„2019 metais Vilniaus terminalas aptarnavo apie 5 mln. keleivių per metus. Naujasis terminalas, kartu su šiuo, senuoju, matytume, kad tikrai galės aptarnauti 8 mln. keleivių, arba 2,4 tūkst. keleivių per valandą.

(…) Pralaidumo efektas bus dvigubas, lyginant su šiandiena“, – antradienį žurnalistams sakė Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento direktorius Arnas Dūmanas.

Jis taip pat pažymėjo, kad naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo su visomis jame planuojamomis technologijoms statybos atsieis 70 mln. eurų.

„Naujo terminalo statybas pradėjome jau šiais metais ir šiuo metu esame antro aukšto konstrukcijų surinkime. (…) Šiuo metu šiek tiek lenkiame grafiką, sakykime, apie 3 savaites konstrukcijų montavimas vyksta greičiau, tai didelių medžiagų trūkumų su medžiagų tiekimu šiuo metu rinkoje nepastebime, viskas vyksta pagal planą“, – teigė Lietuvos oro uostų atstovas.

Anot A. Dūmano, naujo išvykimo terminalo projektą numatoma baigti ir keleiviams atidaryti 2025 metais.

Vilniaus oro uostas po rekonstrukcijos

Jis taip pat pažymėjo, kad beveik visas keleivių judėjimas ir išvykimo procedūros bus perkeliami į naująjį terminalą. Senąjį taip pat planuojama toliau naudoti, tik kiek pakeisti jo paskirtį.

„Šitas terminalas išliks, pagrindinės funkcijos, kas susiję su keleivių registracija, patikra, perkeliame į naują terminalą, o šis terminalas taps konversija būsimiems projektams, susijusiems su keleivių zona, komercinėmis, atsipalaidavimui skirtomis zonomis bei ne Šengeno erdvės keleivių patikra išliks būtent šiame terminale“, – pažymi A. Dūmanas.

Išvykimo salėje – naujojo terminalo maketas iš „Lego“ detalių

Kaip atrodys naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas, visiems keleiviams pamatyti galima jau nuo antradienio, oro uosto išvykimo salėje. Iš „Lego“ detalių sukonstruoti oro uosto terminalą vilniečiui Rokui Mikšiūnui užtruko savaitę.

„Terminalo modeliavimas truko apie 40 valandų, o pats konstravimas – 7 dienas, žinoma, po darbo. Į pagalbą pasikviečiau draugų, jie man talkino, o aš koordinavau darbus“, – žurnalistams pasakojo projekto autorius, architektūros paveldo puoselėtojas ir mokslininkas Rokas Mikšiūnas.

Jis pažymėjo, kad naujojo terminalo maketui surinkti reikėjo 13 700 „Lego“ detalių.

„Yra lietuviai, kurie pardavinėja tas detales, jie iš to gyvena. O ką jie daro – jie nusiperka „Lego“ rinkinį, jį išrenka ir tas detales po to po vieną pardavinėja. Tai aš, kad įsivaizduotumėte, kaip kokį „Barboros“ pirkinių sąrašą, turiu 160 detalių ir aš jas visas užsisakau, kai atvažiuoja – susiskirstau į dėžutes ir po truputį konstruoju“, – maketo kūrimo proceso užkulisiais dalijosi R. Mikšiūnas.

„Modeliavimo procesas yra automatizuotas – man nereikia skaičiuoti, kiek vienai sienai reikės detalių. Bet, iš tiesų, tai užtrunka daug laiko ir pastangų“, – pridėjo jis.

Anot oro uosto atstovų, naujo terminalo maketas iš LEGO detalių Vilniaus oro uosto išvykimo salėje bus eksponuojamas bent jau iki šių metų birželio pabaigos.

Šaltinis
Temos
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją