aA
Nuo liepos 1 d. Vilniuje pradeda veikti nauja viešojo transporto sistema: pakeisti kai kurie autobusų ir troleibusų maršrutai, nebevažinės privatūs mikroautobusai, pradės maršrutuoti greitieji autobusai bei popierinius bilietus galutinai pakeis elektroninė Vilniečio kortelė. Apie Vilniaus viešojo transporto pertvarką detaliau sutiko papasakoti DELFI konferencijoje apsilankęs pertvarkos architektas Kastytis Lubys.
Kastytis Lubys
Kastytis Lubys
© DELFI / Šarūnas Mažeika

DELFI skaitytojai K. Lubio teiravosi, ar nespėję panaudoti popierinių bilietų gyventojai galės jais pasinaudoti ir po liepos 1 d. Deja, Vilniaus miesto savivaldybės atstovas dar kartą priminė gyventojams, kad seno pavyzdžio bilietais naudotis viešuoju transportu bus galima iki birželio 30 d.

„Dėl vienkartinių popierinių bilietų galiojimo buvo priimtas tarybos sprendimas dar šių metų sausį. Jame buvo akcentuota, kad įsigyti vienkartinių bilietų galima iki kovo 31 d., o išnaudoti iki birželio 30 d. Visi viešojo transporto keleiviai žinojo ir galėjo pasiskaičiuoti, kiek tokių bilietėlių reikės atsižvelgiant į jų įprastą kelionių ritmą“, - kalbėjo jis.

Naikina besidubliuojančius maršrutus

Skaitytojams taip pat rūpėjo, ar viešojo transporto pertvarka buvo orientuota į keleivių patogumą ar savivaldybės finansines galimybes.

„Būtent tai ir yra maksimalus kompromisas tarp Vilniaus miesto savivaldybės finansinių galimybių ir keleivių patogumo. Jeigu Seimas padidintų finansavimą, keleiviai pirmieji tą pajustų viešojo transporto ir teikiamų paslaugų kokybės sąskaita“, - atsakė K. Lubys.

Sostinės Žalgirio stotelėje viešuoju transportu besinaudojantis DELFI skaitytojas klausė, kodėl Šeimyniškių, Lvovo g. gyventojams panaikinti 13 ir 8 troleibusų maršrutai. Savivaldybės atstovas teigė, kad tokiu būdu atsisakoma maršrutų, kurie dubliuojasi.

„Atsisakius maršrutų dubliavimo, daug kur reikės persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą papildomai nemokant už kelionę kitoje transporto priemonėje“, - sakė jis.

Pašnekovas žadėjo, kad nuo liepos 1 d. pagrindinėse sostinės stotelėse dirbs savanoriai, kurie nurodys galimybes mažiausiomis laiko sąnaudomis pasiekti reikiamą kelionės tikslą.

Kastytis Lubys
Kastytis Lubys
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kalbėdamas apie greituosius autobusus K. Lubys akcentavo, kad vienas iš svarbiausių šių maršrutų prioritetų – mažas laiko intervalas tarp transporto priemonių: „Kad šią sąlygą užtikrintume, į kiekvieną greitąjį maršrutą, priklausomai nuo maršruto trasos, paskirta nuo 15 iki 20 naujausių transporto priemonių“.

Pertvarkos architektas suprato ir sostinės Fabijoniškių gyventojus, kurie nelikus privačių mikroautobusų turi gyventi pagal nelankstų viešojo transporto grafiką. K. Lubys pažadėjo, kad įvedus greituosius autobusus vasaros metu autobusai važinės iš teritorijų su greitaisiais autobusais, kartu ir Fabijoniškių, kas 5-7 min.

Su nerimu liepos 1 d. laukia ir Lentvario gyventojai, kai bus panaikintas 38 mikroautobuso maršrutas. Tačiau K. Lubys teigė, kad šį maršrutą pakeis privežamasis viešojo transporto maršrutas, kuris važiuos nuo Vaduvos stotelės pro Lentvarį iki Grigiškių.

Pagirių gyventojams gerų žinių konferencijos dalyvis neturėjo. Kol kas naujų maršrutų iš šios vietos nežadama. Kaip teigė svečias, viešojo transporto plėtrą Pagirių mikrorajone riboja esama infrastruktūra ir palyginti nedideli keleivių srautai.

Supras naudą, kai pamatys pro nosį lekiančius greituosius autobusus

DELFI skaitytoja Laura konferencijos svečio teiravosi, ar iš tiesų viešojo transporto pertvarka skirta mažinti automobilių skaičių sostinėje. K. Lubys pabandė patvirtinti šį tikslą: „Nors ir patogiai sėdint lengvajame automobilyje ir gaištant laiką spūstyje, kai pro šalį A juosta pralėks jau penktas reikiamo maršruto greitasis autobusas, išvadas bus galima pasidaryti patiems“.

Viešojo transporto pertvarkos architektas pats pripažino su šeima esantis viešojo transporto vartotojas. „Tai labai padeda drausminant vairuotojus bei kartu nustatant keleivių poreikius“, - įsitikinęs jis.

Kastytis Lubys
Kastytis Lubys
© DELFI / Šarūnas Mažeika

K. Lubys pritarė išsakytai skaitytojo nuomonei, kad sostinėje važinėjantis viešasis transportas būtų ekonomiškesnis ir patogesnis, jei dideli autobusai būtų pakeisti mažesniais mikroautobusais. Tačiau, pasak pertvarkos architekto, planai tokie buvo, tačiau savivaldybės taryba nepriėmė sprendimų, leidžiančių tokio tipo autobusus (iki 30 vietų) įtraukti į vežėjų bendrą sistemą. Pasak konferencijos dalyvio, tokie pakeitimai būtų padėję vieno kilometro kainą sumažinti perpus.

Ateityje: nauji autobusai, naktiniai maršrutai ir atsisveikinimas su troleibusais

DELFI konferencijos svečias prasitarė, kad permainų laukia ne tik viešojo transporto maršrutai, bet ir autoparko atsinaujinimas. Kaip teigė K. Lubys, šiais metais turėtų pradėti važinėti 19 naujų atobusų, kitų metų pradžioje – dar bent 22.

Taip pat Vilniaus miesto savivaldybės atstovas priminė, kad savivaldybės administracija yra patvirtinusi naktinių autobusų maršrutų trasas, tačiau kol kas dėl per daug kainuojančių maršrutų keleiviai vežami tik didelių švenčių ir renginių metu.

„Tačiau svarstoma galimybė sugrįžti prie naktinių autobusų savaitgaliais“, - sakė jis.

Skaitytojai Marijai pasiteiravus, ar Vilniuje iš tiesų žadama atsisakyti troleibusų, Vilniaus miesto savivaldybės atstovas atsakė: „Visų pirma, likviduojami ne patys troleibusai kaip transporto priemonė, bet atsisakoma maršruto trasose vienas kitą dubliuojančių viešojo transporto priemonių. Be to, kontaktinis troleibusų tinklas ir pastotės šalia jų irgi yra beviltiškai pasenusios, reikalauja nemažų investicijų į jų atnaujinimą. Visame pasaulyje, taip pat ir Europoje, vis daugiau troleibusus keičia elektra varomi autobusai“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mobilumo paketo vilkikas – nesustabdomas: pokyčiai Lietuvos vežėjams – jau vasarą (57)

Lietuvos vežėjus bauginantis Mobilumo paketas , skrieja, galbūt, ne kaip vilkikas Vokietijos...

„Vlantana Norge“ istorija paveiks Lietuvos vežėjų reputaciją Norvegijoje

Bendrovei „ Vlantana Norge“ Norvegijoje reiškiami įtarimai vairuotojų išnaudojimu sudavė...

Elektriniams autobusams didžiuosiuose miestuose siūloma dar 30 mln. eurų (3)

Svarstoma galimybė didiesiems miestams papildomai skirti 30 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) paramos...

„Rail Baltica“ ruožo statybose „Hidrostatybą“ keičia „Leonhard Weiss“ (1)

Gargždų statybos bendrovei „ Hidrostatyba “ gruodį iškėlus restruktūrizavimo bylą, 55 mln....

Lietuva ir kitos šalys ragina EK kuo greičiau įvertinti Mobilumo paketo poveikį (3)

Lietuvos ir dar aštuonių Europos Sąjungos ( ES ) šalių narių transporto ministrai paragino...

Top naujienos

Emigrantai masiškai planuoja grįžti į Lietuvą? Fiksuojami rekordiniai užklausų kiekiai (320)

Akivaizdu, kad naujausi galimi pokyčiai JK sukėlė nemažas aistras. Jungtinės Karalystės...

Mobilumo paketo vilkikas nesustabdomas: pokyčiai Lietuvos vežėjams – jau vasarą (57)

Lietuvos vežėjus bauginantis Mobilumo paketas , skrieja, galbūt, ne kaip vilkikas Vokietijos...

Zuokas dalijasi naujausiu įrašu: Agnei reikia pagalbos papildyta (325)

Buvęs Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas ketvirtadienį feisbuke įvertino Agnės Zuokienės...

Paskelbta Vokietijoje siautėjusio šaulio tapatybė, vaizdo įraše – jo „asmeninė žinutė amerikiečiams“ papildyta 12.25 (39)

Ginkluotas asmuo, Vokietijoje nušovęs devynis asmenis, turėjo ksenofobinių motyvų, skelbia vidaus...

Tradicinių partijų laikai baigėsi: realybę teks suvokti naujomis kategorijomis (5)

Tradicinių partijų laikų baigėsi, esame pereinamajame laikotarpyje, kuris neaišku, kur nuves....

Po „Vlantana Norge“ skandalo prabilo vairuotojas: nepatikėsite, kaip elgiasi patys „fūristai“ (182)

Valio. „Drakonas nugalėtas...“ – tai žodžiai iš seno sovietinio animacinio filmuko apie...

Apie koronaviruso protrūkį rašiusi žurnalistė: išlipau iš lėktuvo ir nutiko tai, ko visai nesitikėjau (5)

Pajutau, kaip į mane susmigo šimtai akių, ėmė daužytis širdis, į veidą plūstelėjo kraujas,...

S. Petronytė

Priklausomybė nuo raminamųjų: padidintas pavojus vyresnio amžiaus žmonių gretose

Visi tikimės, kad mūsų mylimi tėvai ir seneliai, sulaukę senatvės, ją nugyvens oriai bei...

Sąrašas, kur Vilniuje atsiras daugiau nei 30 naujų greičio matuoklių – neprasprūs nė vienas (53)

Policijos pareigūnams paskelbus, kuriuose Lietuvos keliuose ir kokiose miestų gatvėse galima...

„Sodros“ atlyginimų duomenys parodė: Lietuvą kankinusi bėda po truputį nyksta (170)

Nors šalies vidutinio darbo užmokesčio augimas ketvirtą praėjusių metų ketvirtį buvo lėtesnis...

|Maža didelių žinių kaina