aA
Vilniaus miesto planai po truputį atsisakyti troleibusų virsta kūnu. Planuojama, kad nuo rugsėjo gatvėse važinės 40 troleibusų mažiau nei prieš metus. Tiesa, anksčiau buvo planuota atsisakyti 59 ūsuotųjų transporto priemonių, tačiau vėliau apsispręsta imtis ne tokio drastiško mažinimo. Vietoj panaikintų troleibusų planuojama į gatves išleisti autobusus.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Planų panaikinti troleibusus neatsisakė, jie labai sparčiai judinami į priekį. Troleibusų naikinimas prasidėjo nuo pono Nakučio atėjimo vadovauti mūsų įmonei ir dabar jeigu nuvažiuotumėte prie Antrojo troleibusų parko, pamatytumėte troleibusų kapinyną. Jie yra seni, niekas jų neprižiūri ir surūdys nuo stovėjimo“, – DELFI sakė „Vilniaus viešojo transporto“ profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Iljina.

Anot jos, į šį parką Justiniškėse jau perkeliami ir autobusai.

Pašnekovės teigimu, mažėja ir troleibusų vairuotojų.

„Vairuotojų poreikis taipogi sumažėjo. Vien tik keturiuose maršrutuose, kuriuos panaikino nuo liepos 1 dienos, buvo 95 darbo vietos. Dabar vyksta perkvalifikavimas ir jau girdžiu, kad dalis žmonių nesusigaudo, kas ten vyksta. Jie neatleisti, po 25 juos perkvalifikuoja, kad jie galėtų vairuoti autobusus. Tačiau reikėtų pakalbėti apie darbo sąlygas, darbo apmokėjimą ir visa kita. Pirmai grupei lyg ir parodė saldainiuką, kad viskas gerai: vairuotojas turi mašiną ir netupi rezerve“, – kalbėjo D. Iljina.

DELFI primena, kad po liepos 1 dienos įgyvendinant viešojo transporto pertvarką sostinėje panaikinti keturi troleibusų maršrutai: 5, 8, 11, 13.

Tačiau, pasak profsąjungos vadovės, niekas nežino, kiek dar troleibusų planuojama atsisakyti.

„Niekas nesako, kiek planuojama sumažinti troleibusų. Dabar visuomenė labai aktyviai kovoja, kad troleibusai pasiliktų“, – tvirtino D. Iljina.

Troleibusas negali būti greitasis

Tuo metu įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVV) vadovas Gintaras Nakutis DELFI sakė, kad rudenį į gatves išvažiuos mažiau troleibusų, nes dalis jų dubliuoja greitųjų ir paprastų autobusų maršrutus.

„Natūralu, kad ten, kur važiuoja greitasis autobusas, nebereikia tiek transporto priemonių. Atsiradus greitiesiems autobusams, buvo peržiūrėtas visas tiek troleibusų, tiek autobusų tinklas“, – komentavo jis.

Anksčiau buvo planuojama, kad nuo rugsėjo bus atsisakyta 59 troleibusų, tačiau įvertinus keleivių srautus, nuspręsta, kad važinėti nustos mažiau troleibusų. Tačiau VVV vadovas ramina, kad papildomai į gatves išvažiuos 45 greitieji ir paprasti autobusai.

„Taigi išlaikomas tas pats transporto priemonių balansas. Dar bus pasitarimas savivaldybėje šiuo klausimu, tada ir bus priimtas galutinis sprendimas“, – sakė pašnekovas.

Šiuo metu, anot jo, Vilniuje važinėja apie 80 greitųjų autobusų, o nuo rugsėjo į gatves jų išriedės dar 15. Taigi dar 30 panaikintų troleibusų turėtų pakeisti paprasti autobusai.

Pasak G. Nakučio, šiuo metu Vilniuje važinėja 145 troleibusai, buvo planuojama, kad nuo rugsėjo jų bus 170, tačiau vėliau vis dėlto apsispręsta, kad važinės 185. Pernai rudenį sostinės gatvėmis riedėjo 225 troleibusai. Jo teigimu, šiuo metu gatvėse važinėja ne visi troleibusai dėl vasarą sumažėjusio keleivių srauto.

Paklaustas, kodėl troleibusai keičiami autobusais, pašnekovas sakė, kad tai lemia šių transporto priemonių greitis.

„Troleibusas negali būti greitasis troleibusas, nes jis negali nieko aplenkti. Jie turi važiuoti vienas kitam iš paskos“, – argumentą pateikė jis.

Trūksta vairuotojų

Pasak VVV vadovo, nė vienas troleibuso vairuotojas dėl šios pertvarkos nebus atleistas. Atsisakius planuojamo troleibusų skaičiaus, persikvalifikuoti teks 75 vairuotojams.

Pasak G. Nakučio, anksčiau buvo planuojama, kad nevažiuojant 59 troleibusams nebereikės 95 troleibusų vairuotojų, tačiau nusprendus atsisakyti mažiau troleibusų, mažiau vairuotojų reikės perkvalifikuoti.

„Dar nuo kovo mėnesio pradėjome vairuotojus mokyti savo mokymo centre. 75 troleibusų vairuotojai persikvalifikavo į autobusų vairuotojus. Iš jų jau 50 dirba autobusų vairuotojais, o paskutiniai 25 laiko egzaminus „Regitroje“. Jie tai turėtų padaryti iki rugsėjo mėnesio. Nė vienas nebuvo atleistas, nebent būtų pažeidęs darbo drausmę“, – sakė jis.

VVV vadovo teigimu, autobusų vairuotojais per mėnesį uždirba 3200 Lt, o troleibusų – 2900 Lt neatskaičius mokesčių.

Pasak pašnekovo, net ir įdarbinus buvusius troleibusų vairuotojus vis dar trūksta autobusų vairuotojų. Šiuo metu yra 30 laisvų etatų.

Jis tvirtino negalįs atsakyti, kada Vilniuje visai nebeliks troleibusų.

„Čia jau yra ne mūsų sprendimai. Kol kas jie važiuoja, jų važiuos mažiau, bet važiuos. Jeigu matysime, kad keleiviai netelpa, mes rezervą turime, nė vienas troleibusas nėra nurašomas, visi pastatyti ir pasiruošę pradėti darbą“, – sakė G. Nakutis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Small Planet Airlines“ Vilniuje atleidžia 44 darbuotojus papildyta (14)

Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small Planet Airlines “ iki lapkričio pabaigos...

„Ryanair“: kietasis „Brexit“ galėtų sustabdyti skrydžius JK trims savaitėms (6)

„ Brexit “ be prekybos susitarimo pasirašymo galėtų sustabdyti „ Ryanair “ skrydžius...

Keliams kitąmet lėšų skiriama daugiau nei iki krizės (7)

Susisiekimo ministras pareiškė, kad kitais metais automobilių kelių statybai ir priežiūrai bus...

Masiulis: Islandijos prospekto ir Minsko plento rekonstrukcijai – 20 mln. eurų (7)

Rekonstruojant magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpą ties Kaunu – Islandijos...

Masiulis: per 4 metus bus išasfaltuota beveik 1,7 tūkst. km žvyrkelių (22)

2017–2020 metais Lietuvoje norima išasfaltuoti rekordiškai daug žvyrkelių – apie 1 654...

Top naujienos

Ramanausko-Vanago brolis Albinas: kai mane paleido, iškart supratau, kodėl (269)

Ilgi metai miškuose, tamsiuose, šaltuose ir ankštuose bunkeriuose, sveiku protu nesuvokiami...

Pagrindinių mokesčių trūkumas siunčia rimtą signalą apie Lietuvos ekonomiką (173)

Finansų ministerija skelbia, kad per devynis šių metų mėnesius valstybės ir savivaldybių...

Šimonytė skelbia savo rinkimų programą: apeliuoja į valstybe nusivylusius žmones (91)

Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) pirminiuose prezidento...

Venckienės sūnus: mama Lietuvą apskundė Jungtinėms Tautoms (2)

Neringa Venckienė pateikė skundą dėl Lietuvos veiksmų Jungtinių Tautų Žmogaus teisių...

Tikroji Lietuvos širdis: pasidairykite, kaip atrodo unikali vieta, kur įžengti draudžiama (5)

Labanoro regioninio parko ekologė ir Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos gamtosaugos...

Naujausi reitingai: tarp didžiausių konkurentų – ryškus poslinkis (57)

Su valdančiaisiais karo sąlygomis gyvenantys konservatoriai reitingų lentelėje didina atotrūkį...

Pilvo riebalai – pavojus sveikatai: 7 būdai, kaip jų atsikratyti (32)

Esama net keleto priežasčių, kodėl pilvo srityje kaupiasi riebalai. Visų pirma, verta paminėti...

Apsisprendė, kiek bus galima iššaudyti vilkų Ministerijos susikibo dėl skaičių (20)

Aplinkos ministras Kęstutis Navickas penktadienį įsakymu patvirtino vilkų sumedžiojimo limitą...

Putinas pribloškė cinišku pareiškimu: buvusios sovietinės respublikos apgailestauja dėl SSRS subyrėjimo (584)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas ketvirtadienį pareiškė, jog daugelio buvusių...

Klaida, kurią daro pusė Lietuvos tėvų: taip užprogramuojate vaikų sveikatos bėdas ateityje

Nevalgumas, persivalgymas, nutukimas, anemija, virškinimo sutrikimai. Anot gydytojos dietologės...