Numatoma, kad atsiradus naujai infrastruktūrai laimės ne tik miesto svečiai, bet ir patys trakiškiai, nes atsiras naujų darbo vietų ir papildomų galimybių vietos smulkiesiems verslininkams.

Projektas vykdomas padedant privačiam investuotojui, kurio investicijos sieks apie 3 mln. eurų.

Trakų rajono merė Edita Rudelienė teigia, kad autobusų stoties rekonstrukcija būtina.

„Esame gausiai lankomi turistų, vien į Trakų pilį per metus atvyksta apie 350 tūkst. lankytojų. Bet dabartinės autobusų stoties būklė netenkina. Tikimės, kad dabar Trakų „vizitinė kortelė“ atvykstantiesiems bus patrauklesnė. Vietoje šalto ir nejaukaus aptrupėjusių plytų pastato juos pasitiks gražus statinys su kavine, informacijos centru, elektromobilių įkrovimo vieta“, – sakė trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje E. Rudelienė, besitikinti, kad projektas sulauks ir visuomenės pritarimo.

Trakų rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Kvedaravičius pastebėjo, kad Trakai yra viena iš labiausiai lankomų vietų Lietuvoje, bet norint pagerinti reikalingą infrastruktūrą savivaldybės pastangų neužtenka.

Tuo metu investuotojai neskubantys prisidėti: juos stabdo paveldo apsaugos reikalavimai.

Privatus projekto investuotojas, UAB „Trastas“ vadovas Darius Nedzinskas savo ruožtu patikino, kad projektas atitinka visus reikalavimus, tad trakiškiams nėra dėl ko nerimauti.

„Visi projektiniai pasiūlymai suderinti su atsakingomis institucijomis. Mūsų sklypai neįeina į Trakų senamiesčio teritoriją. Dalis sklypo patenka į senojo miesto zoną, t.y. privalėsime daryti archeologinius tyrimus“, – sakė D. Nedzinskas.

Pasak jo, investicijos į projektą nemažos, o atsipirkti, palankiomis sąlygomis, jos turėtų po 13-14 metų.

D. Nedzinskas patikino, kad kitų metų vasarą autobusų stotis beveik neabejotinai jau bus pastatyta, o šių metų rugpjūčio viduryje turėtų būti išduotas statybos leidimas.

Statybų metu trakiškiams didelių nepatogumų neturėtų iškilti, nes netoli griaunamos dabartinės stoties bus įrengta laikinoji konteinerinė stotelė.

Rekonstravus senąją Trakų autobusų stotį, statytą dar 1987 m., naujų pastatų komplekso bendras plotas sieks apie 2 tūkst. kv. metrų.

Įgyvendinusi projektą bendrovė „Trastas“ autobusų stoties nuosavybės teises ir valdymą perduos Trakų savivaldybės įmonei „Trakų autobusai“, o kitą pastato dalį nuomos „Rimi“ antrinė bendrovė „Hakonlita“.

Architekto Justino Žalio projektas pasirinktas dėl pastatų komplekso darnios sąsajos su Trakų urbanistiniu ir gamtos peizažu.

Įgyvendinant projektą bus sutvarkytos ir įvažiavimo į Traku prieigos, o infrastruktūros plėtrai suteikiama 100 tūkst. eurų finansinė parama, ji bus panaudota greta komplekso esančiai kalvai ir teritorijai iki tako prie ežero sutvarkyti.

Vis dėlto iniciatyva patenkinti ne visi. Internete jau siūloma pasirašyti peticiją prieš šias statybas. Viena jos iniciatorių, Trakų krašto visuomenininkė, humanitarinių mokslų daktarė Lina Leparskienė teigia, kad suplanuotos statybos nėra teisėtos.

"Tai neginčijamas viešojo intereso pažeidimas. Suderinti tik projektiniai pasiūlymai, jie nieko nelemia. Sutarta tik tarp savivaldybės ir projektuotojų, dar nesutarta su visuomene. Jie stato jautrioje kraštovaizdžio vietoje ir tie planai, pagal nacionalinio parko reglamentus, pagal urbanistinio draustinio reikalavimus, negalimi", - teigė L. Leparskienė, prognozuojanti, kad projekto iniciatoriams susidūrus su pagrindiniu projektavimu ir statybos leidimų išdavimu situacija teisiniu požiūriu gali visiškai pasikeisti.

Vis dėlto D. Nedzinskas teigia, kad kitų metų vasarą autobusų stotis beveik neabejotinai jau bus pastatyta, o šių metų rugpjūčio viduryje turėtų būti išduotas statybos leidimas. Statybų metu trakiškiams didelių nepatogumų neturėtų iškilti, nes netoli griaunamos dabartinės stoties bus įrengta laikinoji konteinerinė stotelė.

Rekonstravus senąją Trakų autobusų stotį, statytą dar 1987 m., naujų pastatų komplekso bendras plotas sieks apie 2 tūkst. kv. metrų. Įgyvendinusi projektą bendrovė "Trastas" autobusų stoties nuosavybės teises ir valdymą perduos Trakų savivaldybės įmonei "Trakų autobusai", o kitą pastato dalį nuomos "Rimi" antrinė bendrovė "Hakonlita".

Architekto Justino Žalio projektas pasirinktas dėl pastatų komplekso darnios sąsajos su Trakų urbanistiniu ir gamtos peizažu. Įgyvendinant projektą bus sutvarkytos ir įvažiavimo į Traku prieigos, o infrastruktūros plėtrai suteikiama 100 tūkst. eurų finansinė parama, ji bus panaudota greta komplekso esančiai kalvai ir teritorijai iki tako prie ežero sutvarkyti.

Šį mėnesį projektas bus pristatytas visuomenei.