aA
Lietuvoje beveik kiekviena aukštoji mokykla rengia transporto srities specialistų. Taigi dažnai nutinka taip, kad su transporto veikla susijusias studijas baigusieji papildo ne pagal specialybę dirbančiųjų gretas, o tie, kurie krimto visai kitokius mokslus, sėdi tarptautinių logistikos kompanijų specialistų kėdėse.
Transporte diplomas nebūtinas?
© DELFI

Transporto verslas gana sudėtingas, todėl čia labiausiai vertinami ilgametę patirtį turintys darbuotojai. Cargonews.lt pasidomėjo, kokia situacija transporto rinkoje šiuo metu – ar logistikos bendrovės noriai priima ką tik transporto vadybą ar inžineriją baigusius studentus, ar vis dėlto labiau linkusios investuoti į patirties jau turintį žmogų?

Tarptautinės krovinių gabenimo įmonės „Asstra“ atstovas Modestas Bukauskas teigia, kad jų įmonėje vienareikšmiškos politikos jaunų specialistų įdarbinimo klausimu nėra: „Visaip būna. Priimtume ir patyrusį ir „žalią“ darbuotoją. Tai priklauso nuo darbo pozicijos.“ Vis dėlto pašnekovas labiau linkęs manyti, kad priimti transporto versle jau patyrusį darbuotoją norėtųsi labiau. „Pas mus dauguma žmonių vis tik su patirtimi . Bent jau su kelių metų patirtimi. Turint patirtį, daug lengviau konkuruoti rinkoje. Yra pozicijų, kur galime priimti žmones ir be patirties, tuomet patys juos ir apmokome“, - dėsto M. Bukauskas.

UAB „OST Express“ personalo vadovė Laima Lukšienė teigia, kad jų įmonė beveik niekada neieško darbuotojų, kurie būtų su patirtimi, netgi atvirkščiai – teikia pirmenybę tiems, kurie tik žengia pirmuosius žingsnius transporto srityje. „Mes priimame žmones visai be patirties. Turime vidinius mokymus, taigi pasirengiame sau tokį vadybininką, kokio reikia būtent mums. Nežinau, kokių vadybininkų reikia kitiems, bet mes išsiugdom sau pagal įmonės poreikius.“

Pasak pašnekovės, tokių specialistų minusas tas, kad jiems trūksta praktinių žinių. „Dažniausiai žmogus, atėjęs iš aukštosios mokyklos, turi pakankamai teorinių žinių, bet jam trūksta praktikos. Tokius žmones, pakviestus į bendrovę, mokome dvi savaites, tada sodiname į darbo vietą, aišku, prieš tai jis išsilaiko mūsų parengtą egzaminą, ir dirba. Pradžioje, be jokių abejonių, tas darbuotojas turi savo vadovą, kuris jį prižiūri, jam padeda, pataria. Tiesiog tam, kad netrukdytų kitų darbuotojų. Darbuotojas per pusę metų susidaro savo duomenų bazę ir jau gali savarankiškai dirbti“, - įmonės darbuotojų rengimo politiką aiškina L. Lukšienė.

Personalo vadovė mano, kad pagrindinės reikalaujamos asmeninės savybės jų įmonėje yra ambicingumas, tikslų siekimas, nuoseklus darbas ir vidinė motyvacija: „Mes plečiamės ir ieškome naujų darbuotojų. Turime sistemą, kurios metu nustatome, ar mums reikia konkretaus žmogaus, ar ne. Dabar rengiame septynis žmones ir, manau, kad juos įdarbinsime.“

Lietuvos ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidentas Edmundas Daukantas taip pat linkęs pritarti kolegės nuomonei: „Situacija gana dvejopa. Dauguma ekspeditorių nepasitiki Lietuvos aukštųjų mokyklų mokymo kokybe. Jie dažniau priima naujus motyvuotus darbuotojus ir juos moko, negu renkasi tuos, kurie turi patirties, bet nepakankamai motyvuoti.“

„Linekos“ vadovas pabrėžia, kad patirties privalumas labiausiai išryškėja tada, kai ieškoma žmogaus į specifines pozicijas: „Be abejo, dirbti vadovaujamo darbo ieškomi darbuotojai tik su patirtimi. Jei siūlomas vadybininko darbas, ekspedicinės bendrovės mielai priima ką tik transporto studijas baigusius ar dar besimokančius žmones. Mūsų įmonė būtent tokiais principais ir vadovaujasi. Priimdami vertiname jauno žmogaus požiūrį į darbą, o įgūdžių jam atlikti – įgaunama laikui bėgant.“

Transporto rinkoje jau kurį laiką pučia geri vėjai – daugėja krovinių, didėja jų gabenimo frachtai, todėl tikėtina, kad jaunų specialistų logistikos bendrovėse reikės dar daugiau.

www.cargonews.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Swedbank“: kas penktas lizingu įsigytas automobilis – draugiškas aplinkai (4)

Šalies gyventojų simpatijos aplinkai draugiškiems automobiliams pernai toliau augo. Remiantis...

Kelis kartus skendęs laivas „Ole Willasen“ išvilktas iš Dangės

Per pastaruosius metus net tris kartus uostamiestyje skendęs 1948 metais statytas istorinis...

Laikas tiksi: vežėjai skaičiuoja paskutines dienas iki svarbiausio metų pokyčio (8)

Jau vasarį pradės galioti naujos Mobilumo paketo nuostatos, kurios vežėjų veikloje įneš...

Tarp Lietuvos ir Švedijos pradeda plaukioti DFDS keltas

Tarp Klaipėdos ir Švedijos Karlshamno uostų pradėjo plaukioti naujas Danijos keltų operatoriaus...

Vežėjai prašo atšaukti skubotai priimtą sprendimą didinti taršos mokestį (1)

Nuo šių metų pradžios augant keleivinio ir krovininio transporto įmonių skundams dėl...

Top naujienos

Kodėl NATO žvilgsniai krypsta į Baltarusiją: rusai ėmėsi veiksmų, kurie dramatiškai keičia jėgų pusiausvyrą (179)

Jau kelis mėnesius, regis, tik ir kalbama apie Rusijos pajėgas, sutelktas prie Ukrainos sienos....

AFP: Macronas turi pasiūlymą Putinui papildyta (21)

Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas ketina pasiūlyti Rusijos prezidentui Vladimirui...

Vytautas Landsbergis: kiekvieno, kuris šią sausio 13-ąją pasijuto sužeistas, atsiprašau (146)

Lietuvos Aukščiausiosios Tarybos-Atkuriamojo Seimo pirmininkas profesorius Vytautas Landsbergis...

Apžvalgininkas apie Vyriausybę: atleidus net vieną ministrą gali būti paskutinioji (12)

Po keleto pralaimėtų svarbių balsavimų Seime imta kelti klausimą – ar Vyriausybė dar turi...

Skaistė pasakė, kodėl Lietuva neseks Lenkijos pavyzdžiu: mes renkamės kitą kelią (59)

„Sakyti, kad visi kažką daro, o lietuviai nieko nedaro, nebūtų tikslu“, – taip atsakydama,...

Paaiškėjo, kas Lietuvoje laimėjo 24 mln. eurų: iš darbo išeiti neketina (71)

Praėjusį penktadienį Lietuvą sudrebino žinia, jog sostinėje pirktas „Eurojackpot“ bilietas...

Venckienei – galutinis teismo sprendimas: kalta dėl trijų nusikaltimų (45)

Lietuvos apeliacinis teismas antradienį atmetė už tris nusikaltimus nuteistos buvusios teisėjos...

Skaisgirytė apie Kremliaus pažabojimą: yra poveikio priemonė net didesnė nei sankcijos papildyta (205)

Prezidento patarėja Asta Skaisgirytė sako, kad NATO karinis atsakas, jei Rusija pradėtų...

Skambina pavojaus varpais dėl mirtinai pavojingų infekcijų: dalis jų atsparios net stipriausiems antibiotikams (3)

2019 metais dėl atsparumo antibiotikams mirė daugiau žmonių nei nuo ŽIV ar maliarijos, nes...

Norėjau pasirinkti pigesnius vaistus, bet išėjau paploninęs piniginę: logiškas klausimas vaistininkę sutrikdė

Ateinu į vaistinę , perku receptinius vaistus. Iš pradžių vaistininkė nuskenuoja tablečių...