aA
Vilniaus miesto planai po truputį atsisakyti troleibusų virsta kūnu. Planuojama, kad nuo rugsėjo gatvėse važinės 40 troleibusų mažiau nei prieš metus. Tiesa, anksčiau buvo planuota atsisakyti 59 ūsuotųjų transporto priemonių, tačiau vėliau apsispręsta imtis ne tokio drastiško mažinimo. Vietoj panaikintų troleibusų planuojama į gatves išleisti autobusus.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Planų panaikinti troleibusus neatsisakė, jie labai sparčiai judinami į priekį. Troleibusų naikinimas prasidėjo nuo pono Nakučio atėjimo vadovauti mūsų įmonei ir dabar jeigu nuvažiuotumėte prie Antrojo troleibusų parko, pamatytumėte troleibusų kapinyną. Jie yra seni, niekas jų neprižiūri ir surūdys nuo stovėjimo“, – DELFI sakė „Vilniaus viešojo transporto“ profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Iljina.

Anot jos, į šį parką Justiniškėse jau perkeliami ir autobusai.

Pašnekovės teigimu, mažėja ir troleibusų vairuotojų.

„Vairuotojų poreikis taipogi sumažėjo. Vien tik keturiuose maršrutuose, kuriuos panaikino nuo liepos 1 dienos, buvo 95 darbo vietos. Dabar vyksta perkvalifikavimas ir jau girdžiu, kad dalis žmonių nesusigaudo, kas ten vyksta. Jie neatleisti, po 25 juos perkvalifikuoja, kad jie galėtų vairuoti autobusus. Tačiau reikėtų pakalbėti apie darbo sąlygas, darbo apmokėjimą ir visa kita. Pirmai grupei lyg ir parodė saldainiuką, kad viskas gerai: vairuotojas turi mašiną ir netupi rezerve“, – kalbėjo D. Iljina.

DELFI primena, kad po liepos 1 dienos įgyvendinant viešojo transporto pertvarką sostinėje panaikinti keturi troleibusų maršrutai: 5, 8, 11, 13.

Tačiau, pasak profsąjungos vadovės, niekas nežino, kiek dar troleibusų planuojama atsisakyti.

„Niekas nesako, kiek planuojama sumažinti troleibusų. Dabar visuomenė labai aktyviai kovoja, kad troleibusai pasiliktų“, – tvirtino D. Iljina.

Troleibusas negali būti greitasis

Tuo metu įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVV) vadovas Gintaras Nakutis DELFI sakė, kad rudenį į gatves išvažiuos mažiau troleibusų, nes dalis jų dubliuoja greitųjų ir paprastų autobusų maršrutus.

„Natūralu, kad ten, kur važiuoja greitasis autobusas, nebereikia tiek transporto priemonių. Atsiradus greitiesiems autobusams, buvo peržiūrėtas visas tiek troleibusų, tiek autobusų tinklas“, – komentavo jis.

Anksčiau buvo planuojama, kad nuo rugsėjo bus atsisakyta 59 troleibusų, tačiau įvertinus keleivių srautus, nuspręsta, kad važinėti nustos mažiau troleibusų. Tačiau VVV vadovas ramina, kad papildomai į gatves išvažiuos 45 greitieji ir paprasti autobusai.

„Taigi išlaikomas tas pats transporto priemonių balansas. Dar bus pasitarimas savivaldybėje šiuo klausimu, tada ir bus priimtas galutinis sprendimas“, – sakė pašnekovas.

Šiuo metu, anot jo, Vilniuje važinėja apie 80 greitųjų autobusų, o nuo rugsėjo į gatves jų išriedės dar 15. Taigi dar 30 panaikintų troleibusų turėtų pakeisti paprasti autobusai.

Pasak G. Nakučio, šiuo metu Vilniuje važinėja 145 troleibusai, buvo planuojama, kad nuo rugsėjo jų bus 170, tačiau vėliau vis dėlto apsispręsta, kad važinės 185. Pernai rudenį sostinės gatvėmis riedėjo 225 troleibusai. Jo teigimu, šiuo metu gatvėse važinėja ne visi troleibusai dėl vasarą sumažėjusio keleivių srauto.

Paklaustas, kodėl troleibusai keičiami autobusais, pašnekovas sakė, kad tai lemia šių transporto priemonių greitis.

„Troleibusas negali būti greitasis troleibusas, nes jis negali nieko aplenkti. Jie turi važiuoti vienas kitam iš paskos“, – argumentą pateikė jis.

Trūksta vairuotojų

Pasak VVV vadovo, nė vienas troleibuso vairuotojas dėl šios pertvarkos nebus atleistas. Atsisakius planuojamo troleibusų skaičiaus, persikvalifikuoti teks 75 vairuotojams.

Pasak G. Nakučio, anksčiau buvo planuojama, kad nevažiuojant 59 troleibusams nebereikės 95 troleibusų vairuotojų, tačiau nusprendus atsisakyti mažiau troleibusų, mažiau vairuotojų reikės perkvalifikuoti.

„Dar nuo kovo mėnesio pradėjome vairuotojus mokyti savo mokymo centre. 75 troleibusų vairuotojai persikvalifikavo į autobusų vairuotojus. Iš jų jau 50 dirba autobusų vairuotojais, o paskutiniai 25 laiko egzaminus „Regitroje“. Jie tai turėtų padaryti iki rugsėjo mėnesio. Nė vienas nebuvo atleistas, nebent būtų pažeidęs darbo drausmę“, – sakė jis.

VVV vadovo teigimu, autobusų vairuotojais per mėnesį uždirba 3200 Lt, o troleibusų – 2900 Lt neatskaičius mokesčių.

Pasak pašnekovo, net ir įdarbinus buvusius troleibusų vairuotojus vis dar trūksta autobusų vairuotojų. Šiuo metu yra 30 laisvų etatų.

Jis tvirtino negalįs atsakyti, kada Vilniuje visai nebeliks troleibusų.

„Čia jau yra ne mūsų sprendimai. Kol kas jie važiuoja, jų važiuos mažiau, bet važiuos. Jeigu matysime, kad keleiviai netelpa, mes rezervą turime, nė vienas troleibusas nėra nurašomas, visi pastatyti ir pasiruošę pradėti darbą“, – sakė G. Nakutis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sumaištis Vokietijos oro uostuose: dėl streikų nukentės apie 60 tūkst. keleivių (6)

Vokietijos keleivių salonų įgulų narių sąjunga pratęsė suplanuoto streiko 4-iose oro linijų...

Vilniečiams atsibodo dėl siuntų važinėti po visą miestą: papasakojo, kaip galima to išvengti (67)

Neregistruotos siuntos iš Kinijos Lietuvos pašto Vilniaus logistikos centre nukreipiamos į vieną...

„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą papildyta (1)

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „ LGC Cargo “, per didžiausią akcininkę Latvijos...

Australijos oro linijos išbandys rekordinės trukmės skrydį (8)

Australijos oro linijos „ Qantas “ ruošiasi bandomajam skrydžiui tarp Niujorko ir Sidnėjaus....

Kelių direkcijos Eismo informacijos skyrius jau dirba žiemos režimu (4)

Nepaisydamas momentinio atšilimo, Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos...

Top naujienos

Buvę kitų prezidentų patarėjai Nausėdai vertinimų negaili: tik dabar pasimatė tikrosios prezidento pažiūros (117)

Nuo iškilmingos naujojo prezidento Gitano Nausėdos inauguracijos jau praėjo 100 dienų. Buvę...

Raudonasis turizmas Kinijoje: milijardas gyventojų raginamas lankyti „šventas“ Mao vietas

Persirengusios raudongvardiečių uniformomis, Gao Hongli ir grupelė kitų vaikų darželių...

Po įvykių Vokietijoje – nerimą keliančios užuominos: jau esama tokių, kurie rimtai svarsto palikti šalį (433)

Vokietijoje tebesitęsia po Halės išpuolio įsiplieskusios diskusijos apie šalyje stiprėjantį...

Gaisro Alytuje užgesinti nepavyksta, uždrausta dirbti šalia esančioms įmonėms (8)

Alytaus Ekstremalių situacijų komisija sekmadienį uždraudė dirbti Pramonės rajone, kur toliau...

Metų seklys: gaujos jautėsi drąsiai, bet policija išdaužė visus   (49)

DELFI, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, tęsia kasmetinį pasakojimų ciklą „ Metų seklys...

Vaistininkė pateikė 7 grupes vaistų, kurie iš žmogaus organizmo pašalina vitaminus bei mineralus (42)

Svarbiausius žmogaus organizmui vitaminus ir mineralus turime gauti kiekvieną dieną su maistu....

Jonas Nainys atvirai prabilo apie didžiausias baimes ir ne pačius linksmiausius nuotykius Amerikoje (4)

Muzikos prodiuseris, didžėjus, laidų vedėjas Jonas Nainys apsilankė Laisvės TV laidoje...

Johnsonas ES išsiuntė du vienas kitam prieštaraujančius laiškus dėl „Brexit“ papildyta 9:48 (73)

Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas vėlų šeštadienį parašė laišką, kuriame...

Apie tai garsiai niekas nekalba: 600 eurų vertas alinantis darbas, kasdien matoma mirtis ir patiriamas smurtas (205)

Kaip skelbia „Sodra“, Lietuvoje slaugytojais dirba 22,3 tūkst. žmonių. Tai – viena...

Pigūs ir paprasti būdai, kaip panaikinti bjaurų dvoką senuose namuose (11)

Senuose namuose dažnai būna prasta vėdinimo sistema, todėl ilgainiui įsimeta slogus, pelėsiais...