aA
Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacija (LVMA) ir 26 vairavimo mokyklos sudarė kartelį – susitarė pakelti vairavimo kursų kainas Vilniuje, Kaune bei Jurbarke, nusprendė Konkurencijos taryba.
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Už konkurenciją ribojantį susitarimą pažeidėjoms skirtos baudos nuo 1,5 tūkst. iki 129,3 tūkst. eurų, iš viso – 574,4 tūkst. eurų.

„Baudos, kurias mes skyrėme, tiek šiuo atveju, tiek visais kitais atvejais priklausė nuo įmonių, ūkio subjektų metinių bendrųjų pajamų, su pažeidimu susijusių pajamų, nuo pažeidimo trukmės, nuo sunkinančių ar lengvinančių aplinkybių“, – BNS ketvirtadienį sakė tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas.

Pasak jo, kai kurioms įmonėms skirta maksimali bauda, siekianti dešimtadalį jų metinių pajamų.

Konkurencijos taryba tyrimą 2016 metais pradėjo reaguodama į gyventojų pranešimus, kad kainos vairavimo mokyklose supanašėjo.

Tyrimo metu nustatyta, kad 2016-ųjų birželį Vilniuje įvykusio LVMA Vilniaus apskrities narių susirinkimo, kuriame dalyvavo ir asociacijai nepriklausančių vairavimo mokyklų atstovai, metu buvo aptariami ir derinami įkainiai už vairavimo mokymo paslaugas.

Tarpininkaujant asociacijai, 15 sostinės mokyklų ne tik susitarė padidinti visų vairavimo mokymo kategorijų įkainius, tačiau siekė, kad nustatytą kainų lygį taikytų ir kitos vairavimo mokyklos Vilniuje.

Pasak Š. Keserausko, asociacijai nepriklausančias įmones konkurentai spaudė naudodamiesi turima prieiga prie mokymams skirtų aikštelių.

„Vairavimo mokyklų veikloje yra labai svarbu turėti aikštelę, arba savo, arba gauti prieigą, ypač Vilniuje, Kaune ar dideliuose miestuose, kur patogių vietų aikštelėms nėra daug“, – tvirtino Konkurencijos tarybos pirmininkas.

„Tie, kas turi savo aikšteles ir nuomoja jas kitiems, turi papildomą galimybę daryti poveikį“, – pridūrė jis.

Kaune iki 2016 metų pabaigos įvyko mažiausiai 18 susitikimų, per kuriuos aštuonių vietos vairavimo mokyklų atstovai tarėsi dėl kainų. Po susitikimų jie aktyviai stebėdavo vieni kitų paslaugų įkainius, susirašinėjo ir ragino taikyti sutartas kainas, nustatė tyrimas.

Anot Konkurencijos tarybos, kartelinį susitarimą kuravo LVMA ir „kai kurios aktyvesnės įmonės“.

Kainos kilo keliais šimtais eurų

Konkurencijos tarybos duomenimis, iki 2016-ųjų balandžio B kategorijos vairavimo kursų kaina sostinėje svyravo nuo 270 iki 419 eurų, o C, CE ir D kategorijų – nuo 480 iki 732 eurų.

Nuo 2016 metus liepos daugumos Vilniuje veikiančių vairavimo mokyklų įkainiai gerokai pakilo ir tapo beveik vienodi: B kategorijos kursų kaina siekė apie 500 eurų, C, CE ir D – nuo 700 iki 1100 eurų.

Kaune vairavimo mokyklų įkainiai suvienodinti keliais etapais: 2016 metais liepos pabaigoje B kategorijos vairavimo kursų kainos pakilo nuo 225–277 iki 350 eurų, dar po dviejų mėnesių – iki 375 eurų.

2016 metų liepą nustatyti įkainiai daugumoje Vilniaus vairavimo mokyklų nesikeitė dvejus metus ir sumažėjo 2018 metų vasarą Konkurencijos tarybai įtariamiems pažeidėjams išsiuntus tyrimo išvadas.

Tuo tarpu Kaune vairavimo kursai atpigo po Konkurencijos tarybos patikrinimų, atliktų 2016-ųjų rudenį.

Pasak Š. Keserausko, nuo konkurencijos teisės pažeidimų nukentėję asmenys gali kreiptis į teismą ir reikalauti žalos atlyginimo iš vairavimo mokyklos.

„Čia galėtų įsijungti ir vairuotojų gynimo asociacijos, advokatai, patys aktyvūs vartotojai. Nepaisant to, kad individualiam vartotojui patirta žala galėjo siekti nuo keliasdešimt iki gal 200 eurų, bet turime galvoje labai didelį vartotojų skaičių“, – teigė Konkurencijos tarybos pirmininkas.

Tarybos duomenimis, per metus pirmą kartą vairavimo egzaminą laiko apie 45 tūkst. asmenų, o tai reiškia, kad nuo kartelio galėjo nukentėti „tūkstančiai žmonių“.

„Kadangi mes kalbame apie du didžiausius miestus plius Jurbarką, tai kalbame apie tūkstančius potencialiai nukentėjusių žmonių. Tikslaus vertinimo šioje vietoje nedarėme, nes tai neturėjo didelės įtakos įrodant pažeidimą“, – kalbėjo Š. Keserauskas.

Didžiausia 129,3 tūkst. eurų bauda skirta bendrovei „LDV Unio“. Bendrovei „Dorkanas“ skirta 88,7 tūkst. eurų, „ARV–Auto“ – 75,5 tūkst. eurų, „Rigveda“ – 52,5 tūkst. eurų, „Kelio iliuzija“ – 42,8 tūkst. eurų, „Adpilis“ – 25,9 tūkst. eurų, Dovanėlė Jums“ – 19,9 tūkst. eurų, A. Žukausko personaliniam vairuotojų ruošimo centrui VRC – 16,9 tūkst. eurų, Jono Jasučio įmonei – 11,5 tūkst. eurų bauda.

Kitoms vairavimo mokykloms ir LVMA skirtos mažesnės kaip po 10 tūkst. eurų baudos.

Konkurencijos tarybos nutarimas per 20 dienų nuo jo paskelbimo gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (4)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

„Alitalia“ dėl streiko atšaukia skrydžius

Italijos nacionalinis vežėjas „Alitalia“ atšaukė maždaug pusę antradienio skrydžių po...

Aviacijos reguliuotojai šią savaitę svarstys, ar atnaujinti „Boeing 737 MAX“ skrydžius (1)

Pasaulio aviacijos reguliavimo institucijų atstovai šią savaitę susitiks Teksase, kad...

Estakadą Rusnėje Skvernelis palygino su žmonių pergale „prieš valstybės biurokratinį abejingumą“ (61)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis , šeštadienį Rusnėje dalyvavęs estakados atidarymo...

Vokietija sprendžia elektrinių paspirtukų likimą (8)

Be elektrinių paspirtukų savo kasdienybės neįsivaizduoja dauguma pasaulio miestų, bet tik ne...

Top naujienos

Šimonytė išdėstė savo komandos viziją ir pažėrė netikėtų pastabų kai kuriems ministrams (17)

Į antrąjį prezidento rinkimų turą patekusi Ingrida Šimonytė sakė, kad į savo komandą, jei...

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (4)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

Rusijos nešvarios naftos krizė ligi galo neišspręsta: uostus toliau pasiekia užteršta žaliava Rusija nekomentuoja

Rusijos pastangos įveikti beprecedentę naftos taršos krizę buvo nesėkmingos, šaliai pakrovus dar...

LKL užkulisiai: kodėl „Rytas“ nepanoro australo ir kaip pergalės neatnešė net pažadėti „iPhone“ laida „Krepšinio zona“ (31)

Eurolyga jau žino savo šių metų čempionus bei prizininkus, o po poros savaičių juos turės ir...

Mažame Lietuvos mieste dirbančiai gydytojai pacientai negaili pagyrų: kaip jai pavyko tapti visų mylima (27)

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ( VLK ) duomenimis, Lietuvoje dirba...

Po kepinančio karščio – audringos liūtys, vėjas ir perkūnija: skelbia, kuriems miestams klius (8)

Antradienio pirmoje dienos pusėje vyraus nepastoviai debesuoti ir sausesni orai .

Sklinda kalbos apie „valstiečių“ partijoje bręstantį sukilimą: Skverneliui mato du kelius (212)

Dar prieš pirmąjį Prezidento rinkimų turą Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS...

Valančiūnas – apie FIBA 2019 akistatą su kanadiečiais: pasistengsime „išspardyti užpakalius“ (11)

Atrodė, kad tai eros pabaiga: po septynerių ištikimybės metų Toronto „Raptors“ išmainė...

„Valstiečiai“ siūlo užmiršti Karbauskio kalbas ir žiūrėti į ateitį (153)

Porą savaičių blaškęsi ir traukimusi iš valdžios rinkėjus gąsdinę „valstiečiai“...

Tūkstančiams dirbančių – lemtingas galvosūkis dėl pensijų: termino pabaiga negailestingai artėja (94)

Kokio dydžio pensiją gausite? Ar likti II pakopos pensijų fonduose? Klausimai, kuriuos sau užduoda...