Prasidėjo svarbūs pokyčiai tarptautinės svarbos kelyje „Via Baltica“. Pagal parengtą pirmosios „Via Baltica“ trasoje turbožiedinės sankryžos ir jos prieigų techninį darbo projektą prasidėjo rangos darbai.
Taip atrodys nauja sankryža
© Organizatorių archyvas

Nestandartinė sankryža pradėta statyti vietoje, kur Panevėžio miesto aplinkkelis kertasi su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Intensyvūs darbai šioje sankryžoje vyks iki metų pabaigos, rangovai planuoja dirbti ir savaitgaliais. AB „Panevėžio keliai“ atsiprašo dėl nepatogumų, kuriuos sukelia vykdomi darbai.

Eismo ribojimai palies tuos automobilių srautus, kurie iš Panevėžio vyksta Pasvalio kryptimi ir atvirkščiai, bei „Via Baltica“ trasa važiuojančius automobilius. Šiek tiek apsunkintas patekimas iš Panevėžio aplinkkelio į Pasvalio kelią, su eismo ribojimais taip pat susidurs automobilių srautas, judantis nuo Pasvalio į Panevėžio aplinkkelį.

Automobilininkams, vykstantiems Pasvalio, Rygos kryptimi per Panevėžį ar pro Panevėžį, bei atvykstantiems nuo Pasvalio, rekomenduojama numatyti papildomą pusvalandį darbų vietai įveikti. Vietos gyventojams siūloma pasirinkti kitus, aplinkinius kelius darbų vietai aplenkti. Pavyzdžiui, iš Panevėžio Pasvalio kryptimi galima vykti per Vabalninką, tas pats siūlymas galiotų ir atvykstantiems nuo Pasvalio.

Piniavos apylinkių gyventojams, siekiantiems patekti į aplinkkelį arba iš jo išvažiuoti, rekomenduojama pasinaudoti keliu, vedančiu per sodininkų bendriją. Visi maršrutai, padėsiantys išvengti Panevėžio aplinkkelio sankirtos su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga, būtų tinkami.

„Ši trišalė sankryža buvo didžiulis trukdis „Via Baltica“ trasoje jau vien dėl to, kad tarptautinė magistralė, kurioje eismo intensyvunas per parą siekia iki 10 tūkstančių automobilių, iki rekonstrukcijos turėjo tik šalutinio kelio statusą. Pirmumo teisę šioje sankryžoje turėjo nuo Panevėžio Pasvalio kryptimi judantis automobilių srautas, kuris yra bene triskart mažesnis. Šią problemą išspręs nestandartinė žiedinė sankryža, sulyginsianti eismo srautų pirmumo galimybes ir padidinsianti automobilių srautų pralaidumą visomis kryptimis“, – sakė projektavimo ir rangos darbus šiame objekte pagal sutartį vykdančios AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.

Kaip sveikintiną bendrovės vadovas mini ir tą aplinkybę, kad projektavimas ir ranga, vykdant šį projektą, sutelkti vienose rankose. Toks projekto įgyvendinimo būdas reikalauja itin aukštos užsakovo ir rangovo kvalifikacijos, spartina darbų terminus ir didina rangovo atsakomybę. Tai yra, sparčiai ir kokybiškai sprendžiamos kelių naudotojams ir jų interesams atstovaujančiam užsakovui Lietuvos automobilių kelių direkcijai, administruojančiai valstybinės reikšmės kelius, aktualios problemos.

Taip atrodys nauja sankryža
Taip atrodys nauja sankryža
© Organizatorių archyvas

Sutartis su užsakovu dėl šio projekto įgyvendinimo pasirašyta kovo pabaigoje, o rugpjūčio mėnesį jau pradėti darbai. Tai yra, projektavimo darbai, visų statybos pradžiai reikalingų dokumentų gavimas užtruko tik šiek tiek daugiau nei tris mėnesius. Pagrindinius rangos darbus, jeigu neiškils nenumatytų kliūčių, rangovas tikisi atlikti dar šiais metais.

„Skelbiant atskirus konkursus projektavimui, o po to – rangai, visi procesai galėtų užtrukti trejus metus ir daugiau. Pasitelkus pažangius darbų organizavimo metodus ir mūsų bendrovės įvaldytus skaitmeninės statybos instrumentus, rezultatą turėsime greičiau nei per metus. Problemos sprendimo įgyvendinimas sutrumpėja tris kartus“, – sakė V. Puidokas.

Į turbožiedinę sankryžą numatyta rekonstruoti tarptautinės svarbos magistralinio kelio A17, kitaip – Panevėžio aplinkkelio, trišalę sankirtą su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Šie keliai ir sankryža yra tarptautinės magistralės „Via Baltica“ trasos dalis. Būsimoji turbožiedinė sankryža Panevėžio rajone gyventojų dar vadinama Ūtos sankryža. Įvažiavimai į būsimąją sankryžą suprojektuoti pagal naują šioje magistralėje eismo organizavimo principą 2+1.

Projektavimo ir rangos darbus minėtuose objektuotuose vykdo AB „Panevėžio keliai“. Vadovaujantis 2016 m. kovo 25 d. sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, darbus visiškai planuojama baigti iki 2017 metų vasaros. Projektas – „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelis trišalės sankryžos su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga rekonstravimo į turbožiedinę sankryžą techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir statybos darbų atlikimas“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Platelius pamatysi, jei tik į duobę neįkrisi (19)

Žemaitijos perlu vadinamas Platelių ežeras ir žiemą, ir vasarą traukia gamtos mylėtojus bei...

„Lufthansa“ svarsto aviakompanijos „Norwegian“ įsigijimą (2)

„ Lufthansa “ vadovas Carstenas Spohras teigia, kad Vokietijos oro linijų bendrovė svarsto...

Nuo liepos skraidyti į Maskvą bus galima tris kartus per dieną (42)

Jau greitai lėktuvai Rusijos sostinės kryptimi iš Vilniaus oro uosto kils dar dažniau. Nuo liepos...

Prancūzija atsakinga už trečdalį visų Europoje atidėtų skrydžių (3)

Nuolatinių darbuotojų streikais ir pasenusia technika pagarsėjusi Prancūzijos skrydžių valdymo...

Maskvos metro – požeminis sovietinės istorijos muziejus (4)

Kai iš visų pasaulio kampelių į Maskvą dėl Pasaulio futbolo čempionato atvykę šio sporto...

Top naujienos

„MG Baltic“ byla. Šimašiaus kabineto paslaptys, Butkevičiaus skambučiai ir „dyki pinigai“ (45)

Didžiojoje politinės korupcijos byloje dažnai minimas garsiajam Liberalų Sąjūdžio...

Dukart per mėnesį Lietuvoje apsiperkanti latvė: čia viskas pigiau, išskyrus vieną dalyką (153)

Daugeliui lietuvių jau įprastos tapo kelionės į Lenkiją apsipirkti. Kiek keisčiau galėtų...

Panevėžio miesto savivaldybę purto STT pareigūnai papildyta (47)

Antradienio rytą Specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnai apsilankė Panevėžio miesto...

Skvernelis neigia kalbas apie atsistatydinimą siūlo tai padaryti nesutinkantiems su mokesčių reforma (50)

Jaučiu gerokai didesnę atsakomybę nei durų trinktelėjimai, LRT RADIJUI sako premjeras Saulius...

Trumpo prekybinis karas: praėjusio amžiaus ketvirtame dešimtmetyje matėme kuo tai baigėsi (2)

Jei prekybiniai ginčai būtų sąmoningai vystomi į visišką prekybinį karą, tai keltų grėsmę...

Apie savo ateitį prabilęs Šaras: „Žalgiris“ – elitinis Europos klubas (130)

„Sveikiname visus su čempionų titulu, sveikiname mūsų fanus. Sveikinu savo žaidėjus, kuriems...

Skelbia apėję draudimą tamsinti priekinius automobilio langus policija žada atkreipti dėmesį (8)

Viena Vilniuje įsikūrusi įmonė, kuri užsiima automobilių stiklų tamsinimu, savo „Facebook“...

JAV pagaliau sudėliojo visus taškus dėl Krymo papildyta (170)

Jungtinių Valstijų politika dėl Rusijos aneksuoto Krymo nepasikeitė, pareiškė Valstybės...

JAV nušautas 20-metis reperis XXXTentacion (9)

Vakar Floridos (JAV) pietuose nušautas reperis XXXTentacion.

Orai: džiūstantiems lietaus dar teks palaukti (7)

Pavargę nuo karščių šiomis dienomis atsikvėps šiek tiek lengviau – temperatūra sumažės....