aA
Naujasis keleivių terminalas – tikras galvos skausmas oro uosto vadovams. Kelis mėnesius po atidarymo terminalas nedirbo, o praėjusį šeštadienį įvyko rimtas incidentas – vadinamoji rankovė taranavo „Finair“ orlaivį. 130 mln. litų kainavusiame terminale sumontuotos lanksčios keleivių galerijos (vadinamosios rankovės) kelia pavojų lėktuvams.
Vilniaus oro uostas, keleiviai, išvykimas
Keleiviai išvykstantys iš Vilniaus oro uosto
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Tuo įsitikino gruodžio 15-ąją Vilniuje nusileidusio Suomijos „Finair“ lainerio „Embraer 190“ įgula ir iš Helsinkio atskridę keleiviai. Lėktuvui sustojus prie vienos iš 4 naujojo terminalo galerijų ir laukiant, kol terminalo operatorius ją švelniai priglaus prie korpuso, lėktuvą supurtė iš kojų verčiantis smūgis.

Dėl kol kas nenustatytų priežasčių „rankovė“ taranavo orlaivį tokia jėga, kad kilo rimtų abejonių ar nepažeistas lėktuvas hermetiškumas. Pakilti iš Vilniaus sparnuotam nelaimėliui buvo leista tik po to, kai „Embraer 190“ apžiūrėjo iš Helsinkio iškviesta „Finair“ technikos ekspertų komanda.

Nepriprato prie naujovių

Vilniaus oro uosto generalinis direktorius Mindaugas Ivanauskas, paprašytas komentuoti incidento aplinkybes teigė, jog skirtingai nuo dviejų lig šiol eksploatuotų „rankovių“, naujosios lanksčios keleivių galerijos skiriasi iš esmės.

„Senosios „rankovės“ juda tik pirmyn-atgal, o šios – visomis įmanomomis kryptimis. Prisijungimo prie lėktuvo procedūrai vadovaujančiam operatoriui talkina keletas elektroninių sistemų, todėl incidentą tiriantiems ekspertams teks išsiaiškinti, ar nesuveikė koks nors daviklis, ar įvyko žmogiška klaida“, – sakė M. Ivanauskas.

Tuo tarpu oro uosto keleivių terminalo direktorius Ignas Čekanauskas teigė, kad patikrinus visų naujų lanksčiųjų keleivių galerijų sistemas, jokių gedimų nepastebėta.

„Mes išsikvietėme specialistų grupę iš „rankoves“ gaminusios kompanijos „Thyssen Krupp“, tačiau kol kas jokių atsakymų ir vertinimų neturime“, – teigė I. Čekanauskas.

Realiausia versija – klaida

Terminalo direktorius pripažino, kad naujosios keleivių galerijos eksploatuojamos mažiau nei mėnesį, todėl labiau tikėtina, kad incidentą lėmė operatoriaus klaida.

„Nors visi mūsų žmonės baigė specialius mokymus ir turi licencijas, tačiau patirties neturi nei vienas. Akivaizdu, kad galerijos valdymą reikia tobulinti ir imtis prevencinių priemonių, kad tokie dalykai ateityje nesikartotų. Keleivių galerijos turėtų būti užprogramuotos taip, kad galėtų automatiškai prisijungti prie bet kokio tipo orlaivio“, – samprotavo I. Čekanauskas.

Klausiamas, kiek stipriai buvo pažeistas „Finair“ lainerio korpusas, I. Čekanauskas patikino, jog po smūgio ant lėktuvo liko žymės, tačiau ekspertai leido jam skristi ir būtinus remonto darbus atlikti namų oro uoste. Pašnekovas patikino, kad oro uostas dėl šio nemalonaus įvykio finansinių nuostolių nepatirs, nes yra apsidraudęs civilinės atsakomybės draudimu.

“Vilniaus dienoje” taip pat skaitykite:

Dainininkės akibrokštas valdžiai.

Priešlaikinių rinkimų blefas.

Turgaus prekeiviai laukia pirkėjų antplūdžio.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Prieš vasarišką savaitgalį - automobilių antplūdis: išvažiavimus iš Vilniaus sukaustė spūstys (30)

Prieš vasarišką savaitgalį ties išvažiavimais iš Vilniaus susidarė spūstys. Tam įtakos...

Moteris teigia pastebėjusi pavežėjų gudrybes: kelionė pabrangsta dvigubai (46)

Į portalą „ Kas vyksta Kaune “ kreipėsi dėl „Bolt“ vairuotojų elgesio pasipiktinusi...

Pavežėjams brangstant pasigedo naktinių autobusų: naktį namo norintiems grįžti vilniečiams turi atsakymą (47)

Laisvėjant karantinui, ypač savaitgalių vakarais, vilniečiai susiduria su problema, kaip grįžti...

Automobilių gamintojai „Citroen“ pareikšti kaltinimai „dyzelgeito“ skandale (2)

„ Citroen “ ketvirtadienį tapo ketvirtąja automobilių gamintoja, kuriai šią savaitę...

Keleivių vežėjams iššūkių metas: vilniečiai stebisi staiga išaugusiomis kainomis ir vairuotojų stygiumi net ne piko metu (88)

Atėjus vasarai, laisvėjant karantinui ir gyventojų judumui, keleivių vežimo įmonės fiksuoja...

Top naujienos

Autobuso kameros įamžino bjaurų išpuolį: vairuotojui paprašius parodyti bilietus – neadekvati reakcija (44)

Klaipėdos policijai tenka narplioti išpuolį miesto maršrutiniame autobuse, per kurį nukentėjo...

Draugai Tauragėje įkūrė vandenlenčių parką: planuoja didelę plėtrą (13)

„Liberty beach“ vandenlenčių parko įkūrėjai Donatas Dirginčius ir Vytautas Remeikis sako...

Aiškėjant, kaip mokyklos dirbs rudenį – griežtas vertinimas: bus blogai (97)

Nuo rudens visi moksleiviai turėtų grįžti į mokyklas, tačiau išgirdę, kad ir rudenį galbūt...

Prieš kameras tardytas ukrainietis apie Pratasevičių: tarsi į veidrodį žiūrėčiau (237)

2019 metais Stanislavas Asejevas – žurnalistas, rašytojas ir Ukrainos ateities instituto...

Grybauskaitė: už laisvę ir žmogiškumą reikia kovoti kasdien

Tremtis Lietuvai niekada netaps tolima praeitimi, kad ir kiek metų prabėgtų, sakė prezidentė...

Lukašenka čia nėra pagrindinis strategas: ragina ruoštis tolesnėms provokacijoms (628)

Prievartinis „Ryainair“ lėktuvo nutupdymas Minske, pabėgėlių krizės kurstymas –...

Įtampa dėl kaimyno psichologinio smurto privertė išsikelti ir Viktorijos Jakučinskaitės šeimą: tokie žmonės gali privesti prie paranojos (43)

Penktadienį paviešinus filmuotą medžiagą, kurioje įamžintas stilistės ir žurnalo redaktorės...

10 geriausių vietų Lietuvoje, kur galima miegoti palapinėje gamtos apsupty: susivilios net didžiausi skeptikai + daiktų sąrašas, ką pasiimti

Norint išvengti būrio žmonių, žygis į mišką su palapine – idealiausias poilsio...

Prezidentas Nausėda pasveikino Jos didenybę Karalienę Elžbietą II

Prezidentas Gitanas Nausėda savo ir Lietuvos žmonių vardu pasveikino Jungtinės Karalystės...

Užkalnis apie blogiausius kvepalus: „geriau uostyti klijus“ (72)

Prieš pradėdamas rašyti apie kvapą, pasakysiu, kad šiandien džiugi diena. Lygiai prieš dešimt...