aA
Artėjant rugsėjui sostinės gatvėse vėl užvirė darbai. Kai kuriose vietose perbraižomos juostos, kurios buvo skirtos autobusams, elektromobiliams ir automobiliams su keturiais ar daugiau keleivių. Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad po pakeitimų vairuotojams bus skirta daugiau eismo juostų.
© DELFI / Tomas Vinickas

Miesto savivaldybė skelbia, kad papildomos eismo juostos bus įrengtos Kalvarijų, Ozo, Olandų ir Buivydiškių gatvėse. Savivaldybės atstovai tiki, kad papildomos juostos leis pamiršti prieš liepos pradžią pakeistą kelių ženklinimą tam tikrose sostinės gatvėse. Planuojama visus darbus baigti iki rugsėjo 1 d.

Minėtose gatvėse autobusams skirta juosta nebus naikinama - tiesog daromi papildomi pakeitimai.

„Papildomai buvo atlikti infrastruktūriniai pakeitimai – buvo plečiama važiuojamoji gatvių dalis. Todėl, nors maršrutinio transporto eismo juostos ir išliko, tačiau prisidėjo po papildomą eismo juostą bendram srautui“, - DELFI komentavo Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.

Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad prieš liepos mėnesį sostinėje buvo įrengta 13 km autobusų juostų. Didžioji dalis (8 km) – platinant gatves.

Technikos mokslų daktaras Vigilijus Sadauskas kol kas nesiryžta vertinti naujai savivaldybės perbraižomų eismo juostų, tačiau teigia, kad sprendimas gali būti racionalus.

Vilniaus savivaldybės eksperimentas nepavyko: perbraižomos kelių juostos
© DELFI / Tomas Vinickas

„Nemačius būtų sudėtinga komentuoti. Anksčiau jau buvau išsakęs savo pastabas. Po jų dalis klaidų yra ištaisyta bent taip, kaip įmanoma, protingai. Tuo aspektu galiu pasakyti, kad, jei savivaldybė būtų pakeitimus dariusi vėliau, tai nebūtų pamačiusi klaidų“, - kalbėjo specialistas.

Pasak technikos mokslų daktaro, eismo pertvarkai liepos mėnuo tiko tuo, kad nedidelis automobilių srautas leido pamatyti visas klaidas.

„Gal rezultatai nebuvo labai geri, bet išryškino, kokie sprendimai buvo nelogiški, ir (savivaldybė – DELFI) turėjo visą rugpjūtį ir liepą laiko permąstyti“, - komentavo pašnekovas.

V. Sadauskas tiki, kad iš esamų eismo juostų padaryti daugiau yra įmanoma, siaurinant jau esančias juostas.

„Tam tikrose vietose ne tik Vilniuje sąmoningai arba nesąmoningai yra išplatintos juostos. Kai padarote plačią juostą, atsiranda tokie vairuotojai, kurie vienoje juostoje suformuoja dvi juostas. Pavyzdžiui, važiuojant Geležinio Vilko gatve nusukant į „Akropolį“ iš dviejų juostų padaro vos ne tris su puse. Jeigu savivaldybė tiksliai perbraižytų juostas, būtų geras sprendimas“, - kalbėjo specialistas.

Pasak jo, automobilių spūstis sostinėje sumažintų ir draudimas piko valandomis važiuoti tolimesnėmis nei pirma eismo juosta krovininiams automobiliams.

„Jie tada piko metu nesimaltų ir palengvintų variantą. Bet dabar tose gatvėse galima išmatuoti plotį ir pabandyti performuoti. Kuo siauresnė eismo juosta, tuo lėtesnis automobilių greitis toje juostoje. Kadangi piko metu niekas nelekia, tai tikrai yra saugu”, - komentavo V. Sadauskas.

Taip pat V. Sadauskas tikina, kad gyventojus sėsti į mažiau automobilių skatintų mieste kuo daugiau nupieštų „4+” ženklų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Valdantieji vėl persigalvojo – taršių automobilių mokestis įsigaliotų dar vėliau (61)

Valdantieji taršių automobilių mokestį siūlo įvesti ne nuo kitų metų balandžio, kaip numatyta...

Streikuoja Italijos oro linijos „Alitalia“ ir „Air Italy“ (1)

Prasidėjus iš anksto planuotam Italijos oro linijų „ Alitalia “ ir „Air Italy “...

Seimas su žemėmis maišęs automobilių registracijos mokestį po svarstymo jam pritarė (513)

Penktadienio rytą Seimas ėmėsi svarstyti automobilių registracijos mokestį. Jis, pagal naujausią...

„Boeing“ pripažino, kad „737 Max“ neskraidys iki kitų metų (4)

Po JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) įspėjimo, „Boeing“ pagaliau pripažino,...

Seimas imasi pataisų dėl taršių automobilių mokesčio (32)

Seimas penktadienį iš anksto nenumatytame posėdyje svarstys naują taršių automobilių mokestį...

Top naujienos

Lietuvė išbandė karališką kelionę traukiniu po Airiją: čia keleiviai prabanga kabina šaukštais (8)

Kai Dublino geležinkelio stotyje sustoja prabangusis „Grand Hibernian“, visų perone esančių...

Eksperimentuos su moksleiviais: ikimokyklinis ugdymas – nuo 5, pirma klasė – nuo 6 metų (124)

„Nesame beviltiški autsaideriai. Nesame šiame klube blogiausi“, – po penkiolikmečių tyrimo...

Užkalni, kiek tu gali valgyti? (207)

Turiu gyvenime kelias pramogas, ir viena jų yra rašyti apie maistą, nes rašyti man net labiau...

Rimvydas Valatka. Prezidentas futliare (91)

Stojo ketvirtieji Lietuvos labą nušvilpusio lizinginio Karbauskio premjero metai. Gandrai ir...

Pirkėjai pamiršta turgelius: iš rinkos išstumia prekybos tinklai (29)

Turgaus pardavėjui jau nebeužtenka paprasto prekystalio ir stogelio nuo lietaus. Kad išsilaikytų...

Gyvai / „Betsafe-LKL“ rungtynės: „Žalgiris“ – „Šiauliai“ tiesioginė vaizdo transliacija (25)

Eurolygoje į pralaimėjimų liūną patekęs Kauno „Žalgiris“ prieš kitos savaitės mūšius su...

Leonid Bershidsky

Ką tik išverčiau „1984“ į rusų kalbą. Dūstu, man trūksta oro... (2)

Šiais metais gyvenau keturis dusnius mėnesius su George Orwello knyga „1984“. Nesupratau, į ką...

Prieš didžiąsias šventes Anglijoje dingo lietuvis, artimieji prašo pagalbos (16)

Prieš didžiąsias metų šventes socialiniame tinkle ir Anglijos lietuvių feisbuko grupėse plinta...