aA
Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad į akcines bendroves būtų pertvarkytos valstybės valdomos transporto bei logistikos įmonės – Lietuvos oro uostai, „Oro navigacija“, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Vidaus vandens kelių direkcija. Įstatymų pakeitimai bus teikiami Seimui.
© Organizatorių archyvas

Ministrų kabinetas praėjusį trečiadienį iš esmės jau buvo pritaręs siūlymui, tačiau nutarė patikslinti sprendimą pagal Ūkio ministerijos pastabas. Dabar įstatymų paketo pataisų projekte išbrauktos nuostatos dėl antrinių bendrovių valdomo turto įkeitimo.

Aviacijos ir vandens transporto infrastruktūros valstybės įmonių pertvarką inicijavusi Susisiekimo ministerija teigia, kad pokyčiai didins naudą valstybei.

„Pertvarka leis geriau apsaugoti valstybės įmonių valdymą nuo politinių interesų. Tapusios akcinėmis bendrovėmis, įmonės galės veikti nuosekliai ir stabiliai, kurti ir įgyvendinti ilgalaikes strategijas. Be to, svarbu, kad įstatymas aiškiai įtvirtina, jog šių bendrovių akcijos ir joms patikėtas turtas negalės būti privatizuojami“, – pranešime teigė sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pasak ministerijos, dar šiais metais atitinkamai pertvarkyti numatoma ir valstybės įmonę „Kelių priežiūra“, kurios statusui pakeisti nebus reikalingi įstatymų pakeitimai.

Numatoma, kad iš visų Susisiekimo ministerijos reguliavimo srities įmonių valstybės įmonės teisinę formą išlaikys tik valstybės įmonė Registrų centras. Šios įmonės teisinė forma bus peržiūrėta 2019 metais.

Susisiekimo ministerija siūlo, kad viešoji transporto infrastruktūra gali priklausyti ne tik valstybei ir savivaldybei, kaip yra šiuo metu, bet ir uždarajai akcinei ar akcinei bendrovei. Tačiau jų akcijos priklausytų valstybei, savivaldybei arba jų valdomoms bendrovėms.

Po pertvarkos valdybos kompetencija atitiks akcinių bendrovių įstatyme numatytas teises ir pareigas – strategijos tvirtinimas, vadovo skyrimas, motyvavimas ir atleidimas. Iki šiol valstybės įmonių vadovus skiria įmonę kuruojantis ministras. Pasikeitus įmonių statusui, jų vadovų skyrimo ir strategijos tvirtinimo klausimus perims įmonių valdybos. Valdybos nariai už savo sprendimus atsako visu savo turtu.

Tikimasi, kad pakeitus įmonių teisinę formą ir įdiegus gerosios valdysenos praktiką, pertvarkomų įmonių pelnas per ateinančius keletą metų turėtų išaugti apie 50 mln. eurų. Akcinių bendrovių pelnas galės būti skirstomas dividendų forma valstybei ir reinvestuojamas į plėtrą.

Valstybės įmones pertvarkius į akcines bendroves, jų veiklai naudojami žemės sklypai liks valstybės nuosavybe – po pertvarkos įmonės juos, kaip ir šiuo metu, valdys patikėjimo teise. Viešąją transporto infrastruktūrą galės valdyti tik valstybė, savivaldybės arba 100 proc. valstybės arba savivaldybių kontroliuojamos bendrovės. Tokią infrastruktūrą valdančių bendrovių akcijų jokia dalimi nebus galima parduoti, įkeisti ar perleisti be Seimo pritarimo.

Pertvarkius įmones, būtų įgyvendintos Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijos.

Vyriausybė sausio pradžioje pritarė Ūkio ministerijos pasiūlytai valstybės įmonių pertvarkai.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno rajonas planuoja pirkti keleivinį laivą (10)

Kauno rajonas planuoja už 200 tūkst. eurų pirkti keleivinį laivą.

Žiniasklaida: į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus (15)

Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau...

Ruošiamasi skelbti „Rail Baltica“ ruožo Rokai–Kaunas rangovo konkursą (1)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi skelbti europinės vėžės geležinkelio...

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų (1)

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

Top naujienos

„Putino liudininkai“: 2012-aisiais prasidėjo tikros nesąmonės (6)

Vitalijaus Manskio dokumentinis filmas „Putino liudininkai“ – viena iš svarbiausių...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (6)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (487)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Po žinių apie sniegą – patikslinta sinoptikų prognozė: nemalonumai užklups netikėtai (2)

Sekmadienio dieną Lietuvos padangė bus debesuota. Nedideli pragiedruliais pasirodys kai kuriose...

Rumunai suvarpė Lietuvos vartus ir išmetė rinktinę į žemiausią divizioną (261)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vykusiose...

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (65)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Žurnalistė apsilankė nuogalių kurorte: orgijos vyko vidury baltos dienos (116)

„Ateik greičiau pažiūrėti! Aname balkone vyksta orgija!“ – sušukau savo seseriai, rodydama...

Kremliaus kėslai verčia sunerimti: visai šalia Lietuvos – pavojingi signalai (87)

Latvija švenčia šimtmetį . Tačiau Latvijos parlamentarai nespėjo įteikti dovanos šaliai –...

Pažintis socialiniame tinkle: kaip vos iš kelių žinučių suprasti, kad viskas baigsis blogai (178)

„Tinder“, „Facebook“ ir kiti socialiniai jau kurį laiką yra kone populiariausia platforma...