aA
Vasario viduryje prasidėsianti Vilniaus oro uosto keleivių terminalo modernizacija truks kelerius metus ir kainuos 60 mln. eurų, sako Vilniaus oro uosto direktorius Olafas Martensas.
© DELFI / Domantas Pipas

Antradienį oro uoste surengtoje spaudos konferencijoje jis pasakojo, kad iki 2018 metų pabaigos ketinama įgyvendinti komercinės zonos rekonstrukciją.

„Iki 2019 metų pabaigos arba 2020 metų pradžios turėtų būti atliktas eismo infrastruktūros pertvarkymas, o iki 2020 metų pradžios – orlaivio perono ir riedėjimo takų rekonstrukcija.

2019 metais prasidės ir iki 2021-ųjų truks keleivių išvykimo terminalo rekonstrukcija“, – dėstė jis.

Oro uosto direktorius pasakojo, kad 1932 metais įvyko pirmas skrydis Vilnius–Varšuva, nuo to prasidėjo Vilniaus oro uosto istorija. Naujas atvykimo terminalas atidarytas 1954 metais, o kita pastato dalis pristatyta 1993 metais ir galėjo aptarnauti 1 mln. keleivių per metus.

2007 metais terminalas atnaujintas ir galėjo aptarnauti 3,5 mln. keleivių per metus.

O. Martensas pabrėžė, kad šiuo metu oro uosto tikslas – didinti šalies pasiekiamumą oru. Taip pat – prisidėti prie investicinės aplinkos gerinimo, gerinti valstybės įvaizdį.

„Esame ta vieta, kurią pirmą pamatys atvykę žmonės“, – sakė jis.

O. Martensas nurodė, jog 2016–2017 metais oro uostas priėmė 3,8 mln. keleivių per metus, o tai reiškia, kad limitas jau viršijamas ir sprendimo reikia šiandien.

„Neužtenka ir ploto, todėl nusprendėme sukurti naują pastato dalį, į kurią iškelsime tokias funkcijas, kaip saugumas, keleivių registracija, bagažo patikra“, – sakė jis.

O. Martensas nurodė, kad visa modernizacija kainuos apie 60 mln. eurų ir bus finansuojama paties oro uosto lėšomis.

Į 60 mln. eurų sumą įeina: įrangos atnaujinimas (20 mln. eurų), eismo infrastruktūros rekonstrukcija (3 mln. eurų), perono ir riedėjomo tako rekonstrukcija (13 mln. eurų), išvykimo terminalo (23 mln. eurų), seno terminalo (1 mln. eurų).

2017 metų vasarą Vilniaus oro uoste įgyvendinta kilimo ir ir tūpimo tako rekonstrukcija – pakeista danga, sutvirtinta skrydžių juosta, įrengtos naujos lietaus surinkimo ir drenažo sistemos, atnaujinta žiburių sistema.

Tuomet darbai truko 35 dienas – nuo liepos 14 dienos iki rugpjūčio 17 dienos.

Lietuvos oro uostų duomenimis, Vilniaus oro uoste keleivių skaičius pernai sumenko 1 proc. iki 3,761 mln., o skrydžių sumažėjo 5 proc. iki beveik 40 tūkst. Kiek sumažėjusį metinį rezultatą lėmė tako rekonstrukcija.

Į tris šalies oro uostus 2017 metais atvyko ir išvyko 5,245 mln. keleivių – 10 proc. daugiau nei užpernai, o lėktuvai kilo ir leidosi 55,5 tūkst. kartų – 5 proc. daugiau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Maldininkų prašoma nevykti popiežiaus pasitikti į oro uostą, keliautojų – planuoti laiką (6)

Maldininkų prašoma šeštadienį nevykti į Vilniaus oro uostą pasveikinti vizito į Lietuvą...

Kiemą iškniso ir dingo: neįmanoma net išeiti iš laiptinės (46)

Socialiniame tinkle „Facebook“ tauragiškiai įvedė naują madą – apie problemas praneša...

Vokietija nepasieks 1 mln. elektromobilių savo keliuose tikslo iki 2020 metų (5)

Vokietija nepasieks savo tikslo iki 2020 metų keliuose turėti 1 mln. elektromobilių, trečiadienį...

Pradėtas „Rail Baltica“ projekto auditas (4)

Lietuvos aukščiausioji audito institucija, Latvijos valstybinė audito institucija ir Estijos...

„Scania“ pasirinko Lietuvą – mūsų keliuose testuos vandenilio technologijas

Švedijos koncernas „ Scania “ CV AB kartu su savo atstovu Lietuvoje UAB „Scania Lietuva“ ir...

Top naujienos

Karbauskis neskuba patikėti miškų klausimo visam Seimui: per daug žaidimų emocijomis (24)

Valstiečių-žaliųjų frakcijos vadovas Ramūnas Karbauskis sakė, kad miškų kirtimo klausimu...

Rusijos scenarijus 2050-iesiems: Baltijos šalims teks rinktis (923)

Šių valstybių padėtis bus nepavydėtina: ekonomika stagnuos, gyvenimo lygis smuks, pramonė...

Po antstolių prabilo matininkai: norėtų didinti įkainius (179)

Po antstolių, mėginusių įrodyti, kad jų atlygis niekuo neišsiskiriantis, eilėje – žemės...

Vaikų maitinimo pertvarka virsta skandalu – susijusi įtakinga interesų grupė (335)

Daug kritikos sulaukęs naujasis Sveikatos apsaugos ministerijos parengtas vaikų maitinimo ugdymo...

Vairuotojo pažymėjimą praradęs kriptomilijonierius Paulius Aršauskas ir vėl sėdo prie „Lamborghini“ vairo (61)

Rugpjūčio 23-iosios dienos vakarą kriptomilijonierius Paulius Aršauskas susidūrė su rimtais...

Gydytojas Unikauskas siūlo pasitikrinti, ar galite vartoti angliavandenius (40)

Yra du žmonių tipai – tie, kurie gali valgyti angliavandenius, ir tie, kurie turi jų atsisakyti,...

Fausta Marija Leščiauskaitė: jeigu vyras galvoja, kad auginti bei prižiūrėti savo vaiką – bobiška, jis tiesiog mulkis

Fausta Marija Leščiauskaitė, kaip ir jos mylimasis, publicistas Andrius Užkalnis, žodžių...

Po Ronaldo pašalinimo – šeimos įsiūtis: šios ašaros kainuos brangiai apklausa (23)

Pirmoji Cristiano Ronaldo raudona kortelė per 154 mačus UEFA Čempionų lygoje užgožė kitas...

„The New York Times“: Skripalių apnuodijimu kaltinamų vyrų istorijoje praleidžiame svarbiausią dalyką (46)

Kai du rusai, kaltinami apnuodiję į Angliją perbėgusį šnipą, pasirodė per televiziją ir...

Karys jaučiasi apgautas: ar galėsiu baigti universitetą be finansinių smūgių? (6)

Jeigu nesupyksite, savo vardo neatskleisiu. Esu Lietuvos kariuomenės karys. Savo tarnybą pradėjau...