aA
Vilniaus savivaldybė vis dėlto paskelbė konkursą vadinamiesiems privežimo maršrutams sostinės viešojo transporto sistemoje. Be keleivių likę privatūs vežėjai suglumę – mat anksčiau tvirtinta, kad konkurso skelbti negalima. O ir terminai vežėjų nedžiugina: darbo jie gautų ne anksčiau nei po poros mėnesių.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Sostinės savivaldybė konkursą suskirstė į keturias dalis. Kiekvienai iš jų tenka konkretūs maršrutai:

Maršrutas Nr.9 „Agrastų st. – Zuikių g.“;
Maršrutas Nr.20 „Žemieji Paneriai – Mūrinė Vokė – Lazdynai“;
Maršrutas Nr.28 „Žemieji Paneriai – Grigiškės“.
Maršrutas Nr.13 „Žemasis Pavilnys – Markučiai – Stotis – Vilkpėdė“;
Maršrutas Nr.58 „Stotis – Dzūkų g. – Kalnėnai“;
Maršrutas Nr.61 „Stotis – Kuprioniškės – Nemėžis“;
Maršrutas Nr.82 „Stotis – Salininkai – Miškiniai – Juodšiliai“.
Maršrutas Nr.14 „Grigaičiai – Parko – Arimų g.“;
Maršrutas Nr.15 „AntakalnisTurniškės“;
Maršrutas Nr.38 „Antakalnis – Dvarčionys – Šilėnų g.“;
Maršrutas Nr.57 „Ateities g. – Bajorai“;
Maršrutas Nr.87 „Ozo g. – Didlaukio g. – JeruzalėMolėtų pl. – Vanaginė“;
Maršrutas Nr.115 „Antakalnis – Rokantiškės – Parko g.“;
Maršrutas Nr.116 „Bukčiai – Gudelių šilas – Žvėrynas“;
Maršrutas Nr.40 „Fabijoniškės – S. Stanevičiaus – Centras“ ;

Vilniaus valdžia lig šiol kartojo, jog konkurso skelbti negalima, mat jo nuostatoms nepritarė miesto taryba. Tačiau dabar atrastas būdas apsieiti be tarybos palaiminimo. „Paskelbtas subnuomos konkursas, kuris yra trumpalaikis – 6 mėn. su galimybe pratęsti jį dar 6 mėnesiams. Tokiam konkursui tarybos sprendimo nereikia“, - DELFI teigė sostinės savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vadovė Irma Juškėnaitė.

Eismo pertvarkos planą rengusiai darbo grupei vadovavęs Vilniaus savivaldybės specialistas Kastytis Lubys DELFI teigė, jog šis konkursas – savotiškas pereinamasis etapas: laikinas sprendimas, kuriuo siekiama išsaugoti privačius vežėjus rinkoje.

„Tikrai vežėjai neturėtų baimintis. (...) Subnuoma – tai yra trumpalaikis terminas. 6 mėnesiai su galimybe pratęsti dar 6 mėnesiams. O toliau mes planuojame skelbti normalius konkursus: 5 metai su galimybe pratęsti 3 metams. Ir ten bus visai kiti reikalavimai“, - aiškino K. Lubys.

Pasak jo, optimistinis „mirkiukų“ sugrįžimo variantas – spalio 1 d. Tačiau procesas gali užsitęsti ir iki lapkričio.

Pirkimo dokumentuose taip pat nurodyta, kad šiuos maršrutus aptarnausiantys vežėjai bus integruojami į elektroninio bilieto sistemą: visuose autobusuose ir mikroautobusuose turės būti vilniečio kortelių skaitytuvai. Juos ir borto kompiuterius konkurso laimėtojui pateikti turėtų savivaldybės bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“.

Tuo tarpu vežėjai kol kas nemato priežasčių džiaugtis. Pirmiausiai dėl to, kad konkurso pabaiga numatoma rugsėjo mėnesį – o tai reiškia, kad privatininkams tektų dar mažiausiai porą mėnesių laukti nevykdant keleivių pervežimo veiklos.

Saulius Matulionis
Saulius Matulionis
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Antras dalykas – nelabai įsivaizduoju, iš ko jie mokės (kompensacijas už lengvatinius bilietus – DELFI). Nes savivaldybės biudžete lėšų tam nėra. Ir sutartis – 6 mėnesiai su galimybe pratęsti dar 6 mėnesiams. Vežėjai ir sako: ką mums dabar daryti? Iki rugsėjo turi būti įvykęs konkursas. O išvažiavimas – spalio mėnesį. Tai dabar laikyti visus darbuotojus ar atleisti juos, išparduoti transporto priemones ir vėl iš naujo susipirkti?“ - DELFI teigė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Konkurso sąlygose vežėjus stebina dar vienas aspektas. Lig šiol savivaldybė skundėsi, kad privatininkai Vilniuje važinėja ne pačios geriausios išvaizdos, pasenusiomis transporto priemonėmis. O dabar reikalaujama, kad konkurso dalyviai turėtų ne senesnę nei 20 metų techniką.

„Mes dabar važiuojame su 7 metų autobusais. Ir baksnoja pirštais: jūs su senienomis važiuojate, gadinate vaizdą. O dabar jie skelbia iki 20 metų“, - stebėjosi S. Matulionis.

Anot jo, gali būti, kad taip savivaldybė jau ruošiasi privežimo maršrutų spragas lopyti savu transportu – esą „Vilniaus viešajam transportui“ senutėliai autobusai, skirti miesto pakraščiams, brangiai kainuoti neturėtų.

Tuo tarpu K. Lubys aiškina, jog toks reikalavimas pirmiausiai skirtas patiems vežėjams. „Mes, suprasdami, kad tam tikrų sunkumų turi privatūs vežėjai, nenorime kelti papildomų reikalavimų amžiaus cenzui. Kad jie galėtų dirbti su turimomis transporto priemonėmis“, - teigė savivaldybės specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„British Airways“ savaitei stabdo skrydžius į Egiptą (11)

Didžiosios Britanijos oro bendrovė „British Airways“ (BA) saugumo sumetimais savaitei...

Šiemet numatoma atnaujinti kelio Klaipėda-Palanga ruožą (8)

Automobilių kelių direkcija už 3,4 mln. eurų iki šių metų pabaigos ketina remontuoti 7...

Kuriamas orlaivis, kurį bus galima valdyti ir neturint licencijos

Teksase įsikūrusi kompanija šiais metais siekia pradėti pardavinėti trumpus pramoginius...

„Oro navigacija“: Vilniaus oro uoste skrydžiai vyksta pagal planą

Penktadienį dėl nenumatytų aplinkybių Vilniaus aerodromo skrydžių valdymo centre dirbančioje...

Lietuvoje bus atnaujinta 14 svarbių geležinkelio pervažų papildyta (6)

Didinant eismo saugumą, Lietuvoje iki 2022 metų bus modernizuota 14 svarbių geležinkelio...

Top naujienos

Rinkėjai sudarė Skvernelio ir jo komandos gerų darbų sąrašą: pirmas dvejetukas gerokai lenkia likusius (175)

Vyriausybės užsakymu atliktoje apklausoje, kuri supykdė Lietuvos valstiečių ir žaliųjų (...

Žinią apie pingančius naujus būstus išdėjo į šuns dienas: realybė – kitokia papildyta (105)

Naujos statybos butų kainos Vilniuje krinta – praėjusią savaitę skelbė Registrų centras ....

Situacija labai prasta: į Lietuvos upes ir ežerus teka nuotekos (48)

Vienas didžiausių ežerų ir upių taršos šaltinių yra žmonių netinkamai tvarkomos nuotekos ....

Visą savaitę – ypatingi pareigūnų reidai: skelbia, kuriuos vairuotojus tikrins pirmiausia (67)

Nuo pirmadienio visą savaitę policijos pareigūnai daugiau dėmesio skirs vilkikų ir autobusų...

Profesorius Stukas papasakojo apie uogas: kurios išspręs jūsų sveikatos problemas (23)

Serbentai, šilauogės, trešnės, agrastai – uogos, kurios vasarą karaliauja lietuvių kiemuose....

Davė rankpinigius, bet perkama sodyba sudegė – ar reikia grąžinti pinigus? (23)

Panevėžio apylinkės teismas išsprendė ginčą dėl Panevėžio rajone esančios sodybos, kuri...

Stonkuvienė ryžosi pirmam atviram interviu: apie tikrąsias skyrybų su Mantu priežastis, drastiškus pokyčius ir vėl rastą laimę (14)

„Jaudinausi. Bijau ne kamerų, o klausimų“, – jau laidos „ Nepatogūs klausimai su Radistais...

Iš tiesų žmonės piktinasi ne dėl pajamų nelygybės: juk neturėtų „skaudėti“, kad kitas turi daugiau? (91)

Ar žmonės tikrai jaudinasi dėl pajamų nelygybės? O gal, vartodami šį terminą, jie iš tiesų...

Pasaulio plaukimo čempionate į pusfinalį patekęs Rapšys: viskas pagal planą (1)

Pietų Korėjoje vykstančiame pasaulio plaukimo čempionate pajėgiausias Lietuvos plaukikas Danas...

Orai: po liūčių vėl sugrįš šiluma (14)

Šiandien Lietuvos orus dar lems nedidelis, į Rytus tolstantis ciklonas .