aA
Pavasario pradžioje Susisiekimo ministerija siūlė, kad nuo birželio 1 d. techninės apžiūros kainas nustatytų ne ministerija, o Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). Buvo skelbiama, kad paslaugų kainos taip pat turėtų kilti. Praėjo mėnuo, bet naujoji tvarka dar neįsigaliojo. Techninė apžiūra Lietuvoje kainuoja pigiausiai visoje Europoje – 14,5 Eur, tačiau netrukus ši kaina gali pasikeisti.
Techninė apžiūra
Techninė apžiūra
© DELFI / Domantas Pipas

Delfi jau rašė, kad daugiau nei penkerius metus techninės apžiūros kainos Lietuvoje nesikeičia. Benzinu varomiems automobiliams ji siekia – 14,5 Eur, dyzelinu – 18,2 Eur, dujomis – 23,4 Eur.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, techninė apžiūra Lietuvoje šiuo metu kainuoja pigiausiai visoje Europoje. Latvijoje tokia patikra kainuoja apie 25 Eur, Lenkijoje – 23 Eur, Estijoje – 40 Eur. Beveik visose senosiose ES šalyse ji kainuoja per 50 Eur, o Vokietijoje – 106 Eur.

Sutrumpėjo apžiūros laikas

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas pažymi, kad kol kas birželio 1 d. neįvyko jokių pokyčių, susijusių su naujomis techninės apžiūros kainomis. Aišku tik tai, kad, pagal Susisiekimo ministerijos parengtą naują Maksimalių privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros kainų nustatymo metodiką, jas turi apskaičiuoti LTSA specialistai.

„Šiuo metu jie vis dar tikslina kai kuriuos techninės apžiūros kainą lemiančius įmonių veiklos rodiklius, tarkim, kiek laiko sugaištama skirtingų klasių transporto priemonių patikrai“, – sako R. Gabartas.

Asociacijos atstovas atkreipia dėmesį, kad šiuo sprendimu LTSA šiek tiek sutrumpino kai kurių automobilių apžiūrai skirtas laiko normas. Jei M1 klasės automobilio (visų lengvųjų) nominali patikros norma iki šiol buvo maždaug 25 min., tai naujuoju LTSA vadovo įsakymu jis trumpinamas iki 18 min. arba neįtraukiant dokumentų forminimo rutinos.

Techninė apžiūra
Techninė apžiūra
© Lukas Bartkus

„Tiek laiko pakanka, kai apžiūrimas benzinu varomas automobilis, o „popierinė“ techninės apžiūros dalis tvarkoma kasoje. Tačiau kasos yra tik keliose didžiosiose techninės apžiūros stotyse. Visur kitur tai daro tie patys kontrolieriai.

Be to, dyzelinių automobilių, kurių Lietuvos transporto parke vis dar yra daugiau kaip 70 proc., dūmingumo matavimas užtrunka beveik 2 papildomas minutes, kurios taip pat neįtrauktos į bendrą patikros laiką. Kitaip tariant, kontrolieriai bus priversti skubėti“, – pažymi R. Gabartas.

Prieš penkerius metus apžiūra brango 2 eurais

Kalbėdamas apie naujas techninės apžiūros kainas pašnekovas sako kol kas neturintis jokios informacijos. Anot jo, vienintelis galimas orientyras – paskutinioji techninės apžiūros kainų korekcija 2014 m.

„Tąkart Susisiekimo ministerija buvo davusi leidimą kainas padidinti 15 proc., arba maždaug 2 eurais. Pastaruosius penkerius metus techninės apžiūros kainos buvo tarsi įbetonuotos, kas stipriai komplikavo techninės apžiūros įmonių galimybes mokėti konkurencingus atlyginimus kontrolieriams“, – komentuoja „Transeksta“ atstovas.

Apie kainas anksčiau LNK žinioms yra sakęs ir susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius: „Kainų šuolis nenumatomas, tačiau tam tikri pakeitimai – taip. Gali pabrangti keletu eurų, bet tai konkrečiai nustatys LTSA.“

Techninė apžiūra
Techninė apžiūra
© DELFI / Domantas Pipas

R. Gabartas pažymi, kad techninės apžiūros įmonėms aiški kainų politika yra gyvybiškai svarbi: „Deja, iki šiol tai buvo vienas politikavimo įrankių – vengdami nepopuliarių sprendimų, nes kainų korekcijos beveik visais atvejais vertinamos būtent taip, nieko nebuvo daroma. Kainas skaičiuojant pagal naują metodiką, šis klausimas būtų „depolitizuotas“ – sprendimus dėl galimus patikros kainos pokyčius lemtų Lietuvos transporto saugos administracijos specialistai, įvertinę visas aplinkybes.“

Parengė naują kainų nustatymo metodiką, bet kainos dar nėra žinomos

Kaip informavo LTSA Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus specialistė Agnietė Lukšaitė-Keršė, LTSA parengė privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodikos projektą.

„Siekdami, kad techninės apžiūros kainų skaičiavimo kriterijai būtų aiškūs ir skaidrūs kuo didesnei visuomenės daliai, gegužės pabaigoje pakvietėme suinteresuotas institucijas bei visuomenę išreikšti savo nuomonę ir pateikti konkrečius pasiūlymus“, – sako ji.

Pasiūlymų teikimo terminas esą baigėsi birželio 10 d. Kaip tikina, LTSA sulaukė konstruktyvių pastabų iš Susisiekimo ministerijos, Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“, asociacijos „Linava“ ir Teisingumo ministerijos. Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) atliko antikorupcinį vertinimą ir taip pat pateikė pasiūlymų. Tačiau visuomenė nebuvo aktyvi – gautas tik vienas pasiūlymas apsvarstyti elektromobilių techninės apžiūros kainą.

„Pateiktos pastabos skirtos metodikoje esančių formulių skaičiavimui, todėl pagrindinis darbas yra jų koregavimas, kad kainos būtų objektyvios ir pagrįstos.

Šiuo metu vis dar nagrinėjamos metodikai pateiktos pastabos ir taisomas projektas. Apskaičiavus administracinę naštą, koreguotą projektą pakartotinai skelbsime teisės aktų projektų registre“, – komentavo A. Lukšaitė-Keršė ir pridūrė, kad tai turėtų įvykti dar šią savaitę.

Tikslios naujos techninės apžiūros kainos bus skaičiuojamos tuomet, kai atnaujinta metodika bus patvirtinta. Tai turėtų padaryti LTSA direktorius.

„Tikslios naujos kainos paaiškės per du mėnesius nuo metodikos patvirtinimo. Pirmiausia reikia pasitvirtinti, kaip skaičiuosime, o tik vėliau – ką paskaičiuosime“, – aiškino ji.

Techninė apžiūra
Techninė apžiūra
© Lukas Bartkus

Kaip bus apskaičiuojamos kainos?

Anot „Transeksta“ atstovo, techninės patikros kainos turėtų būti peržiūrimos kasmet, vertinant visų 10 techninės apžiūros įmonių ūkinės veiklos rodiklius, taip pat ir tokius dalykus kaip statistinis visos Lietuvos darbo užmokesčio pokytis, metinė infliacija / defliacija, vartotojų kainų indeksas ir pan. Diskusijos dėl šių dalykų vyksta, kaip teigia, antrus metus.

Kaip rašoma LTSA vadovo įsakyme dėl privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodikos patvirtinimo, techninės apžiūros procedūros kaina apskaičiuojama pagal visų įmonių skaičiuojamųjų metų veiklai vykdyti numatytas ekonomiškai pagrįstas sąnaudas ir paskutinių vienerių metų suteiktų techninės apžiūros procedūrų skaičių.

Techninės apžiūros procedūros kaina sudaryta iš sąnaudų ir leidžiamos pelno maržos, kuri sudaro ne daugiau kaip 7 proc. nuo techninės apžiūros procedūros kainos.

Pakartotinės techninės apžiūros procedūros kaina negali viršyti 50 proc. nuo pirminės techninės apžiūros procedūros kainos, rašoma dokumente.

Kodėl reikia kelti kainas?

„Transeksta“ atstovas primena, kad per šį laiką pabrango praktiškai viskas: nuo elektros energijos ir statybinių medžiagų iki maisto produktų ir būsto nuomos. Todėl išlaikyti aukštos kvalifikacijos specialistus, nuolat sulaukiančius kvietimų pereiti dirbti į automobilių verslo įmones, esą nepaprastai sunku.

Jis pateikia pavyzdį, kad 2018 m. atlyginimai visoje šalyje vidutiniškai augo apie 9 proc. Nuo 2015 m. iki 2019 m. III ketvirčio darbo užmokestis viešajame sektoriuje vidutiniškai augo 40 proc., o techninės apžiūros įmonėse – 33,6 proc.

„Akivaizdu, kad išnaudojusios visus vidinius rezervus mūsų įmonės tokiais tempais sekti rinką nespėja. Išlaikyti esamus ar prisikviesti jaunus specialistus regionuose tampa labai sunku“, – apie kainų didinimo motyvus kalba asociacijos atstovas.

Anot jo, svarbu ir tai, kad per pastaruosius penkerius metus technologinės įrangos – stabdžių stendų, keltuvų, važiuoklės kratytuvų, išmetimo ir žibintų matavimo prietaisų – kainos, periodinė priežiūra ir remontas, metrologinė patikra, kalibravimas pabrango maždaug 17–20 proc. Panašiai esą kilo ir statybos bei remonto darbų kainos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(63 žmonės įvertino)
2.0952

Palangos oro uosto rekonstrukcija baigta: ketvirtadienį atnaujins veiklą (2)

Prieš pusantro mėnesio pradėta Palangos oro uosto aerodromo rekonstrukcija baigta. Jos metu...

Jurbarko, Šakių ir Vilkaviškio rajonuose eismo sąlygas sunkina rūkas

Jurbarko, Šakių ir Vilkaviškio rajonuose eismo sąlygas sunkina rūkas , įspėja Automobilių...

Teismas: „Eurochem Logistics“ iš latvių neatgaus 85 tūkst. eurų žalos (1)

Lietuvos logistikos bendrovė „Eurochem Logistics International“ iš Latvijos logistikos...

Kopenhaga panaikino elektrinių paspirtukų draudimą (2)

Kopenhaga , uždraudusi nuomotis elektrinius paspirtukus, panaikino ribojimus prieštaringai...

Top naujienos

Ateities baimė vis daugiau porų verčia žengti radikalų žingsnį: ekspertai kritiški – yra ir kitas kelias (10)

Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje sparčiai mažėja gimstamumas, populiacijos sensta ir...

Edgaras Savickas | D+

Kam algos per pastaruosius 5 metus augo daugiausiai, o kam mažiausiai: TOP-30 profesijų (1)

Lietuvoje nuo 2015 metų minimalioji mėnesinė alga padidėjo 114 proc., vidutinis darbo užmokestis...

Didžiulę plėtrą planuojančios „Mantingos“ vadovas Agentas: nors ir šiandien galėtume įdarbinti bent 150 darbuotojų (3)

Miltinius ir duonos gaminius gaminančios, Marijampolėje įsikūrusios bendrovės „ Mantinga “...

Galingas ciklonas užgrius visą Lietuvą: siautės ypač stiprus vėjas, nustebins šiluma (17)

Trečiadienio dieną per šalį praslinks šiltasis atmosferos frontas. Diena bus apniukusi, tik po...

Žinių radijas | D+

Kodėl pasaulyje ėmė trūkti energijos? (1)

Kas gi lėmė pasaulinę energijos kainų krizę? Kokią įtaką ji darys kainoms ir rinkoms? Kokios...

Su Putinu siejamo rusų oligarcho namuose JAV – FTB kratos (6)

JAV Federalinio tyrimų biuro ( FTB ) agentai antradienį atliko kratas prabangiuose namuose...

Vasarą vestuves atšokusi vilkiko vairuotoja Gintarė skatina merginas drąsiau imtis šio darbo: po pandemijos atlyginimas padvigubėjo (20)

Vilkiko vairuotojos darbas Jungtinėje Karalystėje gyvenančiai Gintarei Deimantaitei – ne...

Trenerių mintys apie „autodafė“ Vilniuje išsiskyrė: mums patiems buvo netikėta, varžovams – tuo labiau (14)

Vilniaus „Rytas“ (1/1) pirmoje istorijoje komandų tarpusavio akistatoje 87:69 numušė FIBA...

Ekspertai apie investiciją į interjerą: kam verta negailėti, o kada pinigus išmetame į balą

Į ką įrengiant namus investuoti reikia labiausiai, kur galima pataupyti, kokias klaidas darome...

Čempionų žiedus atsiėmę „Bucks“ sezoną pradėjo sutriuškindami Bruklino „Nets“

Pirmą NBA čempionų titulą po penkiasdešimties metų pertraukos iškovoję Milvokio „Bucks“...