aA
Teismas laikinai sustabdė daugiau nei 30 mln. eurų vertės valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinės krovinių vežimo įmonės „LG Cargo“ skelbtą vagonų pirkimo konkursą. Bendrovė teismo sprendimą ketina skųsti.
Geležinkelis
© Organizatorių nuotr.

Vilniaus apygardos teismas liepos 25 dieną patenkino Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Baltija“ prašymą laikinai sustabdyti konkursą, BNS pranešė teismo atstovė Lina Nemeikaitė.

„Skinest Baltijos“ vadovas Valdas Rasimas BNS sakė, kad įmonė kreipėsi į teismą, nes ji nebuvo pakviesta dalyvauti konkurse.

„Mes kreipėmės į „Lietuvos geležinkelius“, kad mus pakviestų dalyvauti. Paskui sužinojome, kad procedūros vyksta, bet mes nesame pakviesti“, – BNS sakė V. Rasimas.

Įmonės „LG Cargo“ „Lietuvos geležinkeliai“ nelaiko perkančiąja organizacija, todėl konkursas nebuvo viešas. Anot V. Rasimo, įmonė reikalauja, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės būtų priverstos konkursus skelbti pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.

„Šiandien susidaro vaizdas, kad „Lietuvos geležinkeliai“ ir jų antrinės įmonės renkasi tiekėjus pagal visiškai nesuprantamus kriterijus, tuo uždarydami galimybę dalyvauti kitiems rinkos dalyviams“, – teigė V. Rasimas.

Tuo metu „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas teigė, kad įmonė nesutinka su tokiu teismo sprendimu ir ketina jį skųsti.

„Mūsų vertinimu, ieškinys yra nepagrįstas. Jeigu vagonų pirkimas bus sustabdytas, jis sukels mums reikšmingų nuostolių, dėl kurių atlyginimo mes kreipsimės į teismą“, – BNS sakė M. Dubauskas.

Jis pabrėžė, kad „LG Cargo“ į konkursą kvietė gamintojus, o ne tarpininkus.

„Kvietimą ir informaciją apie konkursą gavo ir „Skinest“ grupės kontroliuojama gamykla. Teiginys, kad jie negavo jokios informacijos, yra nepagrįstas“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.

V. Rasimas teigė nežinąs, ar „Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į kurią nors „Skinest“ grupės gamyklą. Pasak jo, „Skinest Baltija“, siekdama pasiūlyti visą „Lietuvos geležinkelių“ pageidaujamų vagonų spektrą, bendradarbiauja su keliomis gamyklomis.

„Vien dėl to, kad sudarytume konkurenciją ir pasiūlytume geresnes kainas ir vagonų įsigijimo sąlygas, mes norėjome dalyvauti kaip „Skinest Baltija“, – sakė V. Rasimas.

„Skinest“ grupė valdo dalį Ukrainos Kriukovo vagonų gamyklos akcijų.

Pasak M. Dubausko, į konkursą buvo pakviesti „Lietuvos geležinkeliams“ žinomi vagonų gamintojai, daugiau nei 30 jų parodė susidomėjimą. Jo teigimu, kvietimai buvo siųsti Vakarų Europos gamintojams, tarp susidomėjusių yra Ukrainos, Baltarusijos tiekėjai.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) birželį pareiškė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „LG Cargo“, Geležinkelio tiesimo centras (GTC) ir Vilniaus lokomotyvų remonto depas turi būti laikomos perkančiosiomis organizacijomis – jų pirkimai turi būti skelbiami pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.

„Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad komercines paslaugas teikiančias grupės įmones pripažinus perkančiosiomis organizacijomis, joms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje. Tuo metu VPT nurodo, jog šios įmonės nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.

Anot „Lietuvos geležinkelių“, jei „LG Cargo“ klientui prireiktų specifinio vagono, jo įsigijimas pagal viešųjų pirkimų procedūras truktų nuo 6 iki 12 mėnesių, o jei tiekėjai skųstųsi teismams, jos galėtų būti net nutrauktos. Įprastai klientas tiek laiko nesutinka laukti, tad jis pasirinktų kitą vežėją. Be to, aplinkinių šalių vežėjai labai norėtų perimti „LG Cargo“ krovinius.

Preliminariu geležinkelių vertinimu, jei „LG Cargo“ veiktų kaip perkančioji organizacija, bendrovė prarastų apie trečdalį pajamų per metus – 120 mln. eurų.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir trys antrinės įmonės VPT išvadą apskundė Vilniaus apygardos administraciniam teismui – jo prašoma pripažinti neteisėta ir panaikinti VPT tikrinimo ataskaitą. Liepos 16 dieną teismas skundą priėmė nagrinėti, tačiau posėdžio data dar nepaskirta, vyksta pasiruošimas bylos nagrinėjimui, BNS pranešė teismo atstovė Sigita Baltaduonė.

Vagonų pirkimo konkursas, teismo duomenimis, paskelbtas balandžio 17 dieną.

Portalo freedata.lt duomenimis, nuo 2005 iki 2011 metų „Skinest Baltija“ yra laimėjusi maždaug 27 mln. eurų vertės „Lietuvos geležinkelių“ prekinių vagonų pirkimo konkursų, taip pat iki 2018 metų buvo nuolatinė jų atsarginių dalių tiekėja. Pernai vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos ir Vyriausybės sprendimu Estijos kapitalo grupė buvo iš esmės eliminuota iš geležinkelių konkursų.

Balandį „LG Cargo“ skelbė, kad vagonų atnaujinimo programą ketinama įgyvendinti iki 2030 metų, o pirmuoju etapu iki 2020 metų norima įsigyti daugiau kaip 900 skirtingų tipų vagonų – skiedrovežių, grūdovežių, pusvagonių ir platforminių vagonų.

Šiuo metu „LG Cargo“ turi beveik 8 tūkst. įvairių tipų vagonų.

LRT balandį skelbė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ ketinimų protokolus dėl vagonų pirkimo šiemet pasirašė su Rusijos ir Baltarusijos gamintojais. Mogiliovo vagonų gamykla skelbė ketinanti dar šiemet parduoti Lietuvai 150 pusvagonių skiedroms vežti, be to, dėl galimybės pirkti vagonų užklausta Rusijos koncerno, susijusio su kariniu kompleksu „Transmashholding“.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas tuomet sakė, kad jokių sutarčių dar nėra.

BNS
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Premjerai: Baltijos šalys turi spartinti „Rail Baltica“ įgyvendinimą (7)

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektas turėtų būti įgyvendinamas...

Traukiniai tarp Kauno ir Palemono vėl turėtų kursuoti antroje rudens pusėje (1)

Traukinių eismas tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono turėtų būti atnaujintas antroje...

Traukiniai tarp Kauno ir Palemono vėl turėtų kursuoti antroje rudens pusėje (2)

Traukinių eismas tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono turėtų būti atnaujintas...

Po kelionių taksi – kviečia policiją: kelionės netikėtai tampa dvigubai brangesnėmis (63)

Dalies į uostamiesčio taksi automobilius įlipančių keleivių kartais laukia netikėtumas: nors...

Teismas atmetė „Biserio“ pretenzijas dėl Vilniaus tiltų ir viadukų priežiūros konkurso

Vilniaus miesto savivaldybė, aiškindama sostinės tiltų ir viadukų priežiūros konkurso sąlygas,...

Top naujienos

Gyvai / Pirmasis išbandymas Azijoje: Pietų Korėja – Lietuva (67)

Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė šeštadienį pradeda pasirodymą draugiškame keturių komandų...

Kaliningrade apsilankęs lietuvis norėjo sprukti: daugiau niekada ten nevažiuosiu (797)

„Daugiau tikrai niekada ten nevažiuosiu“, – tikino savaitgalį Kaliningrade praleidęs...

Lietuvos rinktinės varžovai australai sudavė antausį JAV rinktinei (33)

Dviženklį deficitą panaikinusi ir įspūdingai rungtynių pabaigą sužaidusi Australijos rinktinė...

Jei dar neatradote šio prieskonio, pats laikas tai padaryti: naudingosios savybės sveikatai privers nustebti (9)

Maistui pagardinti mes dažnai renkamės prieskonius, bet reikėtų atsiminti, kad kai kurie pasižymi...

Nebrangių, bet tikrų itališkų picų pulkai žmonių traukia į Tytuvėnus (98)

Pačios tikriausios itališkos picos paragauti galima Tytuvėnuose. Pagrindinėje miestelio gatvėje...

Fukušima tapo naujausiu sopuliu Japonijos ir Pietų Korėjos santykiuose

Radiacija iš apgadintos Fukušimos branduolinės jėgainės tampa naujausiu įtampos tarp...

Karališkosios šeimos ekspertė: toks princo Harry ir Meghan Markle elgesys žalingas monarchijai (30)

Anot karališkosios šeimos ekspertės, princas Williamas būgštauja, kad pastarasis princo Harry...

Viską rasite savo spintelėse: su šiais produktais galima išvalyti kone viską (1)

Noras gyventi ne tik gražiai, komfortiškai bei tvarkingai, bet ir saugioje bei sveikoje aplinkoje...

Biržų r. nuo kelio nuskriejo ir apvirto automobilis: vyriškis žuvo įvykio vietoje (1)

Biržų rajone įvyko baisi avarija . Pirminiais policijos duomenimis, nuo kelio nuvažiavo ir...

Irina Rozova – Seimo narė, kuri veikė pilkojoje zonoje: kokiomis pataisomis rūpinosi politikė (380)

Su po diplomatine priedanga dirbančiais Rusijos žvalgybos darbuotojais bendravusi ir, kaip rodo...