aA
Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad į akcines bendroves būtų pertvarkytos valstybės valdomos transporto bei logistikos įmonės – Lietuvos oro uostai, „Oro navigacija“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Vidaus vandens kelių direkcija. Įstatymų pakeitimai bus teikiami Seimui.
© Organizatorių archyvas

Ministrų kabinetas praėjusį trečiadienį iš esmės jau buvo pritaręs siūlymui, tačiau nutarė patikslinti sprendimą pagal Ūkio ministerijos pastabas. Dabar įstatymų paketo pataisų projekte išbrauktos nuostatos dėl antrinių bendrovių valdomo turto įkeitimo.

Aviacijos ir vandens transporto infrastruktūros valstybės įmonių pertvarką inicijavusi Susisiekimo ministerija teigia, kad pokyčiai didins naudą valstybei.

„Pertvarka leis geriau apsaugoti valstybės įmonių valdymą nuo politinių interesų. Tapusios akcinėmis bendrovėmis, įmonės galės veikti nuosekliai ir stabiliai, kurti ir įgyvendinti ilgalaikes strategijas. Be to, svarbu, kad įstatymas aiškiai įtvirtina, jog šių bendrovių akcijos ir joms patikėtas turtas negalės būti privatizuojami“, – pranešime teigė sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pasak ministerijos, dar šiais metais atitinkamai pertvarkyti numatoma ir valstybės įmonę „Kelių priežiūra“, kurios statusui pakeisti nebus reikalingi įstatymų pakeitimai.

Numatoma, kad iš visų Susisiekimo ministerijos reguliavimo srities įmonių valstybės įmonės teisinę formą išlaikys tik valstybės įmonė Registrų centras. Šios įmonės teisinė forma bus peržiūrėta 2019 metais.

Susisiekimo ministerija siūlo, kad viešoji transporto infrastruktūra gali priklausyti ne tik valstybei ir savivaldybei, kaip yra šiuo metu, bet ir uždarajai akcinei ar akcinei bendrovei. Tačiau jų akcijos priklausytų valstybei, savivaldybei arba jų valdomoms bendrovėms.

Po pertvarkos valdybos kompetencija atitiks akcinių bendrovių įstatyme numatytas teises ir pareigas – strategijos tvirtinimas, vadovo skyrimas, motyvavimas ir atleidimas. Iki šiol valstybės įmonių vadovus skiria įmonę kuruojantis ministras. Pasikeitus įmonių statusui, jų vadovų skyrimo ir strategijos tvirtinimo klausimus perims įmonių valdybos. Valdybos nariai už savo sprendimus atsako visu savo turtu.

Tikimasi, kad pakeitus įmonių teisinę formą ir įdiegus gerosios valdysenos praktiką, pertvarkomų įmonių pelnas per ateinančius keletą metų turėtų išaugti apie 50 mln. eurų. Akcinių bendrovių pelnas galės būti skirstomas dividendų forma valstybei ir reinvestuojamas į plėtrą.

Valstybės įmones pertvarkius į akcines bendroves, jų veiklai naudojami žemės sklypai liks valstybės nuosavybe – po pertvarkos įmonės juos, kaip ir šiuo metu, valdys patikėjimo teise. Viešąją transporto infrastruktūrą galės valdyti tik valstybė, savivaldybės arba 100 proc. valstybės arba savivaldybių kontroliuojamos bendrovės. Tokią infrastruktūrą valdančių bendrovių akcijų jokia dalimi nebus galima parduoti, įkeisti ar perleisti be Seimo pritarimo.

Pertvarkius įmones, būtų įgyvendintos Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijos.

Vyriausybė sausio pradžioje pritarė Ūkio ministerijos pasiūlytai valstybės įmonių pertvarkai.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dėl stipraus snygio „Finnair“ atšaukia skrydžius

Stiprus snygis ketvirtadienį gali sutrikdyti Helsinkio oro uosto darbą, todėl oro linijų bendrovė...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos pernai perkopė pusės milijardo eurų ribą (5)

„Lietuvos geležinkeliai“ praėjusiais metais gerino visus pagrindinius veiklos rodiklius. Daugiau...

Lietuva planuoja trauktis iš Transeuropinio geležinkelio projekto (12)

Lietuva ketina nutraukti dalyvavimą Transeuropinio geležinkelio (TER) projekte. Vyriausybė...

„Lietuvos geležinkeliai“ pradeda „Rail Baltica“ teritorijų planavimą (3)

„Lietuvos geležinkeliai“ pradeda europinės vėžės „Rail Baltica“ teritorijų planavimo...

Vokietijos oro uostuose dėl streiko atšaukti šimtai skrydžių

Streikuojant didesnio darbo užmokesčio reikalaujantiems apsaugos darbuotojams, aštuoniuose...

Top naujienos

Karbauskis dėl prezidento rinkimų turi ir abejonių: jei taip, tai turėsime problemą (759)

„Kandidatas, kurį mes patvirtinsime savo suvažiavime, taps Lietuvos Respublikos prezidentu“, -...

Linkevičius apie krizę Britanijoje: vyksta iškilmingas viešas šalies niokojimas (200)

„Kad ir kaip baigtųsi Brexitas , Europa jau bus kitokia – ji sukrėsta“, – taip dabartinės...

Orai: permainos nesibaigia

Šiandien, ketvirtadienį, Lietuvos orus lems aktyvus Atlanto ciklonas. Naktį praslinkęs šiltasis...

Theresa May atlaikė nepasitikėjimo balsavimą, tačiau parlamentas toliau aklavietėje atnaujinta 21.18 (133)

Didžiosios Britanijos parlamentas trečiadienio vakarą po ilgų debatų balsavo dėl pasitikėjimo...

Giedraitį nustebino ir sirgaliai, ir naujas treneris: buvo keista, kad ant manęs nerėkia (8)

Rokui Giedraičiui buvo sunku įsivažiuoti, bet kai įkrito keistas tritaškis „nuo lentos“,...

Nuo tuberkuliozės niekas neapsaugotas: lėtai progresuojančia ir labai pavojinga liga galima užsikrėsti bet kur simptomai (40)

„Niekas nepasaugotas nuo tuberkuliozės. Kiekvienas kvėpuojantis gali ja užsikrėsti, – sako...

Vėl gedimą patyręs Juknevičius: šiandien dirbome mechanikais – apmaudu (12)

Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui, „Craft bearings“ ekipažui, 9-asis Dakaro greičio...

Devintame Dakaro greičio ruože lietuvių viltys nesudužo – išsaugotos rekordinės pozicijos atnaujinta 00.57 val. (441)

Tokios dienos, koks buvo devintasis Dakaro ralio etapas, nesitikėjo, matyt, niekas. Jeigu...

Per pratęsimą palūžęs „Rytas“ nusileido ALBA komandai su puikiu Giedraičiu (161)

Vilniaus „Ryto“ (1/2) komanda Europos taurės „Top-16“ etape patyrė antrąjį pralaimėjimą...

Trečiojoje „Eurovizijos“ atrankoje – netikėtas „120“ sprendimas ir nauji komisijos favoritai (35)

Trečiadienio vakarą LRT Didžiojoje studijoje buvo filmuojama nauja nacionalinės...