aA
Prasidėjo svarbūs pokyčiai tarptautinės svarbos kelyje „Via Baltica“. Pagal parengtą pirmosios „Via Baltica“ trasoje turbožiedinės sankryžos ir jos prieigų techninį darbo projektą prasidėjo rangos darbai.
Taip atrodys nauja sankryža
© Organizatorių archyvas

Nestandartinė sankryža pradėta statyti vietoje, kur Panevėžio miesto aplinkkelis kertasi su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Intensyvūs darbai šioje sankryžoje vyks iki metų pabaigos, rangovai planuoja dirbti ir savaitgaliais. AB „Panevėžio keliai“ atsiprašo dėl nepatogumų, kuriuos sukelia vykdomi darbai.

Eismo ribojimai palies tuos automobilių srautus, kurie iš Panevėžio vyksta Pasvalio kryptimi ir atvirkščiai, bei „Via Baltica“ trasa važiuojančius automobilius. Šiek tiek apsunkintas patekimas iš Panevėžio aplinkkelio į Pasvalio kelią, su eismo ribojimais taip pat susidurs automobilių srautas, judantis nuo Pasvalio į Panevėžio aplinkkelį.

Automobilininkams, vykstantiems Pasvalio, Rygos kryptimi per Panevėžį ar pro Panevėžį, bei atvykstantiems nuo Pasvalio, rekomenduojama numatyti papildomą pusvalandį darbų vietai įveikti. Vietos gyventojams siūloma pasirinkti kitus, aplinkinius kelius darbų vietai aplenkti. Pavyzdžiui, iš Panevėžio Pasvalio kryptimi galima vykti per Vabalninką, tas pats siūlymas galiotų ir atvykstantiems nuo Pasvalio.

Piniavos apylinkių gyventojams, siekiantiems patekti į aplinkkelį arba iš jo išvažiuoti, rekomenduojama pasinaudoti keliu, vedančiu per sodininkų bendriją. Visi maršrutai, padėsiantys išvengti Panevėžio aplinkkelio sankirtos su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga, būtų tinkami.

„Ši trišalė sankryža buvo didžiulis trukdis „Via Baltica“ trasoje jau vien dėl to, kad tarptautinė magistralė, kurioje eismo intensyvunas per parą siekia iki 10 tūkstančių automobilių, iki rekonstrukcijos turėjo tik šalutinio kelio statusą. Pirmumo teisę šioje sankryžoje turėjo nuo Panevėžio Pasvalio kryptimi judantis automobilių srautas, kuris yra bene triskart mažesnis. Šią problemą išspręs nestandartinė žiedinė sankryža, sulyginsianti eismo srautų pirmumo galimybes ir padidinsianti automobilių srautų pralaidumą visomis kryptimis“, – sakė projektavimo ir rangos darbus šiame objekte pagal sutartį vykdančios AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.

Kaip sveikintiną bendrovės vadovas mini ir tą aplinkybę, kad projektavimas ir ranga, vykdant šį projektą, sutelkti vienose rankose. Toks projekto įgyvendinimo būdas reikalauja itin aukštos užsakovo ir rangovo kvalifikacijos, spartina darbų terminus ir didina rangovo atsakomybę. Tai yra, sparčiai ir kokybiškai sprendžiamos kelių naudotojams ir jų interesams atstovaujančiam užsakovui Lietuvos automobilių kelių direkcijai, administruojančiai valstybinės reikšmės kelius, aktualios problemos.

Taip atrodys nauja sankryža
Taip atrodys nauja sankryža
© Organizatorių archyvas

Sutartis su užsakovu dėl šio projekto įgyvendinimo pasirašyta kovo pabaigoje, o rugpjūčio mėnesį jau pradėti darbai. Tai yra, projektavimo darbai, visų statybos pradžiai reikalingų dokumentų gavimas užtruko tik šiek tiek daugiau nei tris mėnesius. Pagrindinius rangos darbus, jeigu neiškils nenumatytų kliūčių, rangovas tikisi atlikti dar šiais metais.

„Skelbiant atskirus konkursus projektavimui, o po to – rangai, visi procesai galėtų užtrukti trejus metus ir daugiau. Pasitelkus pažangius darbų organizavimo metodus ir mūsų bendrovės įvaldytus skaitmeninės statybos instrumentus, rezultatą turėsime greičiau nei per metus. Problemos sprendimo įgyvendinimas sutrumpėja tris kartus“, – sakė V. Puidokas.

Į turbožiedinę sankryžą numatyta rekonstruoti tarptautinės svarbos magistralinio kelio A17, kitaip – Panevėžio aplinkkelio, trišalę sankirtą su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Šie keliai ir sankryža yra tarptautinės magistralės „Via Baltica“ trasos dalis. Būsimoji turbožiedinė sankryža Panevėžio rajone gyventojų dar vadinama Ūtos sankryža. Įvažiavimai į būsimąją sankryžą suprojektuoti pagal naują šioje magistralėje eismo organizavimo principą 2+1.

Projektavimo ir rangos darbus minėtuose objektuotuose vykdo AB „Panevėžio keliai“. Vadovaujantis 2016 m. kovo 25 d. sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, darbus visiškai planuojama baigti iki 2017 metų vasaros. Projektas – „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelis trišalės sankryžos su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga rekonstravimo į turbožiedinę sankryžą techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir statybos darbų atlikimas“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

TUI: „Boeing 737 MAX“ skrydžių draudimas pakenks bendrovės pelnui

Europos kelionių organizatorius TUI trečiadienį įspėjo, kad 2019-2020-ųjų bendrovės verslo...

Biudžeto ir finansų komitetas pritarė siūlymui atidėti automobilių mokesčio įsigaliojimą (20)

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas ( BFK ) trečiadienį pritarė siūlymui automobilių...

Per vienuolika šių metų mėnesių daugiau nei procentu išaugo tiek bendras, tiek tranzitinių skrydžių skaičius (2)

Sausio-lapkričio mėnesiais „Oro navigacijos“ specialistai aptarnavo 249,7 tūkst. skrydžių –...

Neverovičius apie kelią Vilnius-Utena: jei Vyriausybė teisingai susidėliotų prioritetus, galbūt nebūtų apie ką kalbėti (7)

Prezidento patarėjas Jaroslavas Neverovičius sako, kad nereikėtų kalbėti apie problemas dėl...

Klaipėdos uostas mato galimybę perimti dalį krovinių iš Ventspilio (6)

Jungtinėms Valstijoms įvedus sankcijas Ventspilio merui Aivarui Lembergui, Ventspilio laisvojo uosto...

Top naujienos

Liga, kuri prasideda nekaltu odos niežėjimu, o baigiasi sąnarių persodinimu: kam susirgti – didžiausia rizika? (12)

Sonata jau 25 metus serga žvyneline . Ji susirgo būdama vos 20 metų, kai dar studijavo. Ši liga...

Į teismą Lietuvos valstybę padavęs generalinis prokuroras teigia prieš ją nekovojantis papildyta Skvernelio komentaru (21)

Generalinis prokuroras Evaldas Pašilis sako nekovojantis prieš valstybę ieškiniu dėl darbo...

Iš Trumpo besijuokiantys pasaulio lyderiai – dar ne blogiausia (45)

Žaibiškai išpopuliarėjęs praėjusios savaitės NATO viršūnių susitikimo vaizdo įrašas,...

Profesorius Landsbergis: Rusija turėjo savo didžiąją galimybę, bet ją prarado (368)

Pirmasis Nepriklausomos Lietuvos vadovas Vytautas Landsbergis teigia, kad Stalino ir Hitlerio...

Lietuvos visuomenės laukia dideli pokyčiai: nebereikės visiškai išeiti į pensiją (14)

Europos Komisija ištransliavo iškalbingą žinutę Lietuvai – prognozuojama, jog 2050 m. mūsų...

Lietuvos paštas stabdo Kauno ir Klaipėdos centrinių paštų pardavimą (51)

Valstybės valdomo Lietuvos pašto valdyba nutarė stabdyti Kauno ir Klaipėdos centrinių paštų...

„Kailių karalienės“ Veličkienės įrašas sukėlė diskusijų audrą: svarbu mergaites apsaugoti nuo skandinaviško minimalizmo (190)

Socialiniame tinkle „Facebook“ kailių karaliene vadinamos Nijolės Veličkienės įrašas...

Skvernelis apie šalia jo namų tvarkomą gatvę: išasfaltuotas ne visas kelias (91)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis sako, kad šalia jo namų esančioje Upės gatvėje...

Rusijos TV rodys Zelenskį išgarsinusį serialą Kremlius: Putinas nežiūrės (15)

Rusijos televizija trečiadienį pradeda rodyti populiarų komedinį serialą, kuriame vaidina...

Griežti Nausėdos žodžiai: neapgaudinėkime savęs daugiau dėl Rusijos (582)

Prezidento Gitano Nausėdos teigimu, negalima paviršutiniškai kalbėti apie didžiausią Lietuvos...