aA
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ teiks ekspertines paslaugas Uzbekistane šios šalies Susisiekimo ministerijai ir vietinei vežėjų asociacijai AIRCUZ steigiant specialią vairavimo mokyklą, kuri rengs tarptautinę kvalifikaciją įgyti siekiančius tolimųjų reisų vilkikų vairuotojus. Planuojama, kad joje vienu metu galės mokytis apie 1500 tolimųjų reisų vairuotojų. Tikimasi, kad tai padės spręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo problemą, o dalis specialistų įsidarbins ir Lietuvos įmonėse
Transporto sektorius
Transporto sektorius
© Vida Press

Vežėjų įmonėms nuolat susiduriant su tolimųjų reisų vairuotojų trūkumu, skaičiuojama, kad Lietuvos įmonėse gretai trūks beveik 30 tūkst., o pasaulyje – 21 mln. šios profesijos atstovų. Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas tvirtina, kad bendradarbiavimas su uzbekais – labai svarbus žingsnis siekiant bent iš dalies spręsti Lietuvoje bei visame pasaulyje vis opesnę vilkikų vairuotojų trūkumo problemą.

„Vizito Vidurio Azijos valstybėse metu su Uzbekistano kolegomis sutarėme, kaip galėtume bendromis jėgomis spręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo problemą. Sutarėme, kad jiems įsteigus specialią tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų rengimo mokyklą, „Linava“ teiks ekspertines konsultacijas, „Linavos“ mokymo centras organizuos specialius mokymus ir ieškosime kitų būdų, kaip dar būtų galima prisidėti sprendžiant šią opią problemą“, – sako Z. Buivydas.

Jo teigimu, Uzbekistano susisiekimo ministerija ir šios šalies vežėjų asociacija jau pradėjo vykdyti bandomąjį projektą, kurio metu specialiame vairuotojų rengimo centre šios šalies sostinėje rengiama po keliasdešimt tolimųjų reisų vairuotojų. Tikimasi, kad jau po kelerių metų šiame centre, kurį sudaro apie 7 tūkst. kvadratinių metrų patalpos, vienu metu galės būti rengiama apie 1500 tolimųjų reisų vairuotojų, kurių dalis vėliau bus įdarbinama Lietuvos transporto ir logistikos įmonėse.

Planuojama, kad dalį mokymų tolimųjų reisų vairuotojams nuotoliniu būdu galėtų rengti „Linavos“ mokymų centras, kuri yra akredituota Tarptautinės kelių transporto asociacijos (IRU, International Road Union) atstovė Lietuvoje. Pagal europinius reikalavimus parengti vairuotojai ateityje galėtų įsidarbinti Lietuvos vežėjų įmonėse ir taip bent iš dalies spręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo problemą.

„Linavos“ Inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba atkreipia dėmesį ir į kitą vežėjams ypač aktualią problemą sprendžiant tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą – didžiules eiles tvarkant D kategorijos nacionalines vizas, be kurių tolimųjų reisų vairuotojai iš trečiųjų šalių negali pradėti dirbti. Pasak jo, būtinas valstybės institucijų atsakingas požiūris skiriant papildomų žmogiškųjų išteklių ir taip mažinant eiles.

„Ilgos eilės dėl nacionalinių vizų – tai butelio kaklelis, kurį reikia nedelsiant spręsti skiriant papildomų konsulų Kazachstane veikiančiam Lietuvos generaliniam konsulatui ir neatidėliotinai steigiant Lietuvos ambasadą ar generalinį konsulatą Taškente. „Linava“ taip pat ieško sprendimų kaip Lietuvos vežėjai galėtų greičiau priduoti dokumentus vizoms gauti, nes šiuo metų kai kurie vežėjai yra priversti net iki 20 proc. vilkikų parko laikyti stovėjimo aikštelėse. Tačiau valstybės institucijos taip pat turėtų atlikti namų darbus“, – pabrėžia A. Burba.

„Linavos“ generalinis sekretorius Z. Buivydas tikina, kad Lietuvos verslui pradėjus glaudžiau bendradarbiauti su Uzbekistano atstovais, apie galimas panašias mokyklas prakalbo ir Kazachstano bei Tadžikijos atstovai. Todėl tikėtina, kad ateityje panašūs centrai galėtų būti įsteigti ir šiose valstybėse, o asociacija „Linava“ ten irgi galėtų teikti ekspertines paslaugas.

Lietuvoje iš 140 tūkst. darbuotojų visame transporto ir logistikos sektoriuje apie 80 tūkst. yra vairuotojai. Iš jų apie 70 proc. yra trečiųjų šalių piliečiai – daugiausia iš Ukrainos ir Baltarusijos.

Prasidėjus karui Ukrainoje, Lietuvoje įdarbinti dauguma ukrainiečių grįžo ginti tėvynės, o vizų išdavimas baltarusiams sustabdytas. Tad Lietuvos transporto sektoriui susiduriant su vairuotojų trūkumo iššūkiu, bendradarbiavimas su kolegomis Centrinės Azijos valstybėse ir vairuotojų iš šių šalių pritraukimas galėtų padėti spręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo Lietuvoje problemą.

ELTA
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
1.5000

Po Kinijos pareiškimų aiškėja, kaip atsilieps Lietuvai: situacija gali dar labiau pablogėti (3)

Kinijai pareiškus apie nutraukiamus ryšius su Lietuva susisiekimo srityje, Nacionalinės aviacijos...

Į Ukrainą turi atplaukti pirmasis laivas, išgabensiantis JT misijoms skirtų grūdų krovinį

Pirmasis Jungtinių Tautų užsakytas laivas, turintis paimti grūdų krovinį iš Ukrainos pagal...

Pradeda kursuoti keltas tarp Ventės rago ir Nidos

Penktadienį Kuršių mariomis pradeda kursuoti keltas, kuris keleivius plukdins nauju maršrutu...

„Ryanair“ pranešė kelerius metus negalėsianti pasiūlyti klientams itin pigių bilietų

Airijos pigių skrydžių bendrovė „ Ryanair “ pranešė, kad dėl sparčiai brangstančių...

Pajamas pernai auginusi „Nostrada“ vairuotojus įdarbina kitose šalyse

Dviejų fizinių asmenų valdoma Šiaulių krovinių vežimo bendrovė „ Nostrada “, pasak jos...

Top naujienos

Karybos ekspertas Ždanovas: Rusijos kariuomenės vadovybėje prasidėjo chaosas

Rusijos generolai daro viską, kad tik jų neišsiųstų į karą Ukrainoje , nenori rizikuoti savo...

Savivaldybės priverstos atverti pinigines: šimtus tūkstančių mokesčių mokėtojų eurų „sudegins“ šviesai ir šilumai (1)

Laukiant dar vienos rekordinių energetikos kainų žiemos, Lietuvos savivaldybės jau ruošia taupymo...

Palanga: vaikai pliaže čia vis dar siusioja tiesiai į smėlį (13)

Rimtai. Ir svarbiausia – jums po akių. Mačiau, kaip mamos jiems iškapsto ranka duobutę, į ten...

Spūstys A1 kelyje nesibaigia: prie Klaipėdos susidūrė 3 automobiliai, vienas atsidūrė griovyje

Šeštadienį avarijų maratonas A1 kelyje nesibaigia. Pranešama, kad spūstys susidarė dėl...

Zacharova atvirai grasina Baltijos šalims: gali pasikartoti Ukrainos istorija (14)

Rusijos užsienio reikalų ministerija Baltijos šalis savo pareiškime pavadino neofašistinėmis...

Oksanai derlius pažėrė netikėtą staigmeną: užaugo įspūdingo dydžio mutantas

Kartais derlius gali pažerti netikėčiausių staigmenų – tuo neseniai įsitikino Marijampolės...

Delfi Mokslas

Genialiai paprastas mokslininkų išradimas žada didžiules permainas dėl išmetamųjų dujų – tai puiki žinia automobilių savininkams

Ekspertai rado būdą, kaip sugaudyti deginant iškastinį kurą į aplinką patenkantį anglies...

Karas Ukrainoje. Britų žvalgyba skelbia apie svarbų Ukrainos pajėgų laimėjimą: Rusija prarado tiekimo kelius ties Chersonu Toliau apšaudoma Zaporižės atominė elektrinė

Jungtinių Tautų branduolinės priežiūros tarnybos ekspertai ragina nedelsiant imtis veiksmų...

Užkalnis uosto: arogantiškas Vakarų grožis rašalo buteliuke (2)

Rašau šį ilgojo savaitgalio rytą iš vienos geriausių vietų pasaulyje: po daugelio metų,...

Viename geriausių Lietuvos restoranų apsilankęs maisto tinklaraštininkas: mane sunku nustebinti, bet tai nunešė stogą (3)

Apsiniaukęs rugpjūčio trečiadienis, o aš, Gurmano dienoraštis autorius, su savo antra puse,...