aA
Susisiekimo ministerija atsisako skrydžių bendrovės „flyLAL-Lithuanian Airlines" („flyLAL") siūlymo už 1 Lt pirkti 51 proc. bendrovės akcijų. Tai oficialiai pirmadienio spaudos konferencijoje pranešė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Jo teigimu, valstybė neprisiims atsakomybės už sunkią privačios skrydžių bendrovės finansinę situaciją. Tuo tarpu „flyLAL" išplatino pranešimą, kuriame tvirtina mažinsianti skrydžių skaičių.
flyLAL" lėktuvas "Boeing 737-300
„Patikėkite, šis sprendimas buvo nelengvas. Mes puikiai suprantame šios bendrovės svarbą Lietuvos ūkiui ir Lietuvos ekonomikai, mes puikiai suprantame šios bendrovės sukuriamą pridėtinę vertę ne tik Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) mokesčių pavidalu, bet ir visam ūkiui. Kita vertus, mes įvertinome ir pasvėrėme, kokioje ekonominėje būklėje šiuo metu yra valstybė ir kokie yra Lietuvos mokesčių mokėtojų pajėgumai", - sprendimo priežastis vardijo susisiekimo ministras.

Jo teigimu, tai yra aiškus precedentas kitoms privačioms bendrovės. „Mes, žinoma svarstysime, pasiūlymus, bet tai yra aiškus precedentas, kad pirmiausiai privačios bendrovės atsako už savo veiksmus, pelnus ir klaidas. Šioje vietoje tai yra mūsų principinė nuostata", - tvirtino E. Masiulis.

Susisiekimo viceministras Arūnas Štaras, vadovavęs darbo grupei, kuri svarstė „flyLAL" pasiūlymą, įvardijo tris pagrindines priežastis, nulėmusias didžiules oro vežėjo skolas. Pirmiausiai įvardijama arši „airBaltic" ir „flyLAL" konkurencija, metų viduryje neregėtas aukštumas pasiekusios kuro kainos ir pasaulinė finansų krizė.

Be to, anot Susisiekimo ministerijos, norint pagrįstai įvertinti pateiktą „flyLAL" pasiūlymą, tikrąją bendrovės finansinę padėtį ir jos parengtą reorganizavimo planą, būtina kur kas gilesnė analizė, kuriai atlikti prireiktų ne vieno mėnesio.

Susisiekimo ministerija tikisi, kad „flyLAL" sugebės įvykdyti savo prisiimtus įsipareigojimus, pirmiausia – keleiviams, ir yra pasirengusi padėti tai atlikti, kokį išeities iš dabartinės būklės variantą bepasirinktų bendrovė.

„flyLAL" skolos, nepadengtos turtu, sudaro 89 mln. Lt. Pagrindinis bendrovės kreditorius – jos akcininkai, kuriems bendrovė esą yra skolinga 47,5 mln. Lt. Prognozuojama, kad per visus 2008 m. oro vežėjas patirs apie 100 mln. Lt nuostolių. Keliolika milijonų litų oro vežėjas yra skolingas ir Tarptautiniam Vilniaus oro uostui.

„flyLAL" mažina skrydžių apimtis

Susisiekimo ministerijos sudarytai darbo grupei paskelbus savo sprendimą nepalaikyti „flyLAL" pasiūlyto tolesnės veiklos plano, bendrovė mažina skrydžių apimtis ir svarsto kitus tolesnės veiklos scenarijus, skelbiama bendrovės išplatintame pranešime.

Nuo sausio 6 dienos lėktuvai nebeskraidys į Stambulą ir bus sumažintas savaitinis skrydžių skaičius į Frankfurtą – čia „flyLAL" skris pirmadieniais, trečiadieniai, penktadieniais ir sekmadieniais. Nuo sausio 7 d. atšaukiami skrydžiai į Paryžių. Nuo sausio 8 d. į Milaną bus skraidoma tik šeštadieniais. Nuo sausio 12 d. nebus skraidoma į Romą.

Skrydžių grafikas į Budapeštą, Madridą, Londoną, Amsterdamą, Kijevą ir Maskvą lieka nepakitę.

„Mes gerbiame ministerijos sprendimą ir suprantame, kad jį priimti nebuvo lengva. Gavę atsakymą iš valstybės pusės, imamės kitų priemonių susidariusiai padėčiai išspręsti – pirmiausiai mažiname skrydžių skaičių. Yra svarstomi ir kiti galimi sprendimai dėl įmonės veiklos, apie juos pranešime", – teigė „flyLAL" generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.

DELFI primena, kad penktadienį „flyLAL" akcininkai savo siūlymą kartu su restruktūrizacijos veiksmų planu, pagal kurį 2010 m. bendrovė turėtų dirbti pelningai, pateikė Susisiekimo ministerijoje sudarytai specialiai darbo grupei.

Šiam planui įgyvendinti esą reikėtų papildomų 30-35 mln. Lt. Tokio dydžio paskolai gauti reikia valstybės garantijos.

„flyLAL" įkurta 2005 m. privatizavus „Lietuvos avialinijas", kurias valstybė pardavė už beveik 26 mln. Lt. 2004 m. pabaigoje bendrovė turėjo apie 70 mln. Lt mokėtinų sumų ir įsipareigojimų. Įmonė netrukus buvo reorganizuota ir šiuo metu „flyLAL" akcininkai valdo bendrovę „flyLAL Group Services", kuriai priklauso septynios įmonės. „flyLAL" šiuo metu dirba apie 340 žmonių.

Šiuo metu „flyLAL" neturi jokio ilgalaikio turto, o trumpalaikis jos turtas, pavyzdžiui, lėktuvų detalės sudaro per 56 mln. Lt.

Tuo tarpu kitos grupės įmonės valdo orlaivius, nekilnojamąjį turtą. „flyLAL" akcininko Gedimino Žiemelio teigimu, „flyLAL Group services" turi daugiau nei 270 mln. Lt paskolų ir 350 mln. Lt turto.

„flyLAL" priklauso bendrovėms „ŽIA valda", „Sanitex" ir „Indeco".

Prioritetas – oro uostų gerinimas

E. Masiulis tvirtina, kad susisiekimas su Lietuva bus gerinamas tobulinant šalyje veikiančius oro uostus. Žadama mažinti Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) sąnaudas ir mokesčius. Sausį tikimasi surasti naują TVOU vadovą, kuris turėtų patraukliais pasiūlymais kviesti tarptautines bendroves skraidyti iš Vilniaus.

„Jeigu TVOU padarytume pigiausiu regione, šalia to pateiksime krūvą įvairių paslaugų pagal Europos Sąjungos direktyvas. Manau, kad ilgai netruksime ir reisai į Vilnių atsistatys", - sakė E. Masiulis.

Anot susisiekimo ministro, Skandinavijos skrydžių bendrovė SAS pavasarį į Vilnių gali perkelti dalį savo skrydžių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Vitras-S“ atsiėmus ieškinį, „Lietuvos geležinkeliai“ galės tęsti konkursą

Estijos geležinkelių paslaugų grupės „ Skinest Rail “ valdomai geležinkelių tiesimo ir...

„Latvijos geležinkelių“ vadovas: pamažu perimame Baltarusijos krovinius iš Lietuvos (11)

Daugėja atvejų, kai Baltarusijos užsienio prekybos krovinių savininkai renkasi ne Klaipėdos, o...

Masiulis: neaišku, kaip Vaitkus spręs uosto tarifų ir geležinkelių reikalus (4)

Susisiekimo ministras sako, kad padėtis dėl Klaipėdos uosto vadovo Arvydo Vaitkaus yra labai...

Nuo 2020-ųjų benzine biodegalų turės būti ne mažiau kaip 10 proc. (7)

Seimas pakeitė iki šiol galiojančius reikalavimus dėl biodegalų maišymo į benziną – pritarė...

Vyriausybė pritarė siūlymui iki 563 mln. eurų didinti šių metų kelių finansavimą (2)

Vyriausybė pritarė siūlymui, kad keliams šiemet gali būti paskirstyta 563 mln. eurų. Vyriausybė...

Top naujienos

Skvernelio ir Grybauskaitės konfliktas atsidūrė prokremlinės žiniasklaidos taikinyje: dalį žodžių prigalvojo, dalį nutylėjo (213)

Į prezidentus kandidatuojančio premjero Sauliaus Skvernelio ir dabartinės šalies vadovės Dalios...

Darbuotoja dėl 300 eurų pakilo į kovą su viena didžiausių Lietuvos įmonių (93)

Kovo 13 dieną AB „ Lietuvos geležinkeliai “ (LG) pralaimėjo darbo ginčo bylą dėl jubiliejaus...

Ekspertė paaiškino, kaip galima investuoti į NT: kada pinigai grįš su kaupu?

Apie tai, kur geriausia investuoti, reikia ilgai sukti galvą, gerai viską apskaičiuoti ir apgalvoti...

Skvernelio raginimo atsistatydinti sulaukęs VSTT vadovas: tokios galimybės nesvarstau (3)

Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nustačius, kad Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos...

Ekspertas: Nazarbajevo kelias – vienas iš nedaugelio Putinui likusių variantų (28)

Nursultanas Nazarbajevas , Kazachstano prezidentas nuo 1990 m., sulaukęs 78-erių pareiškė...

Kepenis kalbėdamas apie skiepus pratrūko: vienuolikos metų norime paskiepyti nuo paleistuvystės Veryga nepritaria Kepeniui, bet nesipyks (130)

Kai visoje Europoje ir Lietuvoje – tymų protrūkis , o mūsų šalyje kasdien sužinoma apie...

Kurį naudotą automobilį geriausia pirkti, kad pavažinėjus pavyktų brangiai parduoti (58)

Prieš pirkdami naudotą automobilį žmonės domisi ne tik specifiniais tam tikro modelio ypatumais,...

Pasitikrinkite, ar jūsų vaikas savarankiškas: šios savybės išduoda, kad auklėjate teisingai

Dažnas, išgirdęs tokį klausimą, turėtų nemažai atsakymų: nuo aukšto vaiko intelekto (IQ),...

Lietuvių itin pamėgtas vaisius turi ir šalutinių efektų (57)

Bananas yra vienas iš populiariausių maisto produktų pasaulyje po kavos, cukraus, kakavos ir...