aA
Sostinės gyventojai skundžiasi, kad savaitgalį į klubus atvykstantys žmonės mašinomis užgrūda kiemus, todėl jie patys neturi kur statyti mašinų. Klubų vadovai pripažįsta, kad tai problema, tačiau sako nieko negalintys padaryti.
Vilniaus senamiestis
© K.Šatūno nuotr.
„Klubams nėra prievolės rūpintis parkavimo aikštelėmis, o jei ir būtų, dauguma turėtų užsidaryti, - DELFI teigė „Brodvėjaus“ ir „New Jork Club“ direktorius Renatas Načajus.

Anot jo, savaitgaliais Vilniaus senamiestyje mašinų nesutalpina net mokamos aikštelės, o vietos prie klubų – nėra. Ši problema neaktuali gal tik naujai pastatytam laisvalaikio ir pramogų centrui „Forum Palace“.

Vilniaus savivaldybės Miesto plėtros departamento direktoriaus pavaduotojai Raimondai Rudokienei žinomi centro gyventojų skundai, tačiau, „jeigu nėra nusistatytos namo sklypo ribos, valstybinės žemės vietiniai užsitverti negali“.

„Su mašinų parkavimu senamiestyje iš tiesų yra problema, reikėtų automobilius palikti atokiau ir į centrą eiti pėstiems, bet gi mūsų žmonės įpratę su mašina įvažiuoti vos ne į lovą“, - komentavo savivaldybės specialistė.

Planuoja statyti 4 požemines aikšteles

Automobilių statymas ne tik Vilniaus, bet ir kitų didmiesčių bėda. Pasak R.Rudokienės, dėl to tvirtinami detalieji planai, kuriuose numatomos daugiaaukštės, požeminės mašinų stovėjimo aikštelės, tik tiek, kad joms įrengti dar stinga lėšų.

Vilniaus senamiestyje požeminių mašinų stovėjimo aikštelių neįmanoma įrengti dėl paminklosaugos reikalavimų, tačiau numatoma jas statyti prie Nacionalinio operos ir baleto teatro, buvusio „Tėvynės“ kino teatro, stoties, šnekama apie požeminę mašinų stovėjimo aikštelę prie Tymo kvartalo.

Vilniaus savivaldybės Energetikos ir ūkio departamento direktorius Virginijus Dastikas DELFI patvirtino, kad šitose vietose planuojamas požeminių ar daugiaaukščių mašinų parkavimo aikštelių įrengimas, tačiau pabrėžė, kad kol kas vyksta tik požeminės 200 vietų mašinų stovėjimo aikštelės prie Operos ir baleto teatro techninis projektavimas.

„Po dviejų mėnesių jau turėtume turėti leidimą statybai“, - ssakė specialistas. – Tačiau medalis visada turi dvi puses – kuo daugiau parkavimo aikštelių padarysi miesto centre, tuo daugiau žmonių į jį važiuos“.

Savivaldybė nori, kad važinėtume visuomeniniu transportui

Savivaldybėje skaičiuojama, kiek miesto centrinėje dalyje, senamiestyje reikėtų parkavimo vietų, kad jų minimaliai pakaktų miesto svečiams ir ten gyvenantiems žmonėms.

„Jei pristatysime parkavimo aikštelių labai daug, centrinės miesto dalies trauka tik padidės, o miesto strategija – priešinga, norėtume, kad prioritetas būtų teikiamas visuomeniniam transportui“, - pabrėžė V.Dastikas.

Dabar valanda mokamoje automobilių stovėjimo aikštelėje kainuoja 2 litus. V.Dastikas kainų augimo neprognozavo, nors pagrindinės miesto aikštelės Tilto gatvėje ir po Gedimino prospektu „pilnai užkrautos, net vidury dienos“.

Klubų „Brodvėjus“ ir „New Jork Club“ direktorius R.Načajus pastebėjo, kad į renginius ratuoti atvyksta ramesnių vakarėlių ir spektaklių dalyviai.

„Jei suformuoti sklypai, gyventojai gali statyti šlagbaumus, kitaip užsitverti teritorijas, kad aikštelėse prie jų namų nebūtų statomi svetimi automobiliai. Aišku, nemalonu, kad dėl mūsų veiklos žmonėms kyla sunkumų, tačiau automobilių parkavimas – sunkiai sprendžiama, ne tik senamiesčiui, bet ir naujiems gyvenamiesiems rajonams skaudi problema“, - pripažino DELFI pašnekovas.

Efektyviausia - nutempti mašinas

Energetikos ir ūkio departamento direktoriaus teigimu, savivaldybė reaguoja į gyventojų skundus, stato ženklus, įspėjančius, kad kieme automobilius gali palikti tik vietiniai gyventojai.

„Jei atvykę randa svetimus automobilius, žmonės gali kviesti policijos pareigūnus, mūsų įmonės „Susisiekimo paslaugos“ darbuotojus, kurie blokuoja ratus. Efektyviausia priemonė būtų automobilio nutempimas, tačiau kol kas sunkoka tai daryti, nes pagal įstatymus nutempti mašiną galima tik tuo atveju, jeigu ji trukdo eismui“, - sakė V.Dastikas.

Vis dėlto, savivaldybės atstovo nuomone, jei automobilis stovi už draudžiamojo ženklo, jis trukdo eismui ir turi būti imamasi priemonių, kad jo ten nebeliktų.

„Netoli centro yra tuščių nemokamų aikštelių. Pavyzdžiui, prie Sporto rūmų pasistačius automobilį nueiti į senamiestį – 10 minučių, malonumas pasivaikščioti, didžiausia aikštelė prie Centrinės universalinės parduotuvės, nedaug mašinų puikioje aikštelėje Kalnų parko papėdėje, tačiau kiekvienas nori vos ne prie scenos privažiuoti“, - stebėjosi Vilniaus savivaldybės Energetikos ir ūkio departamento direktorius V.Dastikas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Seimas atmetė dar vieną Nausėdos veto – šįkart dėl kelių įmonių (10)

Seimas ketvirtadienį atmetė prezidento Gitano Nausėdos veto sprendimui įtraukti kelių...

Į Estiją atriedėjusi „CityBee“ klientams siūlo „išgerti ir vairuoti“ (14)

Prieš porą savaičių į Estijos rinką atėjusi Lietuvos automobilių dalijimosi platforma „...

Vyriausybė pratęsė išimtį dėl traukinių pritaikymo neįgaliesiems (3)

Vyriausybė trečiadienį iki 2024-ųjų pabaigos pratęsė išimtį, leidžiančią „ Lietuvos...

Geležinkelį iki Klaipėdos už 360 mln. eurų elektrifikuos Ispanijos „Elecnor“ (18)

Geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo rangovo konkursą...

Šaltiniai: elektrifikuoti geležinkelį iki Klaipėdos turėtų Ispanijos „Elecnor“ (2)

Maždaug 250 mln. eurų vertės geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus mazgo...

Top naujienos

Siaubingi faktai: Kėdainiuose nauja poilsiavietė su paplūdimiu įrengta ant žmonių kaulų (106)

Mažiau nei savaitę Kėdainiuose dirbantys archeologai atskleidė siaubingus faktus – apie 700...

Romas Lazutka. Dėl nedidinamų algų kalti visi, bet labiausiai mes patys (59)

Valdžia skriaudžia dėstytojus, išsižada kitąmet 10 proc. didinti algas. Doc. M. Jastramskis...

Rusijos žvalgybos vadas žada „veidrodines priemones“, atsakant į malonę dviem rusų šnipams (44)

Rusijos Užsienio žvalgybos tarnybos direktorius Sergejus Naryškinas penktadienį paskelbė, kad...

Švedijos žiniasklaida: SEB susijęs su masiniu pinigų plovimu Baltijos šalyse (96)

Švedijos visuomeninis transliuotojas SVT parengė reportažą apie įtariamą pinigų plovimą...

Bugavičiaus mylimoji Vita Jakutienė reikalauja beveik 2 milijonų eurų prašoma bylą nagrinėti už uždarų durų (143)

Kauno apygardos teismui toliau nagrinėjant Deimanto Bugavičius nužudymo bylą, į teismo posėdį...

Vidą Antonovą pažinojęs režisierius prabilo apie mažai kam matytą jo pusę: kraštutinumai šeimoje kėlė didžiausią nuostabą (3)

Lapkričio 14-osios dienos rytą nuo kraujo vėžio mirė „Mafijos tėvu“ vadintas Vidas Zenonas...

Niūrios žinios iš vienos pavojingiausių vietų Žemėje: ima aižėti radioaktyvių atliekų pilnas kapas (3)

Maršalo Salų gyventojai branduolinių atliekų saugojimo vietą – Runito kupolą – vadina kapu...

Neapsikentė ir Tapinas: jei prieš 3 metus į LFF būtų atėję vyrai juodais kostiumais ir kaukėmis...

Paskutinis Lietuvos futbolo rinktinės pralaimėjimas Europos čempionato atrankos rungtynėse su...

Šokiruojanti statistika – apie moteris prie puodų ir neverkiančius vyrus

Stereotipus apie moteris prie puodų ir neverkiančius vyrus Lietuvoje, pilnai patvirtina statistiniai...

Advokatė prašo Venckienę išleisti į laidotuves, prokuratūra nesutinka (265)

Neringos Venckienės advokatė Sonata Žukauskienė Kauno apygardos prokuratūrai pateikė...