aA
Oleksandras Kyselovas iš Dnipro į Kauną atvyko dėl pinigų. Įsidarbinęs įmonėje „Avima“ jis kelis mėnesius vairavo vilkiką Vakarų Europoje. Tačiau nutrūkus darbo santykiams vyras buvo priverstas namo grįžti tuščiomis kišenėmis.
Tragiška ukrainiečio patirtis Lietuvoje: po kelių mėnesių darbo namo grįžo su 3 eurais
© DELFI

Lietuvos profesinių sąjungų aljanso pirmininkas Audrius Cuzanauskas sakė, kad ši istorija – viena iš tūkstančių, kai darbdaviai Lietuvoje nesiskaito su iš trečiųjų šalių atvykusiais darbo migrantais.

Savo ruožtu įmonės „Avima“ vadovas Vladimiras Zinko nurodė, kad buvęs darbuotojas pats elgėsi negarbingai. „Jis nepridavė vežimo važtaraščių (CMR), šantažavo jais“, – sakė jis.

DELFI pradeda publikacijų ciklą, kuriame bus pasakojamos į Lietuvą atvykusių darbo migrantų istorijos.

Neturėjo kur miegoti

Šiuo metu į gimtąją Ukrainą grįžęs O. Kyselovas DELFI pasakojo, kad pirmą kartą dirbti į Europą atvyko maždaug prieš metus.

„Tada vairavau autobusą Lenkijos įmonei, o prie vilkiko perėjau, nes darbo grafikas palankesnis ir galima nors kiek pailsėti“, – sakė jis.

42 metų dviejų vaikų tėvas pasakojo, kad apie „Avimą“ sužinojo iš kito anksčiau ten dirbusio tautiečio.

„Anksčiau nevairavau vilkiko, o vairuotojo pažymėjimą gavau Ukrainoje. Ši įmonė tiko, nes mažai kas priima neturinčius patirties“, – sakė O. Kyselovas.

Vyras į Lietuvą atvyko 2019 metų spalio 2 dieną. Po 5 dienų kursų su kitu vairuotoju ukrainietis išvažiavo į pirmąjį reisą.

„Dirbau Belgijos uoste Gente su tvarkingu „Mercedes Benz Actros“, – apie pirmąjį darbo mėnesį pasakojo jis.

Problemos prasidėjo lapkritį, kai O. Kyselovui buvo paskirtas kitas maršrutas – Belgija–Prancūzija–Nyderlandai.

„Gavau kitą automobilį, kuriame neveikė autonominė krosnelė, todėl visą laiką šalau, negalėjau pasigaminti šilto maisto. Taip pat buvo praleista kasmetinė tachografo patikra, automobilis neturėjo „technikinio“, – pasakojo pašnekovas.

Negana to, darbdavys Lietuvoje O. Kyselovui pradėjo priekaištauti dėl vėlavimų.

„Kodėl nespėjau? Nes turėjau nuolat stoti pasipildyti degalų, laukti reikėdavo po kelias valandas, kol man įmes pinigų į kortelę“, – dėstė jis.

Ukrainiečio darbo sutartyje, kurią matė DELFI, nurodoma, kad jo atlyginimas popieriuje – 750 eurų (apie 507 eurus į rankas). Tačiau jis teigė, kad išties susitarė dėl kitokios mokėjimo tvarkos, t. y. 55 eurai per darbo dieną.

„Už pirmąjį mėnesį gavau 1,1 tūkst. eurų“, – nurodė jis. Tai yra 20 darbo dienų.

Tačiau už lapkritį, O. Kyselovo aiškinimu, jam gruodžio 4 dieną pervesti tik 100 eurų. Autobuso bilieto į Kijevą kaina – 50 eurų, o dar reikia už kažką valgyti.

O. Kyselovas kreipėsi į A. Cuzanauską.

Tragiška ukrainiečio patirtis Lietuvoje: po kelių mėnesių darbo namo grįžo su 3 eurais
© DELFI / Domantas Pipas

Prekyba žmonėmis

„Žmogus man paskambino 21–22 val. vakare. Jis tuo metu buvo, man atrodo, Olandijoje“, – DELFI pasakojo A. Cuzanauskas.

O. Kyselovas jam pasakė, kad nebenori dirbti „Avimoje“, kad beveik neturi pinigų.

„Prisiminiau, kad olandų profesinė sąjunga mums yra sakiusi, jog jie turi tarnybą, kuri tokį elgesį traktuoja kaip prekybą žmonėmis. Viena yra darbo sąlygos, kita, kai darbuotojai laiku negrąžinami namo.

Jie atvažiuoja, apklausia (užima 2 ar 3 val.) ir įsitikina, kad tikrai viskas taip ir yra. Tada areštuojamas automobilis, darbuotojui sudaromos sąlygos grįžti namo. Pati organizacija tą įmonę paduoda į teismą.

Nes jie tai traktuoja kaip prekybą žmonėmis. Iš tikrųjų, manau, tai teisinga. Būna, darbuotojui per mobingą ar kitomis sąlygomis grasinama, kad turi dirbti toliau, be galimybės grįžti namo. Mokame tiek ir tiek – manau, tai prekyba žmonėmis“, – sakė A. Cuzanauskas.

Audrius Cuzanauskas
Audrius Cuzanauskas
© DELFI / Karolina Pansevič

Jis teigė, kad Nyderlanduose O. Kyselovas buvo apklaustas, bet paskui vis tiek važinėjo, kol galiausiai grįžo į Lietuvą.

„Susitikome Kaune vėlų šeštadienio vakarą. Jis nurodė, kad sekmadienį automobilis vėl išvyksta į Europą dirbti. Kadangi biuras dirba tik pirmadienį, jis neturi nei kur pernakvoti, nei kur pavalgyti, nieko. Kalbant apie pinigus, turėjo 70 eurų. 50 eurų – grįžti namo, 20 eurų – penkioms paroms pavalgyti. Galimybės išsinuomoti kokius nors svečių namus ar lovą nebuvo.

Jis sakė, kad žino, kaip yra. Pirmadienį ateis, pateiks dokumentus. Ne faktas, kad jį iškart priims. Jie atlyginimą gali skaičiuoti iki savaitės laiko, o jam – sėdėti ir laukti, tai – pinigai. Beje, tai ne vienas toks atvejis. Pavyzdžiui, žinau, kad kazachai ar tadžikai po tris savaites sėdi ir laukia. Sėdi Lietuvoje pusbadžiu. Visa tai vyksta čia ir dabar“, – DELFI pasakojo A. Cuzanauskas.

O. Kyselovas nurodė, kad dėl nakvynės jam padėjo viešosios įstaigos „Kovos su prekyba žmonėmis ir išnaudojimu centras“ vadovė Kristina Mišinienė.

„Į Ukrainą grįžau su 3 eurais“, – sakė O. Kyselovas.

Savo ruožtu A. Cuzanauskas teigė, kad tai jau trečias į jį kreipęsis įmonėje „Avima“ dirbęs žmogus.

„Jei jie nepaklūsta darbdaviui, atsiunčiamas kitas žmogus, ir tas darbuotojas tiesiog šaltai išmetamas lauk iš automobilio su visais daiktais. Tavo reikalas, kaip grįši namo. Vieną išmetė prie Prancūzijos–Belgijos pasienio, sakė: „Sėdėk čia, autobusų stotyje, bus tiesioginis į Kauną, už 20 eurų parvažiuosi.“ Kitą išmetė Vokietijoje, irgi nesudarę galimybės grįžti namo“, – sakė jis.

Tragiška ukrainiečio patirtis Lietuvoje: po kelių mėnesių darbo namo grįžo su 3 eurais
© AP / Scanpix

Patys – ukrainiečiai

Kaune įsikūrusios krovinių vežimu tarptautiniais maršrutais užsiimančios įmonės savininkai – patys yra ukrainiečiai. Registrų centro duomenimis, „Avimos“ akcininkai yra Olga Andreeva ir Vladimiras Sivakas. Įmonei vadovauja V. Zinko.

2018 metų duomenimis, įmonė iš viso turėjo 570 446 eurus turto, o jos grynasis pelnas buvo 25 eurai.

„Sodros“ duomenimis, 2019 metų gruodžio 30 dieną „Avima“ turėjo 56 darbuotojus, kuriems lapkritį mokėtų atlyginimų vidurkis popieriuje siekė 706,56 euro (maždaug 483 eurai į rankas).

V. Zinko sakė pamenantis O. Kyselovą.

„Jis nepridavė vežimo važtaraščių (CMR), šantažavo jais, – pasakojo jis. – Sakiau, kad dėl jo reikia kreiptis į policiją, kad jis pavogė dokumentus.“

O. Kyselovo darbo sutartyje nurodoma: „Atsiskaitymas su darbuotoju už atliktą darbą vykdomas tik darbuotojui pristačius visus su darbu susijusius dokumentus (CMR, mašinos ir mašinos komplektacijos perdavimo aktus, degalų pylimo ataskaitą ir kt. su komandiruotės išlaidomis susijusius dokumentus)“.

V. Zinko DELFI dar teigė, kad O. Kyselovas reiso metu apgadino įmonės kliento automobilį. „Tada pasiuntė jį na**er ir panašiai“, – sakė jis.

Savo ruožtu O. Kyselovas teigė, kad reikalaus „Avimos“ su juo visiškai atsiskaityti ir ketino ateityje vėl važiuoti dirbti į Lenkiją ar Lietuvą.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(54 žmonės įvertino)
3.8148

Nuo šeštadienio įsigalioja nauji Mobilumo paketo reikalavimai: ką turėtų žinoti vežėjai

Jau nuo gegužės 21 d., šeštadienio, įsigalioja nauji Mobilumo paketo reikalavimai, kurie palies...

„Lietuvos geležinkelių“ terminalų verslu rūpinsis „LTG Infra“

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės įmonė, valdanti geležinkelių infrastruktūros tinklą,...

Armonaitė: jei prieš dešimtmetį būtų padaryti namų darbai, tokio masto problemų „Lietuvos geležinkeliai“ neturėtų (1)

Nepaisant to, kad tokios valstybės valdomos įmonės, kaip „ Lietuvos paštas “ ir „Lietuvos...

Krovinių srautai Latvijos geležinkeliais šiemet padidėjo penktadaliu

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių –...

Naujų automobilių pardavimai ES balandį sumažėjo penktadaliu

Problemos tiekimo grandinėse balandį toliau neigiamai veikė naujų automobilių pardavimus Europos...

Top naujienos

Kelionėmis į Baltarusiją ir pokalbiais su Lukašenka pagarsėjusi veikėja svajoja apie susitikimą su Lavrovu

Į Baltarusiją „tiesti tiltų“ nuolat vykstanti už šnipinėjimą nuteisto Algirdo Paleckio...

Dėliojami nauji reikalavimai statant daugiabučius: kainos augtų dar labiau

Karas Ukrainoje atnešė pokyčių ir į Lietuvą. Vidaus reikalų ministerija ėmėsi civilinės...

Karas Ukrainoje. Nuo karo pradžios – pirmas aukščiausių JAV ir Rusijos generolų pokalbis Ukrainos kariuomenės vadas įvertino karo eigą

Ketvirtadienį Ukrainos ginkluotųjų pajėgų vadas susitiko su NATO kolegomis ir teigiamai įvertino...

Po sustabdytos „Barcos“ – karti tiesa Jasikevičiaus lūpose: neturime „žudiko“ instinkto specialiai „Delfi“ iš Belgrado (2)

Po pirmosios rungtynių pusės „Barcelona“ turėjo geresnes pozicijas pergalės link – Eurolygos...

Delfi PliusArūnas Spraunius

Kaip Maskva ir Pekinas „draugauja prieš Vakarus“: Kinija prieš Ameriką kovos, kol „baigsis“ rusai

Istoriko ir ekonomisto pokalbio fragmentas „Svoboda“ gegužės 13-ąją. Istorikas Michailas...

Mokytoja išdavė, kas labiausiai slegia jos pečius: vaikas, kuriam sukurta dabartinė klasės sistema, neegzistuoja

Visi vaikai yra skirtingi, tačiau pamokos mokyklose – visiems vienodos. Šiandien mums įprastą...

Svorio priaugama ne vien dėl maisto: gydytoja dietologė išvardijo kitas priežastis

Drabužių parduotuvės savininkės Genovaitės rankose – 76 dydžio vyriškos kelnės.

Sobčiak pasityčiojo iš į Kanus įsmukusios rusų influencerės: anksčiau ši žvaigždutė garsėjo savo „Chanel“ karpymu

Ksenija Sobčiak nepraleido progos pasityčioti iš Viktorijos Bonios. Pro jos akis nepraslydo...

Nepaprastų skonių gausu pievose ir soduose: 10 gėlių, kurių turėtumėte paragauti

Nors paprastai gėlės asocijuojasi su puokštėmis, iš tiesų yra žiedų, kurie neretai naudojami...

Verslas PliusLukas Miknevičius

Kad vasara netaptų kančia: už kondicionierius šiemet teks mokėti daug daugiau

Nors vasara šiemet kol kas nesiskubina, galime neabejoti – karštų dienų tikrai sulauksime. O...