aA
Specialios sostinės visuomeniniam transportui skirtos eismo juostos, pažymėtos raide „A“, suteikia išskirtines sąlygas autobusams ir troleibusams. Tiesa, piko metu vilniečiams jos tapo galimybe greičiau nuriedėti į reikiamą tašką, o trūkstant vietos mikrorajonų kiemuose – ir laisva vieta pastatyti automobilius. Dėl tokios situacijos autobusams ir troleibusams tenka riedėti ne savo juosta. Sostinės viešojo transporto darbuotojai sako, kad reikėtų aktyviau dirbti policijai.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Kiemuose nėra kur pastatyti automobilio

Kaip LRT.lt rašo vilnietis Antanas Visockis, Pilaitės mikrorajone viešasis transportas negali pasinaudoti „A“ juosta, mat ji užstatyta lengvaisiais automobiliais. „Taip yra dėl to, kad šio, dar sovietiniais laikais statyto, mikrorajono kiemai yra atitverti nuo automobilių ir yra mažiau vietų jiems statyti. Iš dalies toks namų išplanavimas yra geras, nes kiemai lieka švarūs, žali ir neužstatyti automobiliais, kuriuos reik palikti kitur. Tačiau niekaip negalima pateisinti policijos, kuri nedirba ir nebaudžia vairuotojų pažeidėjų“, – piktinasi vilnietis.

Skaitytojas įsitikinęs, kad skaitmeniniu fotoaparatu galima nufotografuoti visų pažeidėjų transporto priemones ir paskirti baudas. Apie šią padėtį policija esą buvo informuota ne kartą, tačiau, kaip rašo A. Visockis, „policijos vadovai tikriausiai ir vėl pasiteisintų, jog nėra nė vieno atliekamo skaitmeninio fotoaparato, nėra benzino ir dviejų policininkų. Žinoma, tikroji tiesa yra ta, kad tiesiog nėra noro dirbti, bet juk prisipažinti nesinori.“

„O galbūt šios „A“ eismo juostos nereikalingos? Vilniaus miesto savivaldybės nuomone jos reikalingos. Reikalingos ir automobiliams skirtos aikštelės, bet nėra kam finansuoti jų statybų. Užtat gyventojai turi pakankamai pinigų, norint turėti po keletą automobilių šeimoje ir jais užkimšti mikrorajoną“, – tęsė A. Visockis.

Tuo metu situacija esą blogėja ir automobiliai yra pastatomi taip, kad net ir važiuoti dviejų eismo juostų keliu tampa dar sudėtingiau. Vydūno gatvės asfaltavimas, skaičiuoja LRT.lt skaitytojas, kainavo per daug, kad kažkas pagrindinę mikrorajono gatvę paverstų savo nuosava nemokama stovėjimo aikštele.

Autobusui nėra vietos apsisukti

„Taip, žinome apie šitą situaciją...“ – atsiduso „Vilniaus viešasis transportas“ Eksploatacijos direktorius Rimantas Markauskas. Jo teigimu, miegamuosiuose rajonuose jau ilgą laiką kovojama su tokia situacija. Pilaitės mikrorajone esančioje Vydūno gatvėje yra viešajam transportui skirta „A“ juosta, tačiau kiemuose gyventojų automobiliai netelpa, tad transporto priemonės statomos tiesiog gatvėje.

„Problemos išlenda, kai prasideda rudens sezonas. Tiesa, Vydūno gatvėje nėra taip, kad autobusas nepravažiuotų, nes antra juosta laisva, bet „A“ juostos autobusų vairuotojai kaip ir nenaudoja. Autobusas kitomis gatvėmis dėl tokios situacijos nevažiuoja, bet tvarka buvo tokia, kad „A“ juosta yra skirta viešajam transportui, o išėjo taip, kad ja ne tik važiuoja kiti vairuotojai, bet dar ir sustato automobilius“, – su LRT.lt kalbėjo direktorius.

Panaši situacija susiklosčiusi ir Fabijoniškėse, Salomėjos Nėries gatvės gale, kur yra įrengta autobusams apsisukti ir stovėti skirta aikštelė. „40 autobusas praktiškai bent kartą į mėnesį negali apsisukti rytais, nes ji būna užstatyta automobiliais. Susidaro problema, apsisukti negali, o atbulas autobusas vos ne 2 km nepavažiuos. Vairuotojai keikiasi, stovi, kviečia policiją, o ką ji daug gali padaryti, jei nėra savininko?“ – teiraujasi R. Markauskas.

Pašnekovo įsitikinimu, Lietuvoje dar trūksta kultūros ir supratimo, kad „A“ juosta yra griežtai skirta autobusams ir troleibusams. „Jei skuba, tai, žiūrėkit, važiuoja tom juostom visi, kas netingi. Policijai reikėtų dirbti aktyviau. Kiek žinau, Taline bando dabar „A“ juostą atskirti kelkraščiu, padaryti tokį paaukštinimą, kad į šią juostą su automobiliu neįvažiuotum“, – idėją, kaip galima sutramdyti piktavalius vairuotojus, pasiūlė direktorius.

Gresia bauda iki 300 Lt

Vilniaus aps. vyriausojo policijos komisariato (VPK) duomenimis, yra gauti trys pranešimai dėl šios situacijos Vydūno gatvėje. Visi jie esą gauti per policijos elektroninių paslaugų sistemą „epolicija.lt“ anonimiškai.

Policijos pareigūnui nuvykus į įvykio vietą surašomas tarnybinis pranešimas, kad automobilis pažeidė Kelių eismo taisykles (KET) ir pateikiamas šaukimas atvykti į kelių policiją.

Pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą, kelio ženklų ar ženklinimo, draudžiančių transporto priemonėms sustoti, stovėti, nesilaikymas, stovėjimas ant šaligatvio, kai nėra tai leidžiančių kelio ženklų, stovėjimas ant vejos, pėsčiųjų (dviračių) tako, stovėjimas vietoje, kurioje gali stovėti tik skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgaliųjų asmenų automobilių statymo kortele pažymėtos transporto priemonės, stovėjimas tuneliuose, ant tiltų, viadukų ir po jais, pėsčiųjų perėjose ir arčiau kaip 5 metrai prieš jas, kitose vietose, kur tai trukdo transporto ar pėsčiųjų eismui, važiavimo ar stovėjimo tvarkos gyvenamosiose zonose ir kiemuose pažeidimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 100 iki 300 Lt.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Po kelionių taksi – kviečia policiją: kelionės netikėtai tampa dvigubai brangesnėmis (57)

Dalies į uostamiesčio taksi automobilius įlipančių keleivių kartais laukia netikėtumas: nors...

Teismas atmetė „Biserio“ pretenzijas dėl Vilniaus tiltų ir viadukų priežiūros konkurso

Vilniaus miesto savivaldybė, aiškindama sostinės tiltų ir viadukų priežiūros konkurso sąlygas,...

Narkevičius: kova su korupcija bus tęsiama (3)

Naujasis susisiekimo ministras, Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos...

Teismas įtraukė ir pašalino „Skinest“ iš „Lietuvos geležinkelių“ ir VPT ginčo

Viešųjų pirkimų tarnybos ( VPT ) ir bendrovės „ Lietuvos geležinkeliai “ ginčą dėl...

Tauragės, Vilniaus ir Alytaus apskrityse eismo sąlygas sunkina rūkas

Tauragės , Vilniaus ir Alytaus apskrityse ketvirtadienį eismo sąlygas sunkina rūkas,...

Top naujienos

Namuose atsilaikiusi „Sūduva“ savo likimą spręs Vengrijoje (265)

Marijampolės „Sūduvą“ nuo istorinio patekimo į UEFA Europos lygos grupių etapą galimai...

30 metų po Baltijos kelio: Mauricas parodė, kaip toli už nugarų palikome kitas posovietines valstybes (825)

Baltijos šalys yra vienintelės iš anksčiau Tarybų Sąjungai priklausiusių šalių, kurių...

Marijampolėje apsilankęs Nausėda: mūsų meilė futbolui yra giliai užslėpta (55)

Ketvirtadienį didelio susidomėjimo sulaukusias Europos lygos atrankos rungtynes tarp vietos...

Paskutinės progos pasidžiaugti vasara: savaitgalis nešykštės saulės (1)

Trečiadienio lietūs sočiai palaistė didesnę šalies dalį, gausiausiai lijo rytinėje šalies...

Virginijus Sinkevičius: netrukus jau bus kalbama apie konkretų portfelį (68)

Ketvirtadienį Seimui pritarus ekonomikos ir inovacijų ministro Virginijaus Sinkevičiaus...

Prie „Titaniko“ panėrė po 15 metų pertraukos: vaizdas – šokiruojančiai nykus (34)

Aplankę „Titaniką“ po 15-os metų pertraukos, mokslininkai išvydo „šokiruojančiai“...

Atsidėkoti sirgaliams siekęs Čeburinas: negalėjome parodyti to, ką norėjome Rebrovas žada kitokį mačą Budapešte (8)

Pirmasis UEFA Europos lygos atrankos mačas tarp Marijampolės „Sūduvos“ ir Budapešto...

Nuo mikroelementų trūkumo iki vėžinių susirgimų: ką gali parodyti bendrasis kraujo tyrimas (14)

Bene vienas pirmųjų atliekamų tyrimų, kai jaučiamės blogai ar ateiname profilaktiškai...

Nemuno dugną naršęs kaunietis rado sprogmenį (11)

Ketvirtadienį šalia Trijų Mergelių tilto esančiame paplūdimyje poilsiavusiems kauniečiams teko...

Lietuvių pamėgtuose kalnuose per audrą žuvo 5 žmonės: stichija vos nepalietė ir ten poilsiavusių tautiečių (25)

Tatrų kalnuose, per kuriuos eina Lenkijos ir Slovakijos siena, mažiausiai penki žmonės, įskaitant...