aA
Įmonėje „Girteka Logistics“ pirmadienį vyksta streikas, tvirtina Lietuvos profesinių sąjungų aljanso pirmininkas Audrius Cuzanauskas. Tuo metu įmonės atstovai teigia, kad oficialaus streiko ar vilkikų sustojimo ženklų nemato.
Vairuotojų atstovas teigia, kad vyksta precendento neturintis streikas – „Girteka“ tai neigia
© Girteka

Apie tai, kad didžiausios Lietuvoje pervežimų įmonės „Girteka“ vairuotojai dėl sumažintų dienpinigių pirmadienį rengia streiką praėjusią savaitę pirmieji pranešė „15min.lt“.

Pirmadienį išplatintame „Girtekos“ pranešime žiniasklaidai aiškinama, kad įmonės vilkikai toliau važiuoja, nėra sustojusių vilkikų dėl krizės ar streiko.

„Nematome oficialaus streiko ar vilkikų sustojimo ženklų, kurie turėtų įtakos mūsų galimybėms toliau kokybiškai aptarnauti klientus visoje Europoje“, – rašoma pranešime.

Savo ruožtu A. Cuzanauskas sakė, kad tokio masto streiko Lietuvos įmonėje dar nėra buvę.

„Esu „Viber“ vairuotojų grupėje, kurioje yra 8,8 tūkst. narių. Jie streikuoja. Kitos Lietuvos įmonės palaiko. Palaikymas rodomas tuo, kad jie savo žalias apsaugines liemenes užsiriša ant kairiojo veidrodžio.

Gaunu ataskaitas iš kitų vairuotoju, kad jie dabar važiuoja Prancūzijos, Ispanijos, Italijos, Vokietijos keliais ir niekur nėra „Girtekos“ automobilių. Jie visi stovėjimo aikštelėse. Streikas vyksta, kaip ir žadėta, nuo 9 iki 18 val.“, – „Delfi“ sakė jis.

Sumažino dienpinigius

Kaip paaiškinama „Girtekos“ vairuotojams skirtame naujienlaiškyje, jų darbo užmokestis susideda iš trijų dalių: atlyginimo, priedų ir dienpinigių.

Nurodoma, kad nei atlyginimas, nei priedai dėl naujojo koronaviruso (COVID-19) krizės nesikeičia. Tačiau nuspręsta laikinai sumažinti dienpinigių normą.

„Mes nemažiname vairuotojų atlyginimų, kurį laiką mokėjome didesnius nei rinkos vidurkis dienpinigius, o dėl esamos ekonominės krizės laikinai pakoregavome jų normą. Šis laikinas dienpinigių sumažinimas sukėlė kalbas tarp mūsų vairuotojų bei keletas žiniasklaidos šaltinių pranešė, kad mūsų vairuotojai streikuoja ar jau paskelbė streiką. Taip nėra ir iki šiol nebuvo“, – rašoma įmonės pranešime.

Savo ruožtu A. Cuzanauskas aiškino, kad vairuotojai savo darbo užmokesčio į dalis neskirsto.

„Visas dalykas yra žymiai giliau. Nuo balandžio 4 iki balandžio 14 dienos išėjo kartelinis Lietuvos vežėjų susitarimas. „Girteka“ teigia, kad mažins dienpinigius, bet esminis dalykas, kad vairuotojai savo atlyginimą supranta, kaip užmokestį už parą.

Jiems mokama pagal susitarimą ir už dieną. Tas susitarimas yra žodinis, tai tą žodinį susitarimą visos įmonės ir sumažino. Taip atrodo kartelis“, – sakė jis.

Audrius Cuzanauskas
Audrius Cuzanauskas
© DELFI / Andrius Ufartas

Organizatoriams gresia atsakomybė

„Girtekos“ vairuotojams skirtame naujienlaiškyje dar paaiškinama, kad streikas yra kraštutinė ginčų sprendimo priemonė, kuri turėtų būti naudojama išbandžius visas kitas taikias priemones.

„Streiką gali organizuoti tik darbuotojų organizacijos ir oficialiai išrinkti darbuotojų atstovai. Nepaprastųjų padėčių įvedimo atvejais, streikus organizuoti yra draudžiama pagal įstatymus.

Privaloma oficialiai pateikti reikalavimus, dėl kurių nepavyko susitarti, streiko datą, pradžią, vietą, numatomą streikuosiančių darbuotojų skaičių, paskirti streiko komitetą (atstovus). Darbdavį būtina raštu iš anksto įspėti įstatymų nustatyta tvarka prieš pradedant streiką.

Streikai, paskelbti ar organizuojami nesilaikant teisės aktų, yra laikomi neteisėtais. Neteisėtus streikus organizavusiems ir skatinusiems asmenims, bei tokių streikų dalyviams, nepriklausomai nuo to, ar jie yra tos konkrečios įmonės darbuotojai ar ne, gali būti taikoma administracinė ir baudžiamoji atsakomybė.

Bet kokia įmonei padaryta žala, pavyzdžiui, prastovos, negautos pajamos, prarasti užsakymai, yra išieškoma iš atsakingų darbuotojų. Atstovai taip pat yra atsakingi už turto ar krovinių ir žmonių saugumą, įrangos, technologinių sistemų sklandų veikimą per ir po tinkamai pagal taisykles atlikto streiko“, – rašoma dokumente.

„Girteka Logistics“ nurodo turinti daugiau kaip 7,4 tūkst. vilkikų ir 7,8 tūkst. puspriekabių, 18 tūkst. darbuotojų.

„Girteką“ valdanti bendrovė „ME investicija“ 2018 metais uždirbo 64,31 mln. eurų konsoliduoto grynojo pelno – 33 proc. mažiau nei 2017-aisiais (85,657 mln. eurų), jos pajamos augo 33,3 proc. iki 903,2 mln. eurų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(100 žmonių įvertino)
3.5100

Rusijos geležinkeliams didinant tarifus, Lietuvoje gali brangti kiniškos prekės (21)

Rusijos geležinkeliams prašant nuo 2022 metų padidinti krovinių pervežimo tarifą, Lietuvos...

Vokietijos ekologai sieks išsireikalauti BMW ir „Mercedes“ klasikinių variklių atsisakymo (1)

Vokietijos aplinkosaugininkai ketina artimiausiu metu per teismus iš BMW ir „ Mercedes-Benz “...

„Linavos“ atstovai su Seimo pirmininke aptars transporto sektoriaus padėtį (12)

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen trečiadienį susitinka su Lietuvos nacionalinei...

Lietuvoje – diena be automobilio: raginama po miestus keliauti viešuoju transportu, dviračiu ar paspirtuku (9)

Rugsėjo 22-ąją Europos judumo savaitę užbaigs Tarptautinė diena be automobilio.

Pirmą kartą nepriklausomos Lietuvos istorijoje: po 12 val. kelionės į Vilnių atvyko ekspresas iš Talino (478)

Antradienį 21:00 į Vilniaus geležinkelio stotį atvyko specialus geležinkelio ekspresas iš...

Top naujienos

Naujausiuose reitinguose – neįprastas valdančiųjų ir opozicinių partijų palaikymas: gyvename nenormaliais laikais (1)

Naujausios apklausos rodo toliau kylančius opozicinių socialdemokratų reitingus ir ryškėjantį...

Siūlomi alkoholio kontrolės atlaisvinimai Seimo komitete patyrė antausį: nepalaiko nei institucijos, nei ekspertai

Dėl liberalų ir kitų parlamentarų pasiūlytų alkoholio kontrolės atlaisvinimų Seimo Sveikatos...

Veryga jau dabar kalba, kad kaukių neužteks: vis bandau įtikinti ministeriją, kad jie turi susiimti (431)

Buvęs sveikatos apsaugos ministras, Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos frakcijos Seime narys...

Į Zelenskio padėjėjo automobilį paleisti šūviai, sužeistas vairuotojas papildyta (65)

Netoli Kijevo nežinomi užpuolikai trečiadienį apšaudė Ukrainos prezidento Volodymyro Zelenskio...

Kalbino Daiva Žeimytė, parengė Laura Tarandaitė | D+

Prieglobstį afganistaniečiams suteikusi lietuvė dėsto kraupias detales: jie nesidrovėjo rodyti fizinių sužalojimų, elektrošoko žymių (44)

Penkis Afganistano pabėgėlius savo sodyboje priglaudusi pasienio gyventoja Laura Meškauskaitė...

Šiugždinienė: mokyklose izoliuosis tik tie asmenys, kurie serga (52)

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė trečiadienį prieš Vyriausybės...

Koks bus naujas karantinas: ar mėginsime išgyventi be visuotinio užsidarymo (34)

Kaip toliau bus valdoma pandemija ir kokių sprendimų galima tikėtis? Tokius klausimus „Delfi...

Armonaitė: ekonominės veiklos negali būti uždarytos (95)

Vyriausybei ruošiantis svarstyti naujo karantino įvedimą šalyje, ekonomikos ir inovacijų...

Patenkintas, bet vis tiek žvalgosi naujo darbo – dėl kokių darbuotojų labiausiai turėtų nerimauti darbdaviai

Šiandien darbdaviams tenka dvigubas iššūkis: ne tik pritraukti, bet vėliau ir išsaugoti...

Ministerija: silpno alkoholio pardavimas 18-mečiams būtų našta prekybininkams (3)

18-19-mečiams leidus įsigyti silpną – iki 15 proc. alkoholį, ne tik išaugtų jo prieinamumas,...