aA
Vežėjai tikina, kad Vyriausybės nutarimas dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo turės pasekmių jų įmonių veiklai. Didžioji dalis, kaip parodė apklausa, svarsto galimybes kraustytis į užsienį arba nuomoti vairuotojus iš kitų šalių.
Vežėjai nerimsta: planuoja veiklą nutraukti arba keltis į kitas šalis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso užsakymu „Vilmorus“ apklausė 206 įmonių, užsiimančių tarptautiniu krovinių pervežimu, vadovus.

Apklausoje dalyvaujančių verslininkų buvo prašoma įvertinti ateities lūkesčius ir verslo perspektyvas, susijusias su Vyriausybės nutarimu nuo kitų metų didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą iki 1,65 nuo minimalios mėnesinės algos.

Tyrimo duomenys parodė, kad dėl algų didinimo vairuotojams 26 proc. vežėjų ketina nutraukti veiklą, 58 proc. ruošiasi pertvarkai – svarsto galimybes kraustytis į užsienį arba nuomoti vairuotojus iš kitų šalių, o 16 proc. teigia nieko nedarysiantys.

Iš tų, kurie nurodė, kad nieko nekeis, 3 proc. sakė, kad jau iškėlė savo veiklą į Lenkiją. Kiti ruošiasi dirbti toliau, lauks įstatymo įsigaliojimo, dar dalis planuoja streikuoti.

Tarp planuojančių nutraukti veiklą 75,5 proc. teigia tai padarysią kitais metais, 11 proc. ketina sustabdyti veiklą jau šiemet, o likusieji dar tiksliai neapsisprendė.

48 proc. apklaustųjų kaip pagrindinę įmonių uždarymo priežastį nurodo dienpinigių normos didinimą kartu su mėnesinio darbo užmokesčio kėlimu, o 58,5 proc. įsitikinę, kad tarifo pakėlimas kartu su Mobilumo paketo reikalavimų vykdymu verslui bus pražūtingas, kadangi apsunkins Vidurio ir Rytų Europos vežėjų darbą Vakarų Europoje.

Tarp ketinančių pertvarkyti įmones daugiausiai įmonių vadovų, 65 proc., planuoja iškelti verslą į kitas šalis. 50 proc. jų pasirinktų Lenkiją, dar 15 proc. svarsto apie Vokietiją, likusieji dairosi į Estiją (5 proc.), Latviją (4 proc.), Švediją (1,7proc.), Rusiją (1,7proc.), o 7 proc. respondentų dėl konkrečios šalies neapsisprendė.

22,5 proc. darbdavių planuoja nuomotis vairuotojus iš kitų šalių. Pagal šį modelį įmonės vietoj darbuotojų samdymo vietinėje darbo rinkoje, juos nuomoja iš užsienio šalių, kuriose mokestinė sistema palankesnė.

Dauguma (58 proc.) apklaustų įmonių vadovų nurodo, kad su jais nėra kalbamasi priimant
sprendimus, dar 29 proc. nurodo, kad į jų argumentus nekreipiamas dėmesys. 62 proc. vadovų nurodė, kad apie būsimus reguliacinius pokyčius jie yra informuojami per vėlai.

63 proc. įmonių vadovų nurodė, kad koeficientui viršijus 1,3 ir įsigaliojus Mobilumo
paketo nuostatoms reikėtų nutraukti/ apriboti įmonės veiklą.

Teigia, kad mažieji vežėjai neišgyvens

Virš 100 vilkikų turinčios „Ortima“ direktorius Marjan Svirko mano, kad realiai numatyti mokestiniai pakeitimai reiškia verslo pabaigą mažiesiems vežėjams, kurių rinkoje yra apie 80-85 proc.

„Buvo žadėta, kad mokestinė aplinka verslui nesikeis, o dabar iki Naujųjų likus vos porai mėnesių suduodami iškart keli skaudūs smūgiai. Kaip galima didinti MMA ir tuo pačiu metu koficientą dėl komandiruotpinigių? Tai iškart du mokestiniai smūgiai. Dar padidinamas degalų tarifas, Vakarų Europoje visi laukia krizės ir mažėja krovinių srautai, sprendžiama dėl „Mobilumo paketo“, bankuose per metus paskolos pabrango iki 70 proc. O didinti tarifų negalime, nes konkuruojame su šalimis, kur verslo sąlygos nepasikeitė“, – pranešime spaudai cituojamas M. Svirko.

Vežėjai nerimsta: planuoja veiklą nutraukti arba keltis į kitas šalis
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Ryvatra“, valdančios 5 vilkikus, vadovas Olegas Tarasovas, priėmus mokestinius pakeitimus savo įmonei mato tik dvi išeitis – uždaryti arba perkelti į užsienį.

„Mūsų įmonė turi 5 mašinas, dirba 7 vairuotojai, per mėnesį iš vienos mašinos uždirbame 300 eurų, čia yra tiek, kiek mašinai padidės sąnaudos padidinus MMA ir koficientą dėl komandiruotpinigių“, – sako verslininkas.

Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, 2018 metų gruodžio 31 dieną licencijuotų vežėjų tarptautiniais kelių maršrutais buvo per 4,8 tūkst., kurie naudojo daugiau kaip 47 tūkst. vilkikų tarptautiniams kroviniams vežti.

Apklausą bendrovė „Vilmorus“ atliko 2019 m. lapkričio mėn. 18 – 22 d., iš viso jos metu apklausti 206 įvairaus dydžio įmonių, užsiimančių tarptautiniais krovinių pervežimais, vadovai. Visą tyrimo ataskaitą rasite čia.

DELFI primena, kad Trečiadienį Vilniuje vienu metu – dvi protesto akcijos. Lietuvos vežėjai protestavo prieš Vyriausybės sprendimą padidinti vairuotojų algų koeficientą, o dalis vairuotojų tuo pačiu metu rengė atsakomąjį protestą tikindami, kad didesnių socialinių garantijų jiems reikia. Vairuotojų atstovė teigė, kad darbdaviai vairuotojams siūlė sumokėti, jog šie sėstų į vilkiką ir dalyvautų akcijoje prieš Vyriausybės sprendimą.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(27 žmonės įvertino)
2.4815

Degalų pigimo kol kas neprognozuoja: poveikį turės vienas sprendimas (1)

Aukštos degalų kainos trauktis nesiruošia. Jeigu Europos Sąjunga patvirtins sankcijas...

Į Šeštokus atvyko antras traukinys su Ukrainos grūdais

Ketvirtadienį vakare į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko jau antras traukinys,...

Smiltynės perkėlos bilietai nuo birželio brangs

Keltu persikelti per Kuršių marias nuo birželio kainuos brangiau – Smiltynės perkėla dėl...

Teismas leido VVT profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant pusę paslaugų

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ ( VVT ) profesinei sąjungai vykdyti...

Neringoje nuo birželio 1-osios – nauji eismo ribojimai

Neringoje tam tikrose vietose ketinama uždrausti kemperių eismą, antradienį pranešė Neringos...

Top naujienos

Delfi Plius Lauryna Vireliūnaitė

Grozevas įvardijo, koks žmogus galėtų ateiti po Putino: tai būtų pats baisiausias variantas (1)

Tarptautinės grupės „ Bellingcat “ vyriausiasis tyrėjas Christo Grozevas teigia, kad...

Dešimtys tūkstančių gyventojų bus priskirti nepasirengusiems dirbti: kyla klausimų dėl naujos tvarkos

Seimui pritarus Užimtumo sistemos pakeitimams, tarnyba jau ruošiasi skirstyti bedarbius į...

Karas Ukrainoje. Žiniasklaida: Rusija svarsto antrąjį Kijevo puolimą Baltarusijoje – nerimą keliantys ženklai

Ukrainos ginkluotosios pajėgos pripažino, kad Rusijos pajėgos padarė pažangą Donecko srityje...

Istorija, kuria Lietuvoje niekas nenorėjo patikėti: lovoje su kitu vyru užtiktas užsienietis išgyveno tikrą pragarą (1)

Tūkstančiams užsieniečių prieglobsčio nesuteikęs Migracijos departamentas (MD), tikėtina,...

Paskutinį pavasario savaitgalį – itin nemalonių orų porcija

Šeštadienio dieną, Lietuvos orus lems ciklono pietinė dalis. Vyraus debesuoti su pragiedruliais...

Jasikevičiaus auklėtiniams teko rimtai paprakaituoti ketvirtfinalyje graikas vos nefiksavo trigubo dublio, turkas atsidūrė ligoninėje

Ispanijos ACB lygos ketvirtfinalio seriją iki dviejų pergalių reguliaraus sezono nugalėtoja „...

Šokas Stambule: Eurolygos čempionai – sumalti į miltus savo pačių gerbėjų akivaizdoje

Jei Eurolygos čempionų trofėjų išlaikiusi Stambulo „Anadolu Efes“ ekipa tikėjosi viena koja...

Delfi PliusJurga Grigienė

Londone dirbanti lietuvė sklaido mitus apie gandais apipintą gydymo būdą: išbandę nustemba, koks jis paprastas ir veiksmingas

Tikriausiai ne vienas esate girdėję pasakojimų apie stebuklingą išgijimą panaudojus hipnozinę...

Delfi PliusDaiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“

Tikina, kad tai – beprecedentė situacija Lietuvoje: perspėja dėl naujų grėsmių, kurių anksčiau neturėjome

Praėjusiais metais per Baltarusiją į Lietuvą patekę migrantai, kurių dauguma negavo...