"Pagrindinis Lietuvos jūrininkų sąjungos galvos skausmas šiandien tebėra netobuli įstatymai. Teisinė valstybės sistema dirba labai lėtai ir kartais ne jos naudai. Kas mums draudžia pakeisti įstatyminę bazę taip, kad visi gautume naudos?", - klausia šios sąjungos pirmininko pavaduotojas Andrejus Černovas.

Kaip rašo dienraštis „Vakarų ekspresas“, gegužę savo atkūrimo 25-metį švenčiančios Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS) pirmininko pavaduotojas teigia, kad per 10 metų situacija dėl laivų vaiduoklių iš esmės nepasikeitė, tik tiek, kad dabar laivus, kuriuose nemokami atlyginimai jūrininkams, jau galima areštuoti.

Lietuva ratifikavo tarptautinę konvenciją dėl laivų arešto, bet jos pačios įstatymai liko nepakeisti, todėl yra labai daug painiavos.

Jūrininkai, negaunantys atlyginimų, sudaro atstovavimo sutartį su advokatu, šis jų vardu kreipiasi į teismą, ir laivas areštuojamas. Tačiau jeigu savininkas bankrutuoja, jo laivas Klaipėdoje gali likti ilgam.

A. Černovo teigimu, Lietuvoje teisminis procesas yra labai ilgas ir sunkus. Kartais prieinama iki absurdų. Pavyzdžiui, teismas reikalauja informuoti atsakovą, kuris egzistuoja tik formaliai kaip kokia nors ofšorinė kompanija, tarkime, Panamoje. Tai kaip jam galima įteikti pranešimą?

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)