Tokie pokyčiai įsigaliotų, jei jiems pritartų Vilniaus miesto savivaldybės taryba. Trečiadienį vykusiame posėdyje pasiūlymui buvo pritarta. Artimiausiu metu jį svarstys savivaldybės komitetai.

Sprendimo projektą tarybos nariams pristačiusi „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė teigė, kad jis miesto biudžetą per metus papildytų apie 1,8 mln. eurų daugiau nei dabar, iš viso beveik 10 mln. eurų.

Pagal naująją tvarką, išplečiama brangiausia mėlynoji zona. Į ją patektų ne tik Vokiečių, Didžioji ir Aušros Vartų gatvės, bet ir B. Radvilaitės, Islandijos, Vilniaus, Liejyklos, Totorių, L. Stuokos–Gucevičiaus, Pilies, Šv. Jono, Dominikonų, Benediktinių, Labdarių gatves ir S. Daukanto aikštė.

Rinkliavų zonos Vilniuje

Į geltonąją zoną būtų įtraukta likusi Konstitucijos prospekto, Lvovo ir Linkmenų gatvių dalis. Jos riboms būtų priskirta ir dalis M. Dobužinskio gatvės, dalis Užupio, Raugyklos bei Šv. Stepono gatvės.

Žalioji zona Naujamiestyje būtų išplėsta iki Panerių gatvės. Jai priskirtas ir Žvėryno rajonas, Vingio parko prieigos, bei netoli „Siemens arenos“ esanti Geležinio Vilko gatvės dalis ir kitos aplinkinės gatvės.

Už valandą – 2,5 euro

Automobilio stovėjimas mėlynojoje zonoje brangtų beveik 40 proc., iki 2,5 euro už valandą. Pasistatyti transporto priemonę raudonojoje zonoje būtų beveik 70 proc. brangiau – 1,5 euro už valandą.

Kitose zonose stovėjimo įkainiai nesikeistų. Tačiau mėlynojoje ir raudonojoje zonose dvigubai brangtų stovėjimas rezervuotoje vietoje.

Antrasis automobilis – pigiau

Pigiau antrąjį automobilį savo kieme pasistatyti galėtų gyvenamąją vietą deklaravę ir leidimą turintys gyventojai.

Į mėlynąją arba raudonąją zoną patenkančių namų šeimininkai antrąjį automobilį pasistatyti galėtų dvigubai pigiau, atitinkamai už 312 ir 156 eurus per metus.

Stovėjimo įkainių už pirmąjį automobilį ir įkainių komercinių patalpų savininkams keisti nesiūloma.

Naujovei – išimtis

Trečiadienį pateiktame sprendime įtvirtinta lengvata „Statyk ir važiuok“ vadinamai naujovei.

DELFI jau rašė, kad M. Gusarovienė anksčiau svarstė apie galimybę Vilniaus miesto prieigose ir prie pagrindinių gatvių susikirtimo taškų įrengti viešas automobilių parkavimo aikšteles.

Vadinamosiose kombinuotų kelionių aikštelėse gyventojai galėtų palikti savo automobilį ir nemokamai persėstų į centrą vežantį viešąjį transportą ar dviračius, ar už papildomą mokestį išsinuomoti trumpalaikės nuomos automobilį.

Naujoje rinkliavų tvarkoje numatyta, kad kombinuotos kelionių jungties („Statyk ir važiuok“) bilietą įsigijęs vairuotojas galėtų už stovėjimą tokioje į kurią nors zoną patenkančioje aikštelėje rinkliavos nemokėti, bet neilgiau nei iki tos pačios dienos 24 valandos.

Lėšas skirs transporto sistemai

Pagal ankstesnę tvarką, rinkliavos lėšos tiesiog patekdavo į Vilniaus miesto biudžetą. Dabar siūloma jas skirti viešojo transporto sistemos, dviračių infrastruktūros, automatizuotos šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos, automobilių statymo infrastruktūros eksploatavimui, renovacijai ir plėtrai užtikrinti.

Antradienį išplatintame „Susisiekimo paslaugų“ pranešime žiniasklaidai M. Gusarovienė teigė, jog dabartiniai vietinės rinkliavos dydžiai Vilniuje paskutinį kartą buvo keičiami prieš 12 metų, išskyrus mėlynąją zoną, kuri įvesta 2011 metais, o įmonės atlikta stovėjimo vietų užimtumo analizė atskleidė, kad tik viena iš dešimties stovėjimo vietų sostinės mėlynojoje ir raudonojoje zonose yra neužimta.

Modesta Gusarovienė

„Tai neatitinka užsienio mokslininkų patvirtinto ir Vilniaus miesto tarybos priimto efektyvaus stovėjimo vietų užimtumo rodiklio, kuris maksimaliai siekia 85 proc. visų stovėjimo vietų. Jeigu šis rodiklis viršijamas, parkavimas tampa neefektyvus, ir automobiliai statomi netvarkingai“, – sakė M. Gusarovienė.

Ji taip pat informavo, kad lyginant su kitomis Baltijos valstybių sostinėmis, Rygoje pirma valanda stovėjimo Senamiestyje kainuoja 5 eurus, o kiekviena papildoma valanda – 8 eurus. Latvijos sostinėje nuo 2013 metų pereita prie kompleksinio tarifo, kur kiekviena papildoma valanda kainuoja brangiau už pirmąją. Taline 2015 metais nuo 4,8 eurų už valandos stovėjimą Senamiestyje pereita prie 6 eurų už valandą rinkliavos tarifo.

„Tikimasi, kad pasitelkus šias priemones pavyks gerokai sumažinti miesto Senamiesčiui tenkančias transporto apkrovas. Net ir negalintys keliauti be automobilio, pavyzdžiui, jauni tėvai ir panašiai, turės pakankamai galimybių palikti savo transporto priemones centro prieigose ir tęsti kelionę pėsčiomis“, – teigė M. Gusarovienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (225)