Vilniaus apygardos teismas spalio 21 dieną atmetė Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) ieškinį – ji prašė Kelių direkcijai skirti nenurodyto dydžio baudą, estakados statybos sutartį paliekant galiojančia.

VPT teismui teigė, kad Kelių direkcija neatliko kelio ruožo geologinių tyrimų, ir tai lėmė išsipūtusią darbų kainą bei papildomų darbų poreikį. Anot VPT, ydingi direkcijos sprendimai planuojant konkursą lėmė, kad bendra darbų vertė padidėjo beveik du kartus.

Anot teismo, VPT nepagrindė teiginių, kad jei geologiniai tyrimai būtų atlikti iki konkurso paskelbimo, viso projekto kaina būtų mažesnė.

„Atsakovo (Kelių direkcijos – BNS) argumentai, jog perkant darbus kartu kelio sankasos sustiprinimo darbai netaptų nemokamais ir atsakovas už juos vis tiek sumokėtų, yra logiški, nėra ieškovo (VPT – BNS) paneigti“, – rašoma teismo nutartyje.

Kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas BNS teigė, kad teismo sprendimas įrodo, jog sprendimas žemės sankasos stiprinimo darbus įsigyti atskiru konkursu buvo teisingas. Anot jo, toks sprendimas leido sutaupyti valstybės biudžeto lėšų.

Be to, teismas atmetė VPT teiginius, kad padidindama bendrą sutarties vertę, Kelių direkcija veikė rangovės „Kauno tiltai“ naudai.

Sprendimą VPT gali skųsti aukštesnės instancijos teismui.

VPT vasarį Kelių direkcijai rekomendavo nutraukti kelio Šilutė–Rusnė estakados statybos sutartį, tačiau direkcija to nepadarė motyvuodama, kad taip būtų sužlugdytas vietos gyventojams svarbus projektas.

Beveik 9,5 mln. eurų vertės sutartis 2017-ųjų gruodį pasirašyta su „Kauno tiltų“ ir „TEC Infrastructure“ (buvusi Tiltų ekspertų centras) konsorciumu. Jo kaina neviršijo suplanuotos lėšų sumos – 10 mln. eurų. Tačiau dėl papildomų darbų projekto vertė išaugo iki daugiau nei 16 mln. eurų.

Sankasos stiprinimo darbų prireikė paaiškėjus, kad po keliu yra durpių sluoksnis. Šiems darbams paskelbus atskirą konkursą, pirmą kartą jis buvo nutrauktas suabejojus jo skaidrumu – skelbta, kad „Kauno tiltai“ galėjo iš anksto žinoti, jog vėliau bus skelbiamas papildomas sankasos stiprinimo konkursas ir dėl to pasiūlė mažesnę kainą.

Tačiau Kelių direkcija aiškino, kad antrojo konkurso poreikis išaiškėjo vėliau.

Konkursą pakartojus, jį laimėjo Vilniaus statybos bendrovė „Tilsta“, pasiūliusi 6,3 mln. eurų kainą. Kelio sankasos stiprinimo darbai turėtų trukti iki šių metų pabaigos, per juos kartais ribojamas eismas.

Oficialiai Rusnės estakada atidaryta gegužės mėnesį.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)