aA
Lietuva neleido estų turtuolio Olego Ossinovskio valdomai įmonei dalyvauti „Lietuvos geležinkelių“ viešajame konkurse, nors dar visai neseniai įmonė yra laimėjusi kitus pirkimus, skelbia Estijos naujienų portalas aripaev.ee.
Turtingiausio esto įmones Lietuva pripažino keliančias pavojų nacionaliniam saugumui – ryšiai veda prie Putino
© DELFI.ee

DELFI jau rašė, kad anksčiau sėkmingai viešųjų pirkimų konkursuose laimėdavusi „Skinest“ grupės įmonės Lietuvoje dabar išgyvena ne pačius geriausius laikus. Tuomet Vyriausybės komisija pateikė išvadą, kad įmonių grupės savininkas Olegas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių.

Praėjusią savaitę Vyriausybės Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija (toliau: Komisija) nusprendė „Skinest“ grupės įmonę „Vitras-S“ pripažinti, kaip nacionaliniam saugumui keliančią įmonę. Komisija sako, kad „Vitras-S“ yra susijusi su Rusijos prezidento Vladimiro Putino aplinka, rašo aripaev.ee.

„Vitras-S“ paskutiniu metu yra laimėjusi du viešuosius „Lietuvos geležinkelių“ konkursus: geležinkelio ruožo tarp Mažeikių ir Latvijos sienos (Rengės ruožo) atstatymo darbų konkursą už 9,3 mln. eurų ir už beveik 2 mln. eurų statys geležinkelio pervažą ties Pažeimene.

Komisija sprendimą priėmė dėl kito konkurso Kaune, kurio vertė siekė beveik 4 mln. eurų.

„Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją (toliau – Komisija) dėl galimo sandorio su „Vitras–S“ atitikimo nacionalinio saugumo interesams. Strateginių įmonių sandorius tikrinanti Komisija nustatė, kad sandoris su „Vitras–S“ dėl geležinkelio remontų Kauno regione neatitiktų nacionalinio saugumo interesų. Remiantis Komisijos išvada Vyriausybė priėmė sprendimą, kuriuo neleidžiama „Lietuvos geležinkeliams“ sudaryti sandorio su „Vitras–S“. „Lietuvos geležinkeliai“ šį sprendimą gavo praėjusią savaitę.

Ateityje, jei „Vitras–S“ ar kita „Skinest“ grupės įmonė dalyvaus viešajame pirkime, bus vertinama dėl to konkretaus sandorio atitikimo nacionalinio saugumo interesams“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos vadovas Mantas Dubauskas.

Tą patį DELFI patvirtino ir Komisija. AB „Lietuvos geležinkeliai“ kreipimąsi buvo vertintas ketinamas sudaryti konkretus sandoris ir Vyriausybė pasisakė tik dėl konkretaus sandorio atitikties nacionalinio saugumo interesams. Tai reiškia, kad UAB „Vitras-S“ nėra užkertamas kelias dalyvauti nei kitų subjektų, nei AB „Lietuvos geležinkeliai“ vykdomuose pirkimuose,“ – rašoma atsiųstame komentare.

„Skinest“ grupės įmonės atsidūrė po padidinamuoju stiklu atsidūrė 2018 m. Iš vieno „Lietuvos geležinkelių“ rengto konkurso „Skinest Baltija“ eliminuota dėl Komisijos priimto verdikto – „Skinest Baltijos“ akcijas valdančios „Skinest Rail“ savininkas Olegas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis.

Šiemet Komisija taip pat sprendė, kaip elgtis su „Vitra-S“, kuri taip pat netiesiogiai valdoma O. Osinovskio ir pasiūlė mažiausią kainą „Lietuvos geležinkelių“ organizuotame Rengės ruožo atstatymo konkurse, bet galiausiai pradėti vykdyti darbus buvo leista.

Iki 2018 metų Estijos „Skinest“ grupės įmonės Lietuvoje „Skinest Baltija“ bei „Vitra-S“ galėjo džiaugtis sėkme viešųjų pirkimų konkursuose. 2015–2017 m. tiek dalyvaujant grupėse, tiek atskirai, „Skinest Baltija“ sudarė sutarčių už 13,2 mln. eurų. Absoliuti dauguma – su „Lietuvos geležinkeliais“. „Vitra-S“ per tą patį laikotarpį viso sudarė sutarčių už 36,1 mln. Eur. Vėlgi su „Lietuvos geležinkeliais“ pasirašyta didžiausios vertės sutartis – 33,3 mln. Eur dėl Vilniaus aplinkkelio Pušynas-Paneriai antrojo kelio statybos.

Ossinovskis: mūsų įmonė Lietuvoje buvo diskriminuojama daugiau nei metus

Olegas Ossinovskis interviu kitam estų laikraščiui „Delovye Vedomosti“ teigė, kad Lietuva naudojasi nauju įstatymu, reikalaujančiu, kad valstybė kontroliuotų visus strateginių pirkimų laimėtojus, kad užtikrintų tam tikrų įmonių pelną.

„Mūsų prekybos įmonė „Skinest Baltija“ buvo diskriminuojama daugiau nei metus, mūsų statybos įmonė „Vitras–S“ turi visas sutartis iki šiol ir jokių nusiskundimų nebuvo. Šią savaitę buvo paskelbta, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nori pašalinti „Vitras–S / Leonard Weiss“ konsorciumą iš geležinkelių remonto darbų netoli Kauno, ir Komisija šiuo atžvilgiu rėmė „Lietuvos geležinkelius“. Ši logika yra visiškai suprantama – darbą turi atlikti dukterinė „Lietuvos geležinkelių“ įmonė. Ir nieko čia negalima padaryti – tol, kol galioja šis įstatymas Lietuvoje, nebus laisvos konkurencijos“, – teigė verslininkas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
3.8421

„Air Baltic“ planuoja 35 kartus didesnį nuostolį šiemet, gali prašyti valstybės pagalbos

Latvijos nacionalinė skrydžių bendrovė „ Air Baltic “ 2020-aisiais gali patirti 250-280 mln....

Lietuvos oro uostuose gruodį daugės skrydžių

Lietuvos oro uostuose gruodį turėtų daugėti skrydžių krypčių – labiausiai jų išaugs...

Vyriausybė Smiltynės perkėlai skyrė 0,37 mln. eurų (3)

Keleivius ir automobilius per Kuršių marias keliančiai Smiltynės perkėlai pristigus lėšų...

Kelių direkcija: karantino metu galima sustabdyti metinių e. vinječių galiojimą

Kelių naudotojai, kurie karantino laikotarpiu nesinaudos mokamais Lietuvos keliais, gali šalies...

„Rail Baltica“ bus pritaikyta ir karinei technikai (9)

Tiesiant europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“ numatoma pastatyti keturias karinės...

Top naujienos

Dobrovolska papasakojo, apie ką kalbėjo su Nausėda: buvo labai įdomu mato būdą atpiginti notarų ir antstolių paslaugas (41)

Kandidatė į teisingumo ministres Evelina Dobrovolska sako turinti aiškią viziją, ką reikėtų...

Sunkus pasirinkimas: kokias galimų viceministrų pavardes Prezidentūroje išgirdo kandidatai (219)

Po Seimo balsavimo, prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį dekretu paskyrė Ingridą Šimonytę...

Po atleidimų „Eglės sanatorijoje“, kiti sektoriaus žaidėjai kalba nedrąsiai: situacija išlieka ypač sudėtinga (18)

„Eglės sanatorijai“ dėl pandemijos smarkiai sumažėjus klientų srautams ir paskelbus apie...

„Bloomberg“: per 10 dienų kelionę Pompeo „trolino“ pasaulio lyderius (1)

Valstybės sekretorius Mike'as Pompeo , baigdamas savo 10 dienų kelionę po Europą ir Artimuosius...

Lietuvė sudrebino Turkijos lygą: pataikė visus 18 dvitaškių ir surinko 53 naudingumo balus (5)

Fantastišką pasirodymą Turkijos moterų krepšinio lygoje surengė Eglė Šikšniūtė , o jos...

10 didžiausių Lietuvos miestų skelbia, kada bus įžiebtos įspūdingos žaliaskarės: štai kaip viskas atrodys (21)

Lietuvos miestai jau per artimiausius du savaitgalius planuoja įžiebti savo kalėdines...

Arūnas Marcinkevičius | D+ nariams

Piktinatės žirgu „Sidabrinių gervių“ ceremonijoje? Istorija iš Rusijos, po kurios niekas nebebuvo taip pat N-18

Gyvulių pasirodymas bet kokioje scenoje, išskyrus, aišku, cirko, – visada rizikingas reikalas....

Vyras aptarė politikės tatuiruotes: pažvelkime į savo pačių madas (1)

Paskutiniu metu daug dėmesio skiriama vienos iš kandidatės į ministrus tatuiruotėms. Manau,...

Prekybininkai apie siūlymą nedirbti sekmadieniais ir švenčių dienomis: tuo nebūtų patenkinti ir patys darbuotojai (222)

Seime siūloma mažmeninėms prekybos įmonėms uždrausti dirbti teikiant prekybos paslaugas...

Orų prognoze Kalėdoms sunku net patikėti: jau seniai nematėme tokio šalčio (177)

Lietuviai jau pasiilgę tokių žiemų, kai žemę padengdavo storas sniego sluoksnis ir buvo galima...

|Maža didelių žinių kaina