aA
Vežėjai tikina, kad Vyriausybės nutarimas dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo turės pasekmių jų įmonių veiklai. Didžioji dalis, kaip parodė apklausa, svarsto galimybes kraustytis į užsienį arba nuomoti vairuotojus iš kitų šalių.
Vežėjai nerimsta: planuoja veiklą nutraukti arba keltis į kitas šalis
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso užsakymu „Vilmorus“ apklausė 206 įmonių, užsiimančių tarptautiniu krovinių pervežimu, vadovus.

Apklausoje dalyvaujančių verslininkų buvo prašoma įvertinti ateities lūkesčius ir verslo perspektyvas, susijusias su Vyriausybės nutarimu nuo kitų metų didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą iki 1,65 nuo minimalios mėnesinės algos.

Tyrimo duomenys parodė, kad dėl algų didinimo vairuotojams 26 proc. vežėjų ketina nutraukti veiklą, 58 proc. ruošiasi pertvarkai – svarsto galimybes kraustytis į užsienį arba nuomoti vairuotojus iš kitų šalių, o 16 proc. teigia nieko nedarysiantys.

Iš tų, kurie nurodė, kad nieko nekeis, 3 proc. sakė, kad jau iškėlė savo veiklą į Lenkiją. Kiti ruošiasi dirbti toliau, lauks įstatymo įsigaliojimo, dar dalis planuoja streikuoti.

Tarp planuojančių nutraukti veiklą 75,5 proc. teigia tai padarysią kitais metais, 11 proc. ketina sustabdyti veiklą jau šiemet, o likusieji dar tiksliai neapsisprendė.

48 proc. apklaustųjų kaip pagrindinę įmonių uždarymo priežastį nurodo dienpinigių normos didinimą kartu su mėnesinio darbo užmokesčio kėlimu, o 58,5 proc. įsitikinę, kad tarifo pakėlimas kartu su Mobilumo paketo reikalavimų vykdymu verslui bus pražūtingas, kadangi apsunkins Vidurio ir Rytų Europos vežėjų darbą Vakarų Europoje.

Tarp ketinančių pertvarkyti įmones daugiausiai įmonių vadovų, 65 proc., planuoja iškelti verslą į kitas šalis. 50 proc. jų pasirinktų Lenkiją, dar 15 proc. svarsto apie Vokietiją, likusieji dairosi į Estiją (5 proc.), Latviją (4 proc.), Švediją (1,7proc.), Rusiją (1,7proc.), o 7 proc. respondentų dėl konkrečios šalies neapsisprendė.

22,5 proc. darbdavių planuoja nuomotis vairuotojus iš kitų šalių. Pagal šį modelį įmonės vietoj darbuotojų samdymo vietinėje darbo rinkoje, juos nuomoja iš užsienio šalių, kuriose mokestinė sistema palankesnė.

Dauguma (58 proc.) apklaustų įmonių vadovų nurodo, kad su jais nėra kalbamasi priimant
sprendimus, dar 29 proc. nurodo, kad į jų argumentus nekreipiamas dėmesys. 62 proc. vadovų nurodė, kad apie būsimus reguliacinius pokyčius jie yra informuojami per vėlai.

63 proc. įmonių vadovų nurodė, kad koeficientui viršijus 1,3 ir įsigaliojus Mobilumo
paketo nuostatoms reikėtų nutraukti/ apriboti įmonės veiklą.

Teigia, kad mažieji vežėjai neišgyvens

Virš 100 vilkikų turinčios „Ortima“ direktorius Marjan Svirko mano, kad realiai numatyti mokestiniai pakeitimai reiškia verslo pabaigą mažiesiems vežėjams, kurių rinkoje yra apie 80-85 proc.

„Buvo žadėta, kad mokestinė aplinka verslui nesikeis, o dabar iki Naujųjų likus vos porai mėnesių suduodami iškart keli skaudūs smūgiai. Kaip galima didinti MMA ir tuo pačiu metu koficientą dėl komandiruotpinigių? Tai iškart du mokestiniai smūgiai. Dar padidinamas degalų tarifas, Vakarų Europoje visi laukia krizės ir mažėja krovinių srautai, sprendžiama dėl „Mobilumo paketo“, bankuose per metus paskolos pabrango iki 70 proc. O didinti tarifų negalime, nes konkuruojame su šalimis, kur verslo sąlygos nepasikeitė“, – pranešime spaudai cituojamas M. Svirko.

Vežėjai nerimsta: planuoja veiklą nutraukti arba keltis į kitas šalis
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Ryvatra“, valdančios 5 vilkikus, vadovas Olegas Tarasovas, priėmus mokestinius pakeitimus savo įmonei mato tik dvi išeitis – uždaryti arba perkelti į užsienį.

„Mūsų įmonė turi 5 mašinas, dirba 7 vairuotojai, per mėnesį iš vienos mašinos uždirbame 300 eurų, čia yra tiek, kiek mašinai padidės sąnaudos padidinus MMA ir koficientą dėl komandiruotpinigių“, – sako verslininkas.

Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, 2018 metų gruodžio 31 dieną licencijuotų vežėjų tarptautiniais kelių maršrutais buvo per 4,8 tūkst., kurie naudojo daugiau kaip 47 tūkst. vilkikų tarptautiniams kroviniams vežti.

Apklausą bendrovė „Vilmorus“ atliko 2019 m. lapkričio mėn. 18 – 22 d., iš viso jos metu apklausti 206 įvairaus dydžio įmonių, užsiimančių tarptautiniais krovinių pervežimais, vadovai. Visą tyrimo ataskaitą rasite čia.

DELFI primena, kad Trečiadienį Vilniuje vienu metu – dvi protesto akcijos. Lietuvos vežėjai protestavo prieš Vyriausybės sprendimą padidinti vairuotojų algų koeficientą, o dalis vairuotojų tuo pačiu metu rengė atsakomąjį protestą tikindami, kad didesnių socialinių garantijų jiems reikia. Vairuotojų atstovė teigė, kad darbdaviai vairuotojams siūlė sumokėti, jog šie sėstų į vilkiką ir dalyvautų akcijoje prieš Vyriausybės sprendimą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(27 žmonės įvertino)
2.4815

Kelininkai perspėja: naktį eismo sąlygas sunkins plikledis

Ketvirtadienio pavakarę Lietuvoje pagrindinių valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia...

„Toks“ atnaujina 20 proc. tarpmiestinių autobusų reisų (2)

Tolimojo keleivinio transporto kompanija „Toks“ nuo kovo 5 d. atnaujina penktadalį tarpmiestinių...

„Linava“: tarpmiestinio keleivinio transporto įmonės per koronaviruso pandemiją patyrė didelius nuostolius (2)

Per koronaviruso pandemiją tarpmiestinio keleivinio transporto įmonės patyrė didelius nuostolius...

„Novaturas“ nuo balandžio atnaujins skrydžius iš Lietuvos į Turkiją (10)

Kelionių organizatorius „ Novaturas “ nuo balandžio 1 dienos atnaujina skrydžius iš Lietuvos...

Rusijoje sukurta krovinių pervežimų kontrolės sistema – įrankis daryti poveikį kaimyninėms šalims (9)

Tikėtina, kad Rusijoje sukurtos ir pradėtos naudoti vieningos skaitmeninės pervežimų kontrolės...

Top naujienos

Keliauti norintys lietuviai tapo COVID-19 testų įkaitais: kainas privačiose laboratorijose vadina lupikavimu, o nemokami testai nepriklauso (566)

Pasaulyje vis garsiau kalbant apie skiepų paso ar imuniteto dokumentų pasiskiepijusiems idėją, jos...

Vytautė Merkytė | D+

Ilgai neviešinta JAV paslaptis: amerikiečių karys spjovė į viską ir dezertyravo į Šiaurės Korėją (2)

Tai – Jungtinių Amerikos Valstijų gėda. Nors ji prasidėjo 1962 metų rugpjūčio 15 dieną, apie...

Atkeliauja šaltesnių orų laikotarpis: temperatūra kris, snigs ir siautės stiprus vėjas (1)

Penktadienio dieną dangumi plauks tai tankesni, tai retesni debesys, bet ir saulė dažnai pasirodys.

Eurolygoje – visiškas CSKA gvardijos krachas: Stambule pralaimėjo 30 taškų skirtumu „Real“ atsilaikė Sankt Peterburge (48)

Eurolygos 28-asis turas prasidėjo dviejų Rusijos komandų – Maskvos CSKA (18/9) ir Sankt...

Po draudimo rūkyti balkonuose daugiabučiuose kaimynai atviri: jau geriau rūkytų ten (491)

Įstatyme atsivėrė labai nelogiškų spragų: rūkyti savo buto balkone – draudžiama, o štai...

Įspėja dėl grandiozinio italų mafijos plano: bandys susigriebti viską (19)

Nusikalstamos iniciatyvos – lygiai kaip ir teisėtos – nukentėjo nuo ekonominės krizės, kurią...

Austrijoje nėra lietuvio, kuris nepažinotų klaipėdietės Angelikos: neįprasta veikla pavertė pavyzdžiu kiekvienam emigrantui (29)

Austrijos sostinėje Vienoje, o ir visoje šalyje sudėtinga rasti lietuvį, negirdėjusį šios...

Nereguliarios mėnesinės gali byloti ir apie pavojingas ligas: išvardijo dažniausias priežastis ir būdus, kaip sureguliuoti (12)

Netikėtai prasidėjusios mėnesinės gali tapti keblumu arba pokštu, o vėluojančios – sukelti...

Pas užsienietį mylimąjį lietuvė išskrido be abejonių – tik po 3 metų pastebėjo tai, dėl ko kartu būti neįmanoma (62)

Visada buvau įsitikinusi, kad mano vyras bus lietuvis. Tiesiog neturėjau kitos minties, be to, buvau...

Šimonytės patarėja: tikėkimės, kad vasarą bus galima grįžti į normalų gyvenimą (284)

Karantinas Lietuvoje sugriežtintas dar gruodžio mėnesio viduryje, dabar situacija leidžia...