aA
Trečiadienį Vilniuje įvyko Lietuvos vežėjų protesto akcija: krovininių automobilių vilkstinė važinėjo miesto centre, taip reiškiant nepasitenkinimą dėl Vyriausybės sprendimo labiau apmokestinti komandiruojamų vairuotojų dienpinigius. Laidoje „DELFI Diena“ „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius ir Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančauskienė diskutavo, ar tikrai kelti atlyginimus vairuotojams ir gerinti jų darbo sąlygas galimybių nėra.

M. Atroškevičiaus teigimu, trečiadienį įvykusi akcija – tik parodomoji, norint atkreipti valdžios dėmesį.

„Šiandien „Linava“ ėmėsi tokios iniciatyvos būti tarpininku tarp valdžios ir mūsų narių, vežėjų verslo. Šiandien mums pavyksta suvaldyti jų nepasitenkinimą ir, jeigu valdžia neatkreips dėmesio ir nesitars su verslu, tai asociacija gali ir išeiti iš to proceso. Tada valdžia turės tiesiogiai kalbėti su vežėjais ir atvažiuos ne 11 vilkikų, ir atvažiuos ne taip“, – sakė jis.

Asociacijos generalinis sekretorius teigė, jog jų siekis – derybos, o ne „spontaniškas“ nutarimas.

Vis dėlto J. Jančauskienės teigimu, derybos buvo, tačiau jose darbdaviai nenorėjo nusileisti. „Valstybė kaip jau ir darė spaudimą: arba jūs susitariat, arba mes priimsim patys savarankiškai koeficientą. „Linava“ tikrai nenorėjo tartis ir šiuo metu rezultatą vienašališkai priėmė vyriausybė. Tai nebuvo, kaip mini generalinis sekretorius, kad spontaniškai. Mes tikrai buvom pasiryžę tartis, mes neprašėm koeficiento 2, kuris buvo projektinis variantas. Atsižvelgėme ir į verslo interesus. Bet verslas per savo godumą turi tai, ką dabar turi, taip pat dėl to ir Europoje startuoja mobilumo paketas. Nes mūsų darbdavių šios dienos akcija neturi precedento Lietuvoje, kai darbdaviai protestuoja prieš geresnes darbuotojų sąlygas, socialines garantijas, prieš oresnį darbo užmokestį“, – laidoje kalbėjo Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė.

M. Atroškevičius į tokį teiginį sureagavo siūlomą mobilumo paketą pavadindamas blefu, nes tai sugalvojo didžiosios valstybės. „Man tikrai labai gaila, kad mūsų profsąjungos, nesuprasdamos išvis to mobilumo paketo, ką jis gali atnešti Lietuvos verslui ir Lietuvos vairuotojams, palaiko tą idėją“, – sakė jis ir pridūrė, kad koeficiento didinimas taip pat „nėra panacėja“, o darbo sąlygos yra „nuolat gerinamos“.

Trūksta stabilumo ir garantijų

J. Jačauskienė, kalbėdama apie vairuotojų darbo sąlygas, vardijo jų trūkumus. Jos teigimu, naujos transporto priemonės, kuriose miega darbuotojai, nėra vienintelis kriterijus. Didelis minusas, anot jos, yra dienpinigiai.

„Vairuotojo gaunamų pajamų 64–67 proc. sudaro dienpinigiai, kurie neaišku, ar bus išmokėti. Dienpinigiai gali būti mažinami, ir tai būna darbdavio vienašališkas sprendimas. Jei tu man kažkuo nepatikai, aš sumažinau, neišmokėjau“, – kalbėjo pašnekovė.

Triukšmas dėl vilkikų: taip dar nebuvo, kad darbdaviai protestuotų prieš darbuotojus
© DELFI / Josvydas Elinskas

„Kitas dalykas – grįžus iš kadencijų, priverstinės nemokamos atostogos daugelyje įmonių. Kai darbuotojai neturi jokių socialinių garantijų, neina draudiminis stažas. Galų gale, nelegalūs atskaitymai dienpinigių sąskaita už patirtas žalas, už krovinio sugadinimus. Tai ne verslas, visa tai krenta ant darbuotojų pečių“, – tvirtino J. Jačauskienė.

Atroškevičius: nėra tų pelnų, atsipeikėkite

Laidoje „DELFI Diena“ taip pat aiškintasi, kaip vis dėlto atrodo vairuotojų atlyginimai. J. Jančauskienė aiškino, jog šiuo metu transporto sektoriuje minimali alga yra 555 padauginta iš koeficiento 1,3 plius dienpinigiai.

„Bet šitame sektoriuje tai yra tik oficialus apvalkalas. Eina susitarimai už dienas ir darbo diena transporto sektoriuje vertinama nuo 65 iki 100 eurų. Tai jei darbdaviai gali žadėti tokias sumas už parą, tai manytume, kad neženklus koeficientas, kuris tikrai garantuos, kad darbuotojas tuos pinigus gaus, nėra jau tokia didelė našta verslui“, – pridūrė pašnekovė.

M. Atroškevičius savo ruožtu teigė, jog tokie skaičiavimai nėra teisingi, esą ir profsąjungos, ir valdžia visus lygina „pagal kažkokį tai vidurkį“. Jis sakė, jog yra tokių, kurie pagal darbo sąlygas gauna 100 už parą ir uždirba 3000 į rankas, bet dauguma uždirba 2000 eurų.

„Linavos“ generalinis sekretorius taip pat sakė, jog tikrai ne visos įmonės gali sau leisti mokėti didelius pinigus, esą, daugybė įmonių dirba nuostolingai. „Vis kalbate apie pelnus, pelnus, pelnus. Nėra tų pelnų. Atsipeikėkite“, – kategoriškas buvo jis.

Paklaustas, ar tikrai nėra galimybės padidinti atlyginimų vairuotojams, M. Atroškevičius nedaugžodžiavo ir sakė, jog tai tikrai neįmanoma.

Tikisi, jog sprendimą dar atšauks

Pašnekovas laidoje sakė besitikintis, jog nauja Vyriausybės priimta tvarka bus atšaukta, mat to ir reikalauta trečiadienio akcijoje. Jis teigė, jog nutarimas yra skubotas, mat dar nėra išspręstas klausimas dėl mobilumo paketo, kuris gali paliesti ir Lietuvos vežėjus.

M. Atroškevičiaus teigimu, Vyriausybė turėtų apsispręsti iki Naujų metų, t. y. per mėnesį, mat naujasis nutarimas įsigaliotų būtent nuo sausio 1 dienos.

Vis dėlto J. Jančauskienė viliasi, jog Vyriausybė naujos tvarkos neatšauks. „Daugelį metų buvo prašyta jos pagalbos, prašysim ir toliau, kad šitą „gyvulių ūkį“ sutvarkytų ir peržiūrėtų nutarimą dėl dienpinigių mažinimo“, – sakė ji.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
4.0833

Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams

Europos Sąjungos ( ES ) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug...

TUI: „Boeing 737 MAX“ skrydžių draudimas pakenks bendrovės pelnui

Europos kelionių organizatorius TUI trečiadienį įspėjo, kad 2019-2020-ųjų bendrovės verslo...

Biudžeto ir finansų komitetas pritarė siūlymui atidėti automobilių mokesčio įsigaliojimą (22)

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas ( BFK ) trečiadienį pritarė siūlymui automobilių...

Per vienuolika šių metų mėnesių daugiau nei procentu išaugo tiek bendras, tiek tranzitinių skrydžių skaičius (2)

Sausio-lapkričio mėnesiais „Oro navigacijos“ specialistai aptarnavo 249,7 tūkst. skrydžių –...

Neverovičius apie kelią Vilnius-Utena: jei Vyriausybė teisingai susidėliotų prioritetus, galbūt nebūtų apie ką kalbėti (7)

Prezidento patarėjas Jaroslavas Neverovičius sako, kad nereikėtų kalbėti apie problemas dėl...

Top naujienos

Užkalnis. Niekas nenorėjo dirbti (122)

Buvo toks filmas iš sovietinių laikų: „Niekas nenorėjo mirti“. Su šiomis dienomis niekaip...

Reto grožio eglės puošia ne tik Vilnių ir Kauną: išrinkite mieliausią Lietuvos eglutę (68)

Kalėdinės nuotaikos pasklido po visą Lietuvą – šventėms ruošiasi ir didesni, ir mažesni...

Venckienės sūnus Karolis: galėjome bėgti į Meksiką, bet mes tikėjomės, kad mama nebus išduota Lietuvai (306)

Neringos Venckienės sūnus Karolis Venckus LNK laidai „Bus visko“ papasakojo apie gyvenimą...

Būsto rinka – visų laikų pike: kaip toliau keisis kainos ir palūkanos (25)

Trečiąjį šių metų ketvirtį būsto įperkamumo tendencijos Lietuvoje ir kitose Baltijos...

Liga, kuri prasideda nekaltu odos niežėjimu, o baigiasi sąnarių persodinimu: kam susirgti – didžiausia rizika? (82)

Sonata jau 25 metus serga žvyneline . Ji susirgo būdama vos 20 metų, kai dar studijavo. Ši liga...

Penkiametė, spaudžiant 35 laipsnių speigui, išgelbėjo vos 1,5 metukų mažylį

Viena namuose Aliaskos kaime palikta penkiametė, dingus elektrai, čiupo į glėbį pusantrų metukų...

Gyvai / „Kitokie pasikalbėjimai“ su Benu Aleksandravičiumi (1)

Kaip teisingiausiai reikėtų apibūdinti Beną? Užduotis – ne iš lengvųjų. Jis – itin...

Lietuvis nustebo pamatęs sąskaitą už langus ir duris: o atrodė, kad brangiausia – jau praeityje (17)

A++ klasė, 100 tūkst. eurų už 100 kv. metrų namą ir 500 eurų namo išlaikymui per metus. Ar tai...

Į teismą Lietuvos valstybę padavęs generalinis prokuroras teigia prieš ją nekovojantis papildyta Skvernelio komentaru (170)

Generalinis prokuroras Evaldas Pašilis sako nekovojantis prieš valstybę ieškiniu dėl darbo...