Lietuvoje beveik kiekviena aukštoji mokykla rengia transporto srities specialistų. Taigi dažnai nutinka taip, kad su transporto veikla susijusias studijas baigusieji papildo ne pagal specialybę dirbančiųjų gretas, o tie, kurie krimto visai kitokius mokslus, sėdi tarptautinių logistikos kompanijų specialistų kėdėse.
© DELFI

Transporto verslas gana sudėtingas, todėl čia labiausiai vertinami ilgametę patirtį turintys darbuotojai. Cargonews.lt pasidomėjo, kokia situacija transporto rinkoje šiuo metu – ar logistikos bendrovės noriai priima ką tik transporto vadybą ar inžineriją baigusius studentus, ar vis dėlto labiau linkusios investuoti į patirties jau turintį žmogų?

Tarptautinės krovinių gabenimo įmonės „Asstra“ atstovas Modestas Bukauskas teigia, kad jų įmonėje vienareikšmiškos politikos jaunų specialistų įdarbinimo klausimu nėra: „Visaip būna. Priimtume ir patyrusį ir „žalią“ darbuotoją. Tai priklauso nuo darbo pozicijos.“ Vis dėlto pašnekovas labiau linkęs manyti, kad priimti transporto versle jau patyrusį darbuotoją norėtųsi labiau. „Pas mus dauguma žmonių vis tik su patirtimi . Bent jau su kelių metų patirtimi. Turint patirtį, daug lengviau konkuruoti rinkoje. Yra pozicijų, kur galime priimti žmones ir be patirties, tuomet patys juos ir apmokome“, - dėsto M. Bukauskas.

UAB „OST Express“ personalo vadovė Laima Lukšienė teigia, kad jų įmonė beveik niekada neieško darbuotojų, kurie būtų su patirtimi, netgi atvirkščiai – teikia pirmenybę tiems, kurie tik žengia pirmuosius žingsnius transporto srityje. „Mes priimame žmones visai be patirties. Turime vidinius mokymus, taigi pasirengiame sau tokį vadybininką, kokio reikia būtent mums. Nežinau, kokių vadybininkų reikia kitiems, bet mes išsiugdom sau pagal įmonės poreikius.“

Pasak pašnekovės, tokių specialistų minusas tas, kad jiems trūksta praktinių žinių. „Dažniausiai žmogus, atėjęs iš aukštosios mokyklos, turi pakankamai teorinių žinių, bet jam trūksta praktikos. Tokius žmones, pakviestus į bendrovę, mokome dvi savaites, tada sodiname į darbo vietą, aišku, prieš tai jis išsilaiko mūsų parengtą egzaminą, ir dirba. Pradžioje, be jokių abejonių, tas darbuotojas turi savo vadovą, kuris jį prižiūri, jam padeda, pataria. Tiesiog tam, kad netrukdytų kitų darbuotojų. Darbuotojas per pusę metų susidaro savo duomenų bazę ir jau gali savarankiškai dirbti“, - įmonės darbuotojų rengimo politiką aiškina L. Lukšienė.

Personalo vadovė mano, kad pagrindinės reikalaujamos asmeninės savybės jų įmonėje yra ambicingumas, tikslų siekimas, nuoseklus darbas ir vidinė motyvacija: „Mes plečiamės ir ieškome naujų darbuotojų. Turime sistemą, kurios metu nustatome, ar mums reikia konkretaus žmogaus, ar ne. Dabar rengiame septynis žmones ir, manau, kad juos įdarbinsime.“

Lietuvos ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidentas Edmundas Daukantas taip pat linkęs pritarti kolegės nuomonei: „Situacija gana dvejopa. Dauguma ekspeditorių nepasitiki Lietuvos aukštųjų mokyklų mokymo kokybe. Jie dažniau priima naujus motyvuotus darbuotojus ir juos moko, negu renkasi tuos, kurie turi patirties, bet nepakankamai motyvuoti.“

„Linekos“ vadovas pabrėžia, kad patirties privalumas labiausiai išryškėja tada, kai ieškoma žmogaus į specifines pozicijas: „Be abejo, dirbti vadovaujamo darbo ieškomi darbuotojai tik su patirtimi. Jei siūlomas vadybininko darbas, ekspedicinės bendrovės mielai priima ką tik transporto studijas baigusius ar dar besimokančius žmones. Mūsų įmonė būtent tokiais principais ir vadovaujasi. Priimdami vertiname jauno žmogaus požiūrį į darbą, o įgūdžių jam atlikti – įgaunama laikui bėgant.“

Transporto rinkoje jau kurį laiką pučia geri vėjai – daugėja krovinių, didėja jų gabenimo frachtai, todėl tikėtina, kad jaunų specialistų logistikos bendrovėse reikės dar daugiau.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaunas vėl aplenkė Vilnių ir Klaipėdą – nemokamai leis važiuoti visiems (12)

Penktadienį visos Europos gyventojai raginami į darbą ar kitas vietas keliauti ne savo automobiliu,...

Tolesnis „Rail Baltica“ finansavimas priklausys nuo derybų

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ finansavimas po 2020 metų priklausys nuo...

Lietuva siūlo iki 2020 m. ES sostines susieti tiesioginiais skrydžiais (6)

Susisiekimo viceministras Ričardas Degutis Taline vykusioje Europos Sąjungos (ES) transporto...

Kinijoje pastatytas didžiausias pasaulyje krovininis laivas (17)

Antradienį Kinijoje, Čingdao mieste pastatytas didžiausias pasaulyje krovininis laivas , kuris...

Bus peržiūrėtos transporto lengvatos (17)

Ministerijos turės išnagrinėti transporto lengvatų sistemą ir pateikti siūlymus, kaip ją...

Top naujienos

Iš Skandinavijos – neslopstantys NT burbulo signalai Iš konferencijos „Lūžio taškas 2017“ (29)

Kaistanti nekilnojamojo turto ( NT ) situacija ir nuolatinės kalbos apie besiformuojantį NT burbulą...

Rusija karui ruoštis pradeda iš anksto: kaip šifruoti jų siunčiamus signalus Iš konferencijos „Lūžio taškas 2017“  (372)

Konferencijos „ Lūžio taškas 2017 “ susitikę Lietuvos krašto apsaugos viceministras...

Mia apie gyvenimą prieš skolas: sąskaitoje likus 7 tūkst. galvodavau, kad man krizė (15)

Dabar žiniasklaidos akiratyje dažniau ne dėl savo, o dėl savo vyro veiklos atsidurianti atlikėja...

Į Lenkiją apsipirkti išsiruošusių lietuvių laukė dvi nemalonios staigmenos (53)

Įpusėjus rugsėjui, kai mano šuo didele kaip močiutės palto saga nosimi parodė į subliuškusį...

Atsigavęs R. Seibutis pataikė iš aikštės vidurio, „Neptūnas“ LKL startavo pergale (6)

Naująjį „Betsafe-LKL“ sezoną pradėjo dar dvi komandos – Šiauliuose ketvirtadienio vakarą...

Vadovu tapo vos 21–erių, dabar turi savo verslą ir jau sulaukė britų dėmesio (3)

Jaunius Lingys iš samdomo darbuotojo į vadovo kėdę persėdo prieš ketverius metus. Jis pasirinko...

nuo galvos iki kojų aprengs „Gedimino 22“

Ruduo – didžiųjų pokyčių metas ir šią frazę sostinėje įsikūręs drabužių salonas...

Misionierių vienuolyne viešbutis piligrimams (1)

Vilniaus arkivyskupija ėmėsi gaivinti Misionierių vienuolyno ansamblį. Įvykus projektinių...

Sėkmingos „Bulls“ pastangos tapti blogiausia NBA komanda

Vėjuotuoju miestu pramintoje Čikagoje šią vasarą papūtė itin stiprių permainų vėjai. Klubo...

Civilinę technologiją naudos ir slapti kariniai laivai

Kariniai laivai iš dalies yra slapti, tad juos aptikti nelengva net ir taikos sąlygomis.