aA
Vežėjai tikina, kad Vyriausybės nutarimas dėl komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimo didinimo turės pasekmių jų įmonių veiklai. Didžioji dalis, kaip parodė apklausa, svarsto galimybes kraustytis į užsienį arba nuomoti vairuotojus iš kitų šalių.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso užsakymu „Vilmorus“ apklausė 206 įmonių, užsiimančių tarptautiniu krovinių pervežimu, vadovus.

Apklausoje dalyvaujančių verslininkų buvo prašoma įvertinti ateities lūkesčius ir verslo perspektyvas, susijusias su Vyriausybės nutarimu nuo kitų metų didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą iki 1,65 nuo minimalios mėnesinės algos.

Tyrimo duomenys parodė, kad dėl algų didinimo vairuotojams 26 proc. vežėjų ketina nutraukti veiklą, 58 proc. ruošiasi pertvarkai – svarsto galimybes kraustytis į užsienį arba nuomoti vairuotojus iš kitų šalių, o 16 proc. teigia nieko nedarysiantys.

Iš tų, kurie nurodė, kad nieko nekeis, 3 proc. sakė, kad jau iškėlė savo veiklą į Lenkiją. Kiti ruošiasi dirbti toliau, lauks įstatymo įsigaliojimo, dar dalis planuoja streikuoti.

Tarp planuojančių nutraukti veiklą 75,5 proc. teigia tai padarysią kitais metais, 11 proc. ketina sustabdyti veiklą jau šiemet, o likusieji dar tiksliai neapsisprendė.

48 proc. apklaustųjų kaip pagrindinę įmonių uždarymo priežastį nurodo dienpinigių normos didinimą kartu su mėnesinio darbo užmokesčio kėlimu, o 58,5 proc. įsitikinę, kad tarifo pakėlimas kartu su Mobilumo paketo reikalavimų vykdymu verslui bus pražūtingas, kadangi apsunkins Vidurio ir Rytų Europos vežėjų darbą Vakarų Europoje.

Tarp ketinančių pertvarkyti įmones daugiausiai įmonių vadovų, 65 proc., planuoja iškelti verslą į kitas šalis. 50 proc. jų pasirinktų Lenkiją, dar 15 proc. svarsto apie Vokietiją, likusieji dairosi į Estiją (5 proc.), Latviją (4 proc.), Švediją (1,7proc.), Rusiją (1,7proc.), o 7 proc. respondentų dėl konkrečios šalies neapsisprendė.

22,5 proc. darbdavių planuoja nuomotis vairuotojus iš kitų šalių. Pagal šį modelį įmonės vietoj darbuotojų samdymo vietinėje darbo rinkoje, juos nuomoja iš užsienio šalių, kuriose mokestinė sistema palankesnė.

Dauguma (58 proc.) apklaustų įmonių vadovų nurodo, kad su jais nėra kalbamasi priimant
sprendimus, dar 29 proc. nurodo, kad į jų argumentus nekreipiamas dėmesys. 62 proc. vadovų nurodė, kad apie būsimus reguliacinius pokyčius jie yra informuojami per vėlai.

63 proc. įmonių vadovų nurodė, kad koeficientui viršijus 1,3 ir įsigaliojus Mobilumo
paketo nuostatoms reikėtų nutraukti/ apriboti įmonės veiklą.

Teigia, kad mažieji vežėjai neišgyvens

Virš 100 vilkikų turinčios „Ortima“ direktorius Marjan Svirko mano, kad realiai numatyti mokestiniai pakeitimai reiškia verslo pabaigą mažiesiems vežėjams, kurių rinkoje yra apie 80-85 proc.

„Buvo žadėta, kad mokestinė aplinka verslui nesikeis, o dabar iki Naujųjų likus vos porai mėnesių suduodami iškart keli skaudūs smūgiai. Kaip galima didinti MMA ir tuo pačiu metu koficientą dėl komandiruotpinigių? Tai iškart du mokestiniai smūgiai. Dar padidinamas degalų tarifas, Vakarų Europoje visi laukia krizės ir mažėja krovinių srautai, sprendžiama dėl „Mobilumo paketo“, bankuose per metus paskolos pabrango iki 70 proc. O didinti tarifų negalime, nes konkuruojame su šalimis, kur verslo sąlygos nepasikeitė“, – pranešime spaudai cituojamas M. Svirko.

Vežėjai nerimsta: planuoja veiklą nutraukti arba keltis į kitas šalis
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Ryvatra“, valdančios 5 vilkikus, vadovas Olegas Tarasovas, priėmus mokestinius pakeitimus savo įmonei mato tik dvi išeitis – uždaryti arba perkelti į užsienį.

„Mūsų įmonė turi 5 mašinas, dirba 7 vairuotojai, per mėnesį iš vienos mašinos uždirbame 300 eurų, čia yra tiek, kiek mašinai padidės sąnaudos padidinus MMA ir koficientą dėl komandiruotpinigių“, – sako verslininkas.

Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, 2018 metų gruodžio 31 dieną licencijuotų vežėjų tarptautiniais kelių maršrutais buvo per 4,8 tūkst., kurie naudojo daugiau kaip 47 tūkst. vilkikų tarptautiniams kroviniams vežti.

Apklausą bendrovė „Vilmorus“ atliko 2019 m. lapkričio mėn. 18 – 22 d., iš viso jos metu apklausti 206 įvairaus dydžio įmonių, užsiimančių tarptautiniais krovinių pervežimais, vadovai. Visą tyrimo ataskaitą rasite čia.

DELFI primena, kad Trečiadienį Vilniuje vienu metu – dvi protesto akcijos. Lietuvos vežėjai protestavo prieš Vyriausybės sprendimą padidinti vairuotojų algų koeficientą, o dalis vairuotojų tuo pačiu metu rengė atsakomąjį protestą tikindami, kad didesnių socialinių garantijų jiems reikia. Vairuotojų atstovė teigė, kad darbdaviai vairuotojams siūlė sumokėti, jog šie sėstų į vilkiką ir dalyvautų akcijoje prieš Vyriausybės sprendimą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(25 žmonės įvertino)
2.3200

Geležinkelio elektrifikavimo sutartis išlaikė nacionalinio saugumo egzaminą: leista ją pasirašyti su „Elecnor“

Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija ketvirtadienį leido valstybės valdomiems...

„Orion“ bendrovė įsigijo Palangos aplinkkelio projektą (1)

Investicijų valdymo įmonės „Orion Asset Management“ bendrovė įsigijo viešosios ir...

Andrejevas: Panemunės aplinkkelį tikimasi sutvarkyti po metų

Prieš ketverius metus nekokybiškai nutiesto ir kol kas nenaudojamo Panemunės aplinkkelio...

„Linava“ apie komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą: vežėjams tai tapo vienu didžiausių iššūkių (13)

Vežėjų asociacijos „Linavos“ nariai priėmė rezoliuciją, kurioje atkreipia dėmesį, kad visi...

Andrejevas apie kelių auditą: norime, kad keliai būtų sutvarkyti pagal reikalavimus

Rangovams vilkinant procesus, dalis praėjusiais metais atlikto valstybinės reikšmės kelių...

Top naujienos

Arūnas Milašius. Kodėl ūkininkai pralaimėjo dar prieš išvarydami traktorius į miestus (55)

Formaliai praeitos savaitės ūkininkų protesto akcijos atnešė sėkmę – žymėtas dyzelinas...

Gyvai / Eurolygos dvikova Maskvoje: CSKA – „Žalgiris“ (11)

Kauno „Žalgirio“ (3-8) krepšininkų laukia sunki užduotis. Eurolygos 12-o turo rungtynėse...

Seimas gavo eksperto vertinimą: prekybininkai garantuotai padidintų kainas, bankams mokestis būtų nepakeliamas (126)

Seimui jau pateiktas nepriklausomo eksperto vertinimas dėl bankų ir prekybos tinklų mokesčio....

Kručinskienė apsisprendė: išsikrausto (305)

Eglė ir Gintaras Kručinskai pagaliau sutiko – išsikraustys į Kauno miesto savivaldybės...

Henrikas Daktaras nenori kalėti iki gyvenimo galo: skyrė teismui emocijų kupiną kreipimąsi (349)

Kauno šešėlinio pasaulio lyderiu anksčiau vadintas Henrikas Daktaras, pravarde Henytė prašo...

Bjauriuoju ančiuku praminta Panevėžio eglė pagaliau atsitiesė: pajuokos objektas tapo tikru grožio etalonu (10)

Šiemet Panevėžys tapo ankstyviausiu kalėdinio laikotarpio pranašu Lietuvoje ir, aplenkęs visus...

Už tautiečių nužudymą teisiamą ukrainietį prašoma įkalinti iki gyvos galvos (2)

Kauno apygardos teismas ketvirtadienį baigė nagrinėti už tautiečių nužudymą teisiamo...

Ištyrė ir rėžė rezultatus: kurį mėnesį gimusiems didžiausia tikimybė sulaukti šimto metų, o kurį – mažiausia?

Ar turi reikšmės tai, kokį mėnesį gimėte? Akivaizdu, kad taip, ir šį kartą kalba sukasi ne...

Prekybininku gali tapti kiekvienas: populiariausi verslo modeliai vienoje didžiausių platformų

Turbūt nerasite žmogaus, kuris nėra girdėjęs apie „ Amazon “ prekybos platformą. Daugelis...

Gyvai / Diskusija Alytuje: ko trūksta, kad galimybėmis verslui ir darbuotojams pasivytų Vilnių? „Atsakingas požiūris“

DELFI iniciatyva „ Atsakingas požiūris “ pradeda savo kelionę po Lietuvą ir pirmąja savo...