aA
Vieša paslaptis, kad motociklininkai, ypač jauni, neretai registruodami savo plieninius žirgus stengiasi įrodyti, kad jų transporto priemonės yra silpnesnės, nei yra iš tiesų. Iš esmės tai yra savęs apgaudinėjimas, nes nepatyręs vairuotojas prie galingo motociklo vairo tampa potencialia auka.
© DELFI / Karolina Pansevič

Sukčiavimo atvejų Lietuvoje mažėja, tačiau jų vis dar pasitaiko.

Tikrina tarptautiniame registre

Norint įregistruoti transporto priemonę, „Regitroje“ reikia pateikti tam tikrus dokumentus, kurie leistų ją identifikuoti. Tai gali būti atitikties ar registracijos liudijimai. Jei įsigyta transporto priemonė buvo anksčiau registruota ne Europos Ekonominės Erdvės šalyje ar Šveicarijoje, bus prašoma pateikti ekspertų išvadą (techninės ekspertizės įmonės).

„Šie dokumentai yra vieninteliai duomenų šaltiniai, kuriais remiantis registruojamos transporto priemonės techniniai duomenys yra perkeliami į šalies registrus. Deja, praktikoje pasitaiko atvejų, kai asmenys bando suklastoti transporto priemonės dokumentus ir jos duomenis. Tai yra neteisėta veikla, todėl visais atvejais, kai „Regitros“ darbuotojai aptinka dokumento klastojimo požymių, informaciją apie tai perduoda policijai“, – teigia „Regitros“ Komunikacijos skyriaus jaunesnioji specialistė Emilija Bardauskienė.

Siekiant užkirsti kelią tokiam sukčiavimui, „Regitros“ darbuotojai visada patikrina dokumento ir jame esančių įrašų tikrumą. Tam yra pasitelkiamos specialios technikos priemonės, kurios leidžia pamatyti, ar nėra dokumento padirbimo, duomenų klastojimo požymių.

„Taip pat duomenys yra patikrinami informacinėje sistemoje EUCARIS. Joje valstybės keičiasi duomenimis apie jų šalyse registruotas transporto priemones. Tokia informacija padeda kitų šalių institucijoms įvertinti transporto priemonių duomenų tikrumą. Taip pat gali padėti tiriant nusikaltimus, susijusius su transporto priemonėmis, kadangi šalys apsikeičia ne tik techniniais jų duomenimis, bet ir informacija apie transporto priemonių ar jų dokumentų vagystės faktus, įkeitimus, areštus, prarastus dokumentus ir registracijos numerio ženklus“, – sako E. Bardauskienė.

Motociklai – ne išimtis

Registruojant motociklą jokios išimtys netaikomos.

„Kalbant konkrečiai apie motociklų registraciją, jos metu atliekamos visos tos pačios procedūros kaip ir registruojant bet kokią kitą transporto priemonę. Tais atvejais, kai bandoma klastoti dokumentus ir nurodyti mažesnę motociklo galią nei ji yra iš tiesų, greičiausiai bandoma apeiti kai kurias taisykles. Pavyzdžiui, reikalaujamą amžiaus cenzą ar vairavimo stažą. Kaip ir buvo minėta, tokie sukčiavimo atvejai yra perduodami teisėsaugos institucijoms“, – sako E. Bardauskienė.

A1 kategorijos motociklą, kurio galia neviršija 11kW, leidžiama vairuoti nuo 16 metų. Tuo tarpu A2 kategorijos motociklą, kurio galia ne didesnė kaip 35 kW, galima vairuoti nuo 18 metų.

Dar galingesnio – A kategorijos motociklo – vairuotojo pažymėjimas išduodamas tik nuo 20 metų ir turint bent 2 metų A2 kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą.

Būtent noras apeiti šiuos apribojimus lemia sukčiavimo atvejus.

„Šiais metais „Regitra“ policijai pranešė apie 9 atvejus, kai galimai buvo suklastoti transporto priemonės dokumentai arba juose esantys įrašai. Palyginimui, 2016 m. buvo pranešta apie 25 tokius atvejus, 2015 m. – apie 34“, – skaičiuoja E. Bardauskienė.

Saugikliai – dėl pačių motociklininkų

Kitas atvejis, kai jau priregistruoti motociklai perdirbami taip, kad jų galia būtų didesnė. Tai tiesus kelias į nelaimę, sako Lietuvos kelių policijos vadovas Vytautas Grašys. Beje, pareigūnas ir pats ilgą laiką vairuoja motociklą, tad kalba iš savo patirties.

Be to, perdirbus variklį gali kilti nemažai kitų problemų.

„Jei motociklas perdirbamas ir neatitinka dokumentuose nurodytų savybių, tai ir draudimas šiuo atveju negalios. Tikėtina, kad jei motociklas perdirbtas ir viršys vairuotojui leistiną galią, vėlgi tai motociklo vairuotojas bus traktuojamas kaip neturintis teisės vairuoti tokios transporto priemonės. Kitas dalykas, atliekant techninę apžiūrą kils abejonių dėl motociklo galingumo ir tokiu atveju gali tekti atlikti techninę ekspertizė, ar transporto priemonė nėra perdirbta“, - DELFI teigė V. Grašys.

Kelių policijos vadovas teigia, kad visi apribojimai taikomi ne kam kitam, o patiems motociklininkams apsaugoti.

„Apribojimai, kurie taikomi vairuotojams dėl amžiaus ar dėl galingumo, yra saugiklis apsaugoti pačius motociklų vairuotojus. Motociklas yra padidintos rizikos transporto priemonė ir reikia turėti tam tikrus gebėjimus, kompetencijas, tą pačią vairavimo patirtį, kad galėtų vairuoti galingesnį motociklą. Tai galiu patvirtinti ir kaip Kelių policijos vadovas, ir kaip motociklą vairuojantis vairuotojas. Vairuoju jau labai ilgai, todėl galiu kalbėti iš savo patirties. Per didelė galia gali pakišti koją. Keičiant variklio galią, keičiasi ir pačio motociklo parametrai, o visa motociklo konstrukcija yra orientuota į būtent tos galios variklį. Jei galia didinama, tai atsiranda rizika, kad tam tikrų apkrovų ji gali neatlaikyti“, - sako V. Grašys.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Itin smarkiai auga per Lietuvą geležinkeliu gabenamų krovinių kiekiai iš Kinijos (5)

„Lietuvos geležinkeliai“ savaitgalį pervežė šimtąjį traukinių sąstatą su Kinijos...

Alytaus, Vilniaus bei Utenos apskrityse eismo sąlygas sunkina plikledis (2)

Ankstų sekmadienio rytą Klaipėdos ir Telšių apskrityse silpnas lietus, kitur be kritulių. Oro...

Nuo sekmadienio – dešimtadaliu daugiau traukinių reisų (4)

Nuo sekmadienio galioja nauji traukinių tvarkaraščiai, įvairiomis kryptimis kursuos 12 proc....

„Small Planet Airlines“ kreipėsi į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo (41)

Finansinių sunkumų kamuojama užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small Planet Airlines “...

Už savavaldžiavimą bus teisiami tolimųjų reisų bendrovės darbuotojai (32)

Šiaulių apygardos prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo skyriaus prokurorai...

Top naujienos

Anglijoje išžagintos ir nužudytos 14-metės byloje – motinos liudijimas: ji kėlė labai daug rūpesčių (26)

14-metės iš Lietuvos, kuri buvo nužudyta Vulverhamptone, Jungtinėje Karalystėje, motina...

Ekspertai įvertino Statkevičiaus ir Janus rietenas: kažkas turi pasakyti, kad karalius nuogas (176)

Pirmadienio vakarą viešai skalbinius džiaustę dizaineriai Juozas Statkevičius ir Julija Janus...

Vėžiu susirgusi Vaiva pinigų negauna: kovoja ne tik su liga, bet ir su draudimo bendrove (106)

Kaip ir daugeliui vėžio diagnozė Vaivai Mickuvienei buvo tarsi žaibas iš giedro dangaus. „Man...

Įvertino „Barclays“ pasitraukimą: taip gerai Lietuvoje jau seniai nebuvo – bus dar daug kitų (69)

Daliai žmonių pradėjus skambinti pavojaus varpais, kad „ Barclays “ – tik pirmoji kregždė,...

Amerikos naftos renesansas: pirmą kartą per septynis dešimtmečius JAV – gryna naftos eksportuotoja (13)

Jungtinės Valstijos praėjusią savaitę tapo grynąja naftos eksportuotoja, nutraukdama beveik...

Netoli Lietuvos atrado tikrą rojų: tiek maisto nepajėgia suvalgyti net patys alkaniausi (28)

Jeigu esate didieji Kalėdų fanai – privalote iš Lietuvos nuplaukti į pietų Švediją. Tame...

Naujas tyrimas parodė, kad smegenų ląstelės gali keisti savo genus

Mokslininkai atrado, kad kitaip nei dauguma kūno ląstelių, smegenų neuronai gali kaitalioti savo...

Kauniečiai Kručinskai atsisako įsileisti socialinius darbuotojus

Vaikus atgavę kauniečiai Eglė ir Gintaras Kručinskai atsisako toliau lankyti pozityvios tėvystės...

Smūgis naudotų automobilių pardavėjams: neparduoda net pigiausių mašinų (218)

Milžiniškus protestus rengę, gatves blokavę ukrainiečiai palankesnių muito sąlygų...