aA
Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad į akcines bendroves būtų pertvarkytos valstybės valdomos transporto bei logistikos įmonės – Lietuvos oro uostai, „Oro navigacija“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Vidaus vandens kelių direkcija. Įstatymų pakeitimai bus teikiami Seimui.
© Organizatorių archyvas

Ministrų kabinetas praėjusį trečiadienį iš esmės jau buvo pritaręs siūlymui, tačiau nutarė patikslinti sprendimą pagal Ūkio ministerijos pastabas. Dabar įstatymų paketo pataisų projekte išbrauktos nuostatos dėl antrinių bendrovių valdomo turto įkeitimo.

Aviacijos ir vandens transporto infrastruktūros valstybės įmonių pertvarką inicijavusi Susisiekimo ministerija teigia, kad pokyčiai didins naudą valstybei.

„Pertvarka leis geriau apsaugoti valstybės įmonių valdymą nuo politinių interesų. Tapusios akcinėmis bendrovėmis, įmonės galės veikti nuosekliai ir stabiliai, kurti ir įgyvendinti ilgalaikes strategijas. Be to, svarbu, kad įstatymas aiškiai įtvirtina, jog šių bendrovių akcijos ir joms patikėtas turtas negalės būti privatizuojami“, – pranešime teigė sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pasak ministerijos, dar šiais metais atitinkamai pertvarkyti numatoma ir valstybės įmonę „Kelių priežiūra“, kurios statusui pakeisti nebus reikalingi įstatymų pakeitimai.

Numatoma, kad iš visų Susisiekimo ministerijos reguliavimo srities įmonių valstybės įmonės teisinę formą išlaikys tik valstybės įmonė Registrų centras. Šios įmonės teisinė forma bus peržiūrėta 2019 metais.

Susisiekimo ministerija siūlo, kad viešoji transporto infrastruktūra gali priklausyti ne tik valstybei ir savivaldybei, kaip yra šiuo metu, bet ir uždarajai akcinei ar akcinei bendrovei. Tačiau jų akcijos priklausytų valstybei, savivaldybei arba jų valdomoms bendrovėms.

Po pertvarkos valdybos kompetencija atitiks akcinių bendrovių įstatyme numatytas teises ir pareigas – strategijos tvirtinimas, vadovo skyrimas, motyvavimas ir atleidimas. Iki šiol valstybės įmonių vadovus skiria įmonę kuruojantis ministras. Pasikeitus įmonių statusui, jų vadovų skyrimo ir strategijos tvirtinimo klausimus perims įmonių valdybos. Valdybos nariai už savo sprendimus atsako visu savo turtu.

Tikimasi, kad pakeitus įmonių teisinę formą ir įdiegus gerosios valdysenos praktiką, pertvarkomų įmonių pelnas per ateinančius keletą metų turėtų išaugti apie 50 mln. eurų. Akcinių bendrovių pelnas galės būti skirstomas dividendų forma valstybei ir reinvestuojamas į plėtrą.

Valstybės įmones pertvarkius į akcines bendroves, jų veiklai naudojami žemės sklypai liks valstybės nuosavybe – po pertvarkos įmonės juos, kaip ir šiuo metu, valdys patikėjimo teise. Viešąją transporto infrastruktūrą galės valdyti tik valstybė, savivaldybės arba 100 proc. valstybės arba savivaldybių kontroliuojamos bendrovės. Tokią infrastruktūrą valdančių bendrovių akcijų jokia dalimi nebus galima parduoti, įkeisti ar perleisti be Seimo pritarimo.

Pertvarkius įmones, būtų įgyvendintos Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijos.

Vyriausybė sausio pradžioje pritarė Ūkio ministerijos pasiūlytai valstybės įmonių pertvarkai.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

ACEA: naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES (8)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių buvo sparčiausias...

Ispanija nori nuo 2040 metų uždrausti prekybą benzininiais ir dyzeliniais automobiliais (8)

Į taršias transporto priemones nusitaikė dar viena Europos šalis – nuo 2040 metų uždrausti...

„Lietuvos geležinkeliai“ spalį sumušė krovinių pervežimo rekordus (3)

„Lietuvos geležinkeliai“ spalį pervežė rekordiškai daug krovinių. Tai - geriausias...

Top naujienos

Pranckietis mano, kad Seimo nariai turėtų atostogauti kaip mokytojai (65)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis yra įsitikinęs, kad parlamentarų atostogos trukme...

Grįžus namo vilnietis negalėjo pastatyti automobilio: aikštelę savivaldybė atidavė kaimynams (16)

Įsivaizduokite, grįžtate automobiliu namo, įvažiuojate į automobilių stovėjimo aikštelę ir...

„Rytas“ ginasi nuo mįslingomis aplinkybėmis klube dirbančio ispano skundų (38)

Vilniaus „Ryto“ ekipoje nebepageidaujamas, bet sutartį tebeturintis Alberto Blanco iškasė...

Pasiskolino pinigų, bet bankas neleido jais naudotis (161)

Pinigų pasiskolinęs lietuvis vieną dieną smarkiai nustebo negalėdamas prisijungti prie savo banko...

Darbo skelbimas sukėlė painiavą: tai pačiai vietai – trys pavadinimai (1)

Internete jau beveik mėnesį kabo darbo skelbimas: kompanija X siūlo „galimybę semtis patirties...

Mokytojų algos vėl bus keičiamos: nauji pataisymai bus parengti per dvi savaites (108)

Švietimo ir mokslo ministerijoje ketvirtadienį posėdžiavusi darbo grupė sutarė per dvi savaites...

Aštrios kritikos strėlės dėl verslo liudijimų: kitais metais į šešėlį gali patraukti daugiau žmonių (86)

Vienas iš valdžios prioritetų – sumažinti šešėlį ir daugiau pinigų taip pritraukti į...

Per Vyriausybės valandą – Skvernelio ir Landsbergio konfliktas: kas turėtų atsiprašyti? (968)

Į konservatorių lyderio Gabrieliaus Landsbergio raginimą premjerui atsiprašyti protestuojančių...

Padaužos ir moksliukai – kuo būti geriau? (6)

„Netrankyk šaukštu per stalą“, – jau dešimtą kartą kartoji, o dvimetis sau toliau daužo....

Atsisakė etatinio darbo ir tapo laisvai samdoma: po mėnesio laukė nemaloni žinia (5)

Darbas pagal projektinio darbo sutartis, freelancinimas , praktika, produktyvus darbas kur nori ir...