aA
Jeigu teismas nespėtų išnarplioti privačių Vilniaus vežėjų skundo, ir viešojo transporto reforma nuo liepos 1-osios startuotų tokia, kokia yra pristatoma, vežėjai tuomet prašys nuostolių atlyginimo.
Vilniečiai skaičiuoja, kiek po transporto reformos kainuos važiavimas į darbą
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tai patvirtino Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis. Jo teigimu, maršrutiniai taksi siekia ne išlikti kaip kultūros paveldas, bet nori toliau teisėtai dalyvauti rinkoje teikiant keleiviams paslaugas, kurie šias galėtų pasirinkti.

Važiuojančius per greitai pakeis „greitaisiais“

Skelbiama, kad greitųjų autobusų maršrutai pakeis naikinamus maršrutinių taksi maršrutus šiomis kryptimis: Stotis-Santariškės, Santariškės-Laisvės prospektas-Stotis, Fabijoniškės-Centras-Oro uostas, Pilaitė-Saulėtekis, Pašilaičiai-Saulėtekis, Naujoji Vilnia-Centras. „Mikriukai iš tikrųjų bus panaikinti, ir nereikia žavėtis tuo, kad jie nuveždavo į centrą greitai ir aplenkdami spūstis. Tai buvo daroma rizikuojant keleivių saugumu ir dažnai pažeidžiant Kelių eismo taisykles. Todėl nuo liepos 1 d. mikriukus pakeis greitieji autobusai“, – savaitraščiui „Vilniaus diena“ sakė Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Privačių vežėjų atstovo S. Matulionio manymu, ar tikrai visi dabartiniai „mikriukų“ maršrutai bus padengti, sužinosime tik liepą.

„Kiek mums yra žinoma iš sostinės valdžios pasisakymų, taip ir bus. Tą skaitome spaudoje. Kaip bus iš tiesų, parodys liepos 1-oji diena. Pasikartodamas pasakysiu, kad mes tikimės vežti keleivius ir po liepos 1-osios įstatymų nustatyta tvarka. Viena iš alternatyvų – sudaryti sutartis su keleiviais ir vežti juos užsakomaisiais reisais. Bet aš tikiuosi, kad mums to neprireiks. Visa, ką mes darome, yra ne tam, kad išliktume kaip kultūrinis paveldas, bet tam, kad keleiviams susisiekimas būtų tikrai patogus, ir jie pasiektų savo tikslą per optimalų laiką ir nevargdami spūstyse“, – sakė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas.

Išnaudos visas teisines priemones

Pirmosios instancijos teismas jau buvo pritaikęs laikinąsias priemones savivaldybės sprendimui nutraukti sutartis su privačiais vežėjais. Aukštesnės instancijos teismas grąžino bylą pirmos instancijos teismui ir apsaugos priemonių nusprendė nebetaikyti.

Savivaldybės tarybai gegužę nepatvirtinus privežimo maršrutų konkurso aprašo, vežėjai vėl kreipsis į teismą. Streiko idėjos, S. Matulionio teigimu, atsisakyta dėl keleivių patogumo.

„Mums lieka tik teisinės priemonės, ir mes jas visas išnaudosime. Bandysime kreiptis į teismą dėl laikinosios apsaugos pritaikymo (Vilniaus miesto savivaldybės sprendimams nutraukti sutartis su privačiais vežėjais – red. past.), kadangi, mūsų pačių ir mūsų teisininkų nuomone, priimti sprendimai prieštarauja įstatymui. Akivaizdu, kad savivaldybė, priėmusi 2012 m. gruodžio 19 d. sprendimą, juo nesivadovauja. Jame nebuvo kalbos apie greitųjų maršrutų įvedimą, ten yra tik rekomendacijos įvesti greituosius autobusus antru ir trečiu etapu. Pirmasis etapas tame sprendime įvardytas toks, kad turi būti nukreipiamosios maršrutuose linijos, kurios būtų parenkamos viešo tarptautinio konkurso būdu. Kadangi tai nėra daroma, išnaudosime visas teisines priemones“, – sakė S. Matulionis.

Gali kainuoti darbo vietas

Jeigu teismas nespėtų išnagrinėti bylos iki viešojo transporto reformos starto, teisminių procesų gali dar padaugėti.

„Labai tikimės (kad teismas spės – red. past.). Prognozuoti teismų sprendimų tikrai nesiryžtame. Yra septynios transporto įmonės, 350 darbuotojų, 220 transporto priemonių. Akivaizdu, kad, jeigu mums vis tik nepavyks susitarti ar teismas nespėtų išnagrinėti mūsų skundų, tai tas įmones reikės uždaryti ir darbuotojams reiks ieškoti kitos darbo vietos“, – kalbėjo S. Matulionis.

Pastaruoju atveju privatūs vežėjai taip pat kreiptųsi į teismą ir bandytų įrodyti, jog merijos sprendimai lėmė įmonių uždarymą ir turi būti skaičiuojami nuostoliai.

Tuo tarpu Vilniaus miesto savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovas Kastytis Lubys komentavo, jog įvardintų įmonių darbą Vilniuje sąlygoja pasirašytos sutartys, kurios buvo sudarytos 2005 metais 3-jų metų laikotarpiui su galimybe pratęsti jas iki 5-ių metų. „Dalies vežėjų sutarčių galiojimas baigiasi 2013 m. liepos 1 d., o sutartyse, kurios buvo pratęstos ilgesniam laikotarpiui, buvo numatytas punktas, kad optimizuojant viešąjį transportą ir apie tai įspėjus prieš 6 mėn., sutartys gali būti nutrauktos. Savivaldybė apie viešojo transporto optimizavimą ir pranešė prieš 6 mėnesius“, - teigė K. Lubys.

„Be to, savivaldybė negali uždaryti privačių įmonių, o įvertinant sutarčių galiojimus kalbėti apie nuostolius yra neracionalu. Privatūs vežėjai turi galimybę teikti keleivių vežimo paslaugas užsakomaisiais arba specialiaisiais reisais pagal atskirai su juridiniais ar fiziniais asmenimis sudarytas sutartis. Taip pat jie gali dalyvauti konkursuose, teikti keleivių vežimo paslaugas kitų savivaldybių teritorijose“, - komentavo Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovas.

Jo teigimu, didžioji dalis minimų privačių įmonių darbuotojų gauna minimalų atlyginimą, o Statistikos departamento duomenimis vidutinis vairuotojų darbo užmokestis Vilniaus regione 2012 m. buvo apie 2 tūkst. litų. „Taigi vairuotojai turi daug galimybių pagerinti darbo užmokesčio sąlygas kitose Vilniaus miesto įmonėse“, - atrėmė K. Lubys.

Pasirašo peticijas

Nors protestų patys vežėjai nei gyventojai neskelbia, bet internete pasirašomos peticijos prieš pokyčius viešojo transporto sistemoje.

Internete peticiją „Dėl Vilniaus miesto viešojo transporto optimizavimo“, kuria reikalaujama atsisakyti visų planuojamų Vilniaus miesto viešojo transporto reformų, iki balandžio 9 dienos pasirašė 182 gyventojai.

Peticiją „Viešojo transporto reformai Vilniuje – NE!“ iki gegužės 28 dienos pasirašė 1 tūkst. 352 gyventojai. Ją pasirašyti galima iki birželio 1-osios.

Komentuodami peticijos formuluotę gyventojai teigia, kad jiems, jų šeimoms kasdienės kelionės mieste pailgės bei pabrangs.

„Pagal nauja reformą nuo Naujosios Vilnios iki Santariškių teks važiuoti ilgiau nei dabar važiuojant su mikroautobusu!!!“ – piktinosi vienas peticijos palaikytojas.

„O ką daryti gyvenantiems Nemenčinėje, o dirbantiems Vilniuje? Aritmetika: mikroautobusas 3,4 LT x 2 = 6,8 LT x 22 darbo dienos = 149,6 LT; nuolatinis mėnesiui 100 LT. Iš viso: 249,6 LT“, – klausė kitas gyventojas, pasirašęs peticiją.

„ Man patinka mokėti daugiau, ir toliau balsuosiu už Zuoką, nes neturiu kur dėti pinigų“, – ironizavo dar vienas.

Komentuodami peticiją, gyventojai atkreipė dėmesį, kad jiems nepaliekama pasirinkimo teisė.

www.lrt.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lentvaryje baigtas statyti tunelis po geležinkeliu (3)

Lentvaryje trečiadienį bus pradėtas naudoti apie 21 mln. eurų kainavęs automobilių tunelis po...

Baltarusija: sunkvežimių eilės įvažiavimui į ES per savaitę pailgėjo 30 proc. (5)

Įvažiavimo į Europos Sąjungą laukiančių krovininių transporto priemonių Baltarusijos...

„Nissan“ sieks, kad iki 2030 metų 50 proc. pardavimų sudarytų elektromobiliai (1)

Japonijos automobilių gamintoja „ Nissan “ pirmadienį paskelbė sieksianti, kad iki 2030 metų...

Vežėjai ragina valdžią atsargiau kalbėti apie patikros punktų su Baltarusija uždarymą (37)

Vidaus reikalų ministrei Agnei Bilotaitei užsiminus, kad augant migrantų bandymams patekti į...

Automobilių turgūs pirkėjus pasitinka pustuščiai: pasiūlyti ką – nėra, nupirkti net užsistovėję automobiliai (96)

Lietuvos automobilių turgūs šiandien – pustuščiai. Verslininkai sako, kad jau kuris laikas jie...

Top naujienos

Siaubinga Panevėžio gydytojų klaidos kaina – Vilniuje moteriai nupjauta krūtis (50)

Dėl klaidingos Respublikinės Panevėžio ligoninės gydytojo patologo nustatytos diagnozės vienai...

Ją lygino su imperatoriene: tamsios pirmosios Lietuvos ponios paslaptys ir neįprasti pomėgiai (9)

Antanas Smetona vadovauja Lietuvai, o Antanui Smetonai vadovauja jo žmona – toks daug tiesos...

Įspėja dėl labai pavojingų eismo sąlygų: jau netrukus žiema užgrius visa jėga

Antradienio dieną, ciklonui traukiantis, kritulių iškrentantys kiekiai bus negausūs. Vakariniuose...

Messi triumfas: septintą kartą laimėjo „Auksinio kamuolio“ apdovanojimą (35)

Tradiciniuose „France Football“ žurnalo rengiamuose „Ballon d'Or“ apdovanojimuose dar kartą...

Per pratybas mirtinai susižalojo šauktinis (52)

Per pratybas mirtinai susižalojo 2002 metais gimęs šauktinis karys, pirmadienį pranešė Lietuvos...

Išbandė egzotišką kruizą Nilo upe: parodė, kaip atrodo laivo vidus ir gatvės prekeivių darbas vandenyje (7)

Rytinėje Nilo pakrantėje įsikūręs miestas Asuanas vilioja turistus pasižvalgyti po apylinkes...

D+Agnė Keizikienė

Paaiškino, kokie yra sekso žaislai bei kurie jų gali atgaivinti aistrą miegamajame: ginekologė perspėja ir apie galimus pavojus

Sekso žaislai daugeliui vis dar yra tabu. Nors žinoma, kad juos žmonija naudojo jau nuo seno, retas...

D+Ilya Arkhipov, Henry Meyer, Irina Reznik

„Rusija su niekuo nebesitaikstys“: Putinas siunčia pavojingus signalus (1)

Vladimiras Putinas yra blefavimo, Vakarų laikymo nuolatinėje įtampoje, didžiulio spaudimo...

Sudėtinga situacija Lietuvoje: kai kur smarkiai sninga, elektros jau neturi tūkstančiai (12)

Smarkus snygis pirmadienio vakarą sutrikdė elektros tiekimą Utenoje ir jos apylinkėse.

Sunku patikėti: įkliuvo buvęs Seimo narys, pridavęs butelius su suklastotais depozito ženklais   (400)

Pirmadienį, apie 12 val., Vilniuje įvyko net pareigūnus nustebinęs nutikimas. Buvusiam Seimo...