Bendrovės "Girteka" direktorius Mindaugas Raila Eltai sakė, kad 2005 metais rinka turėtų skaidytis į segmentus, taip pat didės konkurencija. Transporto įmonėms teks gerinti darbo efektyvumą ir mažinti sąnaudas - savikainą, kad būtų gaunamas pelnas.
Pasak M.Railos, turėtų augti konkurencija tarp stambiųjų bendrovių. Didieji rinkos užsakovai pageidauja pirkti iš vieno tiekėjo, kuris gali teikti visas - ekspedicines bei pervežimo - paslaugas.
Nuo 2005 metų sausio 1 dienos Vokietijoje įvestas naujas kelių mokestis už važiavimą greitkeliais krovininiais automobiliais. Šis mokestis sudarys nuo 0,09 iki 0,14 euro už kilometrą ir bus taikomas krovininėms transporto priemonėms, kurių bendroji masė didesnė kaip 12 tonų. Jis bus renkamas tik naudojantis apmokestintais kelių ruožais, tačiau vežėjams atsieis nemenkas sumas.
Bendrovės "Autoverslas" komercijos direktorė Gražina Jakštienė teigė, jog tarp vežėjų šiuo metu sklando bendros mintys - šį mokestį perkelti klientams.
V.Pelėdos nuomone, visi vežėjai tikrai nesusitars imti iš klientų mokesčio už pervežimą Vokietijos apmokestintais keliais, nes rinka yra laisva. Pasak V.Pelėdos, šis kelių mokestis padidins įmonės paslaugų įkainius apie 10 proc. - tolygiai pačiam mokesčiui.
Vokietijos kelių mokestį perkelti užsakovams ketina ir "Girteka". "Nesiruošiame imti šio mokesčio ant savo pečių. Negalime kompensuoti jo iš savo pelno", - sakė M.Raila. Tuo pačiu jis pripažino, kad teks derėtis su kai kuriais klientais ir dalį išlaidų prisiimti sau.
Kaip pavyzdį M.Raila pateikė Rusijos užsakovus, kuriems Vokietijos greitkeliai atrodo "nutolę" ir šie nesutiks už tai mokėti papildomai.
Šiuo metu Vakarų Europoje apmokestinta jau dauguma greitkelių.
Statistikos departamento duomenimis, 2003 metais kelių transportu pervežta 52,18 mln. tonų krovinių.