aA
Verslininkas Igoris Udovickis sako, kad politikų dėmesio sulaukęs sandoris dėl jo ir Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ valdomo terminalo investicijų Klaipėdos uoste yra būtinas, norint priimti planuojamas didesnes baltarusiškų kalio trąšų eksporto apimtis.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas
© Asmeninis archyvas

Pasak I. Udovickio, jo ir „Belaruskalij“ valdomam Birių krovinių terminalui (BKT) įsigijus I. Udovickio šeimos valdomos krovos bendrovės Nemuno terminalo akcijas, būtų sukurtas vientisas kompleksas su naujais sandėliais kroviniams priimti.

Šį sandorį praėjusią savaitę apsvarstė Vyriausybė, tačiau jos sprendimas yra konfidencialus.

Keli šaltiniai BNS sakė, jog Ministrų kabinetas nusprendė neblokuoti sandorio, o pavedė vyriausybinei komisijai nustatyti papildomus saugiklius, įvertinus Valstybės saugumo departamento įvardytas rizikas.

Opozicijoje esantys parlamentarai pareikalavo šį klausimą svarstyti Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komitete, sakydami, kad jiems kelia nerimą Baltarusijos įtaka Klaipėdos uoste.

Komiteto pirmininkas Dainius Gaižauskas BNS sakė, kad komiteto nariai trečiadienį nutarė kitą savaitę į posėdį pakviesti vyriausybinės komisijos vadovą, Vyriausybės vicekanclerį Alminą Mačiulį ir išklausyti jo argumentus.

I. Udovickis, BNS paprašytas pakomentuoti Vyriausybės sprendimą, raštu atsakė dar laukiantis procedūros pabaigos.

Jo teigimu, įgyvendinus sandorį Nemuno terminalo teritorija būtų prijungta prie BKT teritorijos siekiant sukurti vientisą kompleksą.

„BKT visada visus savo veiksmus atlieka nuosavomis lėšomis. Oficiali procedūra visada tokiu atveju numato būtinumą gauti Konkurencijos tarybos leidimą. Nemuno terminalo teritorija bus prijungta prie BKT teritorijos siekiant sukurti vientisą gamybos kompleksą“, – nurodė I. Udovickis.

Pasak jo, Nemuno terminalo teritorijoje numatoma statyti sandėlius, reikalingus priimti didėjančią „Belaruskalij“ kalio trąšų apimtį. Anot verslininko, to nepadarius trąšų tranzitas būtų nukreiptas į kitus uostus.

„BKT potencialas išaugs nuo dabartinių 12 mln. tonų per metus iki 16 mln. tonų per metus. Tai yra būtent ta apimtis, kurią numatyta eksportuoti iš Baltarusijos 2024-2025 metais. Jeigu šito nepadarysime, papildomos kalio trąšų apimtys bus nukreiptos į kitus uostus“, – nurodė I. Udovickis.

Pasak jo, siekiant užtikrinti garantuotą tranzitą krantinės Nr. 101-106 turi būti pagilintos iki 15,5 metro grimzlės. Tai leistų BKT krauti laivus, kurių dedveitas yra iki 100 tūkst. tonų.

Jo teigimu, „Belaruskalij“ niekada nekėlė klausimo dėl jos akcijų dalies didinimo BKT.

BKT ir Nemuno terminalas Klaipėdos uosto teritorijoje veikia viena greta kitos, abejose daugiausia akcijų turi I. Udovickis.

Registrų centro duomenimis, I. Udovickis valdo 70 proc. Birių krovinių terminalo akcijų, „Belaruskalij“ turi 30 procentų.

Nemuno terminalo 100 proc. akcijų per „Ferteksos transportą“ I. Udovickis valdo kartu su Olga Udovickaja.

BNS
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Batavičius žada stiprinti komandą, aviacijos konkurencingumą

Būsimasis skrydžių valdymo įmonės „Oro navigacija“ vadovas Saulius Batavičius žada...

Liutikas: Aukštaitijos siaurukas gali tapti žinomas visoje Europoje (8)

Aukštaitijos siaurojo geležinkelio vadovu paskirtas Darius Liutikas teigia sieksiantis, kad šis...

„Oro navigacijai“ vadovaus Batavičius (3)

Skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikiančiai valstybės įmonei „Oro...

Paruošta automobilių taršos mokesčio skaičiuoklė: galima pasižiūrėti, kiek teks mokėti (549)

Aplinkos ministerija parengė Transporto priemonės taršos mokesčio skaičiuoklę, kuri, anot...

Antrą ketvirtį „Tesla“ pelnas pirmą kartą viršijo 1 mlrd. dolerių ribą (4)

JAV elektromobilių gamintoja „ Tesla “ pranešė pirmą kartą istorijoje per ketvirtį...

Top naujienos

Nuostabi Europos sala, į kurią šiemet lietuviai traukia šniūrais: dažną keliautoją pastūmėjo atsitiktinumas (98)

Laikais, kai kelionių kryptis diktuoja jau nebe tiek pomėgiai, anksčiau aplankytos šalys, o daliai...

Praėjus mėnesiui po karantino nutraukimo paskelbė ribą, po kurios vėl sugrįš ribojimai (279)

Vyriausybė jau planuoja grįžti prie tam tikrų ribojimų. Kokie jie bus ir nuo kada įsigalios,...

Roma Macijauskaitė | D+

Jau 10 metų Turkijoje gyvenanti psichologė Sigita: lietuvės tvirtesnės už pietietes, o vyrams yra ko pasimokyti iš turkų

Gyvendama Turkijoje Sigita Dabulskytė konsultuoja tiek turkus, tiek nuotoliniu būdu – lietuvius....

Mažo miestelio paplūdimyje lietuvis su latve atidarė puikią vietą pavalgyti: žmonių tiek, kad nusidriekia išalkusių eilės (23)

Nedideliame Latvijos miestelyje, Preiliuose, yra tokia žavinga vieta – „Pampūkas“. Ir tai ne...

„Sodros“ veiksmai vyrą šokiravo: netikėtai iš sąskaitos nurašė šimtus eurų, nors žadėjo kitaip (115)

Pirmadienį „Sodra“ gyventojus informavo, kad po karantino vėl atėjo laikas mokėti...

Žaidynių širdžių čempionė – vieną didžiausių sensacijų istorijoje pateikusi geniali matematikė (8)

Anna Kiesenhofer – geniali matematikė, atlikusi vieną iš labiausiai stebinančių žygdarbių...

Vengrijos čempionų barjeras Vilniaus „Žalgiriui“ buvo per aukštas (56)

Antradienį LFF stadione Vilniaus „Žalgiris“ atsakomosiose UEFA Čempionų lygos antrojo atrankos...

Orai stebins permainomis: po šilumos pliūpsnio galime sulaukti ir lietaus

Trečiadienio dieną Lietuvos orus lems ciklono pietinė dalis. Kartu su praeinančiu frontu formuosis...

Dar vienas karjeros vingis: kaip ir kodėl „Grizzlies“ lyderis Valančiūnas atsidūrė Naujajame Orleane? (56)

Devintąjį sezoną NBA lygoje pradėsiantis Jonas Valančiūnas jo išvakarėse bus priverstas...

Vladimiras Laučius. Hibridinio karo cirkas (392)

Dviejų agresyvių Spalio revoliucijos palikuonių – Rusijos ir Baltarusijos – kaimynystėje...