„Baltijos sunkvežimių serviso“ vadovas Maksimas Michno nusiteikęs optimistiškai. Jo nuomone, transportas gerokai pajudėjo į priekį. Jei lygintume su 2009 m. žiema, tai darbų buvo daug daugiau. „Mes vieni visko nespėjame padaryti, dalinamės darbais su subrangovais. Jie irgi dažniausiai turi darbo.“

Vis dėlto nesikartoja keleto praėjusių metų scenarijus, kai norint patekti į servisą, reikėdavo laukti maždaug 2 savaites. Šiuo metu Maksimo Michno servise eilėse tenka laukti apie 2-3 dienas.

Vadovo nuomone, svarbu darbų kokybė, jie ji yra, tuomet ir nežymiai didesnė kaina nei neautorizuotuose servisuose neatbaidys klientų. „Suformavome savo klientų ratą, ir žmonės, pirkę paslaugą mūsų servise, grįžta atgal. Mes jau turime savo klientus.“

Šią žiemą, kaip jau tapo visiems įprasta, sunkvežimiai susidūrė su tradicinėmis problemomis dėl prastos kokybės degalų: kimšosi filtrai, gedo degalų padavimo sistema.

Tokios problemos laikinos ir, pašnekovo nuomone, kilo dėl to, kad žmonės nebuvo pakankamai pasiruošę žiemai. Sausio pradžioje ir viduryje klientų, turinčių tokių bėdų, sumažėjo.

Autorizuoto „Volvo“ sunkvežimių remonto centro vadovas Vitoldas Sakalauskas taip pat teigiamai vertina situaciją sunkvežimių remonto rinkoje.

Nors „Volvo“ dirbtuvės nuo užsakymų nelūžta, bet šiuo metu eilėje vis tiek tenka laukti maždaug dieną. „Man atrodo, kad visiems šiuo metu darbo užtenka: ir autorizuotiems, ir neautorizuotiems servisams. Nemanau, kad šiuo metu jie sudaro mums konkurenciją. Visi turi darbo“, - dėsto V. Sakalauskas.

„Elbingos transporto“ direktorius Virgilijus Lencevičius savąjį servisą dažniausiai naudoja tik savo reikmėms, todėl jame remontuoja tik savo transporto priemones. Vadovui sunku palyginti, ar atsigauna servisų veikla, bet, pasak jo, žiema turi ir teigiamų aspektų vežėjams: „Žiemos periodas parodo silpnąsias transporto ir jų gamintojų puses. Kadangi mūsų autoparkas nėra senas, tai problemų kyla dažniausiai tik tada, kai užšala degalų sistema.“

Įmonė dirba tik su „Mercedes“ markės sunkvežimiais, patys juos remontuoja, todėl gerai žino visas problemas, kurios gali iškilti eksploatuojant šio gamintojo vilkikus. „Mes jau daugybę metų dirbame tik su „Mersedes“ ir žinome visas šių mašinų ligas, tad jas gydom savo jėgomis.“

Povilas Izis, gabenimų įmonės UAB „Rikon“ atstovas, taip pat buvo linkęs pritarti kolegų nuomonei dėl žiemos rūpesčių: „Važinėjame į Rusiją, tad negali žinoti, ką vairuotojai pila į baką. Pagrindinės bėdos atsirado dėl degalų sistemos gedimų“.

P. Izis teigia, kad įmonė dalį darbų atlieka autorizuotuose servisuose dėl to, kad neautorizuoti dažnai neturi specifinių programų, elektroninių sistemų. „Stengiamės sumažinti išlaidas, todėl kai kada remontuojame transporto priemones ir neautorizuotuose servisuose.“

Anot vežėjų, taip yra todėl, kad kainos autorizuotuose servisuose vis dar yra per didelės. Protinga kainų politika, Povilo Izio nuomone, galėtų grąžinti didelę dalį klientų autorizuotiems servisams. „Jei autorizuoti servisai sumažintų savo kainas, pasiūlytų nuolaidų, tai vargu, ar kažkas ieškotų pigesnių variantų. Juk būtų patogiau – atvažiavai, pastatei, ir viską sutvarkė“, - dėsto P. Izis.

„Rikon“ nemato problemų dėl eilių servisuose: „Mes naudojamės „Skubos“ serviso paslaugomis. Dauguma mašinų „Renault Magnum“, tad tenka remontuotis pas juos. Neteko susidurti, kad reiktų laukti eilėje. Kai anksčiau turėjome garantines „Mercedes“, „Iveco“ mašinas, su jų servisu buvo problemų, kartais net absurdiškų.“

UAB „Berita“ direktoriaus Algio Žvirblio nuomone, šią žiemą, nors ir buvo pervežta daugiau krovinių, bet išaugusios kuro kainos nubraukė nemažą dalį pelno ir jei lygintume su praėjusiais metais, didelio finansinių rezultatų pagerėjimo nėra. Jis dar kartą patvirtino, kad žiema, išskirtinis metų laikas logistikos sferoje, tačiau jo bijoti nereiktų: „Viskas standartiškai, jei kokybiškas kuras, viskas paruošiama, tai ir problemų mažiau. Aišku, per šalčius darbo sąlygos sunkesnės“.

Vežėjai pavasario sulaukė būdami pakilių nuotaikų: transporto priemonės paruoštos ne tik šiltesniam sezonui, bet ir gausesniems užsakymams, didesniems krūviams, ilgesnėms kelionėms. Savaime aišku, kad nuo šio pyrago savo dalį atsirieks ir autorizuoti, ir neautorizuoti sunkvežimių servisai.