvo planuojama, kad nuo rugsėjo bus atsisakyta 59 troleibusų, tačiau įvertinus keleivių srautus, nuspręsta, kad važinėti nustos mažiau troleibusų. Tačiau VVV vadovas ramina, kad papildomai į gatves išvažiuos 45 greitieji ir paprasti autobusai.

„Taigi išlaikomas tas pats transporto priemonių balansas. Dar bus pasitarimas savivaldybėje šiuo klausimu, tada ir bus priimtas galutinis sprendimas“, – sakė pašnekovas.

Šiuo metu, anot jo, Vilniuje važinėja apie 80 greitųjų autobusų, o nuo rugsėjo į gatves jų išriedės dar 15. Taigi dar 30 panaikintų troleibusų turėtų pakeisti paprasti autobusai.

Pasak G. Nakučio, šiuo metu Vilniuje važinėja 145 troleibusai, buvo planuojama, kad nuo rugsėjo jų bus 170, tačiau vėliau vis dėlto apsispręsta, kad važinės 185. Pernai rudenį sostinės gatvėmis riedėjo 225 troleibusai. Jo teigimu, šiuo metu gatvėse važinėja ne visi troleibusai dėl vasarą sumažėjusio keleivių srauto.

Paklaustas, kodėl troleibusai keičiami autobusais, pašnekovas sakė, kad tai lemia šių transporto priemonių greitis.

„Troleibusas negali būti greitasis troleibusas, nes jis negali nieko aplenkti. Jie turi važiuoti vienas kitam iš paskos“, – argumentą pateikė jis.

Trūksta vairuotojų

Pasak VVV vadovo, nė vienas troleibuso vairuotojas dėl šios pertvarkos nebus atleistas. Atsisakius planuojamo troleibusų skaičiaus, persikvalifikuoti teks 75 vairuotojams.

Pasak G. Nakučio, anksčiau buvo planuojama, kad nevažiuojant 59 troleibusams nebereikės 95 troleibusų vairuotojų, tačiau nusprendus atsisakyti mažiau troleibusų, mažiau vairuotojų reikės perkvalifikuoti.

„Dar nuo kovo mėnesio pradėjome vairuotojus mokyti savo mokymo centre. 75 troleibusų vairuotojai persikvalifikavo į autobusų vairuotojus. Iš jų jau 50 dirba autobusų vairuotojais, o paskutiniai 25 laiko egzaminus „Regitroje“. Jie tai turėtų padaryti iki rugsėjo mėnesio. Nė vienas nebuvo atleistas, nebent būtų pažeidęs darbo drausmę“, – sakė jis.

VVV vadovo teigimu, autobusų vairuotojais per mėnesį uždirba 3200 Lt, o troleibusų – 2900 Lt neatskaičius mokesčių.

Pasak pašnekovo, net ir įdarbinus buvusius troleibusų vairuotojus vis dar trūksta autobusų vairuotojų. Šiuo metu yra 30 laisvų etatų.

Jis tvirtino negalįs atsakyti, kada Vilniuje visai nebeliks troleibusų.

„Čia jau yra ne mūsų sprendimai. Kol kas jie važiuoja, jų važiuos mažiau, bet važiuos. Jeigu matysime, kad keleiviai netelpa, mes rezervą turime, nė vienas troleibusas nėra nurašomas, visi pastatyti ir pasiruošę pradėti darbą“, – sakė G. Nakutis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Ryanair“ žiemą skraidins iš Kauno į Malagą, Helsinkį, Mančesterį (3)

„ Ryanair “ žiemą skraidins iš Kauno į Malagą, Helsinkį, Mančesterį

Skuodis aptarė ambicingą tikslą – iki 2030 m. atsisakyti labiausiai aplinką teršiančių viešojo transporto priemonių (4)

Susisiekimo ministras Marius Skuodis , Klaipėdoje apsilankęs lietuviškus elektrinius autobusus...

Indijos karinių oro pajėgų komanda surengė akrobatinio skraidymo pasirodymą

Indijos karinių oro pajėgų sraigtasparnių komanda „Sarang“ Maskvos srityje vykstančioje...

Iš Kauno oro uosto nuo rudens – tiesioginiai skrydžiai į Malagą, Helsinkį ir Mančesterį (1)

Nuo rudens iš Kauno oro uosto bus pradedami trys nauji tiesioginiai skrydžiai. Pasak pranešimo, nuo...

Gentvilas apie pokyčius vairuotojams: tikslas – išprašyti dyzelinius automobilius iš mūsų autoparko (812)

Aplinkos ministerija ruošia daugybę pokyčių automobilių turėtojams – svarstomi ne tik nauji...

Top naujienos

Visi gulintys reanimacijoje dėl koronaviruso – nepasiskiepiję: situacija dvejose savivaldybėse skiriasi itin smarkiai (88)

Pirmadienio rytą Statistikos departamentas pranešė, jog šiuo metu Lietuvos ligoninėse gydoma 100...

Rūdninkų poligone ruošiantis apgyvendinti migrantus, blokuojamas patekimas į teritoriją papildyta (291)

Rūdninkų poligone ruošiantis apgyvendinti migrantus, žmonių grupė automobiliais blokuoja...

Duomenų mokslininkas: jokių gerų naujienų nėra – ketvirtoji banga įsibėgėja (235)

Duomenų mokslininkas Vaidotas Zemlys–Balevičius laidoje „Delfi rytas“ pirmadienį teigė,...

Privalomas darbuotojų testavimas pasėjo sumaištį – artimiausia galimybė daugiau nei po savaitės, gresia 6000 eurų baudos (556)

Pirmadienį įsigaliojęs reikalavimas periodiškai testuotis restoranų darbuotojams pasėjo...

Žiniasklaida: su nutupdyto „Ryanair“ lėktuvo pilotu bendravęs Baltarusijos dispečeris nebesirodo darbe pasikeitė jo paskyros socialiniuose tinkluose (76)

Keli navigacijos paslaugas teikiančios „Belaeronavigacijos“ dispečeriai pranešė, kad jų...

Andrius ir Vaida Rimiškiai paminėjo plienines vestuvių metines: iš dukrelių sulaukė ypatingos staigmenos

Dainininkas Andrius Rimiškis ir jo žmona Vaida liepos 23-iąją paminėjo 11-ąsias vedybų...

JAV imasi „ilgojo COVID“ mįslės: yra iš ko pasimokyti

Tuo metu, kai Jungtinė Karalystė ryžtingai imasi gydyti pacientus, kenčiančius nuo ilgalaikių...

Įvardino geriausią laiką ir būdą kritikai išsakyti – pokalbis įgauna visai kitą emociją

Kai nevalgęs, nemiegojęs, fiziškai ir emociškai išsekęs sėdi nežinomame miške, o būrio...

Meghan Markle brangenybės, apie kurias dauguma gali tik pasvajoti: ką savo papuošalų dėžutėje turi kunigaikštienė (3)

Sasekso kunigaikštiene tapusios Meghan Markle papuošalų kolekcija jau vertinama maždaug...

Austrijos ministras apie ES reakciją į migrantų krizę Lietuvoje: tai absoliučiai neteisingas signalas (354)

Prasidėjus neteisėtų migrantų antplūdžiui iš Baltarusijos į Lietuvą, ši žinia iškart...