aA
To Vilniuje nebuvo seniai. Po sostinės tarybos sprendimo, kuriuo užkirstas kelias privačių mikroautobusų iškėlimui į miesto pakraštį, privačių vežėjų ateitis tapo visiškai neaiški. Vežėjai džiūgauja – esą dabar miesto valdžia neturi teisinio pagrindo jų išguiti iš sostinės centro. Tačiau mero bendražygiai laikosi priešingos nuomonės – esą „mikriukai“ ne išgelbėti, o kaip tik pasmerkti.
© DELFI

Vilniaus politikai jau bando į darbotvarkę sugrąžinti trečiadienį atmestą privežimo maršrutų klausimą, o Vyriausybės atstovas Vilniaus apskrityje stoja vežėjų pusėn. Vis dėlto labai tikėtina, kad paskutinį žodį šioje istorijoje tars ne politikai, o teismas.

Vežėjai: savivaldybė neteko pagrindo sutarčių nutraukimui

Dar šių metų pradžioje visi privatūs sostinės vežėjai gavo pranešimus apie su jais sudarytų sutarčių nutraukimą nuo liepos 1 d. Tačiau Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis DELFI teigė, jog po trečiadienį taryboje priimto sprendimo nebelieka teisinio pagrindo sutarčių nutraukimui.

Saulius Matulionis
Saulius Matulionis
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Tarybos sprendimas akivaizdžiai parodė, kad tarybos nariai turi savo nuomonę. Balsavimas, mūsų nuomone, nebuvo toks, kokio tikėjosi meras ir jo komanda, - kalbėjo S. Matulionis. - Kas bus toliau? Mes tarsimės su teisininkais ir žiūrėsime. (...) Sausio mėnesį gavome raštus, kad nuo liepos 1 d. nutraukiamos sutartys dėl to, kad bus skelbiami konkursai iki vasario 1 d. Dabar tokia situacija – nei pakartas, nei paleistas. Taryba (konkursų – DELFI) aprašo nepatvirtino. Konkursų skelbti negali. O mes esame gavę raštus, kuriuose nurodoma, kad bus skelbiami konkursai. Akivaizdu, kad teisininkai tikrai turės darbo.“

Vežėjų pusėn stoja ir Vyriausybės atstovas Vilniaus apskrityje Audrius Skaistys.

„Neįsigalioja įspėjimo (apie sutarčių nutraukimą – DELFI) sąlyga. Konkurso nepaskelbė, tai reiškia – sutartys negali būti nutrauktos, bent jau kol kas. Jie negali dabar vadovautis būtent tuo punktu, kad paskelbus naują konkursą sutartys bus nutrauktos, nebepratęsiamos ir t.t.“, - DELFI teigė A. Skaistys.

Be to, vežėjai yra apskundę savivaldybės veiksmus teismui.

„Pirmos instancijos teisme yra priimtas sprendimas mūsų naudai – pritaikytos laikinosios apsaugos priemonės. Savivaldybė yra parašiusi atskirąjį skundą. Šitas klausimas dabar bus nagrinėjamas antros instancijos teisme“, - aiškino Vežėjų asociacijos vadovas S. Matulionis.

Tiesa, ir vežėjams palankus teismo sprendimas dalį verslininkų paliktų nežinioje. Mat 4 iš 7 asociacijai priklausančių įmonių turi tik iki 2014 m. pabaigos galiojančias sutartis, o likusių trijų įmonių sutartys baigiasi šių metų liepą. Savivaldybė, bent jau kol kas, netrykšta noru pratęsti sutartis šioms trims įmonėms.

I.Jakaitytė: arba privežimo maršrutai, arba nieko

Indrė Jakaitytė
Indrė Jakaitytė
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Vilniaus tarybos narė, mero Artūro Zuoko bendražygė Indrė Jakaitytė DELFI teigė negalinti suvokti, kodėl taryba pasisakė prieš konkursų privatiems vežėjams paskelbimą.

„Vakar, mūsų nuostabai, taryba nepritarė „mikriukų“ integracijai į bendrą viešojo transporto ir bendrą bilietų sistemą. Pagal mūsų viziją, privatūs vežėjai turėjo užtikrinti patogų ir saugų susisiekimą miesto pakraščiuose gyvenantiems žmonėms, neįgaliesiems, naujuose mažuosiuose autobusuose turėjo galioti ir Vilniečio kortelė, įvairios nuolaidos keleiviams – pensininkams, studentams ir visiems kitiems, kam numatyta įstatymuose“, - dėstė I. Jakaitytė.

Politikė laikosi nuostatos, jog sprendimas neskelbti konkursų reiškia „mikriukų“ mirtį jau nuo liepos 1 d.

Padėtis be išeities?

Trečiadienio tarybos posėdžio pabaigoje privežimo maršrutų konkursų nepalaikę socialdemokratai pakeitė poziciją. Socdemas Rimantas Vaitkus pasiūlė jau kitame posėdyje imtis naujo sprendimo dėl šių konkursų, o taryba tokiam variantui pritarė.

„Jei ne siūlymas posėdžio pabaigoje, šis opozicijos balsais nulemtas nepritarimas reikštų, kad „mikriukų“ neliktų nuo liepos 1 d. visiškai. Dalies vežėjų sutartys galioja būtent iki šio termino, likę vežėjai sutartyse numatyta tvarka įspėti apie jų nutraukimą liepos 1 d.“, - teigė I. Jakaitytė.

Tačiau Vilniaus tarybos veiklos reglamente nurodoma, kad „atmesti tarybos sprendimų projektai, jei jie nebuvo keisti, gali būti teikiami tarybai svarstyti pakartotinai ne anksčiau kaip po 3 mėnesių“.

Anot I. Jakaitytės, šiuo metu ieškoma būdų, kaip sugrąžinti privačių vežėjų klausimą į darbotvarkę, bet nepažeisti tarybos reglamento.

„Dabar - klausimas atviras. Specialistai turės rasti naujus būdus, kaip grįžti į tarybą su analogišku integravimo klausimu, tačiau apie detales kalbėti dar kiek per anksti“, - sakė mero bendražygė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Europos Parlamentas nustatė precedento neturinčias sunkvežimių išmetamųjų teršalų ribas (3)

Europos parlamentas priėmė teisės aktą, kuriuo nustatomos precedento neturinčios išmetamųjų...

„Mercedesas“ su atsukta rida įžiebė konfliktą: moteris prabilo apie žinomos bendrovės veiksmus (582)

Maždaug prieš metus iš Kauno automobilių turguje esančios aikštelės Jekaterina Dumskytė pirko...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos šiemet augo 4 proc. (3)

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupė pirmąjį 2019-ųjų metų ketvirtį...

Paluckas apie kompensaciją už taršaus automobilio atsisakymą: tai neadekvatus dydis (17)

Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininkas Gintautas Paluckas sako, kad Nacionaliniame oro...

„Toyota“ ir „SoftBank“ fondai į „Uber“ investuos 1 mlrd. JAV dolerių (1)

Japonijos automobilių gamybos milžinė „ Toyota “ ir investicijų fondas „SoftBank Vision...

Top naujienos

Lietuvą užklupo tikra vasara: bus ir karščio banga, ir perkūnija (13)

Orai Lietuvoje šią savaitę primins tikrą vasarą – termometrų stulpeliai šoktelės net iki...

Diskusijų audra dėl vairuotojų atlyginimų nerimsta: ministro pasiūlymą vertina kaip sužlugdymą (49)

Socialinės apsaugos ir darbo ministro Lino Kukuraičio pasiūlymas tolimųjų reisų vairuotojams...

Guoga vėl kelia politines aistras: tarp dviejų ugnių patekęs Puteikis turi savo planą (47)

Antaną Guogą po savo Lietuvos centro partijos sparnu rinkimams į Europos Parlamentą priglaudęs...

Atsakymas sunerimusiems, kaip reikės išgyventi be vienkartinių maišelių (26)

Žmonių įsitraukimą į aplinkosaugos problemas ir teisingą rūšiavimą stabo vis dar šias sritis...

Kardinalūs senos statybos buto pokyčiai: nepatikėsite, kad tai ta pati erdvė (12)

Senos statybos būsto remontas reikalauja daugiau darbo ir laiko, nei įrengti tuščią butą. Visgi,...

Masiškai trūkstant specialistų, atrado nišą jų rengimui: perspektyvią profesiją renkasi net 60-mečiai

Futurologams nuolat prognozuojant naujų profesijų poreikį ir senų profesijų mirtį, vis didesnė...

Čia lietuviai jaučiasi laukiami ir turtingi: pilnas kuro bakas vos už 4, o vakarienė restorane už 5 eurus (208)

„Ar jūs norite mirti? Kodėl jūs važiuojate pas teroristus?“ Tokius klausimus dažniausiai...

Liko vienas žingsnis – ir su mafija susijusi Rusijos žvaigždė Lietuvoje nebekoncertuos (589)

Užsienio reikalų ministerija ( URM ) pateikė rekomendaciją vidaus reikalų ministrui įtraukti su...

Vaistinėje apsilankęs Stano vis dar negali atsigauti: man pasidarė gėda, bet ne dėl to, kad pritrūko pinigų (153)

Atėjus šiltajam metų sezonui daugelis labiau susirūpina savo sveikata, todėl, norint užbėgti...

Pagrindinės taisyklės ir patarimai, kaip pavasarį pasirūpinti veja

Žinome, kad pavasaris – pats tinkamiausias laikas sėti veją. Tačiau, kai tik dar ankstyvą...