aA
Trečiadienį Vilniuje vienu metu – dvi protesto akcijos. Lietuvos vežėjai protestuoja prieš Vyriausybės sprendimą padidinti vairuotojų algų koeficientą, o dalis vairuotojų tuo pačiu metu rengia atsakomąjį protestą tikindami, kad didesnių socialinių garantijų jiems reikia. Vairuotojų atstovės teigimu, darbdaviai vairuotojams siūlo sumokėti, kad šie sėstų į vilkiką ir dalyvautų akcijoje prieš Vyriausybės sprendimą.
Jovita Jančauskienė
Jovita Jančauskienė
© DELFI / Andrius Ufartas

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vežėjai trečiadienį 11 val. nedideliu greičiu suks ratus po Vilniaus centrą. Numatoma, kad automobiliai, inscenizuodami verslo laidotuves, judės Gedimino prospektu – pro Seimą, kai kurias ministerijas ir Vyriausybę, iki Katedros aikštės, tada A.Goštauto gatve grįš link Seimo.

Žinių radijo eteryje „Linavos“ asociacijos generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius teigė, kad numatyta 10–12 vilkikų eilė. Skelbiama, kad dalį jų vairuos patys savininkai, tačiau prie dalies vairo sės ir vairuotojai.

Vairuotojų atstovė: verslininkai siūlo po 100 eurų už vilkiko vairavimą proteste
© DELFI / Domantas Pipas

Tuo metu Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija ir Vairuotojų profesinė sąjunga rengia oponuojantį protestą prie Vyriausybės. BNS rašė, kad žmonės bus užsirišę baltą juostą ar bintą, taip parodydami, kad tolimųjų reisų vairuotojai priversti dirbti net ir su skaudančiomis ar sulaužytomis rankomis, nes negauna normalios ligos išmokos.


Vairuotojams siūlo po 100 eurų

Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančauskienė Žinių radijo eteryje kalbėjo, kad vežėjų asociacija „Linava“ protestuoja prieš savo darbuotojus, didesnes jų socialines garantijas. Anot jos, kelis metus bandyta tartis su „Linava“, bet valdžia pamatė, kad darbdaviai nenori derėtis su profesinėmis sąjungomis, tad ir ryžosi priimti sprendimus.

„Buvo pateikta Lietuvos banko analizė, kuri iki 2,5 padidinus koeficientą, jei galiotų, verslui tai neatneštų žalos. Manytume, kad Lietuvos banko duomenys turėtų būti tikslūs, jiems nedaro įtakos jokios jėgos: nei verslo sektorius, nei valstybė“, – replikavo J. Jančauskienė į verslininkų teiginius apie galimą verslo griūtį.

Ji pridėjo, kad dalis vežėjų yra sąžiningi darbdaviai, bet ne visi.

„Šiuo metu darbo užmokestis sudaro tik trečdalį, viskas eina per dienpinigių sistemą, kurie nėra darbo užmokesčio dalis. Puikiai žinome, kad 70 proc. šiame sektoriuje dirba trečiųjų šalių piliečiai, nes mūsų lietuvių darbo jėga tampa jau per brangi, nebenori jie dalintis pelnu“, – kalbėjo ji.

Vairuotojų atstovė taip pat informavo, kad darbdaviai vairuotojams siūlo pinigų, kad šie sutiktų sėsti už vilkiko vairo ir stotų į darbdavių protesto pusę.

„Tikrai skatinome variuotojus nesėsti, bet vairuotojų tarpe pasigirdo informacija, kad verslas siūlo 100 eurų už parodinę jų akciją, už pasivažinėjimą po Vilniaus senamiestį“, – teigė ji.

„Linava“: vairuotojų socialinės garantijos ne blogesnės nei dirbusių ugniagesių Alytuje

„Linavos“ asociacijos generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius Žinių radijuje patvirtino, kad dalį vilkikų vairuos patys savininkai. Anot jo, įprasta, kad smulkiesiems tenka ir patiems sėsti už vairo, vykti į reisą. Pasak jo, akcija turėtų trukti iki valandos laiko.
M. Atroškevičius tikino, kad nebuvo jokių derybų, sprendimas didinti koeficientus priimtas skubotai, pažeidžiant teisės aktų priėmimo tvarką.

„Jei mes gyvename civilizuotoje valstybėje, norime, kad valdžia gerbtų verslą, kuris vis dėlto išlaiko valdžią, o ne valdžia išlaiko verslą. Paskutiniais metais nepriimtinas mums tas požiūris, kad nuolat priešinamos grupės, požiūris į verslą yra keistokas“, – teigė jis ir sakė, kad verslas vaizduojamas kaip blogis.

Jis taip pat piktinosi, kad vežėjai vaizduojami kaip oligarchai.

Vairuotojų atstovė: verslininkai siūlo po 100 eurų už vilkiko vairavimą proteste
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Juos pateikia kaip oligarchus, stambaus verslo atstovus, o 85 proc. mūsų vežėjų smulkūs–vidutiniai. Procesai tokie pat, kaip vyko prieš 10–15 metų su prekyba. Jei norime, kad smulkus verslas išnyktų ir liktų galbūt 10 stambių transporto įmonių, galbūt taip ir atsitiks. Šiandien žmonės to nesupranta, rodo tuos transporto verslo atstovus visus kaip kažkokius oligarchus“, – sakė jis.

Žinių radijo eteryje M. Atroškevičius taip pat pareiškė, kad vairuotojams suteikiamos socialinės garantijos yra ne blogesnės nei ugniagesių.

„Šiandien socialinės garantijos vairuotojų nėra blogesnės už socialines garantijas tų pačių gaisrininkų, kurie gesino Alytuje gaisrą“, – teigė jis.

Vyriausybė spalį nutarė, kad komandiruojamų darbuotojų dienpinigiai nuo kitų metų sausio bus neapmokestinti, jei jų alga siekia 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA). Dabar yra taikomas 1,3 MMA koeficientas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
3.7500

„Boeing“ nurodė dar vieną „galimą“ lainerio „737 Max“ problemą (8)

JAV aviacijos milžinė „Boeing“ paskelbė rekomendavusi 16 savo klientų, eksploatuojančių...

ES ministrai ragina Briuselį peržiūrėti Mobilumo paketą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis kartu su aštuonių Europos Sąjungos ( ES ) šalių transporto...

Pirmą metų ketvirtį aptarnauta dvigubai mažiau skrydžių nei prieš metus (1)

Pirmą šių metų ketvirtį, palyginti su 2020 metų tuo pačiu laikotarpiu, bendras skrydžių...

Smiltynės perkėla savaitgaliui ruošia papildomą keltą (1)

Šią savaitę Vyriausybei visiškai panaikinus kelis mėnesius galiojusius judėjimo ribojimus tarp...

Keliai daugiausiai – sausi, tačiau naktį vietomis reikės pasisaugoti plikledžio

Ketvirtadienio pavakarę mažesnio eismo intensyvumo rajoniniai keliai Molėtų apskrityje vietomis...

Top naujienos

Prabilo apie išskirtinius pokovidinius sutrikimus: vasarą ruošiamės nemažam pacientų srautui (119)

Išanalizavus pastarojo pusmečio duomenis, mokslininkai pastebėjo, kad COVID-19 infekcija persirgę...

Lietuviai sugužėjo į Palangą: Basanavičiaus gatvė – pilnut pilnutėlė Palangos meras: situacija kontroliuojama (papildyta) (376)

Panaikinus kelionių ribojimus tarp atskirų savivaldybių lietuviai šoko į automobilius ir...

Dėl vertingos senovinės kolekcijos – nemalonumai: nemaniau, kad tai draudžiama (9)

Šiaulių apygardos teismas paskelbė nuosprendį baudžiamojoje byloje, kurioje Radviliškio rajone...

Su dviem moterimis sūnų auginantis Raskevičius: apie žmonių įvairovę turi būti ugdoma nuo mažens (1604)

Prieš rinkimus pagarsėjęs provokuojančiu įvaizdžiu, debatuose pasirodęs moteriškais apdarais,...

Užgoš Jefimovą? Naujoji Rusijos plaukimo žvaigždė stebina ir baseine, ir internete (49)

Rusijos plaukime sužibo nauja žvaigždė, kuri ne tik dideliu potencialu, bet ir pikantiškomis...

Po 50-ties – tik trumpi plaukai? Nė velnio: plaukų stilistė papasakojo, kokie kirpimai ir spalvos tinka brandžioms moterims (45)

Daugelis 50-ties sulaukusios moterys eina į kirpyklas su prašymu, kad joms parinktų trumpų plaukų...

Profesorius vaikų pamėgtą užkandį įvertino labai griežtai: tai gali sukelti netgi vėžį (57)

„Mano atsakymas vienareikšmis – jų nereikėtų duoti“, – taip vaikų gastroenterologas prof....

Romualdas Požerskis parodai atvėrė autobiografinį archyvą: įamžino, kaip laisvės ieškojo jo kartos jaunimas (6)

Tądien, kai kalbinome fotografą Romualdą Požerskį, dėl karantino švelninimo buvo atlaisvintas...