aA
Europos Komisijai valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ skyrus beveik 28 mln. eurų baudą už konkurencijos ribojimą, esminė bendrovės problema vis dar nėra išspręsta.
Vaidotas Rūkas
© DELFI / Kiril Čachovskij

Pasak Investuotojų asociacijos valdybos nario Vaidoto Rūko, kol geležinkeliai nebus pertvarkyti ir krovinių vežimo veikla nebus atskirta nuo infrastruktūros išlaikymo, tol kils rizika riboti konkurenciją.
„Šita bauda atsirado tik dėl to, kad „Lietuvos geležinkelių“ bėgiai ir krovinių vežimas bei keleivių vežimas yra neatskirti.

Šitos dvi direkcijos turi du skirtingus tikslus, vienas kitam prieštaraujančius. Jeigu bėgių tikslas, kad jais kuo daugiau važinėtų traukinių ir įmonių, siekti kuo didesnės konkurencijos, tai krovinių vežimo direkcijos yra priešingai - turėti kuo mažiau arba neturėti jokių konkurentų, vieniems važinėti ir nustatinėti maksimalius tarifus“, - BNS sakė V. Rūkas.

Jo teigimu, jeigu bendrovės veiklos būtų atskirtos taip, kaip yra atskirtas energijos perdavimas nuo energijos gamybos ir tiekimo elektros bei dujų bendrovėse, tokių problemų nekiltų.

„Tas niekur nedingo, nes veiklų atskyrimas yra nukeliavęs kažkur ir mes toliau kalbame apie tikslus, kurie neturi nieko bendro tarpusavyje“, - sakė V. Rūkas.

Pasak V. Rūko, net ir gavusi baudą, įmonė ir toliau susidurs su interesų konfliktu.

„Kai yra blogas sprendimas padarytas, tai lieka tik pasekmės. Gaila, kad tos pasekmės nesprendžiamos iš esmės, o sprendžiamos tik pakeitus tebūnie gerais vadovais, tačiau bėgiai ir vežimas kaip lieka bendroje įmonėje, taip lieka.

Tai užprogramuota ir toliau likti rizikos zonoje. Aišku, taip grubiai nebenutiks dėl tos baudos, prieš kažką darant ne devynis kartus, o penkioliką kartų pamatuos, bet vis vien interesų konfliktas lieka užprogramuotas“, - teigė analitikas.

Anot V. Rūko, beveik 28 mln. eurų bauda yra ženkli, tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ yra didelė bendrovė, kuriai dėl šios baudos bankrotas negresia: „Tačiau tai yra pinigai, kurie galėjo atitekti biudžetui arba investicijoms“.

Jo teigimu, net jeigu „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų atstatyti išardytą geležinkelio ruožą į Latviją Rengė-Bugeniai, tai vis vien įmonei nebūtų pražūtinga.

EK bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ pirmadienį skyrė 27,87 mln. eurų baudą už tai, kad ji apribojo konkurenciją, 2008 metais išardžiusi bėgius iš Mažeikių į Rengę Latvijoje.

Lietuvos pareigūnai viešai tikina, kad bėgiai 2008 metais buvo išardyti dėl saugumo. Tuomet dirbo Gedimino Kirkilo vadovaujama Vyriausybė, joje susisiekimo ministru buvo Algirdas Butkevičius, o „Lietuvos geležinkeliams“ vadovavo Stasys Dailydka.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Busturo“ keleiviai gali atsiskaityti bekontakte kortele (1)

Šiaulių autobusų keleiviai, pirkdami bilietą iš vairuotojo, gali atsiskaityti bekontakte banko...

Spalį Klaipėdos uostas pasiekė geriausią rezultatą istorijoje (4)

Klaipėdos uostas spalį pasiekė geriausią istorijoje mėnesio rezultatą, o pagal dešimties...

Paskirtas naujas Kelių direkcijos vadovas (4)

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovu pirmadienį paskirtas Vitalijus Andrejevas ,...

Kauno rajonas planuoja pirkti keleivinį laivą (19)

Kauno rajonas planuoja už 200 tūkst. eurų pirkti keleivinį laivą.

Žiniasklaida: į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus (23)

Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau...

Top naujienos

Tapinas: jeigu jau galime žveją nukelti girtą nuo ledo, tai gal galime ir prezidentę į Rygą nuskraidinti (164)

Lietuvos prezidentės Dalios Grybauskaitės sprendimas dėl lėktuvo gedimo nevykti į Latvijos...

Panevėžio ir Prienų klubų siekiams pasipriešino „Žalgiris“

Pirmadienį vykusiame Lietuvos krepšinio lygos ( LKL ) visuotiniame susirinkime netrūko įtampos....

Ne visi lietuviai norėtų dirbti trumpiau už tą patį atlyginimą (65)

Didžioji dauguma lietuvių norėtų, kad jų darbovietė sutrumpintų darbo valandas , palikdama tą...

Rusijos samdinius traukia iš „pilkosios zonos“: mes reikalaujame, prašėme jau užtektinai (23)

Rusijos kariuomenės veteranams atstovaujantis forumas sekmadienį nutarė žengti neįprastą...

Kai kurioms Lietuvos ligoninėms – neišvengiami pokyčiai: likimą pasirinkti galės pačios (90)

Pasirodė sąrašas 15 ligoninių, kurios turėtų būti arba uždarytos, arba pertvarkytos. Pasak...

Įsivaikinusi moteris: tiesa, kad vaikas auga ne biologinėje šeimoje, turi savo kainą (48)

Daugelis žmonių turi stiprų poreikį tėvystei, tačiau nepavykus natūraliu keliu susilaukti...

Paskelbtas pavojingiausių žaislų sąrašas: ko per Kalėdas vaikams geriau nedovanoti

Artėjant Kalėdų karštinei, Jungtinėse Amerikos Valstijose paskelbtas 10 pavojingiausių žaislų...

„Benzingalviams“ standartinis „Lamborghini Huracan“ pasirodė per lėtas – pavertė žvėrimi (1)

„Lamborghini“ yra greiti automobiliai, tačiau kai kuriems jų, rodos, įspūdingos galios...