aA
Įmonės retai už įsigyjamas transporto priemones moka iškart – paprastai pasirenkamas tradicinis lizingas arba veiklos nuoma su paslaugomis. To priežastis – gebėjimas skaičiuoti ir įvertinti išlaidas ilguoju laikotarpiu bei nenoras atsisveikinti su didele pinigų suma iškart. Tačiau renkantis tarp tradicinio lizingo bei veiklos nuomos ne retas sudvejoja – kurią alternatyvą rinktis, kokie kiekvienos privalumai bei trūkumai?
Švedijoje klesti automobilių nuoma
Švedijoje klesti automobilių nuoma
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Veiklos nuomos privalumus jau seniai atrado Vakarų Europos įmonės, o pastaruosius penkerius metus pastebime ženklų šios paslaugos augimą Lietuvoje. Mažėja požiūrio, jog neva veiklos nuoma brangesnė už lizingą, įtaka – įmonių transporto parkų valdytojai geba įvertinti visas automobilio eksploatavimo išlaidas ir suvokia, kad svarbūs yra ne tik tiesioginiai, bet ir netiesioginiai kaštai – administravimo išlaidos bei sugaištas laikas“, – pranešime žiniasklaidai cituojama automobilių nuomos bendrovės „Avis Lietuva“ regiono pardavimų ir marketingo vadovė Laura Tomkevičienė.

Svarbi visada vienoda sąskaita

Lyginant mėnesines veiklos nuomos kainas su lizingo tokiam pat automobiliui, galima pastebėti apie trečdalio sumos skirtumą. Jis atsiranda dėl papildomų išlaidų, būtinų automobilio eksploatacijos metu – į veiklos nuomos kainą įtraukiamos ne tik lizingo įmokos, bet ir civilinės atsakomybės, Kasko draudimai ir draudiminių įvykių priežiūra bei valdymas, 24 valandų pagalba, pakaitinis automobilis avarijos ar gedimo atveju, techninių aptarnavimų išlaidos, sezoninių padangų pirkimas, keitimas ir saugojimas. Paprastai – ir remontas jau pasibaigus garantijai. Vien draudimai sudaro bent 20 proc. lizingo įmokos, o susumavus visas kitas išlaidas, artėjama ir prie trečdalio.

„Jeigu naudojatės paprastu lizingu, siūlau praėjus jo laikotarpiui – pavyzdžiui, 4 metams – prie išleistos sumos pridėti ir kitas eksploatavimo sąnaudas: padangų, draudimų, techninės priežiūros ir kitus kaštus. Padalinę gautą sumą iš mėnesių, gausite jus, ko gero, nustebinsiantį skaičių. Tai bus mėnesinė vadinamoji Total cost of ownership – bendros naudojimo kainos – įmoka. Dažnu atveju ji būna didesnė nei kainuotų tokio pat automobilio veiklos nuoma“, – sako L. Tomkevičienė.

Bene geriausiai vertinamas veiklos nuomos privalumas, kuris leidžia įmonėms kvėpuoti laisviau – nekintanti įmoka nepriklausomai nuo to, ar tą mėnesį reikia pirkti padangas, ar apmokėti draudimą, o galbūt pakilo EURIBOR palūkanų norma. Lizingo bendrovės numato palūkanų perskaičiavimą pasikeitus bazinei palūkanų normai – EURIBOR – tačiau veiklos nuomos įmonės jos kitimo riziką prisiima sau. Taip įmonės gali žinoti tikslias išlaidas transportui kelis metus į ateitį, kur kas tiksliau planuoti biudžetą bei efektyviau jį leisti.

Kiek pinigų skiria?

„Per savo pastarųjų metų veiklą pastebėjome, jog įmonių vadybininkai pagal jiems suteikiamus automobilius priartėjo prie vidutinės grandies vadovų. Tai nutiko dėl aukštos konkurencinės kovos tarp automobilių pardavėjų, veiklos nuomos įmonių ir, žinoma, pačių įmonių politikos – jos ieško, kaip motyvuoti darbuotojus“, – pasakoja „Avis Lietuva“ atstovė.

Pasak specialistės, veiklos nuomai niekada nesirenkami sportiški automobiliai, galingi visureigiai ar kitos neekologiškos transporto priemonės, o vis dažnesnis universalų, krosoverių bei kitų praktiškų modelių pasirinkimas – darbuotojai juos naudoja ne tik darbo dienomis, bet ir asmeninėms išvykoms.

Lietuvoje veiklą vykdo ne viena įmonė, kurios parke yra dešimtys automobilių, tačiau specializuotų transporto vadybininkų jos neturi – poreikis atskiram etatui dėl pasirenkamos veiklos nuomos neegzistuoja. Įvairiems smulkiems darbams kaip sezoninių padangų permontavimas sau patogiu laiku į servisą užsiregistruoti gali ir pats darbuotojas, o visa administracinė našta gula ant veiklos nuomos paslaugų teikėjo pečių.

„Avis Lietuva“ atstovė teigia, jog automobilis išlieka ir motyvacijos priemone darbuotojams. Net atlyginimo padidinimas paprastai efektyvus būna tik trumpuoju laikotarpiu, tačiau galimybė naudotis įmonės automobiliu – ilgalaikė nauda.

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
1.0000

Besiruošiančius parskristi įspėja: lėktuvų bilietai brangsta, jų gali ir pritrūkti

Prieš šventes į Lietuvą nusprendę grįžti tautiečiai turėtų suskubti, nes lėktuvų bilietai...

LEA: per savaitę degalų kainos Lietuvoje mažėjo

Pastarąją savaitę vidutinės degalų kainos sumažėjo 0,2–3,4 proc. (0,003–0,062 Eur/l) visose...

Skuodis: tikslas, kad nuo Vilniaus iki Varšuvos galėtume važiuoti aukščiausio lygio automagistrale

Susisiekimo ministras Marius Skuodis tikisi, kad „Via Balticos“ kelio atkarpos tarp...

VVT: žadėti keleiviams, kad streikas baigsis iki savaitgalio – negalime

Tebesitęsiant neterminuotat „Vilniaus viešojo transporto" ( VVT ) vairuotojų streikui, VVT...

Pradedama „Via Baltica“ magistralės nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstrukcija (1)

Penktadienį pradedamas rekonstruoti magistralės „ Via Baltica “ ruožas tarp Marijampolės ir...

Top naujienos

Vytenis Miškinis

Žaibiškas nužudymas už grotų: pareigūnai net neturėjo progos sureaguoti (2)

Rugpjūtį Marijampolės pataisos namuose įvykdyta žmogžudystė, kai susidūrė du iki gyvos galvos...

Parengė Jurga Grigienė

Atsidūrę šalia šios moters, susirgdavo visi: išspręsti painią medicininę mįslę pavyko ne iš karto (1)

Glorijos Ramirez, kurią vadino toksiška dama, mirtis yra vienas paslaptingiausių ir...

parengė Mindaugas Milinis

Putinas žūtbūt nori išgyventi branduolinę žiemą: maskvietis 3 paras bastėsi po bunkerius, o galų gale jį suėmė FSB – štai ką jis pamatė (6)

Rusijos diktatoriaus Vladimiro Putino įsakymu kuriamas didžiulis požeminių bunkerių tinklas,...

Antra nesėkmė namuose: „Žalgiris“ neatlaikė Eurolygos čempionų tritaškių krušos (6)

Penktadienio vakarą Nemuno saloje vykusiose Eurolygos 12-ojo turo rungtynėse Kauno „Žalgirio“...

Ekspertas išvardina 8 žuvies rūšis, kurių geriau nevalgyti: tai žuvys-žudikės, kenkiančios žmogaus sveikatai (5)

„Didėjant jūrų taršai kyla problemų ne tik aplinkai, bet ir žmogaus sveikatai, – teigia...

„Nepatogūs klausimai“

Nepatogūs klausimai su Rolandu Mackevičiumi. Svečiuose – Natalija Bunkė

Atsakymai į klausimus, kuriuos ne visi išdrįsta užduoti, skamba laidoje „Nepatogūs klausimai“...

Nenužudoma Kroatija laimėjo baudinių seriją ir eliminavo Braziliją iš čempionato (24)

Katare vykstančiame 2022-ųjų pasaulio futbolo čempionate penktadienio vakarą startavo...

Bausmės Rusijai pradeda veikti: Kremlius svaidėsi grasinimais, dabar sako, kad jokių problemų

Europa dar labiau priartėjo prie atsiskyrimo nuo Rusijos energetikos. Nuo pirmadienio draudžiama...

Karas Ukrainoje. Šaltinis Ukrainoje leidiniui FT: greitai mūsų smūgiai pasieks ir Sibirą

Prezidentas Volodymyras Zelenskis tikisi, kad Europos Sąjunga priims sprendimus, kaip neleisti...

Pasaulio čempionato ketvirtfinalis: Nyderlandai – Argentina eiga gyvai

Penktadienio vakarą 21 val. prasideda pasaulio futbolo čempionato antrasis ketvirtfinalis. Susitinka...