Patvirtinus projekto „Rail Baltica“ gaires, techninių parametrų pakoregavimai dramatiškų pokyčių tiekėjams nelems. Jos numato vienodus standartus Baltijos šalims, numatydamos ir tai, kad būtų laikomasi aplinkosaugos reikalavimų. Gairės nurodo inžinieriams, kaip tęsti projektą laikantis aukščiausių standartų, sako projekto „Rail Baltica“ koordinatoriaus „RB Rail“ filialo Lietuvoje vadovas Artūras Vilimas.
© E.Digrytės nuotr.

Surengtoje spaudos konferencijoje „RB Rail“ Planavimo ir vykdymo departamento vadovas Kaido Zimmermannas sakė, kad projekto vystytojai su kai kuriais parametrais iš karto sutiko, dėl kitų reikėjo diskutuoti.

„Per metus baigėme darbą, visos trys ministerijos pritarė, ir dabar jau turime gaires. Kiekviena šalis dirba savus darbus, vertinama ir Kauno-Vilniaus vėžė, daug priklauso ir nuo to, ar Europos Sąjunga finansuos šios atkarpos darbus, tik po to bus galima turėti bendrą Lietuvos projekto vaizdą. Tad galutinis projekto vaizdas 2020 m. dar nebus matomas. Jo tikėtis galima 2021 metais“, - sakė K. Zimmermannas.

Pagal paskelbtus parametrus, visas „Rail Baltica“ ilgis Estijoje bus 213 km, Latvijoje 265 km, Lietuvoje - 392 km.

Nustatant pagrindinius projekto parametrus, buvo analizuota, kaip sukurti didesnės ilgalaikės vertės geležinkelio infrastruktūrą bei atitikti nustatytas ES technines sąveikos specifikacijas. Todėl, palyginti su pirminiais planais, buvo nuspręsta padidinti maksimalų projektinį keleivinių traukinių greitį iki 249 km/h (maksimalus operavimo greitis - 234 km/h), ašies apkrovą - iki 25 tonų, o maksimalų krovininių traukinių ilgį - iki 1050 metrų.

Išimčių galimybės numatomos tik pagrįstiems atvejams.

Iš viso parengtų techninių parametrų dokumentai sudaro apie 100 puslapių. Analizė kainavo apie pusę milijono eurų, sakė K. Zimmermannas.

ELTA jau skelbė, kad ketvirtadienį Estijos ekonomikos ir ryšių ministerija, Latvijos susisiekimo ministerija bei Lietuvos susisiekimo ministerija patvirtino „Rail Baltica“ projektavimo gaires, apibrėžiančias bendrą projektavimo standartą, privalomą „Rail Baltica“ infrastruktūros projektavimui, statybai ir eksploatacijai.

Projektavimo gairių vadovą parengė Prancūzijos įmonė SYSTRA S.A., konsultacinė inžinierinė grupė, laimėjusi viešą konkursą paruošti bendrą projektavimo gairių vadovą „Rail Baltica“ Globaliam projektui“.

Projektavimo gairės nustato pagrindinius standartus ir reikalavimus įrengiamam „Rail Baltica“ geležinkelio keliui, sankasai ir pylimams, žemės darbams, drenažo kanalams ir tranšėjoms, pralaidoms, tiltams, viadukams, tuneliams ir panašiems inžineriniams statiniams, elektros energijos, valdymo ir signalizacijos sistemoms, SCADA sistemai, infrastruktūros įrenginiams (stotims, aplankams, sąvažoms), stočių ir keleivių peronams, aplinkos apsaugos reikalavimams, prisitaikymui prie klimato kaitos, statinio informaciniam modeliavimui (BIM), architektūros bei landšafto, patikimumo, prieinamumo, priežiūros ir saugos (RAMS) reikalavimams.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prancūzijoje dėl streikų bus atšaukta penktadalis skrydžių (6)

Prancūzijoje dėl valstybės tarnautojų streiko gegužės 22 d. bus atšaukta apie 20 procentų...

Avarija piko metu paralyžiavo eismą sostinės Goštauto gatvėje

Penktadienį apie 17 valandą Vilniaus centre eismo įvykis paralyžiavo eismą.

„Lietuvos geležinkelių“ turtą būtina vertinti – ekspertai (12)

Vyriausybei apsisprendus skaidyti valstybės valdomus „Lietuvos geležinkelius“ į...

Degalų kainos lipa į viršų: skirtumai tarp degalinių – iki keliolikos centų (56)

Per mėnesį vidutinė A95 benzino kaina Lietuvoje (su pridėtinės vertės mokesčiu (PVM) ir akcizu)...

Liūtis skandino Kauną: gatvės virto upėmis (158)

Ketvirtadienio popietę galinga liūtis nuplovė Kauną. Pranešama, kad kai kurios gatvės dėl...

Top naujienos

Po dramatiško finišo atsikvėpęs Šaras: dabar visa Europa žino, kad „Žalgiris“ – aukščiausias lygis specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (246)

Šarūnas Jasikevičius didžiuojasi tuo, ką Kauno „Žalgiriui“ pavyko nuveikti tiek šį...

Linksmybės „Žalgirio“ rūbinėje: daina kapitonui, vakarėlio planai ir lažybos dėl futbolo specialiai Krepšinis.lt iš Belgrado (6)

„Jau mačiau, kaip lietuviai moka linksmintis, todėl esu tikras, kad bus geras vakarėlis“, –...

Po „Žalgirio“ smūgio – negailestinga kritika CSKA: pasakyti du žodžius? Itoudis vėl pratrūko (72)

„Pralaimėjimas yra pralaimėjimas. Tai – apmaudu ir nemalonu. Bet atsilikti 20 taškų buvo...

Orai: po lietaus plūstels vasariškas karštis (2)

Šią savaitę šalyje ir toliau išsilaikys maloniai šilti orai. Savaitei įpusėjus pradžiugs tie,...

Trileris Eurolygos finale: „Real“ nukarūnavo Eurolygos čempionus MVP – Dončičius (116)

Sekmadienio vakarą Belgrado „Štark“ arenoje vykusiame didžiajame Eurolygos finale stipriausio...

Miestiečiai brandžiame amžiuje nėrė į kaimo verslą ir nepasigailėjo (21)

Kada nors nusibelsti iš savosios Dzūkijos į kitame Lietuvos pakraštyje, Molėtų rajono Medeikių...

Planas sustabdyti Kremlių Baltijos šalyse: kuo gali praversti „Uber“ pavyzdys (717)

Staigaus Rusijos puolimo metu JAV ir sąjungininkų pajėgos Baltijos šalyse būtų greitai...

Baltos vestuvių ceremonijos varnos: parodė, kaip nereikėtų rengtis į karališką puotą (55)

Kvietimai į karališkas vestuves buvo išsiųsti dar kovo mėnesį, tačiau kai kurie svečiai vis...

„Žalgirį“ geresniu už CSKA pavadinęs Jasikevičius: šitie vyrai – daugiau nei fantastiški (197)

Kauno „Žalgiris“ išgyveno Maskvos CSKA šturmą ir pirmą kartą Eurolygos istorijoje iškovojo...

Stančikas: pati opozicija nenorėjo komisijos (12)

Neįveikę valdančiųjų pasipriešinimo sudaryti žemės ūkio komisiją, konservatoriai paskelbė...