aA
Neregistruotos siuntos iš Kinijos Lietuvos pašto Vilniaus logistikos centre nukreipiamos į vieną iš trijų laisvų terminalų, kurie įrengti 2 kilometrų spinduliu nuo ant siuntos nurodyto adreso. Jei gavėjas nori iš anksto žinoti tikslią pristatymo vietą, gali susimokėti 0,99 euro, o jei mokėti nenori, tada gali paprašyti, kad jam skirtos siuntos būtų siunčiamos į pašto skyrių.
© DELFI / Karolina Pansevič

Į DELFI kreipėsi du vilniečiai, pastaruoju metu susidūrę su nepatogumais atsiimant siuntas „LP Express“ savitarnos terminaluose.

Vienas jų pasakojo, kad anksčiau siuntos visada būdavo pristatomos į šalia namų esantį pašto skyrių.

„Iš ten ir pasiimdavau. O dabar jie daro taip, kad meta į paštomatus, bet nebūtinai arčiausiai namų. Vieną kartą įmėtė į esantį už 300 metrų, kitą kartą – toliau, už kilometro, trečią – dar toliau“, – pasakojo jis.

Lietuvos pašto klientas dėstė, kad kartais užsisako nemažai smulkių prekių. „Tada gauni ir varinėji, kad susirinktum tas siuntas iš skirtingų taškų. Jos juk neateina visos vienu metu“, – sakė jis.

Kitas sostinės gyventojas pasakojo susidūręs su identiška problema – anksčiau viską gaudavo pašte šalia namų, o dabar turėjo važinėti į skirtingose vietose esančius terminalus.

„Toliausiai esu 3,7 km važiavęs“, – paskaičiavo jis.

Tiesa, vilnietis papasakojo radęs išeitį. „Nuėjau į paštą, nes užkniso, tai ten pas juos yra pasirinkimas – nukreipti į paštomatą, kurį tu nori. Ta paslauga kainuoja 1 eurą. Jie duoda specialų kodą, kurį įvedi pirkdamas prekę. T.y. nurodai ne savo adresą, bet tą kodą“, – sakė jis.

Kaip nurodoma Lietuvos pašto valdomo „LP Express“ tinklapyje, siuntų peradresavimas į pasirinktą terminalą yra papildoma paslauga, kuri neįskaičiuota į prekių siuntimo išlaidas.

Norint ja pasinaudoti, reikia užsiregistruoti tinklalapyje manosiuntos.post.lt ir gauti unikalų ID kodą.

„Užsakydamas prekių iš užsienio ar Lietuvos el. parduotuvių prie gavėjo adreso nurodyk savo unikalų ID kodą ir vietoj savo namų adreso – specialų gavėjo adresą: Rodūnios kelias 9 LT-02034 Vilnius“, – rašoma tinklapyje.

Apie pristatytą siuntą gavėjas informuojamas SMS žinute arba el. paštu.

„Atsiimdamas siuntą „LP Express“ siuntų savitarnos terminale banko kortele apmokėk už siuntos nukreipimą (peradresavimą). Paslaugos kaina už vieną siuntą – 0,99 euro“, – rašoma tinklapyje.

Vilniečiams atsibodo dėl siuntų važinėti po visą miestą: papasakojo, kaip galima to išvengti
© DELFI / Karolina Pansevič

Siuntų sparčiai auga

Lietuvos pašto korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė DELFI dėstė, kad 2019 metų antrąjį ketvirtį jau buvo persiųsta 12 mln. siuntų (palyginimui, per visus 2018 metus buvo persiųsta 13 mln. siuntų), daugiausiai iš Kinijos.

„2018 metų balandį Susisiekimo ministerijai ir Kinijos Valstybinio Pašto Biurui pasirašius susitarimo memorandumą dėl glaudesnio Lietuvos pašto ir Kinijos pašto bendradarbiavimo, buvo sutarta dėl naujo maršruto – pašto siuntų transportavimo geležinkeliais nuo Chongqing miesto Kinijoje iki Vilniaus – vystymo. Toks pašto siuntų pervežimo būdas leis siuntas iš Kinijos Lietuvos paštui gauti tiesiogiai, tad siuntų srautas turėtų dar padidėti“, – prognozavo ji.

V. Budrienė pasakojo, kad tam, jog Lietuvos pašto klientai siuntas gautų greičiau ir pašto skyriuose nereikėtų laukti eilėse drauge su mokesčius mokančiais ar socialines išmokas pasiimančiais klientais, buvo įgyvendintas bandomasis siuntų nukreipimo modelis – neregistruotos siuntos iš Kinijos nukreipiamos į „LP Express“ savitarnos siuntų terminalus.

„Taip savo prekę klientai gali atsiimti jiems patogiu metu, neprisirišdami prie pašto darbo laiko. Mūsų paskaičiavimu, vidutinis siuntos atsiėmimo iš terminalo laikas – 16 val., neatsiėmus laiku (per 72 val.), tik 5 proc. siuntų kas mėnesį grąžinama saugojimui.

Klientai siuntas iš terminalų gali atsiimti jiems patogiu laiku, tuo metu pašto skyriuose siuntų atsiėmimo greitis yra 40 proc. mažesnis nei siuntų savitarnos terminaluose, todėl siuntų įteikimas klientams vyksta lėčiau ir formuojasi eilės“, – sakė pašnekovė.

V. Budrienė nurodė, kad pašto siuntinių rinkos statistika rodo, jog į rinką įsiveržę savitarnos siuntų terminalai joje tampa vienvaldžiais lyderiais ir yra labiausiai augantis siuntų logistikos kanalas rinkoje – lyginant 2018 ir 2019 metus, savitarnos siuntų terminalų paslaugos paaugo 36 proc.

„Šią tendenciją pastebime ir mes – 2019 metų pirmąjį pusmetį siuntų srautas terminalais padidėjo 35 proc. ir nuolat auga“, – sakė ji.

Vaida Budrienė
Vaida Budrienė
© DELFI / Karolina Pansevič

Atliko pokyčius

V. Budrienė dar papasakojo, kad reaguojant į aptartas tendencijas, Lietuvos paštas atliko informacinių technologijų sistemų vystymo ir procesų pokyčius, todėl galėjo prieš pusmetį terminalų aptarnavimo laiką padidinti iki kelių kartų per dieną – net savaitgaliais.

„Vilniuje, kur „LP Express“ terminalai itin paklausūs, mūsų kurjeriai siuntų išimti ir įdėti vyksta net iki 4 kartų per dieną, kad savo siuntas klientai gautų kuo greičiau. Prieš įgyvendindami šį projektą, atlikome kelis testus, kad galėtume nustatyti optimalų terminalų atstumą ir kasdienį jų užimtumą – taip susidėliojo šis, dabar veikiantis, bet nuolat tobulinamas modelis.

Siuntų nukreipimo į terminalus mechanika paprasta: neregistruota siunta iš Kinijos Vilniaus logistikos centre automatiškai nukreipiama į vieną iš trijų laisvų siuntų terminalų, kurie įrengti 2 km spinduliu nuo ant siuntos nurodyto adreso. Tai daroma todėl, kad gavėjai siuntą pageidauja gauti greitai, tačiau šalia namų esantys terminalai, ypač miestų centruose, piko metu yra apkrauti ir, jos nenukreipus į tolimesnį siuntų terminalą, logistikos centre siunta „savo eilės“ lauktų dar dieną ar dvi“, – sakė ji.

Lietuvos pašto atstovė nurodė, kad šiuo metu atliekama siuntų atsiėmimo iš terminalų trukmės darbo dienomis ir savaitgaliais analizė, kad būtų galima įvertinti kiekvieno terminalo siuntų saugojimo terminą individualiai ir priimti tinkamiausią sprendimą, kuris būtų patogus klientams, sumažintų grąžinamų neatsiimtų siuntų apdorojimo sąnaudas bei leistų dar efektyviau išnaudoti terminalus, kad jų dėžutės būtų „įdarbintos“ 24/7.

„Šiuo metu valdome 151 terminalą 46 Lietuvos miestuose, planuojame, kad iki metų galo „LP Express“ terminalų tinklas padidės beveik 20 terminalų, o juose bus įrengta daugiau nei 22 tūkst. dėžučių (palyginimui, 2018 metų pabaigoje turėjome 136 savitarnos siuntų terminalus ir 13 tūkst. dėžučių, tad dėžučių kiekį padidinome beveik 80 proc.).

Tai reiškia, kad vienas terminalas bus „pralaidesnis“ siuntoms, nes vienu metu galės aptarnauti daugiau klientų ir išduoti bei priimti daugiau siuntų, kad klientai savo nukreiptas siuntas gautų į artimiausią „LP Express“ terminalą“, – sakė V. Budrienė.

Pašnekovė dar nurodė, kad norintys, jog jų neregistruotos siuntos iš Kinijos būtų nenukreipiamos į siuntų terminalus, gali susisiekti su klientų aptarnavimo centru ir paprašyti išbraukti savo adresą iš tarptautinių siuntų nukreipimo sąrašo arba tai gali atlikti savarankiškai sistemoje manosiuntos.post.lt.

„Tokiu atveju tarptautinės siuntos bus siunčiamos į pašto skyrių, jas bus galima atsiimti pašto darbo valandomis“, – sakė ji.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
2.5000

„British Airways“ skelbia, kad dalį jos skrydžių sutrikdė techninė problema (1)

Britų oro bendrovė „ British Airways “ ketvirtadienį pranešė, kad dėl tam tikros...

„Linava“ įteikė Pranckiečiui deklaraciją dėl skubotų mokestinių pakeitimų (19)

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „ Linava “ atstovai trečiadienį...

Karbauskis apie siūlomą automobilių mokestį: nesame nusileidę iš kosmoso (16)

„Valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis sako, kad automobilių taršos mokestis yra...

Po tragiškų avarijų dar vienas smūgis „Boeing“ – JAV nepatvirtina lėktuvų grąžinimo į rinką

JAV aviacijos reguliuotojos Federalinės aviacijos administracijos (FAA) vadovas Steve'as Dicksonas...

Vyriausybė patvirtino „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijos specialųjį planą (3)

Vyriausybė trečiadienį patvirtino magistralės „ Via Baltica “ 40 kilometrų ilgio ruožo nuo...

Top naujienos

Jasikevičius „nuleido galvą“, bet savo sistemos keisti nesiruošia: dėl jos nepralaimėjome nė karto (121)

„Nauji žaidėjai dar apstulbę nuo Eurolygos, veteranai dar džiaugiasi finalo ketvertu ir...

Lietuviai Sankt Peterburge gali jaustis turtuoliais: paskaičiavo, kiek kainuoja prabangus savaitgalis dviem (285)

Neigiamus ir baisius dalykus Rusijoje būtų galima vardinti ilgai, bet DELFI Kelionių ambasadorius...

Po naujo meniu pristatymo vyno bei maisto žinovė kirto „Stikliams“: nusileiskite ant žemės (140)

Maisto žinovai ir kritikai apniukusį lapkričio trečiadienį susirinko į šviesų restorano...

Žiema ateina: oro temperatūra artės prie nulio (3)

Naktį stiprokas pietryčių vėjas plėšė debesų skraistę, o pragiedrėjus paryčiui oras...

Prekybos tinklai apsisprendė dėl darbo per Kalėdas – nedirbs nė vienas (86)

Didieji prekybos tinklai Lietuvoje jau nusprendė, kaip dirbs didžiųjų švenčių metu. Kaip ir...

Kissingeris piešia labai niūrų scenarijų: rezultatas gali būti net blogesnis nei Europoje (166)

Vienas žymiausių JAV valstybės sekretorių Henry Kissingeris įspėjo, kad tarp Jungtinių...

Kurtinaitis su „Chimki“ iš Ispanijos grįžta tuščiomis – nusileido ir „Žalgirį“ pralenkusiai Valensijos ekipai

Rimo Kurtinaičio treniruojama Maskvos srities „Chimki“ (6/4) kariauna Eurolygoje per dvigubą...

Pro šalį vėl šaudęs „Žalgiris“ Eurolygoje pralaimėjo ketvirtą kartą paeiliui

Kauno „Žalgirio“ (3/7) komanda Eurolygoje patyrė jau ketvirtą pralaimėjimą paeiliui. Namuose...

Degutienė: dabar medicinos studentai neištvermingi – mokytis 14 val. per parą yra norma (173)

Medikų bendruomenę pastaruoju metu krečia labai skaudūs įvykiai. Vakar pranešta apie medicinos...

Ar daugiau sekso atneš daugiau laimės: mokslininkai turi atsakymą (19)

Visą gyvenimą vaikomės meilę, pinigus ir laimę. Pinigus teks uždirbti, o ar laimę galima...