Atėjus rudeniui bei trumpėjant dienoms, po intensyvaus vasaros sezono niekas neskuba nulipti nuo savo dviračių. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, tęsianti iniciatyvą „Mes už saugų kelią!” su „Velomaratonu“, primena apie saugumą bei ragina dviratininkus būti atidesniais kelyje.
© DELFI / Tomas Vinickas

Pasak ministerijos specialistų, eismo nelaimių galima išvengti, žinant pagrindines eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai ir kiti eismo dalyviai, priežastis, įvertinant jas ir jei informaciją, skirtą eismo saugumui gerinti, įsisąmonintų ir jos laikytųsi visi dalyviai.

Jau kurį laiką Lietuvoje vykdant nuoseklią saugaus eismo švietimo kampaniją, pastebima, kad eismo įvykių bei sužeistųjų ir žuvusiųjų eismo dalyvių skaičius mažėja. Pavyzdžiui, 2012 metų pirmojo pusmečio duomenimis eismo įvykių, žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičius mažesnis palyginus su praeitų metų pirmuoju pusmečiu. Susidūrimų su dviratininkais 2012 metų pirmame pusmetyje užfiksuota 104 atvejai, tai septyniais atvejais mažiau nei pernai tuo pačiu metu. O eismo įvykiuose žuvę dviratininkai sudarė 6,6 proc. visų žuvusiųjų, o sužeistų – 7, 6 proc.

Tačiau, pasak Susisiekimo ministerijos specialistų, nors eismo įvykių, susijusių ir su šiomis dviratėmis transporto priemonėmis mažėja, tačiau turime dar kur augti ir pataisyti statistinius rodiklius. Lietuvos eismo įvykių statistika patvirtina, kad daugiau kaip pusė eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai, įvyksta dėl jų pačių neatsargumo, t. y. kelių eismo taisyklių reikalavimų nesilaikymo.

Atsižvelgiant į tai, „Velomaratonas“ ir Susisiekimo ministerija primena, kad visi eismo dalyviai, tarp jų ir dviratininkai, privalo laikytis kelių eismo taisyklių. Nereikėtų pamiršti, kad važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu pagal eismo kryptį. Kai dviračių tako nėra, o kelkraštis netinkamas, leidžiama važiuoti viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto.

Kelyje ypač svarbu būti gerai matomiems kitiems eismo dalyviams. Dviračio gale turi būti raudonos spalvos atšvaitas, o abiejų šonų ratų stipinuose – oranžiniai šviesos atšvaitai, ar šviesą atspindintys elementai. O išsiruošus pasivažinėjimams tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas.

Kitas svarbus aspektas, užtikrinantis dviratininko matomumą tamsios paros metu, tai dėvėjimas šviesą atspindinčią liemenę arba prie drabužių skirtus prisisegti kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje šviesą atspindinčius elementus.

Susisiekimo ministerijos specialistų teigimu, sėdant ant dviračio nereikėtų svarstyti, ar dėtis šalmą, ar ne. Tai turėtų būti vienas svarbiausių bei pagrindinių dviratininkų aksesuarų, užtikrinančių paties dviratininko saugumą. Ir žinoma, visų eismo dalyvių elgesys kelyje turėtų būti grindžiamas savitarpio pagarba bei atsargumu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kinijoje pastatytas didžiausias pasaulyje krovininis laivas (12)

Antradienį Kinijoje, Čingdao mieste pastatytas didžiausias pasaulyje krovininis laivas , kuris...

Bus peržiūrėtos transporto lengvatos (14)

Ministerijos turės išnagrinėti transporto lengvatų sistemą ir pateikti siūlymus, kaip ją...

„Lietuvos geležinkeliai“ panaikins dvi antrines įmones (2)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iki šių metų pabaigos ketina panaikinti antrines...

Vieną dieną per metus kelionė viešuoju transportu Kaune - už ačiū (10)

Kaunas jungiasi prie tarptautinės akcijos „Diena be automobilio“ ir visiems miestiečiams...

„Lietuvos geležinkeliai“ pertvarko antrines įmones: laukiama 14 mln. eurų teigiamo efekto (4)

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ stiprina įmonių grupės...

Top naujienos

Prorusiški separatistai rado naują taikinį: pasakoja kraupią istoriją apie Lietuvos karius (654)

Lietuvių kariai Ukrainoje išprievartavo mažametes mergaites, o vietos pareigūnams atsisakius...

Banko akibrokštas: liepia algą pervesti į jo sąskaitą, kitaip pakels palūkanas (156)

Bankų klientai turėtų labai atidžiai skaityti pasirašomų sutarčių sąlygas ir ne visada...

S. Skvernelis apie G. Palucko komentarus dėl Astravo AE: panašu į Kremliaus ruporą papildyta 09.21 (97)

Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad vieši Socialdemokratų partijos lyderio Gintauto Palucko...

Šokiruojantys pasakojimai iš Šiaurės Korėjos: egzekucijos, sekso vergovė ir kiti siaubai

Pabėgėlė iš Šiaurės Korėjos – 26 metų Hee Yeon Lim – sutiko papasakoti apie gimtojoje...

Partijų reitinge pirmauja konservatoriai (164)

Opoziciniai konservatoriai šiuo metu turi didžiausią visuomenės palaikymą, o valdantieji...

Vilniuje pabiro konteineriai su vištomis dėl įvykio apsunkintas eismas (48)

Vilniuje Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvių sankirtoje iš sunkiasvorio automobilio iškrito...

Ieškoma dingusi be žinios pavėžėjimo paslaugas teikianti Andžela Markevičienė (23)

Vilniaus policija ieško dingusios be žinios Andželos Markevičienės. Moteris rugsėjo 20 d....

Lietuvių verslumas stebina: įspėja, kas laukia norinčių neteisėtai užsidirbti (3)

Smėlis ir žvyras – plačiausiai paplitusios naudingosios iškasenos Lietuvoje. Taip pat ir labai...

Orai: pagaliau galėsime mėgautis rudeniu (13)

Antroje savaitės pusėje pamažu įvyks permainos. Ketvirtadienis dar nieko naujo neatneš, o nuo...