Šiuo metu „Air Lituanica“ avialinijomis vadintis gali tik teoriškai – įmonė neturi licencijos keleivių vežimui oro transportu. Tačiau jau netrukus tikimasi gauti visus leidimus ir įdarbinti maždaug septynias dešimtis žmonių.

Licenciją tikisi gauti jau balandį

„Techninės procedūros šiuo metu yra didžiausias prioritetas. Nes jų neįvykdžius apie jokį startą negalima ir galvoti. Prieš porą savaičių padavėme paraiškas Civilinės aviacijos administracijai. Procesas vyksta, maksimalus formalus terminas (sprendimui dėl licencijos suteikimo – DELFI) yra 90 dienų. Bet, aišku, mes dedame visas pastangas, kad jis sutrumpėtų. Balandžio mėnesį jau tikimės turėti oro vežėjo pažymėjimą“, - DELFI teigė E. Zubrus.

Pasak jo, balandį ir paaiškės tikslūs „Air Lituanica“ maršrutai, tačiau jau dabar aišku, kad bendrovė orientuosis į skrydžius Vilnius-Briuselis, mat antrąjį šių metų pusmetį Lietuva pirmininkaus Europos Sąjungai. „Tikrai bus paklausa, nepaisant to, kokie kitų aviakompanijų atliekami veiksmai“, - įsitikinęs E. Zubrus.

Pirmuosius orlaivius „Air Lituanica“ vadovas tikisi į orą pakelti jau birželį.

Lėktuvus pirks be konkurso

E. Zubraus teigimu, darbą „Air Lituanica“ pradėti ketina su dviem nuomojamais orlaiviais. Vėliau parką ketinama padidinti, pridedant po vieną lėktuvą kasmet.

„Pradžiai planuojame pradėti su dviem orlaiviais, regioniniais lėktuvais. Pagal verslo planą, orlaivių parko plėtra numatyta iki 2015 m., palaipsniui pridedant kiekvienais metais po vieną orlaivį. Kad 2015 m. aviakompanija turėtų penkis lėktuvus, kas, mūsų manymu, yra jau pakankamas kiekis mūsų nedideliam regionui“, - tęsė „Air Lituanica“ vadovas.

Pradėdama skrydžius, bendrovė planuoja įdarbinti tarp 70-80 žmonių. „Personalo rinkoje yra. Lietuvių, Lietuvos piliečių, šiuo metu dirbančių užsienyje ir išreiškusių nemažą norą grįžti. Su personalu kol kas nematome didesnių problemų“, - teigė E. Zubrus.

Pasak jo, orlaivius savivaldybės bendrovė nuomotis ketina be konkurso, o iš Vilniaus skraidys ne dažniausiai oro uostuose matomi „Boeing“ ar „Airbus“ lėktuvai, o kitų gamintojų transporto priemonės.

„Tai yra lėktuvai tarp 70 ir 80 vietų. Tokie lėktuvai buvo parinkti ir anksčiau pasamdytų konsultantų, kurie atliko ekonominius skaičiavimus. „Boeing“ ir „Airbus“ mums yra truputėlį per dideli“, - sakė E. Zubrus.

Pašnekovas patikino, kad galimybės eksploatuoti ir remontuoti tokius orlaivius Vilniaus oro uoste yra. Esą mažesnius orlaivius sėkmingai naudoja „Finnair“, „SAS“ ir kitos žinomos kompanijos.

„Planavome priežiūrai ir remontui samdyti užsienio kompaniją, kuri yra sertifikuota tam lėktuvų tipui“, - teigė „Air Lituanica“ vadovas, pridurdamas, kad Lietuvoje registruotos techninio aptarnavimo bendrovės neturi licencijų prižiūrėti Vilniaus avialinijų planuojamus naudoti orlaivius.

Kaina – per vidurį tarp „Ryanair“ ir „Lufthansa“

E. Zubraus teigimu, šiuo metu skaičiuojama, kad „Air Lituanica“ gali per trejus metus prireikti iki 20 mln. Lt investicijų. Tai ir naujų orlaivių nuoma, ir darbo užmokesčio išlaidos, ir visos kitos sąnaudos. Paklaustas, kur nauja bendrovė ketina pozicionuoti save pagal kainą, pašnekovas teigė, jog „Air Lituanica“ skrydžiai kainuos brangiau nei „Ryanair“, bet pigiau nei „Lufthansa“ ir kitų didžiųjų skrydžių bendrovių paslaugos.

„Planuojame, kad bandysime būti tarpe tarp pigių skrydžių bendrovių ir klasikinių aviakompanijų, skraidančių į Vilnių. Planuojame būti pigesni negu, tarkim, „Lufthansa“ arba „SAS“, bet tikrai brangesni negu pigių skrydžių oro bendrovės. Orientuojamės į truputėlį kitą segmentą, negu pigių skrydžių oro bendrovės“, - aiškino „Air Lituanica“ vadovas.

Pasak jo, su tokia kaina avialinijos ketina pagal kokybę prilygti tradicinėms oro bendrovėms.

Pelno teks palaukti

E. Zubrus neslepia, kad pirmieji pora metų naujoms avialinijoms bus nuostolingi.

„Pagal dabartinį verslo planą, aviakompanija planuoja išeiti į teigiamą rezultatą 2015 m.“, - sakė „Air Lituanica“ vadovas.

Privatūs investuotojai yra pasižadėję į „Air Lituanica“ sunešti apie 2 mln. Lt. E. Zubraus teigimu, jiems turėtų atitekti maždaug 17 proc. bendrovės akcijų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (209)