Vilniaus miesto planai po truputį atsisakyti troleibusų virsta kūnu. Planuojama, kad nuo rugsėjo gatvėse važinės 40 troleibusų mažiau nei prieš metus. Tiesa, anksčiau buvo planuota atsisakyti 59 ūsuotųjų transporto priemonių, tačiau vėliau apsispręsta imtis ne tokio drastiško mažinimo. Vietoj panaikintų troleibusų planuojama į gatves išleisti autobusus.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Planų panaikinti troleibusus neatsisakė, jie labai sparčiai judinami į priekį. Troleibusų naikinimas prasidėjo nuo pono Nakučio atėjimo vadovauti mūsų įmonei ir dabar jeigu nuvažiuotumėte prie Antrojo troleibusų parko, pamatytumėte troleibusų kapinyną. Jie yra seni, niekas jų neprižiūri ir surūdys nuo stovėjimo“, – DELFI sakė „Vilniaus viešojo transporto“ profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Iljina.

Anot jos, į šį parką Justiniškėse jau perkeliami ir autobusai.

Pašnekovės teigimu, mažėja ir troleibusų vairuotojų.

„Vairuotojų poreikis taipogi sumažėjo. Vien tik keturiuose maršrutuose, kuriuos panaikino nuo liepos 1 dienos, buvo 95 darbo vietos. Dabar vyksta perkvalifikavimas ir jau girdžiu, kad dalis žmonių nesusigaudo, kas ten vyksta. Jie neatleisti, po 25 juos perkvalifikuoja, kad jie galėtų vairuoti autobusus. Tačiau reikėtų pakalbėti apie darbo sąlygas, darbo apmokėjimą ir visa kita. Pirmai grupei lyg ir parodė saldainiuką, kad viskas gerai: vairuotojas turi mašiną ir netupi rezerve“, – kalbėjo D. Iljina.

DELFI primena, kad po liepos 1 dienos įgyvendinant viešojo transporto pertvarką sostinėje panaikinti keturi troleibusų maršrutai: 5, 8, 11, 13.

Tačiau, pasak profsąjungos vadovės, niekas nežino, kiek dar troleibusų planuojama atsisakyti.

„Niekas nesako, kiek planuojama sumažinti troleibusų. Dabar visuomenė labai aktyviai kovoja, kad troleibusai pasiliktų“, – tvirtino D. Iljina.

Troleibusas negali būti greitasis

Tuo metu įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVV) vadovas Gintaras Nakutis DELFI sakė, kad rudenį į gatves išvažiuos mažiau troleibusų, nes dalis jų dubliuoja greitųjų ir paprastų autobusų maršrutus.

„Natūralu, kad ten, kur važiuoja greitasis autobusas, nebereikia tiek transporto priemonių. Atsiradus greitiesiems autobusams, buvo peržiūrėtas visas tiek troleibusų, tiek autobusų tinklas“, – komentavo jis.

Anksčiau buvo planuojama, kad nuo rugsėjo bus atsisakyta 59 troleibusų, tačiau įvertinus keleivių srautus, nuspręsta, kad važinėti nustos mažiau troleibusų. Tačiau VVV vadovas ramina, kad papildomai į gatves išvažiuos 45 greitieji ir paprasti autobusai.

„Taigi išlaikomas tas pats transporto priemonių balansas. Dar bus pasitarimas savivaldybėje šiuo klausimu, tada ir bus priimtas galutinis sprendimas“, – sakė pašnekovas.

Šiuo metu, anot jo, Vilniuje važinėja apie 80 greitųjų autobusų, o nuo rugsėjo į gatves jų išriedės dar 15. Taigi dar 30 panaikintų troleibusų turėtų pakeisti paprasti autobusai.

Pasak G. Nakučio, šiuo metu Vilniuje važinėja 145 troleibusai, buvo planuojama, kad nuo rugsėjo jų bus 170, tačiau vėliau vis dėlto apsispręsta, kad važinės 185. Pernai rudenį sostinės gatvėmis riedėjo 225 troleibusai. Jo teigimu, šiuo metu gatvėse važinėja ne visi troleibusai dėl vasarą sumažėjusio keleivių srauto.

Paklaustas, kodėl troleibusai keičiami autobusais, pašnekovas sakė, kad tai lemia šių transporto priemonių greitis.

„Troleibusas negali būti greitasis troleibusas, nes jis negali nieko aplenkti. Jie turi važiuoti vienas kitam iš paskos“, – argumentą pateikė jis.

Trūksta vairuotojų

Pasak VVV vadovo, nė vienas troleibuso vairuotojas dėl šios pertvarkos nebus atleistas. Atsisakius planuojamo troleibusų skaičiaus, persikvalifikuoti teks 75 vairuotojams.

Pasak G. Nakučio, anksčiau buvo planuojama, kad nevažiuojant 59 troleibusams nebereikės 95 troleibusų vairuotojų, tačiau nusprendus atsisakyti mažiau troleibusų, mažiau vairuotojų reikės perkvalifikuoti.

„Dar nuo kovo mėnesio pradėjome vairuotojus mokyti savo mokymo centre. 75 troleibusų vairuotojai persikvalifikavo į autobusų vairuotojus. Iš jų jau 50 dirba autobusų vairuotojais, o paskutiniai 25 laiko egzaminus „Regitroje“. Jie tai turėtų padaryti iki rugsėjo mėnesio. Nė vienas nebuvo atleistas, nebent būtų pažeidęs darbo drausmę“, – sakė jis.

VVV vadovo teigimu, autobusų vairuotojais per mėnesį uždirba 3200 Lt, o troleibusų – 2900 Lt neatskaičius mokesčių.

Pasak pašnekovo, net ir įdarbinus buvusius troleibusų vairuotojus vis dar trūksta autobusų vairuotojų. Šiuo metu yra 30 laisvų etatų.

Jis tvirtino negalįs atsakyti, kada Vilniuje visai nebeliks troleibusų.

„Čia jau yra ne mūsų sprendimai. Kol kas jie važiuoja, jų važiuos mažiau, bet važiuos. Jeigu matysime, kad keleiviai netelpa, mes rezervą turime, nė vienas troleibusas nėra nurašomas, visi pastatyti ir pasiruošę pradėti darbą“, – sakė G. Nakutis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelių priežiūrai bus skiriama 19 milijonų eurų (15)

Vyriausybė trečiadienį nusprendė Kelių priežiūros ir plėtros programai skirti 18,8 mln....

Griežtins biodegalų kontrolę (3)

Vyriausybė trečiadienį nusprendė griežtinti į degalus įmaišomų biodegalų ir skystų...

„Lietuvos geležinkeliai“ siuntas veš 18 krypčių

„Lietuvos geležinkeliai“ nuo birželio siuntas veš net į aštuoniolika šalies miestų,...

Viena svarbiausių Lietuvos ekonomikos sričių auga dviženkliais skaičiais (15)

Visų rūšių transportu pervežtų krovinių kiekis šių metų pirmą ketvirtį siekė 35,7 mln....

Kuriamame Vilijampolės transporto mazge pradėtas svarbios kelio jungties remontas (5)

Kaune, Vilijampolėje, iš pagrindų dabar remontuojama 17 metrų pločio Brastos gatvė netolimoje...

Top naujienos

Orai: atkeliauja lietus, griaustinis ir vėsa (4)

Antroje savaitės pusėje pagaliau sulauksime lietaus. Ketvirtadienį šalį dar spės užlieti 30...

Planą „B“ be Jasikevičiaus turintis Motiejūnas įvertino išvykstančius: važiuoja, kur uždirbs daugiau (16)

Kauno „Žalgirio“ generalinis direktorius Paulius Motiejūnas tik iš žiniasklaidos sužinojo,...

Psichologė įvardijo, kas lemia jūsų mitybą: kodėl sunku keisti įpročius ir juos išlaikyti? (27)

Ar kada nors susimąstėte, kas lemia mūsų maisto pasirinkimus? Psichologai teigia, jog kiekvieną...

Pergalė prieš kazino: lošimų bendrovė privalės grąžinti vyrui 6,5 tūkst. praloštų eurų (59)

Teisminis ginčas Klaipėdos miesto teisme išnagrinėtas priklausomybę įrodžiusio vyro naudai....

Vėlų vakarą sostinėje, prie policijos būstinės, į stovintį pareigūno automobilį rėžėsi motociklas (2)

Vėlų trečiadienio vakarą, apie 23.15 val., Vilniaus pakraštyje esančioje Visorių g....

Veryga brandina planą: palies pamėgusius privačias ligonines (357)

Sveikatos apsaugos ministerija sukūrė planą, kaip valstybės finansus ligoninėms susieti su...

Ironiška Kurtinaičio „padėka“ klubo vadovybei: tikrai padarėte viską, kad būtų lengviau (14)

Rimas Kurtinaitis LKL sezono apdovanojimų vakare nestoko geros nuotaikos, spėjo prasilenkdamas...

Islandijoje svajonių darbą susiradęs lietuvis negali atsidžiaugti (49)

Antrus metus iš eilės gidu pietryčių Islandijoje dirbantis Žilvinas Žebrauskas negali...

Užkalnis. Vilnius nebetinka būti sostine. Perkelkime ją į Kauną (576)

Daug metų didžiavausi ir gyriausi, kad, gimęs Kaune, esu vilnietis. Džiaugiausi, kad po 16 metų...

Pirkėjas „Maximoje“ užfiksavo koktų vaizdą – dar labiau papiktino darbuotojos reakcija (151)

Esu nuolatinis parduotuvių tinklo „Maxima“ pirkėjas, tačiau tai, ką pamačiau ir teko patirti...