Į projektą įsijungia vis daugiau vežėjų, kurie kas mėnesį padidina degalų pardavimus apie 25 proc. Projektas labiausiai orientuotas į smulkius ir vidutinius šalies vežėjus, kurie negali gauti tokių nuolaidų degalams, kokias gauna stambiosios įmonės, tačiau projekto galimybėmis gali pasinaudoti ir didesnės kompanijos. Šiuo metu vyksta pirmasis projekto etapas, o jam pasibaigus, spalio mėnesį asociacijos ir „Statoil“ atstovai sės prie derybų stalo derinti tolimesnę projekto eigą ir sąlygas, palankias kuo didesniai daliai vežėjų.

Apie projekto rezultatus ir perspektyvas kalbiname asociacijos „Linava“ viceprezidentą Mečislovą Atroškevičių.

- Kodėl pasirinktas degalų pardavėjas „Statoil“?

- Pasirinkimą lėmė daug faktorių. Pirmiausiai, „Statoil“ pateikė geriausias sąlygas. Turi patogų ir didelį degalinių tinklą, kuris tinka mūsų vežėjams. Prieš važiuodami į vakarus, vežėjai daugiausiai kuro pilama Kalvarijoje, o toje vietoje labai gera šio kuro tiekėjo infrastruktūra. Taip pat vežėjus tenkina aukščiausios rūšies kuro kokybė.

- Kaip vertinate projekto rezultatus?

- Balandį projektas įsibėgėjo. Jei lygintume balandžio mėnesį su liepa – apyvarta padidėjo 5,8 karto. Tai rodo, kad mūsų vežėjams projektas naudingas, jie patenkinti kaina, kokybe ir aptarnavimu. Šiuo metu projekte dalyvauja apie 140 įmonių, iš kurių dauguma smulkios ir vidutinės. Mes dar nepasiekėme rezultato, kurį turime pasiekti iki spalio mėnesio. Dabar vyksta pirmas projekto etapas.

Galbūt koją dar efektyvesniems rezultatams šiek tiek pakišo informacijos stoka. Regioniniuose susirinkimuose projektą pristatėme, tačiau susirinkimuose buvo mažai vežėjų, taip patinformavome laiškais. Dar yra tokių, kurie iki šiol nieko nežino… Norėčiau paraginti ir Prezidiumo narius mažiau politikuoti, o daugiau regionuose dirbti su savo vežėjais, atstovauti jų interesus.

Pajudėjus šiam projektui, sujudo ir kiti degalų pardavėjai. Tačiau aš dėkingas vežėjams, kurie nepasidavė tokioms provokacijoms. Šis projektas yra ilgalaikis ir tikime, kad ateityje galėsime turėti pastovią abipusiai naudingą kainą. Konkurentų pasiūlymais siekta sunaikinti šį projektą ir vėliau vežėjams pakelti kainas aiškinant, kad rinkoje tokia situacija. Manau, vieninga pozicija labai svarbu.

- Kokia nauda „Linavai“ iš tarpininkavimo šiame projekte?

- Noriu pabrėžti, kad jokios finansinės naudos asociacija ar atskiri joje dirbantys asmenys neturi iš šio projekto neturi. „Linava“ derino sąlygas, derėjosi dėl sąlygų savo nariams, tačiau jokių finansinių atsiskaitymų nevykdo.

- Kaip vežėjai gali įsijungti į šį projektą, jei dar jame nedalyvauja?

- Vežėjai turi kreiptis į artimiausią „Statoil“ atstovybę ir pareikšti, kad yra „Linavos“ nariai arba kandidatai į narius ir nori įsijungti į projektą. Degalinėje vežėjas turės užpildyti dokumentus ir kiekvienai įmonei priklausomai nuo finansinės padėties gali būti suteiktas tam tikras kreditas. Mokant iš anksto, visada galima įsigyti debitorines korteles ir pirkti kurą tokiomis pačiomis geromis sąlygomis. Tik suvieniję jėgas asociacijoje „Linava” vežėjai gali turėti palankesnes tiekėjų sąlygas savo verslui ir tikėtis teisingesnės jų atžvilgiu naftos tiekėjų kainodaros.

- Ar „Linavos“ nariai ir toliau gali tikėtis panašių grupinio pirkimo projektų?

- Mes nuolat dirbame šiuo klausimu. Jau buvo ranka pasiekiamas panašus projektas dėl kai kurių draudimo rūšių, tačiau atsirado trikdžių ir šiuo metu viskas derinimo procese. Neseniai pasirašėme sutartį su „Mototoja“ („Toyota“ ir „Lexus“ atstovas), iš kurios vežėjai bei jų darbuotojai, šeimos nariai gali pirkti transportą už specialią kainą. Taip pat vyksta diskusijos apie krovininio transporto bendrus įsigijimus.