aA
Trečiadienį prie Vyriausybės, reaguodamos į vežėjų asociacijos „Linava“ protestą, kontraprotestui susirinko Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (LPSK) bei Vairuotojų profesinė sąjunga. Vairuotojų protesto tikslas – parodyti darbdaviams, kad Vyriausybės priimtas nutarimas, kuriuo nuo kitų metų 28 proc. keliamas bazinis komandiruojamų darbuotojų atlyginimas, yra būtinas ir logiškas žingsnis.
Vairuotojai, reaguodami į „Linavos“ protesto akciją, susirinko į kontraprotestą: mums gėda
© DELFI / Kiril Čachovskij

Nuo Seimo 11.00 val., grojant gedulingai muzikai, pajudėjo vilkikų, apkabintų laidotuvių vainikais, eilė.

LPSK pirmininkės Ingos Ruginienės teigimu, vairuotojams yra gėda dėl to, kad darbdavių atstovai reikalauja bloginti darbuotojų sąlygas.

„Gėda mums. Gėda dėl to, kad darbdaviai sugalvoja akciją ir reikalauja mažesnių socialinių garantijų darbuotojams, kurie realiai jiems dirba. Tai yra beprecedentis įvykis, pirmą kartą Lietuvos istorijoje, kai protesto akcijos yra rengiamos, kad būtų pablogintos sąlygos darbuotojams. Mes šiandien sakome, kad negalime pritarti tokiems veiksmams, ir kategoriškai sakome, kad mes esame prieš“, – protesto metu žurnalistams sakė I. Ruginienė.

Kartu LPSK vadovė informavo, kad vairuotojai, šiuo metu dirbantys kelyje, protestą palaiko 45 minutėms tiesiog sustodami šalikelėse.

„Taip norima parodyti, kad jie yra už socialines garantijas, didesnį atlyginimą, ir jie pasirengę už tai kovoti. Darbdaviams reikėtų energiją dėti ne tokioms akcijoms, o sėsti prie derybų stalo ir pradėti kalbėtis, kaip pagerinti darbo sąlygas kiekvienam dirbančiajam“, – pridūrė I. Ruginienė.

Jai antrino ir Profesinių sąjungų aljanso vadovas Audrius Cuzanauskas.

„Kada šiuo metu sunkiomis sąlygomis yra išsikovotas didesnis koeficientas – 1, 65, ir Lietuvos bankas yra paskaičiavęs, kad darbuotojams įmonės gali mokėti 2,5 proc. koeficiento ir tai nebūtų jiems nuostolinga, matome unikalų dalyką, kada darbdaviai akivaizdžiai, nusamdę tuos pačius darbuotojus, važiuoja ir vaidina, kad jie negali mokėti ir kad jie žlugs. (...) Tai akivaizdus pasityčiojimas iš žmonių“, – Eltai vairuotojų pasipiktinimą paaiškino A. Cuzanauskas.

Jis patikino, kad darbdavių – vežėjų pelningumas yra apie 6,5 mlrd. eurų, tad reikalavimas bloginti darbuotojams sąlygas yra, pasak A. Cuzanausko, tiesiog užgožiantis viską.

Vairuotojai skundžiasi ir blogomis darbo sąlygomis

Kartu profsąjungų aljanso vadovas įvardijo ir kitas problemas – sunkias tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas.

„Vairuotojai stovi su kroviniais nesaugomose aikštelėse – yra aikštelių, kurių vadybininkai juos tiesiog nuvaro. Yra aikštelių, kuriose nėra nei geriamo vandens, nei sanitarinių sąlygų, nieko. Darbuotojai negali laiku grįžti namo, nes manipuliuojama ir darbuotojai negauna komandiruotės įsakymų: tu tiksliai nežinai, kada turėsi grįžti. Yra pilna skambučių, kai darbuotojai sako, jog tris keturis mėnesius darbdavys neleidžia grįžti namo“, – kalbėjo A. Cuzanauskas.

Taip pat, jo teigimu, darbdaviai klastoja dokumentus ir vairuotojams moka grynaisiais pinigais.

„Padaugėjo labai darbo ginčų komisijos posėdžių. Įmonės nesibodi nešti padirbtus dokumentus – yra parašoma, kad darbuotojai gauna grynais po 3, po 4, po 12 tūkst. eurų. Darbuotojui yra išmokama grynais. Klausimas: ar jie yra inkasatoriai, ar jie yra tolimųjų reisų vairuotojai“, – teigė profsąjungų aljanso vadovas.

Kartu A. Cuzanauskas informavo, kad vairuotojai buvo priversti pasiimti nemokamų atostogų beveik metams, kurių metu darbuotojai prarado skaičiuojamą darbo stažą, neturėjo socialinių garantijų bei nebuvo apdrausti.

„Kada matai, kaip atnaujinamas parkas, koks yra pelningumas, tai demonstratyviai dabar rodyti, nusamdžius, kaip vairuotojai kalbėjo – trečiųjų šalių piliečius ir spausti Vyriausybę, ar Seimui daryti spaudimą ir sakyti, kad mes to negalime pakelti, tai yra akivaizdus įžūlumas“, – pridūrė jis.

Vairuotojai ir juos palaikantieji į piketą atvyko užsirišę baltą juostą arba bintą, taip parodydami, kad tolimųjų reisų vairuotojai priversti dirbti net su skaudančiomis ar sulaužytomis rankomis, nes negauna normalios ligos išmokos.

Akcijos metu krovininių automobilių vilkstinė, lydima policijos ekipažų, nedideliu greičiu suka ratus po Vilniaus centrą. Automobilių vilkstinė juda Gedimino prospektu pro Seimą, ministerijas ir Vyriausybę, taip pat važiuoja A. Goštauto gatve. Sunkiasvorės transporto priemonės yra paruoštos inscenizuojant Lietuvos transporto sektoriaus laidotuves.

ELTA primena, kad Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovai buvo susitikę su Seimo pirmininku Viktoru Pranckiečiu, kuriam įteikė deklaraciją, pasirašytą 279 šalyje veikiančių logistikos įmonių vadovų.

Jų teigimu, Vyriausybės nutarimas, numatantis nuo 1,3 iki 1,65 didinti koeficientą, taikomą apskaičiuojant minimalų darbo užmokesčio dydį, buvo priimtas skubos tvarka, remiantis neįvardytais motyvais.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(22 žmonės įvertino)
4.7727

Gentvilas: planuojama skirti 3 mln. eurų elektromobilių įsigijimo paramai (90)

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad šiemet planuojama paramai elektromobilių...

Vokietijos logistikos milžinė laikinai sustabdė siuntų pristatymą į JK (1)

Vokietijos logistikos milžinė „DB Schenker“ dėl „ Brexito “ sukeltų biurokratinių...

„Smiltynės perkėla“ ketina grąžinti populiarų maršrutą, prie laivo pirkimo siūlo prisidėti Klaipėdai ir Neringai (5)

Bendrovė „ Smiltynės perkėla “ ketina grąžinti buvusį itin populiarų vandens maršrutą...

„Oro navigacija“: pernai skrydžių mažėjo 54 proc.

Koronaviruso pandemija skrydžių skaičių Lietuvos oro erdvėje sumažino 54 proc. iki 125,2...

„RB Rail“ stebėtojų tarybos pirmininkas – Sandoras Liive (1)

Europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ įgyvendinančios bendros trijų...

Top naujienos

Kada karantino ribojimai keisis: rimtesnes atlaisvinimo priemones siūlo atidėti vasariui (173)

Koronaviruso statistiniai skaičiai lėtai, bet pozityvesni. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (...

Gydymo įstaigos piktina gyventojus: skambina visais varpais, o atsako – nėra

Net ir karantino metu į įvairias Panevėžio miesto gydymo įstaigas plūsta žmonės: vieni gyvai,...

Eurolygos mūšis Sankt Peterburge: „Zenit“ – „Žalgiris“ (123)

Dvigubą Eurolygos savaitę Kauno „Žalgiris“ (11-8) baigs dvikova Sankt Peterburge su vietos...

Kardiologė patarė, kaip infarkto ir insulto riziką sumažinti perpus: žuvų taukai čia nepadės (35)

Organizmo veiklai reikalingų medžiagų rezervą gyventojai vis dažniau stengiasi papildyti...

Jungtinė Karalystė užsidaro: nuo pirmadienio visiems atvykusiems privaloma saviizoliacija (26)

Visos keliavimo išimtys Jungtinėje Karalystėje bus panaikintos nuo pirmadienio ir visi...

Modesta Meškė | D+

Vos prieš pusmetį vegane tapusi Laura: pavyko atsikratyti erzinančios ir išvaizdą darkančios ligos plitimo (1)

33 metų Lauros Čekanavičienės veganės stažas – tik pusmetis, bet jau ketverius metus moteris...

Arūnas Marcinkevičius | D+

Šiurpą keliantys sąjungininkų nusikaltimai: frazė „Moterie, eikš“ prilygo mirties nuosprendžiui

Sąjungininkai pasibaigus karui išprievartavo daugiau vokiečių moterų, nei Vermachto kariai –...

Viena stilingiausių lietuvių Gabrielė Gzimailaitė – apie geriausią stiliaus patarimą ir pirkinius, kurie nuvylė (5)

„Manau, šiandien prie tendencijų iškilimo nuomonės formuotojai tikrai prisideda – dabar ne tik...

Trūkstami lustai visame pasaulyje stabdo automobilių gamybą

Praėjus daugiau nei metams nuo protrūkio pradžios, koronavirusas randa vis naujų būdų pakenkti...

Paveiktų šalių ir regionų sąrašas nesikeičia: pasitikrinkite, iš kokių valstybių grįžus reiks izoliuotis

Šiuo metu galiojantis koronaviruso ( COVID-19 ) infekcijos paveiktų šalių ir regionų sąrašas...