aA
Prasidėjo svarbūs pokyčiai tarptautinės svarbos kelyje „Via Baltica“. Pagal parengtą pirmosios „Via Baltica“ trasoje turbožiedinės sankryžos ir jos prieigų techninį darbo projektą prasidėjo rangos darbai.
Taip atrodys nauja sankryža
© Organizatorių archyvas

Nestandartinė sankryža pradėta statyti vietoje, kur Panevėžio miesto aplinkkelis kertasi su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Intensyvūs darbai šioje sankryžoje vyks iki metų pabaigos, rangovai planuoja dirbti ir savaitgaliais. AB „Panevėžio keliai“ atsiprašo dėl nepatogumų, kuriuos sukelia vykdomi darbai.

Eismo ribojimai palies tuos automobilių srautus, kurie iš Panevėžio vyksta Pasvalio kryptimi ir atvirkščiai, bei „Via Baltica“ trasa važiuojančius automobilius. Šiek tiek apsunkintas patekimas iš Panevėžio aplinkkelio į Pasvalio kelią, su eismo ribojimais taip pat susidurs automobilių srautas, judantis nuo Pasvalio į Panevėžio aplinkkelį.

Automobilininkams, vykstantiems Pasvalio, Rygos kryptimi per Panevėžį ar pro Panevėžį, bei atvykstantiems nuo Pasvalio, rekomenduojama numatyti papildomą pusvalandį darbų vietai įveikti. Vietos gyventojams siūloma pasirinkti kitus, aplinkinius kelius darbų vietai aplenkti. Pavyzdžiui, iš Panevėžio Pasvalio kryptimi galima vykti per Vabalninką, tas pats siūlymas galiotų ir atvykstantiems nuo Pasvalio.

Piniavos apylinkių gyventojams, siekiantiems patekti į aplinkkelį arba iš jo išvažiuoti, rekomenduojama pasinaudoti keliu, vedančiu per sodininkų bendriją. Visi maršrutai, padėsiantys išvengti Panevėžio aplinkkelio sankirtos su keliu Panevėžys–Pasvalys–Ryga, būtų tinkami.

„Ši trišalė sankryža buvo didžiulis trukdis „Via Baltica“ trasoje jau vien dėl to, kad tarptautinė magistralė, kurioje eismo intensyvunas per parą siekia iki 10 tūkstančių automobilių, iki rekonstrukcijos turėjo tik šalutinio kelio statusą. Pirmumo teisę šioje sankryžoje turėjo nuo Panevėžio Pasvalio kryptimi judantis automobilių srautas, kuris yra bene triskart mažesnis. Šią problemą išspręs nestandartinė žiedinė sankryža, sulyginsianti eismo srautų pirmumo galimybes ir padidinsianti automobilių srautų pralaidumą visomis kryptimis“, – sakė projektavimo ir rangos darbus šiame objekte pagal sutartį vykdančios AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.

Kaip sveikintiną bendrovės vadovas mini ir tą aplinkybę, kad projektavimas ir ranga, vykdant šį projektą, sutelkti vienose rankose. Toks projekto įgyvendinimo būdas reikalauja itin aukštos užsakovo ir rangovo kvalifikacijos, spartina darbų terminus ir didina rangovo atsakomybę. Tai yra, sparčiai ir kokybiškai sprendžiamos kelių naudotojams ir jų interesams atstovaujančiam užsakovui Lietuvos automobilių kelių direkcijai, administruojančiai valstybinės reikšmės kelius, aktualios problemos.

Taip atrodys nauja sankryža
Taip atrodys nauja sankryža
© Organizatorių archyvas

Sutartis su užsakovu dėl šio projekto įgyvendinimo pasirašyta kovo pabaigoje, o rugpjūčio mėnesį jau pradėti darbai. Tai yra, projektavimo darbai, visų statybos pradžiai reikalingų dokumentų gavimas užtruko tik šiek tiek daugiau nei tris mėnesius. Pagrindinius rangos darbus, jeigu neiškils nenumatytų kliūčių, rangovas tikisi atlikti dar šiais metais.

„Skelbiant atskirus konkursus projektavimui, o po to – rangai, visi procesai galėtų užtrukti trejus metus ir daugiau. Pasitelkus pažangius darbų organizavimo metodus ir mūsų bendrovės įvaldytus skaitmeninės statybos instrumentus, rezultatą turėsime greičiau nei per metus. Problemos sprendimo įgyvendinimas sutrumpėja tris kartus“, – sakė V. Puidokas.

Į turbožiedinę sankryžą numatyta rekonstruoti tarptautinės svarbos magistralinio kelio A17, kitaip – Panevėžio aplinkkelio, trišalę sankirtą su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Šie keliai ir sankryža yra tarptautinės magistralės „Via Baltica“ trasos dalis. Būsimoji turbožiedinė sankryža Panevėžio rajone gyventojų dar vadinama Ūtos sankryža. Įvažiavimai į būsimąją sankryžą suprojektuoti pagal naują šioje magistralėje eismo organizavimo principą 2+1.

Projektavimo ir rangos darbus minėtuose objektuotuose vykdo AB „Panevėžio keliai“. Vadovaujantis 2016 m. kovo 25 d. sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, darbus visiškai planuojama baigti iki 2017 metų vasaros. Projektas – „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelis trišalės sankryžos su magistraliniu keliu A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga rekonstravimo į turbožiedinę sankryžą techninio darbo projekto parengimas, projekto vykdymo priežiūra ir statybos darbų atlikimas“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dėl stipraus snygio „Finnair“ atšaukia skrydžius

Stiprus snygis ketvirtadienį gali sutrikdyti Helsinkio oro uosto darbą, todėl oro linijų bendrovė...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos pernai perkopė pusės milijardo eurų ribą (5)

„Lietuvos geležinkeliai“ praėjusiais metais gerino visus pagrindinius veiklos rodiklius. Daugiau...

Lietuva planuoja trauktis iš Transeuropinio geležinkelio projekto (12)

Lietuva ketina nutraukti dalyvavimą Transeuropinio geležinkelio (TER) projekte. Vyriausybė...

„Lietuvos geležinkeliai“ pradeda „Rail Baltica“ teritorijų planavimą (3)

„Lietuvos geležinkeliai“ pradeda europinės vėžės „Rail Baltica“ teritorijų planavimo...

Vokietijos oro uostuose dėl streiko atšaukti šimtai skrydžių

Streikuojant didesnio darbo užmokesčio reikalaujantiems apsaugos darbuotojams, aštuoniuose...

Top naujienos

Karbauskis dėl prezidento rinkimų turi ir abejonių: jei taip, tai turėsime problemą (715)

„Kandidatas, kurį mes patvirtinsime savo suvažiavime, taps Lietuvos Respublikos prezidentu“, -...

Linkevičius apie krizę Britanijoje: vyksta iškilmingas viešas šalies niokojimas (175)

„Kad ir kaip baigtųsi Brexitas , Europa jau bus kitokia – ji sukrėsta“, – taip dabartinės...

Orai: permainos nesibaigia

Šiandien, ketvirtadienį, Lietuvos orus lems aktyvus Atlanto ciklonas. Naktį praslinkęs šiltasis...

Theresa May atlaikė nepasitikėjimo balsavimą, tačiau parlamentas toliau aklavietėje atnaujinta 21.18 (127)

Didžiosios Britanijos parlamentas trečiadienio vakarą po ilgų debatų balsavo dėl pasitikėjimo...

Giedraitį nustebino ir sirgaliai, ir naujas treneris: buvo keista, kad ant manęs nerėkia (8)

Rokui Giedraičiui buvo sunku įsivažiuoti, bet kai įkrito keistas tritaškis „nuo lentos“,...

Nuo tuberkuliozės niekas neapsaugotas: lėtai progresuojančia ir labai pavojinga liga galima užsikrėsti bet kur simptomai (41)

„Niekas nepasaugotas nuo tuberkuliozės. Kiekvienas kvėpuojantis gali ja užsikrėsti, – sako...

Vėl gedimą patyręs Juknevičius: šiandien dirbome mechanikais – apmaudu (10)

Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui, „Craft bearings“ ekipažui, 9-asis Dakaro greičio...

Devintą dieną Dakare finišą pasiekė visi lietuviai: vieni skrido, kiti – klimpo ir gedo atnaujinta 20.41 val. (431)

Dakaro ralyje – 9-oji diena ir finišas, rodos, ranka pasiekiamas. Tačiau lenktynių organizatoriai...

Per pratęsimą palūžęs „Rytas“ nusileido ALBA komandai su puikiu Giedraičiu (161)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės „Top-16“ etape patyrė antrąjį pralaimėjimą...

Trečiojoje „Eurovizijos“ atrankoje – netikėtas „120“ sprendimas ir nauji komisijos favoritai (30)

Trečiadienio vakarą LRT Didžiojoje studijoje buvo filmuojama nauja nacionalinės...