Kas nutiko stovinčiame kelte

Daugelį metų vairuotoju bendrovėje „Ovetrans“ dirbantis Gintaras Vasys pastaruoju metu dažnai keliavo į Švediją – tiek iš Klaipėdos, tiek iš Rygos ar kitų uostų. Tačiau praėjusį trečiadienį „Stena Line“ rytiniu keltu iš Venspilio į Švedijos uostą Nyneshamną jis keliavo pirmąkart.

„Pastačiau vilkiką žemutiniame denyje ir ieškojau išėjimo, kaip pakilti į laivo viršų. Radau duris, kur, maniau, bus išėjimas. Jas atidaręs žengiau žingsnį, kažkaip paslydau ir kritau žemyn. Gerai, kad netoliese buvo kitas keleivis. Jei ne jis, kažin ar mane ten kas būtų radęs ir kaip viskas galiausiai būtų buvę“, – pasakojo skausmingą traumą patyręs vairuotojas.

Jis svarstė, kad galbūt jos būtų išvengęs, jeigu būtų žinojęs išėjimą. Tačiau kelte esą nepastebėjęs jokių ženklų, įspėjimų ar nuorodų keleiviams.

Nepaisant patirtos traumos jis neturėjo didesnių priekaištų keltą valdančiai bendrovei. „Jie tikrai viskuo pasirūpino, operatyviai sureagavo, iškvietė greitąją pagalbą“, – prisiminė G. Vasys.

Po paros, praleistos Venspilio ligoninėje, į namus jį parsivežė giminaičiai. Grįžti į darbą vairuotojas veikiausiai negalės tris mėnesius. Į Švediją jo vežtas krovinys buvo nuplukdytas, ten jį perėmė kitas vairuotojas.

Bendrovės „Stena Line“ ryšių su žiniasklaida vadovas Jesperas Walterssonas apgailestavo dėl panevėžiečio patirtos traumos ir tikino, kad keleivių saugumas jai yra didžiausias prioritetas.

„Incidentas, į kurį pateko vilkiko vairuotojas, yra labai apmaudus. Nuodugniai jį ištirsime ir imsimės būtinų veiksmų kad tai nepasikartotų ateityje. Kompensacijos ir draudimo klausimai bus tyrimo dalis. Ir, suprantama, mes palaikysime dialogą su nukentėjusiu vairuotoju ir jo kompanijos atstovais“, – DELFI atsiųstame atsakyme rašo kelto bendrovės atstovas.

Su 9 darbuotojus turinčios bendrovės „Ovetrans“ direktoriumi Vidmantu Iržikevičiumi susisiekti nepavyko nei telefonu, nei elektroniniu paštu. Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) Komunikacijos skyriaus vedėja Nerita Šot teigė, kad pranešimas apie nelaimingą atsitikimą iš šios įmonės nėra gautas.

Mįslinga mirtis Švedijoje

2012 m. spalio pabaigoje minėtos bendrovės vairuotojas taip pat gabeno krovinį į Švediją. Kelias dienas jam negalėjusi prisiskambinusi žmona sunerimo ir kreipėsi į bendrovės direktorių. Jis perdavė informaciją apie dingusį asmenį Panevėžio policijai, Lietuvos ambasadai Švedijoje ir šios šalies teisėsaugos institucijoms.

Išskubėję į Švediją direktorius kartu su vairuotojo sūnumi bendrovės vilkiką rado degalinėje, šalia Norrköping miestelio (apie 160 km į pietvakarius nuo Stokholmo).

„Direktoriaus paaiškinimu, vilkiko iš vairuotojo pusės kabinos langas buvo išdaužtas ir užklijuotas kartonu. Kabinos viduje vairuotojo nebuvo, viskas buvo tvarkingai sudėta, nesimatė, kad būtų ruoštas maistas, o mirusysis (kaip vėliau paaiškėjo) jau buvo nugabentas į Teisės medicinos ekspertizę Linköpinge“, – apie įvykį rašoma VDI interneto puslapyje paskelbtame nelaimingo atsitikimo tyrime.

Paaiškėjo, kad vilkiką kiek anksčiau anksčiau pastebėjo Švedijos policininkai. Jų teigimu, užrakinto vilkiko kabinos langai buvę uždengti, todėl nebuvo matyti kas yra viduje. Galiausiai ją atidarius buvo rastas negyvas vairuotojas ir visi jam priklausę daiktai. Jis buvo rastas gulintis kabinoje miegamojoje vietoje po antklode.

„Teismo medicinos ekspertizės išvadoje nurodyta, kad alkoholio tyrimo atlikti nebuvo įmanoma (dėl skysčių trūkumo), mirties priežasties nustatyti iš tiriamos medžiagos negalima. Mirties būde nurodyta, kad iš tiriamos medžiagos negalima nustatyti, ar mirties priežastimi buvo liga, nelaimingas atsitikimas ar asmeninė tyčinė veika. Nėra jokių priežasčių manyti, kad mirtį sukėlė kitas asmuo“, – rašoma ataskaitoje.

Miršta ir po ratais, ir apsinuodiję

VDI duomenimis, šiemet transporto įmonėse fiksuoti 287 įvykiai, kuriuose padaryta žala darbuotojų sveikatai. Tarp jų – 14 įvykių, kai buvo sunkiai pakenkta darbuotojų sveikatai ir 10 įvykių, kai darbuotojai mirė.

Iš 24 sunkiai ar mirtinai nukentėjusiųjų darbuotojų trečdalis buvo sužaloti eismo įvykių metu. 63 proc. sunkių ir mirtinų nelaimingų atsitikimų įvyko užsienyje – Vokietijoje, Rusijoje, Baltarusijoje, Belgijoje, Prancūzijoje ir kt.

Dažniausiai nelaimingi atsitikimai fiksuojami auto įvykiuose. Tačiau neretai susižalojama ir nukritus, mėginant pritvirtinti krovinį. Vairuotojai apsinuodija ir anglies monoksidu kai poilsio metų uždaroje kabinoje šildosi dujine įranga.

Daugiau kaip trečdalis darbuotojų, kurie mirė darbo metu dėl ligos, nesusijusios su pačiu darbu, buvo vairuotojai.

„Sodros“ duomenimis, krovininių automobilių vairuotojai yra trečia populiariausia profesija Lietuvoje. Jais dirba 46,5 tūkst. asmenų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (375)