Anksčiau Vilniaus miesto tarybos narė ir įmonės stebėtojų tarybos narė Aušra Maldeikienė pasipiktino, kad nuostolingai vekiančios savivaldybės įmonės turi prabangių automobilių. Pavyzdžiui, nuostolingai veikiančios „Grindos“ vadovas Algimantas Vilūnas važinėja šių metų laidos beveik 90 tūkst. eurų vertės „Toyota Land Cruiser“, o įmonės technikos direktorius vairuoja 2013 m. „Toyota Land Cruiser“.

„Rekordinį, net 42 tarnybinių lengvųjų automobilių parką turi bendrovė „Vilniaus vandenys“, - pastebėjo A. Maldeikienė. - Tarnybiniu automobiliu „Subaru Legacy“ naudojasi ir „Vilniaus vandenų” vyriausioji finansininkė, o žmogiškųjų išteklių vadovas ir komunikacijos skyriaus vadovė naudojasi automobiliais pagal panaudos sutartis, t.y., jie gauna papildomas pajamas už nuosavo automobilio nuomą.“

Automobilis „Subaru Legacy“ yra 2006 m. laidos, kiti du administracijos darbuotojų pagal panaudos sutartis naudojimai automobiliai yra 2009 m. „VW Passat“ ir 2007 m. „Peugeot 307”. Automobilis „Subaru Legacy“ 2006 m., skelbimų duomenimis, dabar kainuoja apie 4-5 tūkst. eurų, 2009 m. „VW Passat“ - apie 5-6 tūkst. eurų, 2007 m. „Peugeot 307” - apie 2-3 tūkst. eurų.

Laikinuoju bendrovės vadovu paskirtas „Vilniaus vandenų“ klientų aptarnavimo skyriaus vadovas Gintautas Maniušis atsakė į DELFI klausimus apie įmonės automobilių parką: bendrovė turi 62 lengvuosius tarnybinius automobilius, pagal panaudos sutartis naudojama dar 17 lengvųjų transporto priemonių.

Pasak jo, didžioji dalis panaudos sutarčių yra sudaryta su šaltkalviais, kurie važiuoja į objektus ir keičia skaitiklius, tačiau automobiliais su panaudos sutartimis naudojosi ir administracijos darbuotojai.

„Automobilio panaudos sutartis su Komunikacijos skyriaus projektų vadove yra pasirašyta dėl vykdomo projekto, kurio metu važinėjama po švietimo įstaigas ir kalbama apie vandens vartojimą. Yra numatytas kuro limitas, bet jo nepakanka, ji naudoja savų lėšų“, - kalbėjo G. Maniušis.

Anot jo, su Personalo skyriaus vadovu panaudos sutartis dėl jo asmeninio automobilio naudojimo yra sudaryta dėl to, kad tarnybinio automobilio jam nėra, jis važiuoja į darbo vietas neplaninių patikrinimų ar nenumatytų įvykių atveju.

„Kartu su juo į neplaninius patikrinimus vyksta ir darbų saugos specialistas, tai vyksta ir nedarbo metu, vakarais ar naktį. Su vyriausiuoju finansininku sutartis dėl automobilio panaudos buvo sudaryta laikinai, kol buvo sugedusi tarnybinė mašina“, - kalbėjo jis.

Įmonės vadovo automobilis 2010 m. laidos „Opel Antara“. Ankstesnis įmonės vadovas Valentinas Miltienis pagal panaudos sutartį važinėjo 2008 m. laidos BMW 530.

Skelbimuose 2010 m. visureigio „Opel Antara“ kaina siekia apie 8 tūkst. eurų, o 2008 m. laidos BMW 530 apie 11-14 tūkst. eurų.

„Prabangių lengvųjų automobilių neturime, bet mūsų sunkvežimiai yra brangūs, su gera įranga. Visais įmonės naudojamais automobiliais važinėja ir administracijos darbuotojai, ir personalas, kuris atlieka statybos priežiūros, eksploatavimo, remonto ir kitus darbus“, - kalbėjo G. Maniušis.

Įdomybės „Vilniaus vandenų“ automobilių parke

„Vilniaus vandenų“ valdybos pirmininkas Darius Nedzinskas dėstė, kad jam atėjus dirbti į „Vilniaus vandenis“ įmonės būklė jį nustebino, tačiau jis mano, kad automobiliai, vaizdžiai kalbant, yra aisbergo viršūnės molekulė.

Darius Nedzinskas
„Iš savo darbinės patirties galiu pasakyti, kad esu matęs ne vieną įmonę, kurioje vadovai važinėdavo senomis škodomis, bet darydavo milijoninius nuostolius ir nenaudingus įmonei susitarimus. Automobilis neparodo įmonės vadovo darbo arba nedarbo. Aš laikausi kito principo: jeigu įmonė pasiekia gerus rezultatus, įmonės vadovas gali važinėti su geru, naujesniu automobiliu, tai yra motyvacinės sistemos dalis“, - dėstė D. Nedzinskas.

Pasak jo, „Vilniaus vandenyse“ automobilių naudojimo tvarka bus peržiūrėta ir taps dalimi darbuotojams siūlomo motyvacinio paketo.

„Jeigu samdai žmogų ir jį skatini už pasiektus rezultatus, tai gali daryti įvairiai: per premijas arba tokias priemones kaip automobiliai, kuro, mobiliųjų telefonų limitai. „Vilniaus vandenyse“ iki šiol galiojo paprotinė teisė „kas kaip susitarė“, nebuvo motyvacinės sistemos, o darbuotojai uždirbo fiksuotą užmokestį ir tiek. Kitaip tariant, tie, kurie pasiekdavo gerų rezultatų už tai nebuvo vertinami, o tie, kurie nepasiekdavo rezultatų gaudavo tiek pat, žodžiu, kaip sovietmečiu“, - paaiškino D. Nedzinskas.

Jis įvardijo su „Vilniaus vandenų“ automobiliu parku susijusią pagrindinę problemą.

„Bendrovėje nėra problemos dėl prabangių automobilių, bet jų yra per daug ir jie tikriausiai naudojami neefektyviai. Įmonė turi savo automobilių dirbtuves, kur pati automobilius taiso. Tai yra gryna sovietmečio atgyvena ir neleidžia kontroliuoti, kas ką taiso ir kur kokias detales įdeda, ar nevykdomi užsakymai iš šalies“, - kalbėjo D. Nedzinskas.

Pasak jo, tokias paslaugas įmonė turėtų pirkti iš automobilių remonto dirbtuvių konkurso būdu.

„Tokios dirbtuvės anksčiau būdavo ir energetikos įmonėse, kur nuolat buvo nurašomi klaikūs kiekiai atsarginių dalių, tvarkomi giminaičių, pažįstamų ir prašalaičių automobiliai už įmonės pinigus, - kalbėjo D. Nedzinskas. - O dabar „Vilniaus vandenyse“ tai, kas reikalinga daryti savo jėgomis, atiduodama rangovams, o tai ko nereikia daryti, įmonė darydavo pati.“

Jis vardijo, kad bendrovėje galėtų būti pritaikytos energetikos įmonėse esančios tvarkos: „Vilniaus vandenys“ galėtų sumažinti automobilių parką, įdiegti kuro sunaudojimo limitus, taip pat į kiekviename automobilyje sumontuoti GPS daviklį, leidžiantį patikrinti, kur automobilis važinėjo.

„Tai savo laiku buvo padaryta Vakarų skirstomuose tinkluose ir dabar yra visame „Lesto“. Tokiu būdu yra sumažinamos kuro vagystės, darbiniai automobiliai naudojami tik pagal paskirtį, nes atsiranda automobilių maršruto kontrolės sistema, - kalbėjo D. Nedzinskas. - Dabar įmonė yra apie 15 metų atsilikusi nuo laikmečio, tačiau automobiliai yra neesminio dydžio problema, su kuria šiandien susiduriama, aisbergo viršūnės molekulė.“

D. Nedzinskas komentavo, kad kitais metais, nors ir buvo planuota, sostinėje vandens tarifai nedidės.

„Buvo projektas investuoti 47 mln. eurų į įvairias renovacijas, o dėl to tarifas už šaltą vandenį nuo sausio 1 d. turėjo didėti 8 euro centais. Galiu pasakyti, kad nuo sausio gyventojams tarifas išliks stabilus, įmonėje yra pakankamai resursų, kad projektus padarytų iš vidinių resursų ir dar sutaupytų per ateinančius metus“, - DELFI kalbėjo D. Nedzinskas.

„Vilniaus vandenų“ automobilių parką sudaro įvairūs lengvieji automobiliai. Įmonė turi ne vieną 2014 m. „Citroen Berlingo“, 2006 - 2008 m. „VW Caddy”, 2002-2008 m. „Skoda Octavia”, 2001 – 2005 m. „Renault Kangoo”, 2012 m. „Peugeot Partner“. Taip pat įmonė naudoja 2005 m. „Hyundai Getz”, 2006 m. „Skoda Octavia Combi“ ir 2014 m. „Mitsubishi ASX“ ir kitus automobilius.

„Vilniaus vandenų“ akcijos priklauso 4 akcininkams: Vilniaus miesto, Vilniaus rajono, Švenčionių rajono bei Šalčininkų rajono savivaldybėms.

Šiemet per 9 mėnesius „Vilniaus vandenys“ uždirbo 1,94 mln. eurų grynojo pelno, kai pernai tuo pat metu patyrė 0,44 mln. eurų grynojo nuostolio.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (80)