aA
Įmonėje „Girteka Logistics“ pirmadienį vyksta streikas, tvirtina Lietuvos profesinių sąjungų aljanso pirmininkas Audrius Cuzanauskas. Tuo metu įmonės atstovai teigia, kad oficialaus streiko ar vilkikų sustojimo ženklų nemato.
Vairuotojų atstovas teigia, kad vyksta precendento neturintis streikas – „Girteka“ tai neigia
© Girteka

Apie tai, kad didžiausios Lietuvoje pervežimų įmonės „Girteka“ vairuotojai dėl sumažintų dienpinigių pirmadienį rengia streiką praėjusią savaitę pirmieji pranešė „15min.lt“.

Pirmadienį išplatintame „Girtekos“ pranešime žiniasklaidai aiškinama, kad įmonės vilkikai toliau važiuoja, nėra sustojusių vilkikų dėl krizės ar streiko.

„Nematome oficialaus streiko ar vilkikų sustojimo ženklų, kurie turėtų įtakos mūsų galimybėms toliau kokybiškai aptarnauti klientus visoje Europoje“, – rašoma pranešime.

Savo ruožtu A. Cuzanauskas sakė, kad tokio masto streiko Lietuvos įmonėje dar nėra buvę.

„Esu „Viber“ vairuotojų grupėje, kurioje yra 8,8 tūkst. narių. Jie streikuoja. Kitos Lietuvos įmonės palaiko. Palaikymas rodomas tuo, kad jie savo žalias apsaugines liemenes užsiriša ant kairiojo veidrodžio.

Gaunu ataskaitas iš kitų vairuotoju, kad jie dabar važiuoja Prancūzijos, Ispanijos, Italijos, Vokietijos keliais ir niekur nėra „Girtekos“ automobilių. Jie visi stovėjimo aikštelėse. Streikas vyksta, kaip ir žadėta, nuo 9 iki 18 val.“, – „Delfi“ sakė jis.

Sumažino dienpinigius

Kaip paaiškinama „Girtekos“ vairuotojams skirtame naujienlaiškyje, jų darbo užmokestis susideda iš trijų dalių: atlyginimo, priedų ir dienpinigių.

Nurodoma, kad nei atlyginimas, nei priedai dėl naujojo koronaviruso (COVID-19) krizės nesikeičia. Tačiau nuspręsta laikinai sumažinti dienpinigių normą.

„Mes nemažiname vairuotojų atlyginimų, kurį laiką mokėjome didesnius nei rinkos vidurkis dienpinigius, o dėl esamos ekonominės krizės laikinai pakoregavome jų normą. Šis laikinas dienpinigių sumažinimas sukėlė kalbas tarp mūsų vairuotojų bei keletas žiniasklaidos šaltinių pranešė, kad mūsų vairuotojai streikuoja ar jau paskelbė streiką. Taip nėra ir iki šiol nebuvo“, – rašoma įmonės pranešime.

Savo ruožtu A. Cuzanauskas aiškino, kad vairuotojai savo darbo užmokesčio į dalis neskirsto.

„Visas dalykas yra žymiai giliau. Nuo balandžio 4 iki balandžio 14 dienos išėjo kartelinis Lietuvos vežėjų susitarimas. „Girteka“ teigia, kad mažins dienpinigius, bet esminis dalykas, kad vairuotojai savo atlyginimą supranta, kaip užmokestį už parą.

Jiems mokama pagal susitarimą ir už dieną. Tas susitarimas yra žodinis, tai tą žodinį susitarimą visos įmonės ir sumažino. Taip atrodo kartelis“, – sakė jis.

Audrius Cuzanauskas
Audrius Cuzanauskas
© DELFI / Andrius Ufartas

Organizatoriams gresia atsakomybė

„Girtekos“ vairuotojams skirtame naujienlaiškyje dar paaiškinama, kad streikas yra kraštutinė ginčų sprendimo priemonė, kuri turėtų būti naudojama išbandžius visas kitas taikias priemones.

„Streiką gali organizuoti tik darbuotojų organizacijos ir oficialiai išrinkti darbuotojų atstovai. Nepaprastųjų padėčių įvedimo atvejais, streikus organizuoti yra draudžiama pagal įstatymus.

Privaloma oficialiai pateikti reikalavimus, dėl kurių nepavyko susitarti, streiko datą, pradžią, vietą, numatomą streikuosiančių darbuotojų skaičių, paskirti streiko komitetą (atstovus). Darbdavį būtina raštu iš anksto įspėti įstatymų nustatyta tvarka prieš pradedant streiką.

Streikai, paskelbti ar organizuojami nesilaikant teisės aktų, yra laikomi neteisėtais. Neteisėtus streikus organizavusiems ir skatinusiems asmenims, bei tokių streikų dalyviams, nepriklausomai nuo to, ar jie yra tos konkrečios įmonės darbuotojai ar ne, gali būti taikoma administracinė ir baudžiamoji atsakomybė.

Bet kokia įmonei padaryta žala, pavyzdžiui, prastovos, negautos pajamos, prarasti užsakymai, yra išieškoma iš atsakingų darbuotojų. Atstovai taip pat yra atsakingi už turto ar krovinių ir žmonių saugumą, įrangos, technologinių sistemų sklandų veikimą per ir po tinkamai pagal taisykles atlikto streiko“, – rašoma dokumente.

„Girteka Logistics“ nurodo turinti daugiau kaip 7,4 tūkst. vilkikų ir 7,8 tūkst. puspriekabių, 18 tūkst. darbuotojų.

„Girteką“ valdanti bendrovė „ME investicija“ 2018 metais uždirbo 64,31 mln. eurų konsoliduoto grynojo pelno – 33 proc. mažiau nei 2017-aisiais (85,657 mln. eurų), jos pajamos augo 33,3 proc. iki 903,2 mln. eurų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(99 žmonės įvertino)
3.4949

Skandinavijos oro linijos SAS birželį atnaujins skrydžius į dar 20 Europos miestų, įskaitant Vilnių

Skandinavijos oro linijos SAS paskelbė atnaujinančios skrydžius į dar 20 Europos miestų, tarp...

STT ikiteisminio tyrimo dėl „Lietuvos geležinkelių“ elektrifikacijos nepradės (18)

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) dėl „Lietuvos geležinkelių“ įgyvendinamo ruožo...

„Ecolines“ atnaujina tarptautinius autobusų maršrutus į Varšuvą ir Berlyną (1)

Tarptautinio keleivių pervežimo bendrovė „ Ecolines “ atnaujina tarptautinius autobusų...

„Air Baltic“ planuoja skrydžius į Londoną, Dubliną, Dubrovniką, nors leidimų dar nėra (24)

Latvijos oro bendrovė „ Air Baltic “ skelbia birželį atnaujinsianti skrydžius iš Vilniaus į...

Turkija rengiasi birželį atnaujinti oro susisiekimą su Lietuva (18)

Turkija planuoja birželį atnaujinti oro susisiekimą su 40 valstybių, įskaitant Lietuvą,...

Top naujienos

Ypatingas ginkluotas būrys ir slapti jo tikslai: „Vilniaus brigadai“ užteko nusiųsti vieną žinutę (34)

Prieš 30 metų, 1990-ųjų birželio 5-ąją, Aukščiausiosios Tarybos Prezidiumas nutarė įkurti...

Lietuvoje per parą nustatyta 11 naujų koronaviruso atvejų papildyta (225)

Šeštadienį prieš pietus Sveikatos apsaugos ministerija skelbia apie naujus koronaviruso Lietuvoje...

Niekur neskelbti kadrai: Karpavičius po milijono vertos vagystės aprodo savo namus (36)

Prieš kurį laiką „Delfi“ paviešinus apie verslininkui Raimondui Karpavičiui dar esant gyvam...

Gediminas Girdvainis – paskutinį kartą scenoje: artimieji ir gerbėjai teatre atsisveikina su mirusiu aktoriumi

Savaitės pradžioje Lietuvą sukrėtė skaudi netektis – mirė garsus kino ir teatro aktorius...

Skelbiamas naujas sąrašas, iš kurių šalių atvykus nereikia laikytis saviizoliacijos

Paskelbtas birželio 8-14 d. galiosiantis sąrašas valstybių, iš kurių atvykti leidžiama, ir iš...

Kaip patekti pas gydytoją? Karantinas pasibaigs, bet dabartinė tvarka liks ir toliau (185)

Panevėžyje žinomam televizijos operatoriui ir fotografui po rankos lūžio likus be reabilitacijos...

Su dviratininku susidūręs vyras, važiavęs paspirtuku, ligoninėje mirė (261)

Birželio 5 d., apie 18.40 val., Panevėžyje, Panevėžio kultūros ir poilsio parke po Nemuno...

Moteris skundžiasi darbdavio išnaudojimu: dirbo po 12 val., o mokėjo už 15 minučių (69)

Į „Delfi“ kreipėsi moteris, kuri pernai dirbo viename Telšių bare ir lošimo automatų...

Išdrįsus kalbėti vienai, apie Kėdainių priėmimo skyrių prabilo ir kiti: ten yra baisu (200)

Kėdainiuose įvyko grandininė reakcija: vienam žmogui socialiniame tinkle papasakojus nemalonią...

|Maža didelių žinių kaina