Norintys pakeisti kas mėnesį mokamą sumą turi arba vėl pirkti naują kortelę, arba kreiptis į Klientų aptarnavimo centrą – kioskuose to, pasak jų atstovų, padaryti negalima.

Netekęs lengvatos turėjo pirkti naują kortelę

Į DELFI kreipęsis skaitytojas skundėsi, kad naują „Vilniečio kortelę“ jam teko įsigyti tuomet, kai baigėsi jo studento pažymėjimo laikas. Vaikinas laiške rašė, jog norėjo kortelę pasipildyti už sumą be nuolaidos, tačiau to padaryti negalėjo.

„Baigė galioti studento pažymėjimas, reikia pildyti mėnesiniu bilietu be nuolaidos, tačiau spaudos kiosko darbuotoja sako, kad to padaryti nėra galimybės - reikia pirkti naują kortelę, senąją galima pildyti tik su nuolaida“, - paaiškino buvęs studentas.

Vilnietis piktinosi, jog informacijos apie tai internete nerado ir turėjo įsigyti naują kortelę. „Rezultatas: papildomi 4 litai iš kiekvieno tokio studijas baigusio studento, krūvos nebenaudojamų kortelių ir t.t.“, - laiške DELFI rašė skaitytojas.

Mokėjimo sumos kioske pakeisti nepavyks

DELFI kreipėsi į UAB „Reitan Convenience Lithuania“, kuriai priklauso ir „Lietuvos spaudos“ kioskai, vieną iš produktų grupės vadovų Nerijų Orvidą. Jis paaiškino, kad naujos „Vilniečio kortelės“ tokiu atveju pirkti nebūtina, tačiau kioske taip paprastai jos pasipildyti vis tik nepavyks.

„Mes neturime tokio funkcionalumo, kad galėtume pakeisti kortelei suteiktą nuolaidą. Tokiu atveju, jeigu jis dar turi tebegaliojančią „Vilniečio kortelę“, jam reikėtų nueiti į „Susisiekimo paslaugų“ Klientų aptarnavimo centrą Gedimino pr. Ten turi nuolaidos tipą iš studentiškos pakeisti į pilną bilieto kainą“, - sakė jis.

N. Orvidas kalbėjo, jog kiosko darbuotoja vilniečiui patarė įsigyti naują kortelę tikriausiai todėl, kad šią paslaugą ji galėjo suteikti pati ar nebuvo susipažinusi su sistema. Vis tik, įsigijus naują kortelę, ją galima papildyti bet kokia pasirinkta suma.

Tuo atveju, jei žmogus kortelę papildo suma be nuolaidos, o vėliau, pavyzdžiui, pradeda studijuoti ir gauna lengvatą važinėti viešuoju transportu pigiau, norėdamas pasipildyti bilietą suma su nuolaidą, jis taip pat turi nuvykti į Klientų aptarnavimo centrą.

Pasak N. Orvido, anksčiau – kai veikė elektroninio bilieto, o ne „Vilniečio kortelės“ sistema - to daryti nereikėjo, nes sistema veikė kitu principu.

„Dėl senosios sistemos, anksčiau buvo fiksuotos kainos visiems nuolaidų tipams, kitaip tariant, tiek studentams, tiek pensininkams, tiek moksleiviams ar paprastam gyventojui. Ji dirbo kitu principu: žmogus, priėjęs prie kiosko, pasakydavo, kokio bilieto jam reikia, jam jį parduodavo, - pasakojo jis. - Dabar kortelei pridedama daugiau funkcijų ir pačiai kortelei pirkimo metu yra automatiškai suteikiama nuolaida“.

N. Orvidas teigė, kad sulaukia daug klausimų dėl tokios sistemos ir tikisi, kad ateityje ji keisis - bus galima bilieto tipą pakeisti bet kuriame kioske.

Sistemos keitimui lėšos nenumatytos

Tačiau permainos nesišviečia. Pasak SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktoriaus Ginto Bliuvo, sistemos keisti neketinama. Jis sakė, kad pagrindinė platintojų teikiama paslauga yra bilieto pardavimas, o reklamacijos (kortelių blokavimo, nuolaidų tipo pakeitimo, likučio perkėlimo ir kt.) paslaugos yra atliekamos Klientų aptarnavimo centro.

Gintas Bliuvas
Anot G.Bliuvo, kadangi reklamacijos operacijų nereikia daug, o jos reikalauja užtikrinti papildomą saugumą, paslaugos išplėtimas pareikalautų papildomų išteklių. Pasak jo, reiktų bilietų platinimo vietose papildomai įdiegti įrangą, apmokyti didelį skaičių darbuotojų. „Šiuo metu tam nėra numatyta lėšų, be to, tai nėra lengvai įgyvendinama ir sunku užtikrinti operacijų saugumą“, - sakė jis.

G. Bliuvas teigė, jog įgyvendinti sistemą taip, kad apie nuolaidos tipą reiktų pranešti tik pirmąjį kartą pildant kortelę, buvo nuspręstą norint sutrumpinti pildymo laiką bei palengvinti kiosko darbuotojų darbą. „Kita vertus, jei kortelei nebūtų suteikta nuolaida iš anksto, įsigyjant bilietą viešajame transporte iš E. piniginės, panaudojant e. pinigus, komposteryje reikėtų pasirinkti iš didesnio kiekio bilieto rūšių (dabar yra 2, parenkamos automatiškai pagal kortelės nuolaidą), taigi sulėtėtų bilieto įsigijimo procesas ir atsirastų viešojo transporto keleivio klaidų tikimybė, pasirenkant bilietą ne už tą kainą“, - kalbėjo G. Bliuvas.

Tiesa, keleiviai dėl tokios tvarkos vis tik skundžiasi ir SĮ „Susisiekimo paslaugoms“. „Skundų sulaukiame, tačiau jų labai nedaug. Aptarnaujame ne vieną klientą mūsų Klientų aptarnavimo centre. Pavyzdžiui, daugelis studentų pildosi LSP su integruotu e. bilietu, kurį grąžins pasibaigus jų studijoms“, - pakomentavo G. Bliuvas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (155)