aA
Trakai jau kitąmet gali tikėtis naujos autobusų stoties su patogia keleivių laukimo zona, parduotuve, dviračių nuomos punktu, 72 vietų automobilių stovėjimo aikštele.
Trakai kitąmet turės naują autobusų stotį
© Organizatorių archyvas

Numatoma, kad atsiradus naujai infrastruktūrai laimės ne tik miesto svečiai, bet ir patys trakiškiai, nes atsiras naujų darbo vietų ir papildomų galimybių vietos smulkiesiems verslininkams.

Projektas vykdomas padedant privačiam investuotojui, kurio investicijos sieks apie 3 mln. eurų.

Trakų rajono merė Edita Rudelienė teigia, kad autobusų stoties rekonstrukcija būtina.

„Esame gausiai lankomi turistų, vien į Trakų pilį per metus atvyksta apie 350 tūkst. lankytojų. Bet dabartinės autobusų stoties būklė netenkina. Tikimės, kad dabar Trakų „vizitinė kortelė“ atvykstantiesiems bus patrauklesnė. Vietoje šalto ir nejaukaus aptrupėjusių plytų pastato juos pasitiks gražus statinys su kavine, informacijos centru, elektromobilių įkrovimo vieta“, – sakė trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje E. Rudelienė, besitikinti, kad projektas sulauks ir visuomenės pritarimo.

Trakų rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Kvedaravičius pastebėjo, kad Trakai yra viena iš labiausiai lankomų vietų Lietuvoje, bet norint pagerinti reikalingą infrastruktūrą savivaldybės pastangų neužtenka.

Tuo metu investuotojai neskubantys prisidėti: juos stabdo paveldo apsaugos reikalavimai.

Privatus projekto investuotojas, UAB „Trastas“ vadovas Darius Nedzinskas savo ruožtu patikino, kad projektas atitinka visus reikalavimus, tad trakiškiams nėra dėl ko nerimauti.

„Visi projektiniai pasiūlymai suderinti su atsakingomis institucijomis. Mūsų sklypai neįeina į Trakų senamiesčio teritoriją. Dalis sklypo patenka į senojo miesto zoną, t.y. privalėsime daryti archeologinius tyrimus“, – sakė D. Nedzinskas.

Pasak jo, investicijos į projektą nemažos, o atsipirkti, palankiomis sąlygomis, jos turėtų po 13-14 metų.

D. Nedzinskas patikino, kad kitų metų vasarą autobusų stotis beveik neabejotinai jau bus pastatyta, o šių metų rugpjūčio viduryje turėtų būti išduotas statybos leidimas.

Statybų metu trakiškiams didelių nepatogumų neturėtų iškilti, nes netoli griaunamos dabartinės stoties bus įrengta laikinoji konteinerinė stotelė.

Rekonstravus senąją Trakų autobusų stotį, statytą dar 1987 m., naujų pastatų komplekso bendras plotas sieks apie 2 tūkst. kv. metrų.

Įgyvendinusi projektą bendrovė „Trastas“ autobusų stoties nuosavybės teises ir valdymą perduos Trakų savivaldybės įmonei „Trakų autobusai“, o kitą pastato dalį nuomos „Rimi“ antrinė bendrovė „Hakonlita“.

Architekto Justino Žalio projektas pasirinktas dėl pastatų komplekso darnios sąsajos su Trakų urbanistiniu ir gamtos peizažu.

Įgyvendinant projektą bus sutvarkytos ir įvažiavimo į Traku prieigos, o infrastruktūros plėtrai suteikiama 100 tūkst. eurų finansinė parama, ji bus panaudota greta komplekso esančiai kalvai ir teritorijai iki tako prie ežero sutvarkyti.

Vis dėlto iniciatyva patenkinti ne visi. Internete jau siūloma pasirašyti peticiją prieš šias statybas. Viena jos iniciatorių, Trakų krašto visuomenininkė, humanitarinių mokslų daktarė Lina Leparskienė teigia, kad suplanuotos statybos nėra teisėtos.

"Tai neginčijamas viešojo intereso pažeidimas. Suderinti tik projektiniai pasiūlymai, jie nieko nelemia. Sutarta tik tarp savivaldybės ir projektuotojų, dar nesutarta su visuomene. Jie stato jautrioje kraštovaizdžio vietoje ir tie planai, pagal nacionalinio parko reglamentus, pagal urbanistinio draustinio reikalavimus, negalimi", - teigė L. Leparskienė, prognozuojanti, kad projekto iniciatoriams susidūrus su pagrindiniu projektavimu ir statybos leidimų išdavimu situacija teisiniu požiūriu gali visiškai pasikeisti.

Vis dėlto D. Nedzinskas teigia, kad kitų metų vasarą autobusų stotis beveik neabejotinai jau bus pastatyta, o šių metų rugpjūčio viduryje turėtų būti išduotas statybos leidimas. Statybų metu trakiškiams didelių nepatogumų neturėtų iškilti, nes netoli griaunamos dabartinės stoties bus įrengta laikinoji konteinerinė stotelė.

Rekonstravus senąją Trakų autobusų stotį, statytą dar 1987 m., naujų pastatų komplekso bendras plotas sieks apie 2 tūkst. kv. metrų. Įgyvendinusi projektą bendrovė "Trastas" autobusų stoties nuosavybės teises ir valdymą perduos Trakų savivaldybės įmonei "Trakų autobusai", o kitą pastato dalį nuomos "Rimi" antrinė bendrovė "Hakonlita".

Architekto Justino Žalio projektas pasirinktas dėl pastatų komplekso darnios sąsajos su Trakų urbanistiniu ir gamtos peizažu. Įgyvendinant projektą bus sutvarkytos ir įvažiavimo į Traku prieigos, o infrastruktūros plėtrai suteikiama 100 tūkst. eurų finansinė parama, ji bus panaudota greta komplekso esančiai kalvai ir teritorijai iki tako prie ežero sutvarkyti.

Šį mėnesį projektas bus pristatytas visuomenei.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kuriose šalyse pigiausia bei brangiausia išsinuomoti automobilį

Nesvarbu ar keliaujama verslo reikalais, ar laisvalaikio metu, automobilio nuoma neretai kelionę...

Paviešino sukrečiančius vairuotojų liudijimus: už daugiau nei 4 mėnesius – vos 700 eurų (476)

Žiniasklaidoje vis dar dažnai pasirodo stebinančių naujienų apie kone vergiškas tolimųjų...

„Ryanair“ vadovas: teroristai „dažniausiai yra musulmonai“ (87)

Musulmonai vyrai turėtų būti griežčiau tikrinami oro uostuose, nes teroristai „dažniausiai...

Lauktų algų negavusiems vairuotojams – liūdna žinia iš teismo (133)

Laikinojo įdarbinimo įmonė „ Raisitra “ laimėjo vienoje iš bylų prieš į Skandinaviją...

Ieškoma svarbaus transporto mazgo Klaipėdoje atnaujinimo rangovo

Klaipėda ieško, kas už maždaug 36 mln. eurų rekonstruos Baltijos prospekto mazgą – jis yra...

Top naujienos

Seimo nariai atvirai sako, kad šitas darbas jiems patinka labiausiai: ką tarp sesijų iš tiesų veikia tautos išrinktieji (58)

Praėjusių metų rugsėjo 10 dieną pradėtą Seimo rudens sesiją, parlamentarai baigė sausio 14...

Susidūrimas su bankroto administratoriumi virto detektyvu: skolos suma išaugo kartais

Bankrutuojant įmonei kaunietis Karolis „Delfi“ redakcijai pasakojo galimai susidūręs su vieno...

Liga, dėl kurios draugai ir kolegos gali virsti priešais: tokį sergančiojo elgesį sunku pakęsti net ir artimiesiems

Vagystė dažnam asocijuojasi su neigiamais jausmais ne tik dėl to, kad tai – nusikaltimas....

Zoologijos sodo šeimininkas pratrūko: o kas tas gyvūnų teises sugalvojo? (139)

Kol gyvūnų teisių gynėjai baisisi sąlygomis Klaipėdos zoologijos sode, jo šeimininkas...

Ko gero, geriausia gyvenime diena: patyčias kentęs devynmetis lydėjo Australijos regbio žvaigždes (28)

Patyčias kentęs devynerių Quadenas Baylesas tapo ryškiausia persona Australijoje, šeštadienį...

Paulius Gritėnas ir Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai. Ar tiesa vis dar turi savo vietą žiniasklaidoje?

5-oje „Esminių dalykų“ laidoje Paulius Gritėnas ir Viktoras Bachmetjevas aptaria žiniasklaidos...

Ką daryti, kad gyventumėte laimingoje santuokoje: tereikia žinoti kelis esminius dalykus (1)

Galbūt jums atrodo, kad meilė – paslaptis, o prognozuoti, kiek truks santuoka, neįmanoma. Vis tik...

Grybauskaitė įvertino valdžią ir derybose dalyvavusį Nausėdą (606)

Kadenciją baigusi prezidentė Dalia Grybauskaitė Knygų mugės svečiams šeštadienį pristatė dvi...

Ką daryti, kai stabdant ima „mušti vairą“ ar vibruoti stabdžiai? (20)

Pavasariop, ilgėjant dienoms, vis dažniau vairuotojai išsiruošia į tolimesnes keliones. Kaip tik...

Rinktinės katastrofa Belgijoje: sudegę Maskoliūno vafliai, apsisukęs prezidentas ir kolektyvinė atsakomybė specialiai Krepšinis.lt iš Monso (245)

„Vienintelis žodis – gėda. Neatsimenu, kad taip beviltiškai būtume pralaimėję. Žaidėme ne...

|Maža didelių žinių kaina