aA
Neseniai aplenkęs “Ford Motor” ir tapęs antru didžiausiu automobilių gamintoju pasaulyje, “Toyota Motor” metodiškai ruošiasi nukarūnuoti ir “General Motors”. Nors tiesiogiai “Toyota” nesako, jog norėtų aplenkti “General Motors”, tačiau po 2010 m. tikisi užimti 15% pasaulinės rinkos, o šiuo metu didžiausias pasaulio gamintojas 2002 m. užėmė 14,7% rinkos, 2001 m. užimama rinkos dalis siekė 14,9%.
Taigi, natūraliai “Toyota” taptų Nr.1 gamintoju. Ilgalaikis “Toyota” rinkos užkariavimo planas pavadintas “Global 15”.

Dėl sunkiai prognozuojamų rinkų pokyčių sunku tiksliai nurodyti priežastis, dėl ko “Toyota” pradėjo lipti ant kulnų “General Motors”, tačiau aiškios tendencijos, kad japonų užimama pasaulinės rinkos dalis auga, o amerikiečių – mažėja, pirmasis tai akivaizdžiai pajuto “Ford Motor”.

Neskaitant nedidelio pardavimų augimo 1999 m., pastaraisiais metais “General Motors” automobilių paklausa tik mažėja, nors, dėka 1999 m. rezultatų, 1998-2002 m. bendras pardavimų augimas siekė 4,4%, iki 8,50 mln. automobilių. Žinoma, tokios tendencijos nebūtinai išliks, nes gamintojai, kurie būna stiprūs vieną dešimtmetį, gali būti silpni kitą, ir atvirkščiai. “Ford Motor” 1990-aisiais dažniausiai pardavimais lenkė “General Motors”.

“Ford Motor”, beveik nuo pat savo istorijos pradžios, nuolatos užimdavo pirmąją arba antrąją poziciją pagal pasaulinius pardavimus, tačiau praeitais metais, 100 metų veiklos jubiliejų švenčiantis gamintojas, praleido į priekį “Toyota”.

“Toyota” (6,783 mln. vnt.) aplenkė “Ford” (6,720 mln. vnt.) maždaug 60 tūkst. automobilių. Bendri “Toyota Motor”, kuriam priklauso “Toyota”, “Lexus”, “Daihatsu” lengvųjų automobilių markės bei sunkvežimių gamintojas “Hino Motors”, pardavimai išaugo 10%, lyginant su ankstesniais metais.

Jau daug metų “Toyota” nuosekliai vykdo tą pačią politiką, kurios ilgalaikis tikslas yra užimti 15% pasaulinės automobilių rinkos. Svarbiausi šios strategijos bruožai:

· plėstis statant savo gamyklas augančios rinkose, o ne įsigyjant kitus gamintojus;

· naudoti “Daihatsu” markę besivystančiose rinkose ir reklamuoti “Lexus”, kaip išskirtinę prabangią markę, visame pasaulyje;

· daug investuoti į naujų produktų kūrimą;

· žengti į naujus segmentus, populiarius konkrečioje rinkoje, gaminti naujus automobilius vietoje, o ne juo vežti iš Japonijos.

Paskutinysis punktas yra bene svarbiausias. Tokiu būdu “Toyota” įžengė į Šiaurės Amerikos rinką su pikapais, visureigiais bei nauja marke – “Scion”.

Pasaulinę rinką sudaro apie 60 mln. automobilių, tad “Toyota”, užimdamas 15%, turėtų parduoti 9 mln. vnt. Siekiant tokio rezultato japonams reiktų padidinti pardavimus visose rinkose ir segmentuose. JAV pardavimai šiais metais gali išaugti nuo 1,89 mln. iki 2,0 mln. automobilių. Kai kurių analitikų vertinimu, “Toyota” pardavimai per ateinančius kelis metus gali išaugti ir iki 2,2 mln. vnt. ar net – 2,5 mln. vnt. Japonai, įžengdami į naują pikapų ir visureigių segmentą, kuris JAV užima didžiausią lengvųjų automobilių rinkos dalį, turi realių galimybių ženkliai padidinti savo pardavimus. Tačiau tai gali sukelti tam tikrų problemų: jei “Toyota” automobiliui pagaminti užtenka dviejų ar trijų darbuotojų, tai pavyzdžiui “Chrysler” – penkių. Taigi, jei “Toyota” dar labiau įsitvirtins Šiaurės Amerikos rinkoje, tai gali atsiliepti didesniu nedarbu šiame verslo sektoriuje.

Praeitais metais “Toyota” Europoje pardavė daugiau nei 850 tūkst. automobilių, t.y. daugiau nei buvo planuota. Paskatinti sėkmės, japonai iškėlė naują tikslą – 1,2 mln. automobilių 2005-2006 m. Vis tik tai tik tarpinis tikslas, “Toyota” iki 2010 m. sieks padvigubinti savo užimamą rinkos dalį. Šiuo metu antrasis pasaulio gamintojas Europoje užima 8% lengvųjų automobilių rinkos. Europa yra viena sudėtingiausių rinkų užsieniečiams, tačiau panašu, kad “Toyota” atrado savo sėkmės formulę ir šiam regionui.

Kinijoje “Toyota” norėtų užimti 10% rinkos, pasivydamas tokius konkurentus kaip “General Motors” ir “Volkswagen Group”. Pietryčių Azijoje “Toyota” užima 20-25% rinkos, prognozuojama, kad ilgainiui jo rinkos dalis padidės iki 30%.

Antroje pasaulio rinkoje Japonijoje “Toyota” užima 42% rinkos. Analitikų manymu, po to kai 2005 m. namų rinkai bus pristatyta “Lexus” markė, “Toyota” gali “atsiriekti” net apie 46% rinkos.

Dauguma ekspertų mano, kad klausimas yra ne “ar “Toyota” užims 15% pasaulinės rinkos”, o “kada tai atsitiks”. Prognozuojama, kad “Global 15” planas gali būti įvykdytas jau per 5-10 artimiausių metų. Be jokios abejonės tai pasiekti bus labai sunku, tačiau “Toyota” šiuo metu yra pakilime ir, kaip rodo rezultatai, viską daro teisingai. Įdomesnis klausimas dabar – kaip bus su “General Motors” užimama rinkos dalimi?

„Autoverslas“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Baltijos jūroje statomas vienas ilgiausių povandeninių tunelių pasaulyje (46)

Po daugiau nei dešimtmetį trukusio planavimo, pradėti ilgiausio pasaulyje po vandeniu panardinto...

„Tesla“ atšaukia 870 automobilių Kinijoje dėl defektų (1)

JAV elektromobilių gamintoja „ Tesla “ atšaukia 870 automobilių Kinijoje dėl stogo...

Didžiausią apyvartos mažėjimą trečią ketvirtį patyrė oro transporto įmonės bei kelionių agentūros (1)

Per trečią ketvirtį dėl veiklos suvaržymų, susijusių su COVID-19 pandemija, didžiausią...

Eismo sąlygos: kelių dangos daugiausiai – šlapios

Ankstų penktadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra šlapios,...

Italija pasiūlys pirmąjį eksperimentinį saugių skrydžių koridorių tarp Europos ir JAV

Italija ketina pasiūlyti pirmąjį Europoje saugių skrydžių koridorių tarp Italijos ir...

Top naujienos

Rusišką vakciną Vengrija įsivežė neatsitiktinai: kyla rimtų klausimų (172)

Kol pasaulyje vyksta „vakcinų lenktynės“, bandant kuo greičiau rasti būdą, kaip užsitikrinti...

Butų perpardavinėtojas papasakojo, kaip atrodo jo darbas ir kiek iš to uždirba (148)

Liaudiškai vadinamas „pirikūpas“ arba perpardavinėtojas – kaip atrodo tokio žmogaus darbas?...

Emigranto spąstuose – trys Lietuvos bankai: atsiskaitinėjo su tuščiomis ir net užblokuotomis kortelėmis (298)

Į Norvegiją emigravęs ukmergiškis sugebėjo pergudrauti tris Lietuvoje veikiančius bankus –...

Kaip Lietuva per valandą išleido 20 milijonų eurų: pirkinių krepšyje ir robotinė papūga (416)

Po rinkimų praktika per dieną ar kelias valandas paskirstyti dešimtis milijonų eurų ES paramos...

Preliminarūs duomenys: koronavirusu per parą užsikrėtė dar daugiau nei 2 tūkst. žmonių, mirė – 11 (429)

Statistikos departamentas paskelbė preliminarius užsikrėtimo koronavirusu duomenis už...

Peršalęs vairuotojas nebeužuodė nė česnako – iškart įtarė blogiausia (31)

Pats geriausias vaistas – gera nuotaika, saviironija ir juokas. Jei numirsi linksmas, būdamas...

Ši rykštė vaikams kerta labai skaudžiai: liūdnos pasekmės gali lydėti visą gyvenimą (18)

Vaikų patyčios – problema, kuri liečia ne tik patyčiose dalyvaujančius vaikus, bet ir kitus...

„Kažką pamakaluojam“ nustebino ir Kesminą: futbolo rinktinė nebėra didžiausia Lietuvos gėda (176)

Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė penktadienį Vilniuje 76:80 sensacingai nusileido Danijos...

Kablys. Su fideriu vėlyvą rudenį – rezultatai gali pranokti lūkesčius (2)

Orams vėstant dauguma meškeriotojų, iki tol gaudžiusių karšius ir kitas „taikias“ žuvis,...

Garsų artistą vadino „didžiausiu visų laikų medicininiu stebuklu“: gimė su 3 kojomis, 16 pirštų ant 4 pėdų ir 2 lyties organais (42)

Frankas Lentini buvo vienas garsiausių XX amžiaus pradžios cirko artistų. F. Lentini, gimęs su...

|Maža didelių žinių kaina