aA
Antakalnio pušyne įsikūręs 1-asis troleibusų parkas traukia statybų projektais užsiimančių verslininkų akį. Jie jau seniai toje vietoje regi iškilusius daugiabučius. Sostinėje žemės sklypai, ypač esantys netoli parkų ar miškelių, yra aukso vertės.
Troleibusų parkas, troleibusas
© DELFI
Statybų bendrovės, nuolat ieškančios tinkamos vietos daugiabučiams namams statyti, vis akyliau dairosi po miesto apylinkes. Kalbama, kad jų akiratyje atsidūrė ir 1-asis troleibusų parkas, dar prieš pusę amžiaus įsikūręs gražioje vietoje Antakalnyje.

„Tokių gandų išgirstu bent po penkis per dieną“, – „Vilniaus dienai“ sakė bendrovės „Vilniaus troleibusai“ generalinis direktorius Jonas Bagdonavičius.

Kur stovėtų troleibusai?

1-ojo troleibusų parko teritoriją privatizuoti norima jau seniai. Toks verslininkų užmojis esą suprantamas: vieta patraukli ne tik dėl geografinės padėties, bet ir dėl aplinkos – netoliese auga miškas.

„Noras statyti daugiabučius ekonomiškai atrodytų suprantamas, bet kur iškelti troleibusų parką? Ar jį iš viso reikėtų panaikinti?“ – svarstė jau 21 metus bendrovei vadovaujantis J.Bagdonavičius.

Tokių ketinimų jau būta. 2006 m. manyta, kad autobusų ir troleibusų parkus sujungus į vieną Antakalnio mikrorajone esančio 1-ojo troleibusų parko teritoriją būtų galima privatizuoti. Už sklypą gauti pinigai esą padėtų Vilniaus autobusams ir troleibusams išbristi iš skolų.

„Studijos ir tyrimai parodė, kad parkų susijungimas ekonominės naudos neatneštų, todėl šios minties atsisakyta. Tačiau gandai, kad statybų bendrovės gviešiasi į tą teritoriją, sklando nuolat. Jų interesai suprantami, tačiau nei konkrečių veiksmų, nei sprendimų šiuo klausimu nėra. Suinteresuotų asmenų pavardės man irgi nežinomos“, – pasakojo „Vilniaus troleibusų“ vadovas.

Prireiktų 200 mln. litų

Jei 1-ojo troleibusų parko teritoriją būtų nuspręsta parduoti, J.Bagdonavičiaus rankos būtų surištos.

„Nesu parko savininkas – tik samdomas darbuotojas, todėl turėčiau vykdyti tikrojo savininko – Vilniaus miesto savivaldybės – valią. Negalėčiau nei priešintis, nei ko nors imtis. Galbūt bandyčiau pateikti argumentų, kad parką iškelti į kitą vietą netikslinga. Nebent kas nors iš viso sugalvotų troleibusų parką nuvaryti į bankrotą. Jei mieste liktų tik autobusai, troleibusų parko teritorija liktų laisva“, – kalbėjo J.Bagdonavičius.

Apskaičiuota, kad perkelti 1-ąjį troleibusų parką į kitą sostinės vietą miestui atsieitų apie 200 mln. litų.

Domisi ir ligoninėmis

Sostinės meras Juozas Imbrasas „Vilniaus dieną“ tikino, kad 1-asis troleibusų parkas liks savo vietoje. „Statybomis užsiimantys verslininkai mielai nugriautų ir ligonines, stovinčias parkuose. Tačiau mes to neleisime. Ieškosime kitų būdų, kaip vežėjams išsikapstyti iš skolų“, – tikino J.Imbrasas.

Kad bendrovės „Vilniaus autobusai“ ir „Vilniaus troleibusai“ išgyventų, šiemet joms reikia mažiausiai 140 mln. litų. Dabar miesto biudžete numatyta įmonėms skirti 104 mln. litų. Likusią sumą meras J.Imbrasas siūlo vežėjams susikrapštyti patiems peržiūrėjus bendrovių vidaus išteklius.

„Vienas variantų galėtų būti įrengti kelias tarpines autobusų ir troleibusų stoteles, kad jiems nereikėtų būtinai grįžti į parką. Taip bendrovės sutaupytų degalų“, – aiškino J.Imbrasas.

„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:

Rudenį užderės referendumų

Perkraustymo versle – nerimo šmėkla

Biržą užvaldė neprognozuojama panika

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ukraina puoselėja planus upių arterija sujungti Juodąją ir Baltijos jūras (31)

Ukrainos vyriausybė svarsto kelis ambicingus infrastruktūros projektus, iš kurių vienas yra...

Ar elektromobilis įkandamas tik turtingesnėms Lietuvos įmonėms? (22)

Šiuo metu elektra varomos transporto priemonės sudaro tik 0,08 proc. nuo viso Lietuvos transporto...

Magistralėje Vilnius-Kaunas bus įrengti informuojantys ženklai (5)

Ruošiantis modernizuoti automobilių kelią Vilnius-Kaunas , jame bus įrengti ir informuojantys...

„British Airways“ dėl streiko atšaukė visus rugsėjo 27 d. skrydžius (1)

Didžiausios Jungtinės Karalystės (JK) oro linijos „ British Airways “ atšaukė visus...

Vilniaus senamiesčio eisme planuoja revoliuciją: laisvai važinėti nebebus įmanoma (226)

Savivaldybės planuose – nauja kilpinio eismo schema sostinės senamiestyje, kuri automobilių...

Top naujienos

Orai: teks pratintis prie darganos

Artimiausiomis dienomis mūsų šalies orus lems aktyvus Atlanto ciklonas, jis neš vėjuotus,...

Kai skiriasi garsūs ir įtakingi: įvardijo didžiausią viešumo žalą ir naudą (40)

Vieni visuomenėje žinomi, garsūs ir įtakingi asmenys savo asmeninio gyvenimo dramas bando slėpti...

„Raganiaus“ autorius Andrzejus Sapkowskis: kvailių širdys yra pramogų namuose (37)

„Taip, kai kurie mano herojai konservatyvūs. Jie išpažįsta tvirtas klasikines vertybes”, –...

Jau ruošiasi naujai erai: 4G sujungė žmones, o 5G sujungs daiktus (161)

5G vadinamos mobiliojo ryšio technologijos leis darbus atlikti greičiau, paprasčiau ir nuotoliniu...

Giedrė Kilčiauskienė atsakė į intriguojančius vaikų klausimus: kam reikalingi „influenceriai“ ir kur dingo sniegas? (9)

Muzikinių grupių „Pieno lazeriai" ir „Empti" vokalistė Giedrė Kilčiauskienė ne iš...

Rezultatyviausias Eurolygos žaidėjas regi „Žalgirį“ atkrintamosiose, savo buvusių klubų – ne (1)

Rezultatyviausiam Eurolygos krepšininkui skiriamą Alphonso Fordo apdovanojimą praėjusį sezoną...

Ekspertas apie Rusijos kariuomenę: net sovietmečiu taip nebūdavo (568)

Pastarųjų dvidešimties metų Rusijos tiriamosios žurnalistikos atstovai Andrejus Soldatovas ir...

Psichologė patarė, kaip pasirinkti palankiausius gyvenimo sprendimus

Kiekvieną dieną mes priimame sprendimus. Sprendžiame, ką valgyti, ką rengtis, kur eiti, ką...

10 geriausių Europos poilsio vietų atostogoms prie ežerų ir upių

Rudens pradžia – idealiausias metas keliauti. Turistų minios atslūgsta, alinanti kaitra – taip...