Naujajame terminale sumontuota 20 mln. eurų vertės bagažo valdymo, aviacijos saugumo ir savitarnos, kita technologinė įranga. Ją sausio pradžioje per realių skrydžių imitacijas ištestavo virš 1 tūkst. savanorių.

Lietuvos oro uostų (LTOU) vadovas Simonas Bartkus teigė, kad naujasis, technologiškai modernesnis terminalas buvo pastatytas per 1,5 metų, dar pusmetį užtruko jo testavimas ir įrangos diegimas. Investicijų į naująjį terminalą vertė, pasak S. Bartkaus, siekia 50 mln. eurų.

„Ką kiekvienas pastebės atvykęs – čia iš tikrųjų yra gerokai daugiau vietos, gerokai lengviau naviguoti po šį terminalą, erdvės yra gerokai didesnės, (įdiegtos – ELTA) naujos technologijos, kurios palengvina ne vieną procesą. Tikimės, kad keleiviai galės paprasčiau naviguoti ir tos kelionės bus dar labiau sklandesnės“, – žurnalistams naujajame terminale sakė S. Bartkus.

Anot jo, planuojama, jog pirmąją terminalo veikimo dieną juo pasinaudos apie 8 tūkst. keleivių.

Senąją išvykimo salę per artimiausius metus taip pat planuojama pritaikyti keleivių naudojimui – įkurti naujų laukimo ir komercinių erdvių. Anot LTOU vadovo, nauja erdvė bus pasiekiama maždaug po metų, jau po aviacinio saugumo patikros.

Terminalo atidarymo ceremonijoje dalyvavęs Seimo pirmininkas Saulius Skvernelis savo ruožtu pažymėjo, kad naujasis oro uosto terminalas užtikrins didesnę kelionių kokybę.

„Tai yra puikus pavyzdys, kada efektyviai dirbanti valstybės įmonė iš esmės be nacionalinio biudžeto pagalbos gali itin dideliu greičiu realizuoti tokį svarbų projektą“, – kalbėjo parlamento vadovas.

„Dabar belieka padaryti desovietizaciją to pastato, kuris yra lyg tai saugomas, kalbant apie atvykimo terminalą, ir turėsime tikrai modernų oro uostą“, – pridūrė S. Skvernelis.

Tuo metu premjeras Gintautas Paluckas tikino, kad kitas žingsnis Vyriausybei bus didinti skrydžių į ir iš Vilniaus skaičių.

„Dabar yra taikomas taip vadinamas pasidalintos rizikos modelis, kai avialinijos, organizuodamos tam tikrus reisus, tam tikra forma gauna valstybės pagalbą per tų skrydžių krypčių tam tikrą reklamą, rinkodarines priemones, turizmo skatinimo priemones. Šitas pasiteisinęs modelis turi būti plėtojamas“, – žurnalistams teigė ministras pirmininkas.

Planuojama, kad atidarius naują terminalą Vilnius oro uosto keleivių pralaidumas išaugs dvigubai – nuo 1,2 tūkst. iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.

Naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybas nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Eika“ pradėjo 2023 metų liepą. Visa terminalo statybų ir technologinių sprendimų diegimo kaina siekia per 70 mln. eurų.

Pernai lapkritį Vilniaus oro uostas taip pat paskelbė architektūrinės idėjos konkursą naujojo atvykimo terminalo koncepcijai, jį pastatyti tikimasi iki 2028 metų pabaigos.

Atvykimo terminalą planuojama statyti oro uosto žemėje, aviacijos koordinavimo tinklo bendrovės „Oro navigacija“ pastate, kuriame yra skrydžių valdymo bokštas.