aA
Trečiadienį Vilniuje vienu metu – dvi protesto akcijos. Lietuvos vežėjai protestuoja prieš Vyriausybės sprendimą padidinti vairuotojų algų koeficientą, o dalis vairuotojų tuo pačiu metu rengia atsakomąjį protestą tikindami, kad didesnių socialinių garantijų jiems reikia. Vairuotojų atstovės teigimu, darbdaviai vairuotojams siūlo sumokėti, kad šie sėstų į vilkiką ir dalyvautų akcijoje prieš Vyriausybės sprendimą.
Jovita Jančauskienė
© DELFI / Andrius Ufartas

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vežėjai trečiadienį 11 val. nedideliu greičiu suks ratus po Vilniaus centrą. Numatoma, kad automobiliai, inscenizuodami verslo laidotuves, judės Gedimino prospektu – pro Seimą, kai kurias ministerijas ir Vyriausybę, iki Katedros aikštės, tada A.Goštauto gatve grįš link Seimo.

Žinių radijo eteryje „Linavos“ asociacijos generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius teigė, kad numatyta 10–12 vilkikų eilė. Skelbiama, kad dalį jų vairuos patys savininkai, tačiau prie dalies vairo sės ir vairuotojai.

Vairuotojų atstovė: verslininkai siūlo po 100 eurų už vilkiko vairavimą proteste
© DELFI / Domantas Pipas

Tuo metu Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija ir Vairuotojų profesinė sąjunga rengia oponuojantį protestą prie Vyriausybės. BNS rašė, kad žmonės bus užsirišę baltą juostą ar bintą, taip parodydami, kad tolimųjų reisų vairuotojai priversti dirbti net ir su skaudančiomis ar sulaužytomis rankomis, nes negauna normalios ligos išmokos.


Vairuotojams siūlo po 100 eurų

Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančauskienė Žinių radijo eteryje kalbėjo, kad vežėjų asociacija „Linava“ protestuoja prieš savo darbuotojus, didesnes jų socialines garantijas. Anot jos, kelis metus bandyta tartis su „Linava“, bet valdžia pamatė, kad darbdaviai nenori derėtis su profesinėmis sąjungomis, tad ir ryžosi priimti sprendimus.

„Buvo pateikta Lietuvos banko analizė, kuri iki 2,5 padidinus koeficientą, jei galiotų, verslui tai neatneštų žalos. Manytume, kad Lietuvos banko duomenys turėtų būti tikslūs, jiems nedaro įtakos jokios jėgos: nei verslo sektorius, nei valstybė“, – replikavo J. Jančauskienė į verslininkų teiginius apie galimą verslo griūtį.

Ji pridėjo, kad dalis vežėjų yra sąžiningi darbdaviai, bet ne visi.

„Šiuo metu darbo užmokestis sudaro tik trečdalį, viskas eina per dienpinigių sistemą, kurie nėra darbo užmokesčio dalis. Puikiai žinome, kad 70 proc. šiame sektoriuje dirba trečiųjų šalių piliečiai, nes mūsų lietuvių darbo jėga tampa jau per brangi, nebenori jie dalintis pelnu“, – kalbėjo ji.

Vairuotojų atstovė taip pat informavo, kad darbdaviai vairuotojams siūlo pinigų, kad šie sutiktų sėsti už vilkiko vairo ir stotų į darbdavių protesto pusę.

„Tikrai skatinome variuotojus nesėsti, bet vairuotojų tarpe pasigirdo informacija, kad verslas siūlo 100 eurų už parodinę jų akciją, už pasivažinėjimą po Vilniaus senamiestį“, – teigė ji.

„Linava“: vairuotojų socialinės garantijos ne blogesnės nei dirbusių ugniagesių Alytuje

„Linavos“ asociacijos generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius Žinių radijuje patvirtino, kad dalį vilkikų vairuos patys savininkai. Anot jo, įprasta, kad smulkiesiems tenka ir patiems sėsti už vairo, vykti į reisą. Pasak jo, akcija turėtų trukti iki valandos laiko.
M. Atroškevičius tikino, kad nebuvo jokių derybų, sprendimas didinti koeficientus priimtas skubotai, pažeidžiant teisės aktų priėmimo tvarką.

„Jei mes gyvename civilizuotoje valstybėje, norime, kad valdžia gerbtų verslą, kuris vis dėlto išlaiko valdžią, o ne valdžia išlaiko verslą. Paskutiniais metais nepriimtinas mums tas požiūris, kad nuolat priešinamos grupės, požiūris į verslą yra keistokas“, – teigė jis ir sakė, kad verslas vaizduojamas kaip blogis.

Jis taip pat piktinosi, kad vežėjai vaizduojami kaip oligarchai.

Vairuotojų atstovė: verslininkai siūlo po 100 eurų už vilkiko vairavimą proteste
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Juos pateikia kaip oligarchus, stambaus verslo atstovus, o 85 proc. mūsų vežėjų smulkūs–vidutiniai. Procesai tokie pat, kaip vyko prieš 10–15 metų su prekyba. Jei norime, kad smulkus verslas išnyktų ir liktų galbūt 10 stambių transporto įmonių, galbūt taip ir atsitiks. Šiandien žmonės to nesupranta, rodo tuos transporto verslo atstovus visus kaip kažkokius oligarchus“, – sakė jis.

Žinių radijo eteryje M. Atroškevičius taip pat pareiškė, kad vairuotojams suteikiamos socialinės garantijos yra ne blogesnės nei ugniagesių.

„Šiandien socialinės garantijos vairuotojų nėra blogesnės už socialines garantijas tų pačių gaisrininkų, kurie gesino Alytuje gaisrą“, – teigė jis.

Vyriausybė spalį nutarė, kad komandiruojamų darbuotojų dienpinigiai nuo kitų metų sausio bus neapmokestinti, jei jų alga siekia 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA). Dabar yra taikomas 1,3 MMA koeficientas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
3.7500

Seimas su žemėmis maišęs automobilių registracijos mokestį po svarstymo jam pritarė (474)

Penktadienio rytą Seimas ėmėsi svarstyti automobilių registracijos mokestį. Jis, pagal naujausią...

„Boeing“ pripažino, kad „737 Max“ neskraidys iki kitų metų (3)

Po JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) įspėjimo, „Boeing“ pagaliau pripažino,...

Seimas imasi pataisų dėl taršių automobilių mokesčio (32)

Seimas penktadienį iš anksto nenumatytame posėdyje svarstys naują taršių automobilių mokestį...

Lietuvos vežėjai išgirsti nebuvo: mūšis pralaimėtas, bet karas dar ne (146)

Premjerų ir verslo organizacijų laiškai, Lietuvos diplomatų argumentai dėl Mobilumo paketo...

Pasirašyta 17,5 mln. eurų vertės paskolos sutartis, skirta naujiems Kauno troleibusams įsigyti (4)

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir bendrovė „ Kauno autobusai “ pasirašė 17,5 mln. eurų...

Top naujienos

Triuškinantis JK rinkimų rezultatas ir keisčiausios jo detalės: ekspertas išskyrė tris svarbias žinias Lietuvai (55)

Jungtinės Karalystės (JK) rinkimuose niekas nesitikėjo tokio torių pergalės masto. Premjero...

Gyvai / DELFI Diena: kodėl didėjant pensijoms senjorai ruošiasi išeiti į gatves? kita tema: kokias nepatikusias dovanas galima grąžinti pardavėjams? (14)

Socialdarbiečiai džiaugiasi nauju partijos simboliu – bebru (24)

„Ūsuotais bebrais“ praminti Lietuvos socialdemokratų darbo partijos ( LSDDP ) atstovai...

87-erių mokslininkė griauna sveikuolių mitus: kava yra vaistas (31)

Laidos „Alfas live“ vedėjas, skonių ieškotojas Alfas Ivanauskas buvo pakviestas į...

Gydytojams rezidentams bus išmokėtos nemenkos vienkartinės išmokos

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga pasirašė įsakymą, pagal kurį per metus Sveikatos...

Atsirado pirkėjas: už Vilniaus centrinį paštą pasiūlyta daugiau nei 11 mln. eurų (54)

Penktadienį pasibaigus Vilniaus Gedimino prospekte esančio centrinio pašto pardavimo aukcionui, jį...

Skambina pavojaus varpais – paslapties šydu Seimas gali grįžti į Viduramžius (39)

Ketvirtadienį Seimas nepriėmė galutinio sprendimo dėl parlamentaro Povilo Urbšio pasiūlymo...

Prieš ypatingą bokso dvikovą – Maslobojevo patarimai Kavaliauskui (2)

Šį savaitgalį įvyks viena svarbiausių bokso kovų Lietuvos istorijoje. Naktį iš šeštadienio...

Ukrainos ir Rusijos ginčo dėl „Janukovyčiaus skolos“ sprendimas atidėtas (2)

Jungtinės Karalystės Aukščiausiasis Teismas, baigęs klausymus nagrinėjime bylos, kuria...