aA
Europos Sąjungos ministrų taryboje pasiektas susitarimas dėl Komandiruojamų darbuotojų direktyvos reformos – galvos skausmas Lietuvos vežėjams. Jie siunčia įspėjimo signalus – direktyvą gali paveikti ne tik transporto sektorių, bet ir visą šalies ekonomiką.
Erlandas Mikėnas
Erlandas Mikėnas
© DELFI / Domantas Pipas

Angelai tesaugo visą rinką. Lietuvos vežėjai sako: Briuselyje pasiektas susitarimas dėl komandiruojamų darbuotojų – netikėtas. Mat visiems į kitas bendrijos šalis dirbti važiuosiantiems turės būti mokamas bent vidutinis priimančios šalies atlyginimas, o komandiruotė – ne ilgesnė nei pusantrų metų ir dar keletas kitų reikalavimų. Ir nors tam dar reikalingas Europos Parlamento pritarimas, o pakeitimai įsigalios po ketverių metų, Lietuvos vežėjai jau sako, kad reforma neigiamai paveiks visą šalies transporto sektorių.

„Kaip matome, kas mums gresia, tai papildoma administracinė našta, tokie dalykai kaip 28 valstybėse atsirandantys papildomi reikalavimai, kiekviena valstybė jei pradės daryti reikalavimus pagal savo vidinius įstatymus, savo kalba, savo dokumentais, tai turėsim sudėtingą biurokratinį aparatą, papildomas išlaidas, sąnaudas“, – sakė UAB „Solotransa“ direktorius Arūnas Rutkauskas.

Lietuvos vežėjai pastebi, kad labiausiai reformuoti direktyvą siekia Vakarų Europos šalys, nes dabartinėmis sąlygomis jų vežėjai sunkiai konkuruoja su pigesne darbo jėga iš Vidurio ir Rytų Europos valstybių. Negana to, esą tokiu būdu Vakarų šalys nori, kad įmonės, pavyzdžiui, iš Lietuvos, persikeltų pas juos ir ten mokėtų mokesčius. Vežėjai sako, kad dėl to gali nukentėti visas šalies ūkis.

„Visas verslas gali iškeliauti iš Lietuvos ir Lietuvos įmones gali registruoti tiek Vokietijoje, tiek Prancūzijoje, bet mes esam Lietuvos piliečiai ir norime dirbti čia, ir mokėti savo valstybei mokesčius, o ne važiuoti kažkur vien dėl protekcionistinių reikalavimų“, – kalbėjo UAB „Minjotra“ generalinis direktorius Vytas Bučinskas.

„Mūsų šiuo metu šalies vežėjai yra gana sudėtingoje situacijoje, kovojant su kitų šalių vežėjais ir siekiant išlaikyti konkurencingumą. Mūsų šalis yra transportininkų šalis, ir tai yra ne tik Lietuvos vežėjų problema – tai yra ir mūsų valstybės problema, jei šiam sektoriui bus labai sunku“, – teigė „Linavos“ vadovas Erlandas Mikėnas.

Socialinės apsaugos ir darbo ministras sako, kad nors transporto sektorius ir įtrauktas į Komandiruojamų darbuotojų direktyvą, dėl jo konkrečiau bus deramasi svarstant mobilumo paketą.

„Bendrai direktyvoj įtraukiama, yra įrašas direktyvoj, kad transportas įeina, tačiau transporto turinys, kokios rūšys, bus diskutuojama derantis dėl mobilumo paketo. Gavom viešą komisijos aiškinimą, kad tranzitas neturėtų patekti“, – sakė socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis.

Transporto sektorius, kartu su krovinių saugojimu, pernai sudarė apie 12 proc. BVP – daugiau nei dešimtadalį viso šalies ūkio.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Automobilių pramonės krizė kirto ir lietuvių gamintojams: darbuotojai – vėl prastovose (86)

Europoje viena po kitos užsidaro automobilių gamyklos , nuolat girdime apie lustų , žaliavų ir...

Bauda vairuotojui virto detektyvu: nubausta ir visa virtinė kitų automobilių savininkų (20)

Panevėžyje siaurutės Kauno gatvelės gyventojas Rimantas Mikėnas užkūrė tikrą detektyvą...

Didesnėje šalies dalyje keliai šlapi (1)

Didžiojoje šalies dalyje dėl lietaus valstybinės reikšmės kelių dangos šlapios, vietomis...

Atnaujinta laivyba Klaipėdos jūrų uoste

Ankstų šeštadienio rytą laivyba Klaipėdos jūrų uoste buvo atnaujinta, laivai plaukia kaip...

SANDBOX Lietuvoje atvers galimybę taikyti inovacijas realioje aplinkoje

Transporto inovacijų forume „ Transportas ir logistika 2050“ pristatytas Lietuvoje kuriamas...

Top naujienos

Užsienyje bijo lietuvių: matydami, kiek pas mus sergančių ir antivakserių – liepia tirtis papildomai (383)

Iš stipriai sergančios Lietuvos žmonės plūsta žiemoti į saulėtą ir mažai koronaviruso...

Po rekordinių viruso skaičių svarsto, ką daryti su kitais ligoniais: pagalbos gali tekti vykti ir į kitą miestą

Dėl kovidinių pacientų kemšantis ligoninėms, svarstoma, kaip išlaikyti pagalbą ir kitomis...

Verslo „liudytojas“ per mėnesį sumoka apie 10 eurų, kai darbuotojas – 260 eurų: ar kiti metai gali būti paskutiniai? (32)

Vienas verslo liudijimo turėtojas per mėnesį vidutiniškai sumoka apie 10 eurų gyventojo pajamų...

Po provokuojančių nuogybių ant podiumo – ekstravagantiškų mados stebėtojų pasirodymas užkulisiuose

Štai nugriaudėjo dar viena „ Mados infekcija “. Naujininkų simboliu tapusiame pastate,...

Dailius Dargis | D+

Šokiruojantys Kauno gaujos veiksmai: po žvėriško aštuoniolikmetės nužudymo vado autoritetas sumenko net tarp gangsterių

Šiame pasakojime – pasivaikščiojimai po Kauną konkrečiais adresais, kur prieš du...

Moteris, apie kurią iki šiol pasakojamos legendos: jos rankose buvo Lietuvos likimas unikalūs archyviniai kadrai

Marcelė Kubiliūtė iki šiol laikoma viena paslaptingiausių Lietuvos asmenybių – įžengusi...

Kalbino Daiva Žeimytė-Bilienė, parengė Laura Tarandaitė | D+

Bilotaitė: Lukašenkos režimas yra baudžiamas, todėl jis ieško būdų mums atkeršyti (5)

Informaciją, jog dalis iš Baltarusijos atvykusių migrantų priklauso vienai ar kitai teroristinei...

Kelmės ir Trakų rajonų merų rinkimai įvyko sklandžiai, skaičiuojami rinkėjų balsai Petkevičienė: Trakų aktyvumas nustebino

Renkant merus Kelmės ir Trakų rajonų savivaldybėse antrasis turas įvyko be didesnių pažeidimų...

Rusijos pareigūnai dėl galimo sienos pažeidimo sulaikė Klaipėdos rajono merą Markauską skelbiamos visų sulaikytųjų tapatybės (261)

Rusijos pareigūnai sekmadienį Kuršių mariose sulaikė tris Lietuvos piliečius, patvirtino...